päivän sapuska????

tänään laitan juuresmuussia ja grillaan makkaroita. huomiseksi ajattelin tehdä tilli-lihaa. njams.
jospas tekis puolukkapuuroakin.

mitäs te syötte?

46

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ärrieri

hyvältä ja normaalilta verrattuna sinkkutytön viikonloppu pöperöihin :)
      Eilen kaivoin pakasteesta pastakastiketta,illalla herkuttelin karkilla,poppareilla ja omenapaistoksella&vaniljakastikkeella jota ihana ystäväni tuli potilaalle tekemään.
      Tänään on tullu tehtyä mikroleipiä ja pastakastikkeen jämä olis vielä,ei maistu,omenapaistosta taidan syödä.
      Kun on sisällä vaan niin ei tee mieli mitään vahvaa ruokaakaan.Huomenna teen mikronuudeleita,mikäli on nälkä ;)

• kyllä meillekkin. kinkku tai pekonikastike on hyvää. mutta myös parsa taikka kukkakaali on tosi hyvää.
        nuo paistetut päärynät (mitä vielä on jäljellä) sillä vaniljakastikkeella maistuisivat myös jälkiruuaksi.
        taikka se marjapuuro puolukoista.

• Tännä syötiin lohikiusausta;) Tosta reseptistä meillä ei käytetä sipulia. Mies syö samaa vielä huomenna. Itse syön huomenna punajuurikeittoa ja taas ilman sipulia. Mieheni ei punajuurikeitosta pidä. Sain keiton tutulta. Oli tehnyt ison määrän ja soitti tänään jospa kelpaisi meille;))

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/7381/Lohikiusaus

• punajuurikeittoa aion varmasti tehdä joku päivä. njams.

• majorica kirjoitti:

punajuurikeittoa aion varmasti tehdä joku päivä. njams.

Se on hyvää ja sen kanssa voileipää. Kävin mojumassa tässä paikallisessa kaupassa ja huomasin heillä edulliseen hintaan tuoreita punajuuria. ostin ja mietin että tekisinkö pakkaseen huomenissa juureksista ja lihasta padan.
        500 g porsaan ulkofileetä tai -lapaa kuutioina (lapaa kantsii pistää joukkoon antaa paremman maun, voi lisätä myös naudan lihaa)
        nokare rasvaa
        4–5 punajuurta kuutioina
        2 porkkanaa kuutioina
        pala selleriä kuutioina
        lanttua kuutioituna
        pieni pullo punaviiniä, 37 cl (nesteenä voi käyttää myös vettä tai kaljaa tai ruokakermaa konjakkia voi laittaa kerman joukkoon)
        1–2 lihaliemikuutiota
        1–2 laakerinlehteä
        rouhittua mustapippuria
        (suolaa) suolaa en ole lisännyt kun lihaliemestä tulee mielestäni tarpeeksi.
        1 tl timjamia
        1 tl rosmariinia

• umalehtinen kirjoitti:

Se on hyvää ja sen kanssa voileipää. Kävin mojumassa tässä paikallisessa kaupassa ja huomasin heillä edulliseen hintaan tuoreita punajuuria. ostin ja mietin että tekisinkö pakkaseen huomenissa juureksista ja lihasta padan.
        500 g porsaan ulkofileetä tai -lapaa kuutioina (lapaa kantsii pistää joukkoon antaa paremman maun, voi lisätä myös naudan lihaa)
        nokare rasvaa
        4–5 punajuurta kuutioina
        2 porkkanaa kuutioina
        pala selleriä kuutioina
        lanttua kuutioituna
        pieni pullo punaviiniä, 37 cl (nesteenä voi käyttää myös vettä tai kaljaa tai ruokakermaa konjakkia voi laittaa kerman joukkoon)
        1–2 lihaliemikuutiota
        1–2 laakerinlehteä
        rouhittua mustapippuria
        (suolaa) suolaa en ole lisännyt kun lihaliemestä tulee mielestäni tarpeeksi.
        1 tl timjamia
        1 tl rosmariinia

kokeillut. olen tehnyt vaan venäläistä Borski-soppaa. siihen ei tule lihaa. mutta sinunkin ohjeella voisi kokeilla.

• majorica kirjoitti:

kokeillut. olen tehnyt vaan venäläistä Borski-soppaa. siihen ei tule lihaa. mutta sinunkin ohjeella voisi kokeilla.

Normaalisti ihmiset laittavat sipulia tuohon. Meillä ei;))

• ärtsopppaa

Kotikokin hernesopppaa iso purkki. Eilen purkki avattiin, ja siitä riittää hyvin kolmeksi päiväksi, lisuukkeena voileipää.

