Alkoholin ostoikäraja Thaimaassa

thaimaatravelleri

Eli mikä on alkoholin ostoikäraja Thaimaassa? Kysyvätkö paljon papereita?

18

3515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      ja alle 18 vuotiaan ei kuulu juoda alkoholia.

      • thaimaatravelleri

        ite oon 18 mutta kuulin jostain että ois 20 siks kysyin...


      • Jarmoparmo
        thaimaatravelleri kirjoitti:

        ite oon 18 mutta kuulin jostain että ois 20 siks kysyin...

        En ole koskaan nähnyt kenenkään kysyvän papereita Thaimaassa kun kyse on ollut viinan ostosta. Juttelin itse asiassa samasta asiasta viime viikolla thaimaalaisen kaverini kanssa eikä hänkään itse asiassa edes tiennyt varmaksi, että paljonko ikäraja on:) Veikkaisi kuitenkin 18, mutta niin kuin sanoin, ei ollut varma.


      • thaimaatravelleri
        Jarmoparmo kirjoitti:

        En ole koskaan nähnyt kenenkään kysyvän papereita Thaimaassa kun kyse on ollut viinan ostosta. Juttelin itse asiassa samasta asiasta viime viikolla thaimaalaisen kaverini kanssa eikä hänkään itse asiassa edes tiennyt varmaksi, että paljonko ikäraja on:) Veikkaisi kuitenkin 18, mutta niin kuin sanoin, ei ollut varma.

        Okei. Eli oli ikäraja mikä tahansa niin sen valvonta ei ainakaan ole kovinkaan tiukkaa ilmeisesti :D


    • ลุงขี้เมา

      Thaimaassa on alkoholin ostoikäraja ja se on 18 vuotta. Papereita ei kuitenkaan paljoa kysellä, ainakaan turisteilta. Tästä olisi mielenkiintoista kuulla omakohtaisia kokemuksia 18 vuotiailta. Hieman paikkakuntakohtaisesti vaihdellen Thaimaassa ollaan thaimaalaisilta Thai-Discoihin pyrkijöiltä katsottu papereita tarkastikin ja näin Discoihin on tehty myös mittavia poliisin valvonta iskuja.

      Vuonna 2006 Thaimaan terveysministeriö ja virkamiehet aiheuttivat pientä kohua - myös joillakin kansainvälisillä nettisivuilla - suunnitelmillaan nostaa tämä ikäraja 25 vuoteen. Samassa yhteydessä esiteltiin muitakin ideoita, kuten yksi alkoholi "vapaa" päivä viikossa, jolloin ei siis alkoholia olisi saanut myydä. Viimeisen kymmenen vuoden aikana erinäisiä rajoituksia alkoholin myyntiin on tullutkin. Thaksinin Thai Rak Thai puolueen voitettua vaalit 2001 Purachai Piumsombun - silloinen sisäministeri - otti käyttöön jo voimassa olleen, mutta ei noudatetun, lain/määräyksen jolla rajoitettiin ravintoloiden ja baarien aukioloaikoja rajusti. Moni suomalainen Thaimaata entuudestaan tuntenut naureskeli silloin, että ei mitään väliä, määräyksiä ei tulla noudattamaan - mutta toisin kävi. Nyttemminhän näistä määräyksistä ollaankin taas hieman luisteltu joillakin paikkakunnilla ja joissakin paikoissa. Alkoholin päivittäisiin myyntiaikoihin kaupoissa on puolestaan tullut rajoituksia ja moni turistikin on varmasti huomannut sen, kuinka huoltoasemilta ei enää voi ostaa alkoholia.

      • OIIH!

        Eihän sitä näin selvinpäin osaa kirjoittaa laisinkaan, hirveesti kirotus virheitä.
        Ei "näin Discoihin" - vaan tietenkin NÄIHIN Discoihin... jne.
        Pahoittelen takajalkaan.


      • thaimaatravelleri

        Harvoin saa Suomi24:n keskustelussa näin asiallisia ja perinpohjaisia vastauksia :) Kiitoksia vaan :)


      • Huru-Ukko
        thaimaatravelleri kirjoitti:

        Harvoin saa Suomi24:n keskustelussa näin asiallisia ja perinpohjaisia vastauksia :) Kiitoksia vaan :)

        Suuremmat ostoskeskukset pitävät kiinni myyntiajoista.Eli:1100-1400 ja 1700-2300 väliset ajat ovat "sal-
        littuja" aikoja.7/11,Family Mart etc,eivät pääsääntöisesti aikoja noudata.


      • hansuuuu
        Huru-Ukko kirjoitti:

        Suuremmat ostoskeskukset pitävät kiinni myyntiajoista.Eli:1100-1400 ja 1700-2300 väliset ajat ovat "sal-
        littuja" aikoja.7/11,Family Mart etc,eivät pääsääntöisesti aikoja noudata.

        ite olen 16v ja keväällä thaimaassa käväisin perhe ja kavereita mukana. Viinaa sai kaupasta ostettua ja ihan mitä lystäsi mistä vain joten..


