50v ja yksinäinen

ukonretku

Pari vuotta sitten kaikki oli vielä 'hyvin'. Ympärillä perhe, suhteet sukulaisiin kai jonkinlaisessa kunnossa.
Sitten yksi virhe, joka johti siihen että puoliso laittoi avioeron vireille.
Saadessaan tiedon tapahtuneesta tutkiessani omin luvin kännykkääni 'virhe' oli jo jäänyt historiaan, mutta anteeksipyynnöt eivät auttaneet. Jouduin ulkoruokintaan.
'Virhe' pyysi luokseen kuultuaan asiasta ja minä menin. Samaan aikaan puoliso teki minusta syyllisen kaikkeen tapahtuneeseen, vaikka peiliin katsomisen paikka olisi varmaan ollut molemmilla. Pahimmalta tuntui se, että hän käänsi yhteiset lapsemmekin minua vastaan. Iski minua sillä, jonka tiesi eniten satuttavan. Lapset olivat minulle tärkeintä maailmassa. Olivat olleet aina.
Aloimme elää 'virheen' kanssa kuitenkin omaa elämäämme, kunnes kuolema meidät erotti. Tuona yhteiselon aikana emme olleet tervetulleita mihinkään perhejuhliin. Tai jos minut kutsuttiin ilmoitettiin, ettei 'virhe' ole tervetullut. Se sattui, molempiin. Totta kai sattui olimme 'virheen' kanssa alkaneet tykätä toisistamme, jopa rakastuimme ihan oikeasti. Oltiin alkuun vahvoja ja elimme tavallamme muista välittämättä. Kunnes kuolema meidät erotti.

Nyt elelen yksin, todella yksin. Muistellen kaikkea mennyttä elämää kaivaten. Jonkinlaiset välit lapsiin ja läheisimpään sukuun ovat palanneet, kun 'virhe' kuoli. Tämäkin satuttaa, koska 'virheestä' ei saa puhua. Hän on kaikille vain paha. Minä sentään opin tuntemaan hänet ja välitin sekä rakastinkin. Haluaisin kertoa, että ihminen 'virhekin' oli. Jopa ihan mukava sellainen. Ei vielä pysty.

Onhan yksin elämisessä puolensa, mutta kun menee joskus viikkokin, että ainoat sosiaaliset kontaktit tapahtuvat kaupan kassalla. " 20 euroa kiitos, voit ottaa kortin pois ja hei hei". Alkaa pikkuisen toisinaan ahdistaa. Välillä epätoivoinen kurkistus sähköpostiin. Siellä lukee: "ei uusia viestejä". Hiljaista pitelee kännykässäkin.
Rankalta tuntuu, jos tästä alkoi hiljainen matka kohti vanhuutta. Ei viitsi tyrkyttää itseään kenellekään kylään, kun ei kutsuta. Uuden elämänkumppanin vakava etsintä tuntuu vielä hieman vaikealta. Ravintolat eivät jaksa kiinnostaa yhden yön tuttavineen.

Itku silmässä nukkumaan ja sama fiilis herätessä, kun huomaa ettei huoneistossa ole ketään. Vain muistoja menneisyydestä ympärillä
Tulevaisuus näyttää kuinka kauan tällaista jaksaa ja kestää.

26

830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiiina22

Lähetän sinulle tosi ison ja lämpimän halauksen. :)

• myötätuntoinen

Kuullostipa tosi,tosi surulliselta!Mutta toisaalta voisi olla ihan omaa elämääni,en vain ole jäänyt "virheestäni"kiinni.Toivottavasti lapsesi ymmärtävät aikanaan,että rakkaus ei ole koskaan virhe!Lämpimät halaukset sinulle ja onnea tuleviin päiviisi.

• Anonyymi

Rakkaus voi olla virhe, vaikka sitä kovasti selittelisi muuksi itselleen tai muille.

• Anonyymi

Ihan niin sellaista sattuu ja se joka meni urkkimaan puhelimeen , millä oikeudella hön sen teki toisen puhelimeen ei kenelläkään ole asiaa.
        Ero on aina työlästä mutta siitä ei tartte tehdä suvun joukko vihaa.
        Vaan erota voi siististi, eikä ,vetää uhrinuttua ylleen ja ulista sukulaisille siitä toisesta kaikkea pahaa, onko itse virheetön jotenkin. Ja miksi tekee psyykkistä pahaa lapsilleen vieroittamalla heidät siitä toisesta vanhemmasta .

