Kuka osaisi neuvoa sähkömiehen joka toimii espoossa.
Ongelmia saada volvo 2002 starttaamaan. virtalukossa tai johdoissa ongelmia.
venesähkö
4
653
Vastaukset
- Kyllä se tästä...
En osaa sähkäriä neuvoa, mutta joku autosähkömies lähistöltä varmasti osaisi auttaa.
http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&fkt=1238&fsdt=8069&q=autosähkö espoo&meta=&aq=f&aqi=&oq=&fp=4842941985660d1
Miten tuo oireilee?
Itsellä viimekesänä sama moottori ei käynnistynyt avaimesta, vian kaverin kanssa paikallistin nopeasti startin solenoidiin.
Lopun loma käynnistetiin moottori kytkemällä ruuvvari solenoidin päähän... :) ja päätin, että vaihdetaan startti kun paatti on ylhäällä.
Jos sulla on starttimoottori rikki niin se maksaa Volvolla joku 850€. Itse ostin saman startin Turun laturi ja startista 150 euroon. On meinaa tuo vihreä maali sitten niin julmetun kallista...
Kokeile ekaksi tuleeko solenoidille herätejännite (sama kuin akunjännite) kun avaimesta vääntää start asentoon.
Otat solenoidin päästä pois sen abiko liittimen ja joku vääntää avaimesta. yleismittarilla katsot tuleeko jännite siihen abikolle asti jos tulee todennäköisesti sama homma kuin mulla -> vaihda startti moottori.
Jos ei. Onko kontaktit virtalukon takapuolella kunnossa, heiluttele ja irroittele niitä johtoja mitä pystyt putsaa vaikka santapaperilla hapettumat pois niiltä kontaktipinnoilta miltä pystyt...
Jos ei vieläkään toimi katso tuo googletus linkki ja ala kysellä olisko jollain aikaa sopivaa korvausta vastaan tulla tutkimaan.
Jos ei ollut kellään aikaa kokeile vielä itse tai heitä se Peugeotin diisseli mäkeen veneestä.
Osaatko kuvailla tarkemmin mitä moottori tekee tai ei tee kun yrittää käynnistää?
Oletko kuunnellut moottori tilasta naksahtaako solenoidi kun avaimesta vääntää?
Jos se naksahtaa voi solenoidia kevyeti kopautaa vaikka jollain kalikalla samaan aikaan kun starttaa.
Varovainen pitää olla kun starttailee ja kädet on moottorin lähettyvillä, ettei mikään vaate tai sormet mene liikkuvien hihnojen tai pyörien väliin...
Muista se.- korjaus...
Jännitteen mittaaminen vapaan johdon päästä ei kerro vielä puoliakaan. Huonokin kontakti virtalukolla näkyy täytenä jännitteenä kuormittamattoman johdon päässä. Jännite on siis mitattava, kun solenoidin vetovirta kulkee, eli irrottamatta sitä johtoa ja virta-avaimesta startaten. Mittajohto kyllä mahtuu hyvin liittimeen eristeiden välistä ja voihan sitä abikoa ottaa pari milliä uloskin.
- -Mika-
Jos osoittautuu, että se startti on rikki, niin ei sitä tarvitse vaihtaa. Startissa "hajoavia" osia on vain hiilet ja laakerit. Uudet hiilet ja laakerit maksaa noin 10 euroa yhteensä!!! ja niiden vaihdon jälkeen startti on yhtä hyvä kuin uusi.
Saattaisin käydä ongelmaasi tutkimassa ja sen ehkä korjaamassakin. Jos kiinnostaa, niin laita meiliä: [email protected] - Kyllä se tästä
-Mika- kirjoitti:
Jos osoittautuu, että se startti on rikki, niin ei sitä tarvitse vaihtaa. Startissa "hajoavia" osia on vain hiilet ja laakerit. Uudet hiilet ja laakerit maksaa noin 10 euroa yhteensä!!! ja niiden vaihdon jälkeen startti on yhtä hyvä kuin uusi.
Saattaisin käydä ongelmaasi tutkimassa ja sen ehkä korjaamassakin. Jos kiinnostaa, niin laita meiliä: [email protected]Noni sieltä tuli heti hyviä huomioita lisää...
Omassa veneessäni ei startiin pääse käsiksi kun edestä tai takaa ja startin puolella sivulla ei ole tilaa edes kämmenelle.
Niin tässä puoltaa koko startin vaihto 150€ paikaansa koska edestä täytyy ottaa pois kuitenkin makeavesikiertopumppu-> glykolit alas. (jos on makeavesijäähdytetty md2002 molenpia löytyy) ja laturi.
Ja ne makeavesikierron kupariputket on AH! niin ihania laittaa takaisin. Varaa tiivisteitä ja aikaa näiden raapimiseen JOS et pysty starttia moottorin sivusta koplaamaan vaan täytyy apulaitteita purkaa.
MD2002 jossa on makeavesikierto ja startti PITÄÄ ottaa pois moottorin edestä päin purkamalla kiertovesi pumppu ja laturi.
Kokoamis järsestys on ekaks startti.. tietysti sitten tuo kiertovesipumppu ja vikaks laturi, koska muuten noita kupariputkia on mahdoton saada painettua paikallen hyvin. Kietovesipumppukin pitää olla vielä ""kädessä" kun putket asentaa ja sitten pultata paikaansa...
Tämä siis niille jotka ei ole ko. moottoriin aikaisemmin törmännyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197