Olen savustanut kevyesti haaparouskuja
pieninä erinä jotka käytetään yleensä
kerralle
Onko kenelläkään kokemuksia savustettujen
haapisten säilyvyydestä jos niitä savustaa
kerralla suuremman erän
Kauanko mahtavat säilyä jääkaapissa?
Savustettu haaparousku
5
1239
Vastaukset
- uk-ko
Kerrohan sienten savustamisesta, en ole ennen edes törmännyt moiseen aajatukseen. Miten homma menee?
- ppilleri
Savustettua haaparouskua voisi verrata "kylmäsavuloheen"
Haapiksethan on jo keitetty
Liika suola liotetaan pois ja pannaan
pieneen savustus astiaan suurehkoina paloina
Savustusastian pohjalle reilusti lepppä haketta
savustetaan miedolla lämmöllä 2 tuntia
noin 40-50 C
Savustuksen jälkeen haapikset silputaan lisätään sipulia
ja pippuria
Antaa erittäin hyvän maun ruokiin lisättynä
tai suoraan leivän päälle
Pyttipannukin on taivaallista savu sienten kera - uk-ko
ppilleri kirjoitti:
Savustettua haaparouskua voisi verrata "kylmäsavuloheen"
Haapiksethan on jo keitetty
Liika suola liotetaan pois ja pannaan
pieneen savustus astiaan suurehkoina paloina
Savustusastian pohjalle reilusti lepppä haketta
savustetaan miedolla lämmöllä 2 tuntia
noin 40-50 C
Savustuksen jälkeen haapikset silputaan lisätään sipulia
ja pippuria
Antaa erittäin hyvän maun ruokiin lisättynä
tai suoraan leivän päälle
Pyttipannukin on taivaallista savu sienten keraMulla ei ole kuin tavallinen savustuslaatikko. Siinä ei lämmön hallinta taida onnistua noin alhaisissa lämpötiloissa.
*pohtii ilmaisia mutta helppoja ratkaisuja* - Ruma mies
uk-ko kirjoitti:
Mulla ei ole kuin tavallinen savustuslaatikko. Siinä ei lämmön hallinta taida onnistua noin alhaisissa lämpötiloissa.
*pohtii ilmaisia mutta helppoja ratkaisuja*Kyllä se onnistuu tavallisessa savustuslaatikossakin, mutta ei avotulella. Minulla on ihan normaali marketista hankittu savustuslaatikko ja sähköllä toimiva "kylmäsavustusvastus". Se tuottaa runsaasti savua mutta lämpötila ei nouse juurikaan ympäristön lämpötilaa kovemmaksi.
Linkki vastusten valmistajalle: http://www.savusampo.fi/.
Sieniä en ole koskaan savustanut, mutta täytyy kokeilla. Sen sijaan kaikkia mahdollisia kaloja olen kylmäsavustanut onnistuneesti, viimeiksi toissapäivänä nelikiloisen hauen häntäfileet. Vaikka en yleensä hauesta tykkää, ne olivat ruisleivän päällä herkullisia. - Ruma mies
Ruma mies kirjoitti:
Kyllä se onnistuu tavallisessa savustuslaatikossakin, mutta ei avotulella. Minulla on ihan normaali marketista hankittu savustuslaatikko ja sähköllä toimiva "kylmäsavustusvastus". Se tuottaa runsaasti savua mutta lämpötila ei nouse juurikaan ympäristön lämpötilaa kovemmaksi.
Linkki vastusten valmistajalle: http://www.savusampo.fi/.
Sieniä en ole koskaan savustanut, mutta täytyy kokeilla. Sen sijaan kaikkia mahdollisia kaloja olen kylmäsavustanut onnistuneesti, viimeiksi toissapäivänä nelikiloisen hauen häntäfileet. Vaikka en yleensä hauesta tykkää, ne olivat ruisleivän päällä herkullisia.sen verran, että kyllä kylmäsavuvastuskin hiukan lämpöä tuottaa.
Jotta estäisin savustettavana olevien ruokien lämpenemisen, laitan ne savustuslaatikon alaritilälle. Savustusvastuksen laitan yläritilälle, jolloin lämmönlähde on lähellä suupeltiä. Siihen tuleva lämpö haihtuu helposti ulkoilmaan. Laatikossa oleva savu kuitenkin täyttää koko laatikon.
Ja vielä sen verran, että ei tämä nyt ihan ilmainen ole, mutta muutaman kympin investoinnilla saa vuosikausiksi toimivan laitteen. Ja näppärä rakentelija väsää tietysti sellaisen itsekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244172Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132938Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111223Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22910Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.40888PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117753- 37734
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37725- 104667
- 135657