Mankkaa?

Pyhä Lehmä

Onko Suomessa mitään liikettä joka myy enkuksi käännettyä mangaa vai onko tilattava ulkomailta?Suomessa on muutenkin huono asenne näitä kohtaan,osittain ahdasmielisten kukkahattuilijoiden ja ihmisten ymmärryksen puuteen takia.Ihminen alkaa pelkäämään ja epäilemään asioita joita hän ei ymmärrä,esim.mangaa usein luullaan lasten sarjakuviksi koska täällä päin maailmaa on niin suuri kulttuuriero itäisiin maihin että kaikkea "piirrettyä" pidetään lasten viihteenä... meni vähän aiheesta sivuun mutta tämä asia häiritsee minua paljon.

17

2880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • friikki

      Esim:

      Helsinki:
      Kukunor, Good Fellows, Fennica ja vaikka mitä muuta

      Turku:
      Alfa-antikva

      Kouvola:
      Lukusoppi

      Pistä kysymyksesi tuonne TV & radio > Anime ja manga -palstalle ja saat apua alan harrastajilta.

      • eppu

        Siis onko Kouvolan Lukusopissa Mangaa? Ohhoh, käyn siellä usein, mutten ole oikein havainnut.


      • friikki
        eppu kirjoitti:

        Siis onko Kouvolan Lukusopissa Mangaa? Ohhoh, käyn siellä usein, mutten ole oikein havainnut.

        Tosin en ole liikkunut siellä päin enää pariin vuoteen. Ainakin aikaisemmin sieltä löytyi harvinaisen hyvin kaikkea vänkää - myös muuta kuin mangaa. Eikä sitä mangaakaan nyt aivan tonneittan ole, mutta tarpeeksi että voi sanoa sitä sieltä löytyvän.

        Ja uutta tavaraa, kauppias tilasi uutuudet hyllyyn. Uutuushyllyt (tai telineet) ovat siellä takanurkassa, kassan vieressä. Ja käytettyäkin löytyi ihan hyvin ottaen huomioon paikkakunnan ja kaupan koon. Mangaa tosin ei käytettynä pahemmin liikkunut. Sekalaisia jenkkilehtiä sai halvalla; 2-5 mk/kpl. Sittemmin kauppias myi paljon käytettyä pois hullun halvalla kun kauppa ei käynyt. Hamstrasin mm. sylillisen käytettyjä jenkkialbumeita 10 mk/kpl (Ei mangaa).

        Jos Kouvolan suunnalla liikut, niin suosittelen myös Lahden Antikvariaattia (Lahdessa siis), sieltäkin teki löytyjä edullisesti. Tämä kauppias uhkasi joka kerta käydessäni paiskata sarjakuvat kaikki pihalle ja keskittyä vain kirjoihin. Oli kuulemma läpeensä kyllästynyt pieniin tahmatassuihin jotka tulevat pläräämään kalliita lehtiä, eivätkä osta mitään. Ymmärsin tilanteen hyvin ja koitin rajallisen budjettini avulla päästää kauppiaan sarjakuvien ikeestä ;)

        Siinäkään divarissa en ole käynyt vuosiin, joten kauppias on saattanut jo toteuttaa uhkauksensa ja myydä kaiken pois.


      • eppu
        friikki kirjoitti:

        Tosin en ole liikkunut siellä päin enää pariin vuoteen. Ainakin aikaisemmin sieltä löytyi harvinaisen hyvin kaikkea vänkää - myös muuta kuin mangaa. Eikä sitä mangaakaan nyt aivan tonneittan ole, mutta tarpeeksi että voi sanoa sitä sieltä löytyvän.

        Ja uutta tavaraa, kauppias tilasi uutuudet hyllyyn. Uutuushyllyt (tai telineet) ovat siellä takanurkassa, kassan vieressä. Ja käytettyäkin löytyi ihan hyvin ottaen huomioon paikkakunnan ja kaupan koon. Mangaa tosin ei käytettynä pahemmin liikkunut. Sekalaisia jenkkilehtiä sai halvalla; 2-5 mk/kpl. Sittemmin kauppias myi paljon käytettyä pois hullun halvalla kun kauppa ei käynyt. Hamstrasin mm. sylillisen käytettyjä jenkkialbumeita 10 mk/kpl (Ei mangaa).

        Jos Kouvolan suunnalla liikut, niin suosittelen myös Lahden Antikvariaattia (Lahdessa siis), sieltäkin teki löytyjä edullisesti. Tämä kauppias uhkasi joka kerta käydessäni paiskata sarjakuvat kaikki pihalle ja keskittyä vain kirjoihin. Oli kuulemma läpeensä kyllästynyt pieniin tahmatassuihin jotka tulevat pläräämään kalliita lehtiä, eivätkä osta mitään. Ymmärsin tilanteen hyvin ja koitin rajallisen budjettini avulla päästää kauppiaan sarjakuvien ikeestä ;)

        Siinäkään divarissa en ole käynyt vuosiin, joten kauppias on saattanut jo toteuttaa uhkauksensa ja myydä kaiken pois.

        Kiitos kattavasta raportoinnistasi!:) Pitää käydä katsomassa mahdollisimman pian katsomassa Lukusopissa, luultavasti ensi viikonloppuna. Sanon sitten täällä jos on.

        Toissa viikonloppuna olin Lahdessa ja Lahden antikvariaatin ikkunan takana katsomassa, mutta oli kiinni. Ainakin näytti olevan Ah, My Goddesia ja How to Draw manga-kirjoja aika montakin. Sellaisen piirustusoppaan ostoa olenkin harkinnut, mutta taitaa olla julmetun kalliita. Jos se myyjä on sellainen niin enhän mä uskalla mennä sinne! 8)


      • friikki
        eppu kirjoitti:

        Kiitos kattavasta raportoinnistasi!:) Pitää käydä katsomassa mahdollisimman pian katsomassa Lukusopissa, luultavasti ensi viikonloppuna. Sanon sitten täällä jos on.

        Toissa viikonloppuna olin Lahdessa ja Lahden antikvariaatin ikkunan takana katsomassa, mutta oli kiinni. Ainakin näytti olevan Ah, My Goddesia ja How to Draw manga-kirjoja aika montakin. Sellaisen piirustusoppaan ostoa olenkin harkinnut, mutta taitaa olla julmetun kalliita. Jos se myyjä on sellainen niin enhän mä uskalla mennä sinne! 8)

        No, onhan se ukko "persoona": polttaa piippua ja valittaa... Mielestäni turhaan, sillä kummiskin on Lahden paras ulkomaista sarjakuvaa myyvä divari.

        Kun käyt ko. liikkeessä niin ALE-laatikot ovat lattialla heti kun tulet sisään. Mutta älä sokaistu pelkästään niistä. Kierrä hyllyn taakse liikkeen toiselle puolelle ja löydät hyvässä järjestyksessä normaalihintaista (kallista) sarjakuvaa hyllytolkulla.

        Lahdessa on myös toinen pistäytymisen arvoinen divari. Lahden antikvasta kortteli tai kaksi länteen (harjun lakea pitkin) ja yksi kortteli mäkeä alas kohti keskustaa. En aivan tarkkaan muista sijaintia, kadunnimistä puhumattakaan. Eräässä liikekorttelissa on pieni sisäpiha, johon ei helposti eksy vahingossa. Sisäpihan takimmaisella laidalla (Bebek elektroniikka liikkeen vieressä) on pieni divari, josta voi tehdä joskus löytöjä. Perinteinen divari, paljon suomalaista, mutta aina myös jonkin verran käytettyä ulkomaista. Siellä on vielä omituisempi myyjä, mutta etköhän sä siitä selviä... :)

        Kauppakeskus Trion keskimmäisen rakennuksen pohjakerroksessa on myös ollut joku divari, ei laadultaan kovin kummoinen, (videot, äänitteet, sarjakuvat, ei kirjoja) mutta kantsii katsoa.