• kannustan

Voihan niitä suhteita syntyä muuallakin kuin ravintolassa: työssä, harrastuksissa. Vaikuttaisi siltä, ettei sinulla ole kumpiakaan. Kartoita mahdollisuuksia tässä suhteessa ja ala kokeilla niitä. Jos asut syrjäseudulla, suunnista aina välillä keskuksiin. Varsinkin siellähän niitä muita yksinäisiä voi kohdata. Olet vielä niin nuori, että mahdollisuuksia on vaikka mihin.

• yksinäinenxxx

Voi tuohan on mieto tapaus,mulla 13v ihan yksin,ei sukulaisiin mitään yhdeyttä koko aikana, 50v mies.

• ukonretku

Halaukset aina lämmittävät. Virtuaalisetkin.
        Yritän pysyä hengissä. Vuosipäivä käsillä ja siksikin kai tänne kirjoittelin. Mieli herkällä.
        Kyllä kai tämä tästä. Mutta syyllisyys omista tekemisistä ja tekemättä jättämisistä on aika
        rankkaa.
        Joskus olen ajatellut, että ei ihmiselle yhdessä elämässä tule toista kertaa sellaista rakkautta, jonka koin.
        Enkä oikein vielä olisi kai valmiskaan mihinkään vakavaan? Työtä tosiaan ei ole tarvinnut tehdä enää vuosiin.
        Harrastuksetkin ovat aina olleet sellaista yksinäisen suden touhua. Nekin jääneet.
        Mutta ehkä se aurinko vielä paistaa. Ihan siitä kiinni, miten kohtalo on kortit osalleni aikoinaan jakanut.
        Uskon nimittäin, ettei mikään tapahdu täällä sattumalta.
        Myönnän, että ehkä pahimman laman yli olen päässyt. Yli puoli vuotta olin vain ja.. olin. Kahvinkeitto, suihkussa käynti aamuisin liian ylivoimaisia.
        halusi vain kaivautua peiton alle ja yrittää nukkua pois todellisuudesta.

Kiitos vielä kerran halaajille :)

Ja sinulle 13 vuotta yksinäinen. Otan osaa, itse en jaksaisi. Sinulla on kuitenkin varmasti luonteessasi sisua ja halua pärjätä. Vaikka yksin. Tsemppiä sinulle myös.

• Anonyymi
        ukonretku kirjoitti:

Halaukset aina lämmittävät. Virtuaalisetkin.
        Yritän pysyä hengissä. Vuosipäivä käsillä ja siksikin kai tänne kirjoittelin. Mieli herkällä.
        Kyllä kai tämä tästä. Mutta syyllisyys omista tekemisistä ja tekemättä jättämisistä on aika
        rankkaa.
        Joskus olen ajatellut, että ei ihmiselle yhdessä elämässä tule toista kertaa sellaista rakkautta, jonka koin.
        Enkä oikein vielä olisi kai valmiskaan mihinkään vakavaan? Työtä tosiaan ei ole tarvinnut tehdä enää vuosiin.
        Harrastuksetkin ovat aina olleet sellaista yksinäisen suden touhua. Nekin jääneet.
        Mutta ehkä se aurinko vielä paistaa. Ihan siitä kiinni, miten kohtalo on kortit osalleni aikoinaan jakanut.
        Uskon nimittäin, ettei mikään tapahdu täällä sattumalta.
        Myönnän, että ehkä pahimman laman yli olen päässyt. Yli puoli vuotta olin vain ja.. olin. Kahvinkeitto, suihkussa käynti aamuisin liian ylivoimaisia.
        halusi vain kaivautua peiton alle ja yrittää nukkua pois todellisuudesta.

Kiitos vielä kerran halaajille :)

Ja sinulle 13 vuotta yksinäinen. Otan osaa, itse en jaksaisi. Sinulla on kuitenkin varmasti luonteessasi sisua ja halua pärjätä. Vaikka yksin. Tsemppiä sinulle myös.