• iha hyvää

Ja jos raaskii vähä Herbamaree ruiskasta sekaan, ni kelpaa monta päivää. Ei tarvii fileitä eikä uuniliharuokii;)) ku ei oo varaa niihi - yksinkertaista-eiks vaa.

• kyllä parempaa. saat viidenlitran kattilan halvalla ja loput pakasteeseen ;-)))

• Myy-Pikkuinen

mä tännää syön joten ei mitenkään yli herkkuu. Sit vihanneksii ettei ihan mee roskaruuan puolelle taas mun safkat.

• lihapiirakkaa? on ne ihan ok. mutta aika kuivia :-(
        jospa joskus saisi aikaseksi tehdä itse ja kunnolla täytettä.

• Myy-Pikkuinen
        majorica kirjoitti:

lihapiirakkaa? on ne ihan ok. mutta aika kuivia :-(
        jospa joskus saisi aikaseksi tehdä itse ja kunnolla täytettä.

lihapiirakkaa. =)

• Jere-lahti

Xtreme-tulisia jauhelihapihvejä, katkarapusalaattia ja Pepsi Maxia. :D

• mitä leikit

Onks toi niiku normaali perheen viikon lopun ruoka meny. Ku pitäis olla vähintään lihapataa ja juurisopppaa.

• mitä leikit kirjoitti:

Onks toi niiku normaali perheen viikon lopun ruoka meny. Ku pitäis olla vähintään lihapataa ja juurisopppaa.

En tiennytkään,meillä ainakin eilen tehtiin urakalla pizzoja ja niitä sitten tänäänkin syötiin vielä..ei ollut joukossa yhtään jolle ei pizza olisi kelvannut :)

• käheilijä
        davalyan kirjoitti:

En tiennytkään,meillä ainakin eilen tehtiin urakalla pizzoja ja niitä sitten tänäänkin syötiin vielä..ei ollut joukossa yhtään jolle ei pizza olisi kelvannut :)

Mitä tos onpizzaa ? ja lapsille sopivaa ?

Vähäx käheetä ?

• käheilijä kirjoitti:

Mitä tos onpizzaa ? ja lapsille sopivaa ?

Vähäx käheetä ?

kahdelle,oikeastaan kolmelle jos tytär paikalla? aikuiselle ihan ok sapuska?Vai mikä siinä nyt tökkii?Se pepsikö?
        On sulla ihan kamalat murheet :)

• davalyan kirjoitti:

"Afrikkalaista" pizzaa.
        päällysteet raastetusta raaásta perunasta ja jauhelihasta.
        tomaattikastikkeeseen tomaattia, paprikaa, valkosipulia ja mausteita jotka mixataan.
        päälle tietysti paljon juustoa.
        on muuten tosi hyvä pizza.

• tulisia pihvejä ettei tule närästystä ;-)))

• majorica kirjoitti:

"Afrikkalaista" pizzaa.
        päällysteet raastetusta raaásta perunasta ja jauhelihasta.
        tomaattikastikkeeseen tomaattia, paprikaa, valkosipulia ja mausteita jotka mixataan.
        päälle tietysti paljon juustoa.
        on muuten tosi hyvä pizza.

kuulostaa ainakin hyvälle..joskin mä itken jos ei mun pitzassa ole aurajuustoa ja ananasta :)))

• majorica kirjoitti:

tulisia pihvejä ettei tule närästystä ;-)))

sitäkään jokaselle tule..vaikka mitä söisi :)Mulla ei ole ollut vaivana kertaakaan sen enenpää närästys kuin aamupahoinvointikaan :)

• davalyan kirjoitti:

kuulostaa ainakin hyvälle..joskin mä itken jos ei mun pitzassa ole aurajuustoa ja ananasta :)))

sekaan. mutta se peruna tekee täytteestä maittavan ja täyttävän. eikä ole kuivaa ;-)

• davalyan kirjoitti:

sitäkään jokaselle tule..vaikka mitä söisi :)Mulla ei ole ollut vaivana kertaakaan sen enenpää närästys kuin aamupahoinvointikaan :)

pieni vitsi. jokainen syö mitä parhaaksi katsoo ;-)

• majorica kirjoitti:

pieni vitsi. jokainen syö mitä parhaaksi katsoo ;-)

Jokaiselle sitä mikä maistuu,vaikka toki sitä odottaessa vähän pitää katsoa mitä syö..varsinkin että tulee syötyä monipuolisesti :)

• pottui kans

Vai onks toi jottai punttisali pizz aa, meil ois pottui viäl 25 kpl.

• Jere-lahti
        mitä leikit kirjoitti:

No ens viikolla sitten. :)

• Jere-lahti
        majorica kirjoitti:

tulisia pihvejä ettei tule närästystä ;-)))

Ei noita naga morich-pihvejä syö kuin hullut..ei mun pikkusöpörakasihkuseksymussu ainakaan! :D

• Jere-lahti
        pottui kans kirjoitti:

Vai onks toi jottai punttisali pizz aa, meil ois pottui viäl 25 kpl.