      • eppu
        friikki kirjoitti:

        No, onhan se ukko "persoona": polttaa piippua ja valittaa... Mielestäni turhaan, sillä kummiskin on Lahden paras ulkomaista sarjakuvaa myyvä divari.

        Kun käyt ko. liikkeessä niin ALE-laatikot ovat lattialla heti kun tulet sisään. Mutta älä sokaistu pelkästään niistä. Kierrä hyllyn taakse liikkeen toiselle puolelle ja löydät hyvässä järjestyksessä normaalihintaista (kallista) sarjakuvaa hyllytolkulla.

        Lahdessa on myös toinen pistäytymisen arvoinen divari. Lahden antikvasta kortteli tai kaksi länteen (harjun lakea pitkin) ja yksi kortteli mäkeä alas kohti keskustaa. En aivan tarkkaan muista sijaintia, kadunnimistä puhumattakaan. Eräässä liikekorttelissa on pieni sisäpiha, johon ei helposti eksy vahingossa. Sisäpihan takimmaisella laidalla (Bebek elektroniikka liikkeen vieressä) on pieni divari, josta voi tehdä joskus löytöjä. Perinteinen divari, paljon suomalaista, mutta aina myös jonkin verran käytettyä ulkomaista. Siellä on vielä omituisempi myyjä, mutta etköhän sä siitä selviä... :)

        Kauppakeskus Trion keskimmäisen rakennuksen pohjakerroksessa on myös ollut joku divari, ei laadultaan kovin kummoinen, (videot, äänitteet, sarjakuvat, ei kirjoja) mutta kantsii katsoa.

        Kiitos taas vihjeistä. Viimeksi kun olin siellä Lahdessa niin kuljin lapun kanssa, jossa oli näitä divareita ja niiden osotteita! :)

        Kävin ikkunan takana myös tällaisessa liikkeessä, kuin Vaihtolehdet. Se oli siis kiinni. Vaikutti tosi hyvältä, oikein sarjakuviin erikoistuneelta liikkeeltä.
        Divari Kajossa olen käynyt pari kertaa, se on siistein divari missä olen ikinä ollut ja mukava myyjä!
        Tällaisessakin kävin kuin Misirlou? enimmikseen oli levyjä ja vinyylejä ja myyjä jutteli vain kymmenen kaverinsa kanssa. Se on kauhean yleistä divareissa, eikä sellaisiin tee mieli mennä..
        Aleksis K:ssa ei ole mitään nähtävää sarjakuvien ystäville.


      • eppu
        eppu kirjoitti:

        Kiitos taas vihjeistä. Viimeksi kun olin siellä Lahdessa niin kuljin lapun kanssa, jossa oli näitä divareita ja niiden osotteita! :)

        Kävin ikkunan takana myös tällaisessa liikkeessä, kuin Vaihtolehdet. Se oli siis kiinni. Vaikutti tosi hyvältä, oikein sarjakuviin erikoistuneelta liikkeeltä.
        Divari Kajossa olen käynyt pari kertaa, se on siistein divari missä olen ikinä ollut ja mukava myyjä!
        Tällaisessakin kävin kuin Misirlou? enimmikseen oli levyjä ja vinyylejä ja myyjä jutteli vain kymmenen kaverinsa kanssa. Se on kauhean yleistä divareissa, eikä sellaisiin tee mieli mennä..
        Aleksis K:ssa ei ole mitään nähtävää sarjakuvien ystäville.

        Lukusopissa on vähän mangaa hyllyllä, mutta myyjältä kun kysäisee niin hän tilaa sitten varmaan melkeinpä mitä vain. Itse laitoin tilaukseen Oh, my Goddesin kaksi ekaa osaa. Onhan se aika tyyristä 18 euroa kipale, mutta enemmän maksaa tilata Suomalaisesta. Lukusopissa plussaa on myös se, että siellä on oikein mukava myyjä!


