Löytyisikö jonkinlaista etikettkirjaa?

Etiketisti.

Toivoisin vinkkejä kirjasta, jossa olisi opetukset laajalti hyvään, etikettiseen käytökseen. Kirja saisi sisältää opetuksia ruokapöytään, seurusteluun ja yleiseen käyttäytymiseen.

2

611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensiapua

Kirjastotätinä tiedän, että ihan juuri tarvettasi vastaavaa opusta ei taida olla. Eli semmoista, joka sisältäisi "opetukset laajalti hyvään, etikettiseen käytökseen". Useimmat opukset keskittyvät joko muutamaan asiaan tai riipaisevat pintaa vähän kaikesta. Mutta poikkea silti lähikirjastoosi, koska sieltä löytyy varmasti ainakin muutama teos, joita lukemalla pääset jyvälle kysymistäsi asioista. Ja kysy siltä kirjastotätiltä lisää vinkkejä, niitä voi vaikka tilata seudun muista kirjastoista (riippuen siitä, missä asut ja minkä kirjastoverkon alueella). Tai tilata voi tietysti ihan mistä vaan, mutta kauempaa tulee kalliimmaksi. Sitten kun löydät mieleisen, sen voi tarvittaessa vaikka hankkia omaksi.

• noita kirjoja

Nykypäivän etiketti; Sofia Larsson, 2009, n. 19. e, (tavat, tyyli, käytös)

Työelämän hyvät tavat; , 2004 Leena Harju ( sopii myös "ei työelämän" tarpeisiin
      Kirjaopastaa, miten toimia arjen ja juhlan eri tilanteissa, työpaikoilla ja kotona. Käsiteltäviä asioita ovat mm. pukeutuminen, pöytätavat, toisten kohtaaminen, erilaiset tilaisuudet ja niiden järjestäminen, ruoan ja juoman valinta, isäntäväen ja vieraan tehtävät sekä käyttäytyminen työpaikalla. Kirja antaa selkeitä, käytännönläheisiä neuvoja erilaisiin tilanteisiin ja tapaamisiin.

Hyvä minä; Helena Valonen; 2008
      Hyödyllinen paketti tapatietoutta ja hyvän elämän vinkkejä omaa elämää aloittaville nuorille ja meille muillekin Suomen tunnetuimpiin tapakouluttajiin kuuluva Helena Valonen sanoo tässä kirjassa kirjoittaneensa pääteoksensa: hän on laatinut kattavan oppaan, jossa luontevan käyttäytymisen ja hyvän elämän tietotaito siirtyy uudelle sukupolvelle. Näkökulma on enemmänkin rinnalla kulkemisessa kuin käytösohjeissa, mutta ote on silti konstailematon ja selkeä. Teoksen aihepiirit liikkuvat arjen pulmatilanteista työelämän tapatietoon ja juhlaetiketin kiemuroihin.

Suvi Ruotsi, Tapakirja ; 2005
      Tyylikäs tämän päivän kirja tapakulttuurista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      167
      2784
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      2047
    3. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      50
      1792
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1766
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1501
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1070
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1029
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      196
      1000
    Aihe