Anna anteeksi itsellesi äläkä syyllistä omaa itseäsi. Elämässä näitä tapahtuu vähän yhdelle kun toiselle Jos sukulaisetkin kääntävät selän niin eivät ole edes sinun arvoisiasi.
        Niin että anna palaa , elämä on lyhyt ja varmasti löydät onnen. Halit

• Yleinen vuodattaja

"Välillä epätoivoinen kurkistus sähköpostiin. Siellä lukee: "ei uusia viestejä". "

Mulla on sähköpostissa (Luukku) yksi avaamaton viesti (voi lähettää vaikka itse toisesta osoitteesta). Niin siellä on aina vähintäänkin 1 uusi viesti :).

Tsemppiä, kyllä se siitä! Eipä se mullakaan kaksinen suunta elämällä ole: Ikää jo 30 ja yksin jäänyt.

• myös yksin

jos pitää itse itselleen lähetellä sähköpostia. seuraavaksi kai hankit toisen kännykän ja lähettelet siitä viestejä itsellesi.
        mikäli tarkoitus oli vinoilla, olet väärällä palstalla, kun et taida käsittää oikeasti mitä se yksinäisyys on.
        vitsipalsta on kai muualla?
        tuossa iässä ehdit kyllä päästä eroon yksinäisyydestä vielä moneen kertaan. yli 50v kun alkaa olla mahdollisuudet hieman supistuneet ja joka päivä kello tikittää kohti loppua.
        ei millään pahalla.

• PostIt

Olet selvästi masentunut, eikä ihme, sillä olet kokenut isoja menetyksiä. Hyvä kuitenkin, jos tuntuu että pahimmasta olet ohi päässyt kuten toisessa viestissäsi kerrot.

Itse olen masennuksesta toipuva ikäisesi nainen. Jos haluat, että sähköinen postilaatikko joskus kolahtaa, annapa sähköpostiosoitteesi. Hanki vaikka anonyymi sellainen. Voisi olla mukava vaihtaa ajatuksia, kokemuksia?

Vinkkinä vielä, että seuraa voi etsiä muutenkin kuin suoraan elämänkumppania hakien. Ystävää, harrastuskaveria, elokuvaseuraa jne. voi hakea vaikka tämän Suomi 24:n treffeiltä. Aika luonnollistahan se on edetä ensin ystävyyteen, vai mitä.

Voimia vuosipäivään ja elämääsi kaikkiaan! Vaikka surut on tietysti surtava, ei vanhuus vielä viisikymppisenä ala.

• ukonretku

Ihan oikean diagnoosin teit, Varmasti olen masentunut.. mutta kai tästä selvitään.
        Rohkea rotan syö.. vai miten se nyt meni.
        Kävin google-postissa kylässä.
        Ihan uusi anonyymi: [email protected]
        Olisi kiva kirjoitella epäjulkisestikin. Ihan kavereina.
        Kun samassa liemessä ollaan.
        Suomi24:n treffeillä olen selaillut, mutta ei jaksa..

Vuosipäivä illassa. Menihän se, mutta vaikeaa oli ja on. Sisaruksille tuli kai jokin hätä kun puhelin oli äänettömällä enkä vastannut, kun en kuullut. Kai pelkäsivät, että olen tehnyt vuosipäivänä itselleni jotain?

• kaiken kokenut

Mistäs se ensimmäinen mukaan tarttui.. kai siellä on toinenkin.. ja kolmas... Kyllä pettäjillä kysyntää on tässä maailmassa.

• Anonyymi

Kukaan ei siis ole pettäjä tieten tahtoen Ei siis ajattele että alampa tässä nyt pettämään ,se vaan menee joskus niin että se tapahtuu,.ja sitä tapahtuu paljon .
        Joten ihmisillä on aina kova moraali kun saavat syyttää jotain niin tuntevat itsensä,pulmuseksi