      • Timali
        eppu kirjoitti:

        Lukusopissa on vähän mangaa hyllyllä, mutta myyjältä kun kysäisee niin hän tilaa sitten varmaan melkeinpä mitä vain. Itse laitoin tilaukseen Oh, my Goddesin kaksi ekaa osaa. Onhan se aika tyyristä 18 euroa kipale, mutta enemmän maksaa tilata Suomalaisesta. Lukusopissa plussaa on myös se, että siellä on oikein mukava myyjä!

        ... on ainakin Fantasiapelit. Siellä on paljon englanninkielistä mangaa.


      • friikki
        eppu kirjoitti:

        Lukusopissa on vähän mangaa hyllyllä, mutta myyjältä kun kysäisee niin hän tilaa sitten varmaan melkeinpä mitä vain. Itse laitoin tilaukseen Oh, my Goddesin kaksi ekaa osaa. Onhan se aika tyyristä 18 euroa kipale, mutta enemmän maksaa tilata Suomalaisesta. Lukusopissa plussaa on myös se, että siellä on oikein mukava myyjä!

        en siis puhunut läpiä päähäni...


      • *~MoonLily~*
        eppu kirjoitti:

        Lukusopissa on vähän mangaa hyllyllä, mutta myyjältä kun kysäisee niin hän tilaa sitten varmaan melkeinpä mitä vain. Itse laitoin tilaukseen Oh, my Goddesin kaksi ekaa osaa. Onhan se aika tyyristä 18 euroa kipale, mutta enemmän maksaa tilata Suomalaisesta. Lukusopissa plussaa on myös se, että siellä on oikein mukava myyjä!

        Mukavasta myyjästä voi olla montaa mieltä. Itse koen hänet toisinaan hieman.. hm, ahdistavaksi. Jos olen ainoa asiakas kaupassa, niin herra seuraa katseellaan joka kirjaa mitä katson, aivan kun uskoisi minun varastavan sen.
        Mutta hyvä kauppa se on, ja ihan hauska myyjä.


      • eppu
        *~MoonLily~* kirjoitti:

        Mukavasta myyjästä voi olla montaa mieltä. Itse koen hänet toisinaan hieman.. hm, ahdistavaksi. Jos olen ainoa asiakas kaupassa, niin herra seuraa katseellaan joka kirjaa mitä katson, aivan kun uskoisi minun varastavan sen.
        Mutta hyvä kauppa se on, ja ihan hauska myyjä.

        Mistä liikkeestä puhut Moonlily? Fantasiapeleistä? Tuo tosiaan on aika ilkeää ja itsekin olen huomannut, että joissan divareissa vahdataan aika tarkaan. Toisaalta ei sekään ole hyvä jos on kova ruuhka.


      • *~MoonLily~*
        eppu kirjoitti:

        Mistä liikkeestä puhut Moonlily? Fantasiapeleistä? Tuo tosiaan on aika ilkeää ja itsekin olen huomannut, että joissan divareissa vahdataan aika tarkaan. Toisaalta ei sekään ole hyvä jos on kova ruuhka.

        Niin, unohdin taas ajatuksissani mainita, että puhuin tuosta Lukusopista. Ja nyt tämä tyttö menee lukemaan Robin Hobb:in Näkijän Taru 2.. Olen jäänyt koukkuun.


      • friikki
        *~MoonLily~* kirjoitti:

        Niin, unohdin taas ajatuksissani mainita, että puhuin tuosta Lukusopista. Ja nyt tämä tyttö menee lukemaan Robin Hobb:in Näkijän Taru 2.. Olen jäänyt koukkuun.

        Tutkin hyvin siististi yhtä H.R. Gigerin Alien aiheista taidekirjaa ja mietin kuumeisesti raskiinko ostaa vai meneekö budjetti piloille. Hetkeä aikaisemmin olin nopeasti kiertänyt tarjoushyllyn ja katsellut muutenkin ympärilleni.

        Tiskin takana PMS-oireinen akka alkaa tiuskimaan että ostanko jotain vai enkö, ellen osta niin häivy. Häivyin, en ostanut mitään. Kävin myöhemmin vuoden päästä uudestaan samassa liikkeessä. edelleen akka oli yhtä hapan. Ei suinkaan siksi että olisi tunnistanut minua, vaan ihan yleisesti. Kaiken lisäksi vanhat, 80-luvun lopusta hyllyssä maanneet kamat ovat Good Fellowsissa älyn kalliita.

        Ymmärrän kyllä jos kauppaan tupsahtaa joukko meluavia ja koheltavia sottapyttykakaroita, mutta kun hyllyjä tutkailee 30 v. lana harrastaja jolla jopa voisi olla ostovoimaa, niin silloin pitäisi myyjän opastaa ja neuvoa eikä tiuskia.

        Pidän Good Fellowsin boikotissa huonon palvelun takia.


      • eppu
        friikki kirjoitti:

        Tutkin hyvin siististi yhtä H.R. Gigerin Alien aiheista taidekirjaa ja mietin kuumeisesti raskiinko ostaa vai meneekö budjetti piloille. Hetkeä aikaisemmin olin nopeasti kiertänyt tarjoushyllyn ja katsellut muutenkin ympärilleni.

        Tiskin takana PMS-oireinen akka alkaa tiuskimaan että ostanko jotain vai enkö, ellen osta niin häivy. Häivyin, en ostanut mitään. Kävin myöhemmin vuoden päästä uudestaan samassa liikkeessä. edelleen akka oli yhtä hapan. Ei suinkaan siksi että olisi tunnistanut minua, vaan ihan yleisesti. Kaiken lisäksi vanhat, 80-luvun lopusta hyllyssä maanneet kamat ovat Good Fellowsissa älyn kalliita.

        Ymmärrän kyllä jos kauppaan tupsahtaa joukko meluavia ja koheltavia sottapyttykakaroita, mutta kun hyllyjä tutkailee 30 v. lana harrastaja jolla jopa voisi olla ostovoimaa, niin silloin pitäisi myyjän opastaa ja neuvoa eikä tiuskia.

        Pidän Good Fellowsin boikotissa huonon palvelun takia.

        En ole ikinä käynyt Good Fellowsissa, mutta jos siellä tuollaista onkin en taida edes mennä. Eipä taida olla nimensä veroinen "hyvä kaveri". Good Fellowsin sivut osoitteessa www.goodfellows.fi


      • lahtelainen
        eppu kirjoitti:

        Kiitos taas vihjeistä. Viimeksi kun olin siellä Lahdessa niin kuljin lapun kanssa, jossa oli näitä divareita ja niiden osotteita! :)

        Kävin ikkunan takana myös tällaisessa liikkeessä, kuin Vaihtolehdet. Se oli siis kiinni. Vaikutti tosi hyvältä, oikein sarjakuviin erikoistuneelta liikkeeltä.
        Divari Kajossa olen käynyt pari kertaa, se on siistein divari missä olen ikinä ollut ja mukava myyjä!
        Tällaisessakin kävin kuin Misirlou? enimmikseen oli levyjä ja vinyylejä ja myyjä jutteli vain kymmenen kaverinsa kanssa. Se on kauhean yleistä divareissa, eikä sellaisiin tee mieli mennä..
        Aleksis K:ssa ei ole mitään nähtävää sarjakuvien ystäville.

        kyllä misirloussa jutellaan kaikille, jotka sisälle eksyy. kokemusta on siitä, että jollei mitään tartu käteen (joka on hyvin harvinaista), mieleen jää joku hupaisa episodi ihmisten törmäilystä tuossa verrattomassa pikkupuodissa.


      • theTXM
        friikki kirjoitti:

        Tutkin hyvin siististi yhtä H.R. Gigerin Alien aiheista taidekirjaa ja mietin kuumeisesti raskiinko ostaa vai meneekö budjetti piloille. Hetkeä aikaisemmin olin nopeasti kiertänyt tarjoushyllyn ja katsellut muutenkin ympärilleni.

        Tiskin takana PMS-oireinen akka alkaa tiuskimaan että ostanko jotain vai enkö, ellen osta niin häivy. Häivyin, en ostanut mitään. Kävin myöhemmin vuoden päästä uudestaan samassa liikkeessä. edelleen akka oli yhtä hapan. Ei suinkaan siksi että olisi tunnistanut minua, vaan ihan yleisesti. Kaiken lisäksi vanhat, 80-luvun lopusta hyllyssä maanneet kamat ovat Good Fellowsissa älyn kalliita.

        Ymmärrän kyllä jos kauppaan tupsahtaa joukko meluavia ja koheltavia sottapyttykakaroita, mutta kun hyllyjä tutkailee 30 v. lana harrastaja jolla jopa voisi olla ostovoimaa, niin silloin pitäisi myyjän opastaa ja neuvoa eikä tiuskia.

        Pidän Good Fellowsin boikotissa huonon palvelun takia.

        satuinpa nyt näkemään tämän ja itse olen asioinut goodfellowsissa motankin kertaa. Koskaan minulle ei ole tullut siellä huonoa palautetta. Päinvastoin jos olen jotakin kysynyt heiltä niin he ovat minua auttaneet. Ja minä olen siellä tonkinut lehti bokseja ja katsellut albumien hintoja eikä minulle olla koskaan tultu tiuskimaan tai ajettu pois olin sitten ostanut sieltä jotakin tai en.


      • divarien ystävä
        eppu kirjoitti:

        Kiitos taas vihjeistä. Viimeksi kun olin siellä Lahdessa niin kuljin lapun kanssa, jossa oli näitä divareita ja niiden osotteita! :)

        Kävin ikkunan takana myös tällaisessa liikkeessä, kuin Vaihtolehdet. Se oli siis kiinni. Vaikutti tosi hyvältä, oikein sarjakuviin erikoistuneelta liikkeeltä.
        Divari Kajossa olen käynyt pari kertaa, se on siistein divari missä olen ikinä ollut ja mukava myyjä!
        Tällaisessakin kävin kuin Misirlou? enimmikseen oli levyjä ja vinyylejä ja myyjä jutteli vain kymmenen kaverinsa kanssa. Se on kauhean yleistä divareissa, eikä sellaisiin tee mieli mennä..
        Aleksis K:ssa ei ole mitään nähtävää sarjakuvien ystäville.

        Kyllä Misirloussa huomioidaan asiakkaat ja usein heitetään läppää asiakkaiden kanssa. Minulla on hyviä kokemuksia kyseisestä paikasta. Olen löytänyt monta harvinaisuutta Misirlousta ja käynyt siellä melkein kymmenen vuoden ajan. Nyt liike on jaettu kahteen tilaan: toisella puolella on kirjat, lehdet ja lp:t ja toisella puolella hyvät valikoimat cd-levyjä, dvd-elokuvia ja jonkin verran Play Station ja Xbox sekä pc-pelejä. Kannattaa uskaltautua sisälle, vaikka myyjä juttelisikin asiakkaan kanssa. Voi aina keskeyttää ja kysyä. Liikkeessä pyörii paljon kanta-asiakkaita, jotka saattavat jäädä juttelemaan niitä näitä myyjän tai omistajan kanssa. Misirloussa välitetään asiakkaista ja siellä on rento tunnelma. Levyjäkin saa koesoittaa pyynnöstä. Omistaja on pirun hauska tyyppi, kun hänet oppii tuntemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe