Pinnallinen hengitys/henki ei kulje

väsynytvaan...

Voiko olla astmaa ilman yskää? Minulla tuntuu että hengitys on pinnallista, siis etten vedä tarpeeksi syvään henkeä aina välillä ja täten hengitys tuntuu omituiselta. Välillä päässä tuntuu ettei happi kierrä. Sitten alkaa väsyttää ja lopulta kun väsyttää niin alkaa ärsyttää ja jopa masentaa se että aina väsyttää eikä jaksa mitään. Nenä tuntuu siltä että siellä on jotain ylimääräistä raskasta ilmaa joka ei sinne kuulu, ihan kuin siellä kiertäisi jotain bakteerista ilmaa. Kuumassa tuntuu etten voi hengittää ollenkaa, kynttilät saavat voimaan pahoin. Muitakin oireita on, joskus pahoinvointia, joka kyllä menee nopeasti ohi. Toisinaan tuntuu että pyörryn ihan just, huulet saattaa tuntua turpeilta ja sen jälkeen menenkin jo ihan paniikkiin ja pelkään saavani aivoverenvuodon tai vähintäänkin pyörtyväni jonka jälkeen alkaa oksettaa ja tuntuu että maha menee ihan kuralle ja on just pakko päästä vessaan. Nämä oireet siis alkavat siitä että ensin tuntuu etten saa kunnolla hengitettyä ilman että itse tahdonalaisesti vetäisin oikeen syvään henkeä, sitten alkaa pyörryttää ja huulissa tuntua ja sen jälkeen vasta muut oireet. Kaikki yleiset labratestit on otettu ja niskat ja hartiat mulla on ollu jäykkänä, mut niihin oon saanu jo hieronnasta apua..Mitä tämä siis voi olla..Yskää eikä muitakaan tyypillisiä astmaoireita ei ole, mutta perheessä kahdella muullakin on astma. Joskus tuntuu että on pakko päästä ulos raittiiseen ilmaan kun sisällä on niin kuuma ja vaikea hengittää normaalisti syvään. Joskus autolla ajaessa tuntuu että pakko panna puhaltimet kylmälle ja suoraan nenään puhaltamaan tai että olisipa happiviikset nyt kivat. Voisin pitää ikkunoita sisällä auki vaikka 24/7. Ulkona oireet unohtuu ja väsymys häviää useimmiten. En polta enkä käytä alkoholia, koira ei enää asu meillä, joten en usko että koirakaan olisi yhtäkkiä puhkaissut jonkun allergian. Laktoosiallergiaa on, mutta voiko olla niin ettei siis laktoositontakaan maitoa kärsi juoda? Lääkärit ei oikeasti yhtään auta, joka kerta kun käyn lääkärissä on eri diagnoosi. Tulen hulluksi, aina kuvittelen et joo, nyt nää kaikki oireet johtui siitä ja siitä, mutta edelleen ne jatkuu.

5

4490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astma+allergioita liuta

astma? Spirometrit ym.?
      Paniikilta kuulostaa nuo pelot. Ja kun vedät liikaa happea hyperventiloit.

Varaa aika suoraan erikoislekurilta,

• Neuvoja..

Käypä tuolla paniikkihäiriöpalstalla ja vertaile oireitasi muiden kertomukseen. Kuulostaa hyvinkin paniikilta eikä miltään astmalta.

• ex-kofeinisti

Taidat käyttää kofeiinia, kokeile luopua siitä kokonaan, saatat olla kunnossa muutamassa kuukaudessa.

• alkup....

En käytä enää kofeiinia, suklaata en voi syödä kun olen maidolle allerginen ja kahvinjuonnin olen lopettanut, koska sain yhtenä aamuna järkyttävän pahoinvoinnin siitä ja silloin riitti. Limsaa (kokista) juon myös aika harvoin, ei ole vaikuttanut asiaan vaikka olen kofeiinin käytön lopettanut.

• arvailua..
        alkup.... kirjoitti:

En käytä enää kofeiinia, suklaata en voi syödä kun olen maidolle allerginen ja kahvinjuonnin olen lopettanut, koska sain yhtenä aamuna järkyttävän pahoinvoinnin siitä ja silloin riitti. Limsaa (kokista) juon myös aika harvoin, ei ole vaikuttanut asiaan vaikka olen kofeiinin käytön lopettanut.

Onko oireita usein juuri kotonanne? Onko sisäilmaa tutkittu? Homeitiöt tai niiden eritteet voivat aiheuttaa tuollaisia oireita.. Nouseeko ruumiinlämpösi kun ahdistaa? Itselläni oli samoja oireita ja homevaurioita lötyi. Oireet helpottivat muutamassa viikossa, kun altistuminen loppui.. mut tää vain arvailua ja yks vaihtoehto..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4611
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      502
      2431
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      2001
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1869
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1576
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      11
      1161
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      101
      964
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      842
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      839
    Aihe