• Anonyymi

Pettäjä ei ole mikään ammatti siihen vaan joskus ajautuu kun saa tunteita jotai. Muuta ihmistä kohtaan tunteille ei voi mitää ä ja se hönen exänsä sitten , miten lapsellinen ihminen sinänsä
        Kääntää omat lapset toista vanhempaa vastaan . Ei hönen rakkautensa lapsia kohtaan ole loppunut, ainastaaan sitä narsistista exää kohtaan. Joka aiheuttaa ainoastaan henkistä kipua omille lapsilleen , ja lapset saavat niistä sitten myöhemmin seurauksia , kun narsisti on käännyttänyt heitä heidän omaa vanhempaansa vastaan , ei siinä järki päätä pakota , ja myöhemmin sitten käyvät terapiassa. no onhan exä Nyt näyttänyt mikä on. Ole kiitollinen ettö pääsit eroon sellaisesta ihmisestä . Olkoot nyt vaan sukunsa kanssa .löysät varmaan ihmisen elämääsi , joten toivon kaikkea hyvää sinulle.

• Anonyymi

Yök mikä tyyppi tämä aloittaja. Vastuunkantaminen ihan nolla, muut on vaan olleet ilkeitä. Pettäminen ois pitänyt tietenkin hyväksyä ja lasten olla onnellisia kun uusi nainen korvaa äidin. Onkohan vielä elossa tämä ap ja jos, niin tuskin on mitään mistään oppinut.

• Anonyymi

Vastasit sitten 16 vuotta vanhaan aloitukseen. Miksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

modernia trollausta

• Anonyymi

Kukaan ei korvaa äitiä, lapsella on vaan yksi äiti, mutta sitä voi silti olla kaveria sen uudenkin ihmisen kanssa se kun riehua ja kääntää maailma ylösalaisin . Onnellisesta avioliitosta ei kukaan lähde, siis Entös se exä sitten oliko hän se mallikelpinen ihminen joka suhteessa
        Tiedä niin monta paria jotka ovat selvittäneet fixusti nämä asiat ja lapsilla PN ollut kivaan niin äidin kun isäänkin luona.. mutta mustasukkainen exä sekoitti omien lastansakkin maailman oma egoisminsa kanssaa
        Häntä on petetty , voi herranjumala suku ja mukaut on käännettävä heti höntä vastaan jne
        Sellasta exää en edes haluaisi katsella, raukkamainen olio itse vammautui lapsensa.
        Toisaalta jyvä että näit mihin hän kykenee , siis oman egonsa vuoksi on muidenkin jätettävä ainut , koska rakastit ” virhettä” meikäläinen olisi toiminut toisin

• Anonyymi

Lapset voivat olla onnellisia vaikka vanhemmat eroaakin kun vanhemmat ovat viisaista ja ajattelevat lastensa parasta .
        Älä tuomitse koska et tajua miten tälläistä tapahtuu, jos tunteet ovat muualla niin on kuule helkkarin vaikea jäädä suhteeseen .se joka ei sitä ole itse kokenut pitäkööt naamasta kiinni.
        Asia vaan on niin että tälläistä tapahtuu, ei kukaan jatka avioliittoa siksi että pitäisi sääliä aitä jolla on uhritakki yllä , vieläpä menee niin pitkälle että vieroittaalapset isäänsä vastaa.
        Niin ei tee kukaan omia lapsiaan kohtaan . Ero ei ole muuta kun kahden ihmisen välillä siis eräi erota lapsista rakkaus heihin
        Kukaan ei kuitenkaan koskaan korvaa äitiä tai isää , joten mistä niin sait päähäsi sellaisen ajatuksen . Siksi olisi aina hyvä muistaa ettei sotketa sivullisia eroonsa .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asia on ihan samanlainen nykyään niiden kanssa joille käy niin , siksi voi sanoa mielipiteensä nytkin, koska tälläisiä asioita tapahtuu silloin sun tällöin ei mitenkään harvinaista . Siis vieroittaja äitejä on vieläkin olemassa. ! Olen nähty kaksi sellaista tapausta , säälin heidän lapsiaan jotka käyvät terapiassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä vitun väliä.

Miksi itse tulet itkemään siitä että joku vastaa ketjuun. Ei mitään vitun väliä milloin ketju on aloitettu, saa ja kuuluu vastata ketjuun jos se kiinnostaa itseä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä vitun väliä.

Miksi itse tulet itkemään siitä että joku vastaa ketjuun. Ei mitään vitun väliä milloin ketju on aloitettu, saa ja kuuluu vastata ketjuun jos se kiinnostaa itseä.

