Voiko pakastinta säilyttää kylmässä varastossa, jos se ei ole päällä? Meillä on varasta, jossa on lattialämmitys mutta ei eristyksiä (joo tosi fiksu veto rakentajilta), pakastimemme on siellä nyt ja lämmöt päällä mutta tarkoitus olisi piakkoin sammuttaa koko vehje talven ajaksi...
Pakastin pakkasessa
7
650
Vastaukset
- Boshkhi
pitää lämpöä poissa mutta joku 15 astetta riittää.
- Pakastaja
oli paksatin "arkku" autotallissa 12v ja toiminnassa, mitään ongelmia ei ilmennyt.
- Sähköinsinööri
Ei mitään ongelmaa varastoida kylmässä, siis pakkasessakin. Toki koko varastolle olisi eduksi jos lämpötila olisi talvellakin muutaman asteen plussan puolella niin säilyy kuivana. Jos siellä säilyttää esim. vaatteita, niihin tulee melko nopeasti "varaston haju" jos varasto on lämmittämätön. Vanhemmillani on ollut 500L Rosenlew arkkupakastin täysin lämmittämättömässä paikassa vuodesta 1970 ja hyvin toimii edelleen.
- Epäsähkis
ja kosteus ei kuulu samaan paikkaan. Sähkölaitteita ei ohjeidenkaan mukaan saa laittaa alle nollan. Urpoturpot sähköinssit vaan silti laittelee. Okei-tunnustit, että lämmitys eduksi. Tuurista kiinni. Itse en laittelisi
- sad0
Epäsähkis kirjoitti:
ja kosteus ei kuulu samaan paikkaan. Sähkölaitteita ei ohjeidenkaan mukaan saa laittaa alle nollan. Urpoturpot sähköinssit vaan silti laittelee. Okei-tunnustit, että lämmitys eduksi. Tuurista kiinni. Itse en laittelisi
5 astetta pakastimen ohjekirja vähintään toivoo... lähinnä tässä mietin sitä, että jos pakastin ei ole päällä, niin voiko säilyttää tilassa, jossa pakkasta. Mietityttää vain kuinka helvetin iso sähkölasku tulee, jos varastoa pidetään lämmityksen voimin plussan puolella, kun ei ole noita eristyksiä..
- ulos pakastinta...
sad0 kirjoitti:
5 astetta pakastimen ohjekirja vähintään toivoo... lähinnä tässä mietin sitä, että jos pakastin ei ole päällä, niin voiko säilyttää tilassa, jossa pakkasta. Mietityttää vain kuinka helvetin iso sähkölasku tulee, jos varastoa pidetään lämmityksen voimin plussan puolella, kun ei ole noita eristyksiä..
http://www.ita-savo.fi/Etusivu/nätkin_paloa_tutkitaan_onnettomuutena_9545125.html
otan osaa niiden ihmisten puolesta, jotka menettivät kotinsa.
- on varmaankin
oletettavin seuraus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47427