Kiitos kuitenkin tarjouksesta, olet ystävällinen tarjotessasi perunoita minulle. :)

• Jere-lahti
        davalyan kirjoitti:

ovat kyllä miltei pakollisia pizzantäytteitä, jonka lisäksi sitten mitä mieleen juolahtaa.

• Jere-lahti kirjoitti:

ovat kyllä miltei pakollisia pizzantäytteitä, jonka lisäksi sitten mitä mieleen juolahtaa.

sulla on hyvä maku =)

• Jere-lahti kirjoitti:

myös metukkka ja valkosipulia pitää olla,varsinkin "kapula päivinä" ja fatserin sinistä:))))

• savulohta ja perunoita,salaattia.Tänään vain pyttäriä eilisistä perunoitten jämistä,yritin paistaa häränsilmät mutta arvaan onnistuiko?))))
      Eikös tuo pyttäri ole teidänkin kansallisruoka?

• Jere-lahti

Aamulla sufeeta ja vitamiinit, aamupäivällä raejuusto tonnikalaa 2 prk, päivällä
      hesen mega-ateria, illalla ei mitään tietoa. :)

• Otettiin varman päälle ja syömiseni on hyvin pientä. Huomenna saa sitten katsoa pureskelenko salaattia jouluun saakka;)

• jaksat sitten jouluna syödä entistä enemmän ? ;-))))

• majorica kirjoitti:

jaksat sitten jouluna syödä entistä enemmän ? ;-))))

Joo. meinaan:))
        Huomenna saan aivan varmasti kuulla etten taatusti täytä EU:n direktiivejä rasvaprosenttien suhteen:))))))))))

• Tänään söin lihasoppaa,äidin tekemää,huomiseksi riittää vielä isännän tekemään,sipuliperunakiusausta,jota teki sillai mukavan määrän mulle,kun lähti itse reissuun.Niin ja eilen käytiin äiskän kanssa ulkona syömässä.Meinas ettei lopu lapselta ruuat kesken,kun yksin kotona on ilman kokkia... :DDD

• kylmetessä on kiva kokkailla jotain kunnon sapuskaa. lihakeitto on myös hyvää kun löytyy tuoreita juurreksia.
        tillilihaa tulee tehtyä vissiin kerran tai pari vuodessa mutta hyvää se on.
        onhan se kiva kun äitisi jelppii ettet kuole nälkään ;-)))

• majorica kirjoitti:

kylmetessä on kiva kokkailla jotain kunnon sapuskaa. lihakeitto on myös hyvää kun löytyy tuoreita juurreksia.

No täytyy myöntää,että ei oikein toi ruokapuoli iske,kuin syövänä osapuolena :P

Siksi piti silloin aikoinaan pariutumisessa jo huomioida asia,ettei vahingossa erehdy vastapuolta ottamaan,jolla sama taipumus :D.Pikemmin siis päinvastoin.

Niin ja onneksi mammakin asuu aikas lähellä.Näin mahdollisia hätätiloja ajatellen,hehee.

• majorica kirjoitti:

kylmetessä on kiva kokkailla jotain kunnon sapuskaa. lihakeitto on myös hyvää kun löytyy tuoreita juurreksia.

Molossi ja Majo. . . . . . . . . toi on rääkkäystä. Perunasoppaa ja tillilihaa!! Nyt jo nälättää;))))))))))))))

• Jere-lahti
        majorica kirjoitti:

Koulussa aikoinaan monet ei tykännyt, mä pidin. Tietty se on siitä kiinni, että mistä lihasta
        tekee. :) Keitetyt perunat ja tillilihan on herkkuva. :D

• Jere-lahti

Kanasuikaleita, sipulia, valkosipulia, paprikaa, mustapippuria, rosepippuria, currya,
      suolaa ja sitä kookosmaitoa. Riisin kanssa tietty.

• merkki nimi

Kalapuikkoja, lohkoperunoita pakkasesta uuniin ja kermaviilikastiketta tänään vaan.

• Kuulostaa hyvälle,sillä mulla on eilisiä keitettyjä perunoita odottamassa ja itse tehdyt lohkoperunat kunnon yrttimausteilla on ihania :)Kiitos siis,ratkaisit pulmani tältä erää.

• väsäsin pikaisen possunsuikale-nuudelipadan,,aikas maustettua siintä kyllä tuli,hiki laiskan syödessä jne,,)))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      55
      1172
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      151
      1141
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1075
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      82
      956
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      45
      874
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      818
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      770
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      765
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      711
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      692
    Aihe