Juurikin näin.
        Ja ovathan täällä aiheet jokseenkin aina ajankohtaisia, vaikka joku tietty juttu olisi jo vanha.

• Anonyymi

On se kamalaa kun exä kääntää lapsetkin. Sinua vastaan tavallisesti aikusten asiat kuuluvat vaan aikuisille. Exälläsi on hyvin; huono itseluottamus ja on sivistymätön; .
      Normaalisti vaan selitetään; lapsille että ero tulee kun ei enää haluta olla yhdessä .sinun kohdallasi oli ” virhe” se laukaisija. Luulen niitä ns ” virheitä” on ollut vähän jokaisella. Silti ei eron tulleessa mennä lapsille mustamaalaamaan toista vanhempaa. Ja miksi siitä ” virheestä” ei muka saa mainita , tajuavatko että sinä olit häneen rakastunut . Hän oli osa sinun elämääsi.
      Mielestäni ainun ei tarvitse tanssi muiden pillin mukaan että kelpaisi Sano mukuloillesi että se oli vaihe juuri sinun elämässäsi Ja muistoa ei voi pyyhkiä pois .
      Ja sano sille exällesi että oliko se hänelle ihan pakko sotkea asioita myös tuttava piirissä , se kun olisi ollut fiksu ja hoidellut eron fixusti .
      Itse asiassa varmaan vaurioitti lapsia enemmän
      Erota voi Ilman syyttelyitä sillä yleensä ne ns
      ” virheet” eivät satu kohdalle jos avioliitossa on kaikki hyvin kyllä sinulle vielä aurinko paistaa. Et ole ikäloppu . Joten tartu kiinni elämään ja kerro lapisillesi ettet koskaan ole lopettanut rakastamasta heitä, mutta että sinullakin saa olla oma elämä. Jos nyt ovat älykkäitä niin ymmärtävät , jos ovat perineet sen toisen vanhemman tavat niin ei voi kun valittaa. Narsistinen exä saa aikaan paljon pahaa.

• Anonyymi

Kaikille ihmisille sattuu virheitä elämän varrella . Ja normaalisti tuollaiset asiat voi puhu sen puolison kanssa.
      Se jokakääntää lapset omaa vanhempaansa vastaan tekee karhunpalveluksen. Omille lapsilleen. Se jättää jälkensä. Normaali ihminen ei sekoita lapsia aikuisten suhde ongelmiin vaan jos haluaa erota niin eroaa ilman itsesääliä miten nyt on höntä petetty ja suku tietysti mukaan vihaamaan .
      Narsisti sotkee lastensa elämän puhumalla pahaa toisesta vanhemmasta, se on asia joka hoidetaan aikuisten kesken.
      Ja ne sukulaiset sitten ovatko ne edes koskaan välittäneet jos katsovat asiakseen myös vihata, vai ovatko jotain kiihkouskovaisia. Jossa si anteeksi antoa ei ole olemassakaan. Ja se exäsi aitten millä tasolla on sellainen ihmine. Joka puhuu paskaa lapsille heidän omasta vanhemmastaan. Olen kokenut sen itse ja tottakai rakastin molempia vanhempia vaan se joka oli tehnyt sen virheen kaikkosi elämästäni sen oman virheensä kanssa .
      En uskaltanut koskaan edes kysyä hänestä mitään vaikka hän oli minun oma isäni , koska näin jo ilmeistä ettei se ole sopivaa oli nääs tehnyt virheen , siis minä en olisi välittänyt että eroavat mutta olisin toivonut että olisivat olet edes ystäviä .
      Siten pilattiin minun elämäni myös , sn uskaltanut enää luottaa kehenkään aikuiseen etekkin siihen joka tiedotti miten huono ihminen se on joka on tehnyt virheen.
      Aikuisten tulee olla aikuisia sikä kostaa , aillä tunteilleen ei kukaan voi mitään

• Anonyymi

😓🧡🛌

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      154
      13535
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      74
      9804
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      99
      9172
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      21
      8159
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      40
      6783
    6. 150
      6195
    7. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      72
      4308
    8. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      3415
    9. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      39
      3407
    10. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      401
      1300
    Aihe