Pakastin pakkasessa

sad0

Voiko pakastinta säilyttää kylmässä varastossa, jos se ei ole päällä? Meillä on varasta, jossa on lattialämmitys mutta ei eristyksiä (joo tosi fiksu veto rakentajilta), pakastimemme on siellä nyt ja lämmöt päällä mutta tarkoitus olisi piakkoin sammuttaa koko vehje talven ajaksi...

7

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boshkhi

      pitää lämpöä poissa mutta joku 15 astetta riittää.

    • Pakastaja

      oli paksatin "arkku" autotallissa 12v ja toiminnassa, mitään ongelmia ei ilmennyt.

    • Sähköinsinööri

      Ei mitään ongelmaa varastoida kylmässä, siis pakkasessakin. Toki koko varastolle olisi eduksi jos lämpötila olisi talvellakin muutaman asteen plussan puolella niin säilyy kuivana. Jos siellä säilyttää esim. vaatteita, niihin tulee melko nopeasti "varaston haju" jos varasto on lämmittämätön. Vanhemmillani on ollut 500L Rosenlew arkkupakastin täysin lämmittämättömässä paikassa vuodesta 1970 ja hyvin toimii edelleen.

      • Epäsähkis

        ja kosteus ei kuulu samaan paikkaan. Sähkölaitteita ei ohjeidenkaan mukaan saa laittaa alle nollan. Urpoturpot sähköinssit vaan silti laittelee. Okei-tunnustit, että lämmitys eduksi. Tuurista kiinni. Itse en laittelisi


      • sad0
        Epäsähkis kirjoitti:

        ja kosteus ei kuulu samaan paikkaan. Sähkölaitteita ei ohjeidenkaan mukaan saa laittaa alle nollan. Urpoturpot sähköinssit vaan silti laittelee. Okei-tunnustit, että lämmitys eduksi. Tuurista kiinni. Itse en laittelisi

        5 astetta pakastimen ohjekirja vähintään toivoo... lähinnä tässä mietin sitä, että jos pakastin ei ole päällä, niin voiko säilyttää tilassa, jossa pakkasta. Mietityttää vain kuinka helvetin iso sähkölasku tulee, jos varastoa pidetään lämmityksen voimin plussan puolella, kun ei ole noita eristyksiä..


      • ulos pakastinta...
        sad0 kirjoitti:

        5 astetta pakastimen ohjekirja vähintään toivoo... lähinnä tässä mietin sitä, että jos pakastin ei ole päällä, niin voiko säilyttää tilassa, jossa pakkasta. Mietityttää vain kuinka helvetin iso sähkölasku tulee, jos varastoa pidetään lämmityksen voimin plussan puolella, kun ei ole noita eristyksiä..

        http://www.ita-savo.fi/Etusivu/nätkin_paloa_tutkitaan_onnettomuutena_9545125.html

        otan osaa niiden ihmisten puolesta, jotka menettivät kotinsa.


    • on varmaankin

      oletettavin seuraus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe