Parson russell 6kk. Tullut meille muutamia viikkoja sitten allergia perheestä. Edellisessä kodissa koiralla ei ole ollut minkäänlaisia rajoja, on kasvatetty "HYVÄLLÄ" eikä sitä ole opetettu sisäsiistiksi. Meillä ollessa koira on oppinut ei sanan, luokse tulon ja paljon muitakin juttuja. Joten ei niiltä osin ainakaan aivan toivoton tapaus. Sisäsiisteys askarruttaa, ehkä liian aikaista kun ollut vasta vähän aikaa, mutta haluisin kuulla neuvoja ja kokemuksia...
Eli koira saattaa olla päivän ettei pissaa sisälle ja lenkitys väli joka päivä kuitenkin saman mittainen. Koira tietää että tarpeet tehdään pihalle, koska kuitenkin suurimman osan se tekee pihalle. Saattaa olla että pidemmän ulkoilun jälkeen kun tulemme lenkiltä niin se pissaa heti sisälle, vaikka on juuri tehnyt monet pissat pihalle.... Luin aikaisempiakin keskustelu, ja on kuitenkin normaalia että tämän ikäinen koira voi vielä tehdä tarpeensa sisälle, koska pidätyskyky ei ole vielä niin hyvä.
Voiko koiralla kuitenkin olla jokin tulehdus, koska tuntuu että sen TÄYTYY pissata kokoajan????
Kiitos vastauksista etukäteen
Parsonin sisäsiisteys
3
558
Vastaukset
- tiuhti ja viuhti
Et maininnut onko parsonisi uros vai narttu. Meillä on nyt jo kolmevuotias narttu, joka ei meinannut millään oppia sisäsiistiksi. Ruokavaliokin vaikuttaa pissaamistiheyteen. Meidän koira pissasi ja kakkasi ihan uskomattomia määriä, suhteessa syödyn ruuan määrään. Eläinlääkäri kehotti vaihtamaan markettiruuat kunnon koiranruokaan. Nyt koira syö Royal Canin terrrieriruokaa ja pissaaminen ja kakkiminen on normaalia. Sanotaanhan, että nartut oppivat sisäsiisteiksi viimeistään ekojen juoksujen jälkeen.
Harjoitus tekee mestarin, eli kärsivällisyyttä!- parsonin omistaja
Aiavan.. en maininnutkaan, mutta siis narttu on kyseessä. Kiitoksia vinkeistä. Ekoja juoksuja siis odottelemaan ja vaihtamaan ruokamerkkiä:)
- parsonin omistaja
parsonin omistaja kirjoitti:
Aiavan.. en maininnutkaan, mutta siis narttu on kyseessä. Kiitoksia vinkeistä. Ekoja juoksuja siis odottelemaan ja vaihtamaan ruokamerkkiä:)
Edelleen painimme saman ongelman kanssa. SISÄSIISTEYS. Koiralla nyt juoksu alkanut ja kaipaisinkin vinkkejä miten alkaa opettaan sisäsiistiksi heti kun juoksu loppuu??? Toki sitä opetellaan kokoajan, mutta alkaa oleen keinot vähissä. Ja kun koira ei paperille ole oppinut vaikka kuinka on yrittänyt opettaa.. Mm. sänky ja sohvat on paras paikka käydä:D Haluasin kuulla miten olette saaneet oman "vaikeasti sisäsiistiksi oppivan koirat" oppimaan tämän asian?? kaikki pienetklin vinkit ovat tervetulleita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568