Olen savustanut kevyesti haaparouskuja
pieninä erinä jotka käytetään yleensä
kerralle
Onko kenelläkään kokemuksia savustettujen
haapisten säilyvyydestä jos niitä savustaa
kerralla suuremman erän
Kauanko mahtavat säilyä jääkaapissa?
Savustettu haaparousku
5
1229
Vastaukset
- uk-ko
Kerrohan sienten savustamisesta, en ole ennen edes törmännyt moiseen aajatukseen. Miten homma menee?
- ppilleri
Savustettua haaparouskua voisi verrata "kylmäsavuloheen"
Haapiksethan on jo keitetty
Liika suola liotetaan pois ja pannaan
pieneen savustus astiaan suurehkoina paloina
Savustusastian pohjalle reilusti lepppä haketta
savustetaan miedolla lämmöllä 2 tuntia
noin 40-50 C
Savustuksen jälkeen haapikset silputaan lisätään sipulia
ja pippuria
Antaa erittäin hyvän maun ruokiin lisättynä
tai suoraan leivän päälle
Pyttipannukin on taivaallista savu sienten kera - uk-ko
ppilleri kirjoitti:
Savustettua haaparouskua voisi verrata "kylmäsavuloheen"
Haapiksethan on jo keitetty
Liika suola liotetaan pois ja pannaan
pieneen savustus astiaan suurehkoina paloina
Savustusastian pohjalle reilusti lepppä haketta
savustetaan miedolla lämmöllä 2 tuntia
noin 40-50 C
Savustuksen jälkeen haapikset silputaan lisätään sipulia
ja pippuria
Antaa erittäin hyvän maun ruokiin lisättynä
tai suoraan leivän päälle
Pyttipannukin on taivaallista savu sienten keraMulla ei ole kuin tavallinen savustuslaatikko. Siinä ei lämmön hallinta taida onnistua noin alhaisissa lämpötiloissa.
*pohtii ilmaisia mutta helppoja ratkaisuja* - Ruma mies
uk-ko kirjoitti:
Mulla ei ole kuin tavallinen savustuslaatikko. Siinä ei lämmön hallinta taida onnistua noin alhaisissa lämpötiloissa.
*pohtii ilmaisia mutta helppoja ratkaisuja*Kyllä se onnistuu tavallisessa savustuslaatikossakin, mutta ei avotulella. Minulla on ihan normaali marketista hankittu savustuslaatikko ja sähköllä toimiva "kylmäsavustusvastus". Se tuottaa runsaasti savua mutta lämpötila ei nouse juurikaan ympäristön lämpötilaa kovemmaksi.
Linkki vastusten valmistajalle: http://www.savusampo.fi/.
Sieniä en ole koskaan savustanut, mutta täytyy kokeilla. Sen sijaan kaikkia mahdollisia kaloja olen kylmäsavustanut onnistuneesti, viimeiksi toissapäivänä nelikiloisen hauen häntäfileet. Vaikka en yleensä hauesta tykkää, ne olivat ruisleivän päällä herkullisia. - Ruma mies
Ruma mies kirjoitti:
Kyllä se onnistuu tavallisessa savustuslaatikossakin, mutta ei avotulella. Minulla on ihan normaali marketista hankittu savustuslaatikko ja sähköllä toimiva "kylmäsavustusvastus". Se tuottaa runsaasti savua mutta lämpötila ei nouse juurikaan ympäristön lämpötilaa kovemmaksi.
Linkki vastusten valmistajalle: http://www.savusampo.fi/.
Sieniä en ole koskaan savustanut, mutta täytyy kokeilla. Sen sijaan kaikkia mahdollisia kaloja olen kylmäsavustanut onnistuneesti, viimeiksi toissapäivänä nelikiloisen hauen häntäfileet. Vaikka en yleensä hauesta tykkää, ne olivat ruisleivän päällä herkullisia.sen verran, että kyllä kylmäsavuvastuskin hiukan lämpöä tuottaa.
Jotta estäisin savustettavana olevien ruokien lämpenemisen, laitan ne savustuslaatikon alaritilälle. Savustusvastuksen laitan yläritilälle, jolloin lämmönlähde on lähellä suupeltiä. Siihen tuleva lämpö haihtuu helposti ulkoilmaan. Laatikossa oleva savu kuitenkin täyttää koko laatikon.
Ja vielä sen verran, että ei tämä nyt ihan ilmainen ole, mutta muutaman kympin investoinnilla saa vuosikausiksi toimivan laitteen. Ja näppärä rakentelija väsää tietysti sellaisen itsekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72518- 1211781
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391487Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231466Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1691308Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1571268- 1461260
- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531039