      • thaimaatravelleri
        hansuuuu kirjoitti:

        ite olen 16v ja keväällä thaimaassa käväisin perhe ja kavereita mukana. Viinaa sai kaupasta ostettua ja ihan mitä lystäsi mistä vain joten..

        Kiitoksia paljon vastauksista :) Thaimaassa on siis tuon asian suhteen "hieman" rennompi ote kuin Suomessa :DDD Mutta kelpaa :)


      • Jarmoparmo
        thaimaatravelleri kirjoitti:

        Kiitoksia paljon vastauksista :) Thaimaassa on siis tuon asian suhteen "hieman" rennompi ote kuin Suomessa :DDD Mutta kelpaa :)

        Kerran on käynyt niin, että eivät myyneet kaljaa kun oli väärä aika päivästä. 7/11 olen aina saanut kun olen halunnut. Baarit menevät tätä nykyä kiinni kahdelta yöllä, mutta bileet jatkuvat usein suljetun oven takana. Isot diskot saavat ehkä olla pidempään auki. Tästä en ole varma kun en diskoissa käy, mutta ainakin niissä tuntuu usein olevan bileitä aamuun asti. Sitten Thaimaassa on näitä päiviä jolloin alkoholia ei saa myydä, mutta tämä ei taas koske ruokaravintoloita. Eli kun tilaat vaikka hampurilaisen niin saat sitten ottaa 15 kaljaa kyytipojaksi:) Esim. kuninkaan syntymäpäivänä olut kuitenkin usein laitetaan muovimukiin eikä pulloa tuoda näytille pöytään. Jonkinlainen tupakointi kieltokin taisi tulla vuosi-pari sitten, mutta itse en ainakaan ole kiinnittänyt mitään huomoita asiaan. Eli en ole huomannut minkään muuttuneen.

        Joskus muuten kävi niin, että minä sain kaupasta kaljaa, mutta Thaimaalainen kaverini ei saanut:) Olimme yhdessä liikkeellä.

        Eli Thaimaa on täynnä kaiken maailman lakeja, mutta niiden valvonta on hyvin vähäinen ja sitä myöten niitä kierretään surutta.


      • thaimaatravelleri
        Jarmoparmo kirjoitti:

        Kerran on käynyt niin, että eivät myyneet kaljaa kun oli väärä aika päivästä. 7/11 olen aina saanut kun olen halunnut. Baarit menevät tätä nykyä kiinni kahdelta yöllä, mutta bileet jatkuvat usein suljetun oven takana. Isot diskot saavat ehkä olla pidempään auki. Tästä en ole varma kun en diskoissa käy, mutta ainakin niissä tuntuu usein olevan bileitä aamuun asti. Sitten Thaimaassa on näitä päiviä jolloin alkoholia ei saa myydä, mutta tämä ei taas koske ruokaravintoloita. Eli kun tilaat vaikka hampurilaisen niin saat sitten ottaa 15 kaljaa kyytipojaksi:) Esim. kuninkaan syntymäpäivänä olut kuitenkin usein laitetaan muovimukiin eikä pulloa tuoda näytille pöytään. Jonkinlainen tupakointi kieltokin taisi tulla vuosi-pari sitten, mutta itse en ainakaan ole kiinnittänyt mitään huomoita asiaan. Eli en ole huomannut minkään muuttuneen.

        Joskus muuten kävi niin, että minä sain kaupasta kaljaa, mutta Thaimaalainen kaverini ei saanut:) Olimme yhdessä liikkeellä.

        Eli Thaimaa on täynnä kaiken maailman lakeja, mutta niiden valvonta on hyvin vähäinen ja sitä myöten niitä kierretään surutta.

        Vähän tollasen käsityksen oon kyllä itekin saanut Thaimaan lainsäädännöstä. Hyvänä esimerkkinä tosta vähäsestä lakien valvonnasta ja niiden kiertämisestä toimii myös Thaimaalaisten kypäröiden käyttö mopoillessa. Sinnehän tuli kuulema kypäräpakkokin joskus muutama vuosi sitten, mutta kun olin toissa keväänä siellä, ei silloin ainakaan kovinkaan moni tätä kypärää käyttänyt. Ehkä suuremmissa kaupungeissa, mutta itse olin hieman pienemmässä paikassa, krabilla.


      • Sushi Lover
        Jarmoparmo kirjoitti:

        Kerran on käynyt niin, että eivät myyneet kaljaa kun oli väärä aika päivästä. 7/11 olen aina saanut kun olen halunnut. Baarit menevät tätä nykyä kiinni kahdelta yöllä, mutta bileet jatkuvat usein suljetun oven takana. Isot diskot saavat ehkä olla pidempään auki. Tästä en ole varma kun en diskoissa käy, mutta ainakin niissä tuntuu usein olevan bileitä aamuun asti. Sitten Thaimaassa on näitä päiviä jolloin alkoholia ei saa myydä, mutta tämä ei taas koske ruokaravintoloita. Eli kun tilaat vaikka hampurilaisen niin saat sitten ottaa 15 kaljaa kyytipojaksi:) Esim. kuninkaan syntymäpäivänä olut kuitenkin usein laitetaan muovimukiin eikä pulloa tuoda näytille pöytään. Jonkinlainen tupakointi kieltokin taisi tulla vuosi-pari sitten, mutta itse en ainakaan ole kiinnittänyt mitään huomoita asiaan. Eli en ole huomannut minkään muuttuneen.

        Joskus muuten kävi niin, että minä sain kaupasta kaljaa, mutta Thaimaalainen kaverini ei saanut:) Olimme yhdessä liikkeellä.

        Eli Thaimaa on täynnä kaiken maailman lakeja, mutta niiden valvonta on hyvin vähäinen ja sitä myöten niitä kierretään surutta.

        "Esim. kuninkaan syntymäpäivänä olut kuitenkin usein laitetaan muovimukiin eikä pulloa tuoda näytille pöytään. "

        Jeps, itse olin tätä todistamassa aikanaan Phuketissa. Kaikilla joilla oli ravintelissa akuankkamuki oli siinä jtain miestä vahvempaa :)


      • Jarmoparmo
        Sushi Lover kirjoitti:

        "Esim. kuninkaan syntymäpäivänä olut kuitenkin usein laitetaan muovimukiin eikä pulloa tuoda näytille pöytään. "

        Jeps, itse olin tätä todistamassa aikanaan Phuketissa. Kaikilla joilla oli ravintelissa akuankkamuki oli siinä jtain miestä vahvempaa :)

        Kypärä pakosta sen verran, että varsinkin maaseudulla kypärän käyttä on todella vähäistä ja itse asiassa pakko ei taida koskea kuin kuskia. Kyydissä olijat saavat vapaasti olla kypärättä.


      • Huru-Ukko
        Jarmoparmo kirjoitti:

        Kypärä pakosta sen verran, että varsinkin maaseudulla kypärän käyttä on todella vähäistä ja itse asiassa pakko ei taida koskea kuin kuskia. Kyydissä olijat saavat vapaasti olla kypärättä.

        Voimaan tullessaan tämä koski vain kuskia,mutta nykyään myös takana istujaa.Sakko on 400
        bahtia ainakin Pattayalla.Henk.koht.kokemus.


      • Buntsa2
        Jarmoparmo kirjoitti:

        Kerran on käynyt niin, että eivät myyneet kaljaa kun oli väärä aika päivästä. 7/11 olen aina saanut kun olen halunnut. Baarit menevät tätä nykyä kiinni kahdelta yöllä, mutta bileet jatkuvat usein suljetun oven takana. Isot diskot saavat ehkä olla pidempään auki. Tästä en ole varma kun en diskoissa käy, mutta ainakin niissä tuntuu usein olevan bileitä aamuun asti. Sitten Thaimaassa on näitä päiviä jolloin alkoholia ei saa myydä, mutta tämä ei taas koske ruokaravintoloita. Eli kun tilaat vaikka hampurilaisen niin saat sitten ottaa 15 kaljaa kyytipojaksi:) Esim. kuninkaan syntymäpäivänä olut kuitenkin usein laitetaan muovimukiin eikä pulloa tuoda näytille pöytään. Jonkinlainen tupakointi kieltokin taisi tulla vuosi-pari sitten, mutta itse en ainakaan ole kiinnittänyt mitään huomoita asiaan. Eli en ole huomannut minkään muuttuneen.

        Joskus muuten kävi niin, että minä sain kaupasta kaljaa, mutta Thaimaalainen kaverini ei saanut:) Olimme yhdessä liikkeellä.

        Eli Thaimaa on täynnä kaiken maailman lakeja, mutta niiden valvonta on hyvin vähäinen ja sitä myöten niitä kierretään surutta.

        Mulle kävi kyllä 7/11:ssä juuri toissapäivänä niin, etteivät myyneet kun klo oli 14:00 ja 17:00 välillä. Eli kyllä ne joissain liikkeissä tuosta ajasta pitävät kiinni.


    • Anonyymi

      kaikille jonneille tiedoks että ite olin viime vuoden keväällä siellä 15 v ja myi ongelmitta juomia ravintoloissa ja kaupoissa. eli ei kysele papereita kunhan rahaa vain on.

    • Anonyymi

      Onko kiljulla myyntirajoituksia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe