Hiehoja myynnissä

Katila

Tilanpuutteen vuoksi myynnissä viisi friisiläishiehoa ja yksi friisi/ay-risteytys. Tarkkailukarjasta, Seinäjoelta.
Hiehot laidunnettuja, sarvellisia ja kaikki kevätpoikijoita. h. 1300e alv.
Puh. 0440333760

16

2707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilallinen112345

Kyllä syyspoikivia,tarkkailukarjasta,hintaluokka 500e/kpl

• Katila

noin halpaan hintaan myydä, ja valitettavasti syyspoikijoita ei ole kuin kaksi ja ne mahtuvat vielä lypsypaikoille. Tarjota toki saa mutta tuo 500e hyvästä hiehosta on auttamattomasti liian vähän.

• tukia lisäää
        Katila kirjoitti:

noin halpaan hintaan myydä, ja valitettavasti syyspoikijoita ei ole kuin kaksi ja ne mahtuvat vielä lypsypaikoille. Tarjota toki saa mutta tuo 500e hyvästä hiehosta on auttamattomasti liian vähän.

Hiehon kasvatus ulkoistettu ja takaisin lunastus hinta 1250 euroa ja alvit päälle

hinta 8.10.2009

• Sej

Olen itse myynyt 9 hiehoa vastikään, ja liian halvalla yrittävät useimmat ostaa, eli et ehkä voi pitää kiinni hinnastasi, ainakin koettavat tarjota vähemmän. Tuo sarvellisuus olisi kyllä meilläpäin ongelma, mutta saahan ne sahattua, mutta pihattoihin ostaisivat mielellään sarvettomia. Olen perustellut hintojani (1250-1400 € loka-marraskuulla poikivista) hiehokasvattomon hinnoilla (2,25 € pv, useimmat olleet siellä 3 kk väh) ja ostohinnoillani 600-800€ yli vuosi sitten. Jotain pitää jäädä kasvattajallekin - toki ostajan etu on saada halvalla.

• Katila

Ulkoistamisen päälle pitää kuitenkin myös muistaa laskea se että siihen on tullut sinullakin siemennyskustannuksia, lisäksi vasikkana se on luultavasti juotettu ja saanut muita lisärehuja, joten kyllä hinta 1250 lisääntyy kun otat kaikki nuo seikat huomioon.

Hiehot ovat kuitenkin aivan hyviä perushiehoja, mahtuu joukkoon yksi huippukin ränneslövistä..mutta pakko luopua kun ei vain tila riitä nyt eikä sitten keväällä. Meillä kun on noita kevätpoikijoita jo 15kpl..

• Sej
        Katila kirjoitti:

Ulkoistamisen päälle pitää kuitenkin myös muistaa laskea se että siihen on tullut sinullakin siemennyskustannuksia, lisäksi vasikkana se on luultavasti juotettu ja saanut muita lisärehuja, joten kyllä hinta 1250 lisääntyy kun otat kaikki nuo seikat huomioon.

Hiehot ovat kuitenkin aivan hyviä perushiehoja, mahtuu joukkoon yksi huippukin ränneslövistä..mutta pakko luopua kun ei vain tila riitä nyt eikä sitten keväällä. Meillä kun on noita kevätpoikijoita jo 15kpl..

Sehän se myynnissä onkin vaikeaa, että joka ottaisi todelliset kustannukset mukaan, ja vielä jotain itselleenkin, häviää niille, jotka myy tappiolla, tai tyyliin "kunhan pääsis eroon jotenkin". Minullekin yksi tarjosi tämän syksyn poikivista "tonnin kappale Alv, että pääset niistä eroon". Sanoin, etten suinkaan ole noin epätoivoinen. Osti sitten sellaiselta, joka ilmeisesti oli (epätoivoinen). Mutta meni ne minun hiehot kumminkin, kun on oikea ostaja asialla, joka on valmis maksamaan hyvin hoidetusta, kunnolla kasvatetusta, sarvettomasta, sekä parteen että pihattoon tottuneesta hiehosta myyjällekin järkevän hinnan. Ei se auta halvalla saada, jos esim. yksi neljästä ostokista joutuukkin poistolistalle heti poikimisen jlk vaikka pihattoon sopeutumattomuuden takia. Hups vaan tuli toisille hintaa.

• on muuten kokemusta
        Sej kirjoitti:

Sehän se myynnissä onkin vaikeaa, että joka ottaisi todelliset kustannukset mukaan, ja vielä jotain itselleenkin, häviää niille, jotka myy tappiolla, tai tyyliin "kunhan pääsis eroon jotenkin". Minullekin yksi tarjosi tämän syksyn poikivista "tonnin kappale Alv, että pääset niistä eroon". Sanoin, etten suinkaan ole noin epätoivoinen. Osti sitten sellaiselta, joka ilmeisesti oli (epätoivoinen). Mutta meni ne minun hiehot kumminkin, kun on oikea ostaja asialla, joka on valmis maksamaan hyvin hoidetusta, kunnolla kasvatetusta, sarvettomasta, sekä parteen että pihattoon tottuneesta hiehosta myyjällekin järkevän hinnan. Ei se auta halvalla saada, jos esim. yksi neljästä ostokista joutuukkin poistolistalle heti poikimisen jlk vaikka pihattoon sopeutumattomuuden takia. Hups vaan tuli toisille hintaa.

Kunnon hiehosta kannattaa maksaa enemmän suosiolla VARSINKIN pihatossa kasvaneesta elukasta.
        Parressa kasvaneet hiehot EI menesty "uusissa" pihatoissa .Pihatoissa on kova betooni ja pahimmillaan betiniritillät on liukaat.

Parresta ostetuille hiehoille ei ole kehittynyt takapään lihaksia oikeassa suhteessa verrattuna pihatossa kasvaneihin.

Mikäli UUSIEN pihattoon ostetaan parsi hiehoja/lehmiä suosittelen ottamaan ensimmäiseksi vuodeksi vakuutuksen .,ei ainakaan V.....a kun liukastumisen takia lopetetaan.

• höh...
        on muuten kokemusta kirjoitti:

Kunnon hiehosta kannattaa maksaa enemmän suosiolla VARSINKIN pihatossa kasvaneesta elukasta.
        Parressa kasvaneet hiehot EI menesty "uusissa" pihatoissa .Pihatoissa on kova betooni ja pahimmillaan betiniritillät on liukaat.

Parresta ostetuille hiehoille ei ole kehittynyt takapään lihaksia oikeassa suhteessa verrattuna pihatossa kasvaneihin.

Mikäli UUSIEN pihattoon ostetaan parsi hiehoja/lehmiä suosittelen ottamaan ensimmäiseksi vuodeksi vakuutuksen .,ei ainakaan V.....a kun liukastumisen takia lopetetaan.

eiköhän suurin osa parsinavetan hiehoista ollut kesän laitumella, eli jalat on vahvassa kunnossa

• vuodesta1997
        höh... kirjoitti:

eiköhän suurin osa parsinavetan hiehoista ollut kesän laitumella, eli jalat on vahvassa kunnossa

Asia on todettu käytännössä.
        Hiehot jotka laidunnetaan ei ole tottuneet kävelemään tai juoksemaan Betoni lattiassa tai ritilä palkeilla. Lihakset on "voimistuneet" erin lailla mitä tarvitaan kun kävellään kovalla ja" liukkailla "lattioilla.

Mikäli ostaa UUTEEN pihattoon hiehoja, suosittelen ostamaan nämä pihatoista ...

• Katila
        vuodesta1997 kirjoitti:

Asia on todettu käytännössä.
        Hiehot jotka laidunnetaan ei ole tottuneet kävelemään tai juoksemaan Betoni lattiassa tai ritilä palkeilla. Lihakset on "voimistuneet" erin lailla mitä tarvitaan kun kävellään kovalla ja" liukkailla "lattioilla.

Mikäli ostaa UUTEEN pihattoon hiehoja, suosittelen ostamaan nämä pihatoista ...

Ompas keskustelu herättänyt ihmisiä kirjoittamaan. Se on tietysti vain positiivinen asia.

Itsellä ei ole kokemusta pihatosta, tai sinne ostetuista hiehoista. Varmasti pihaton liukkaus on paha vihollinen parressa kasvaneelle eläimelle, en yhtään kiistä.
        Meillä myynnissä olevat hiehot ovat kasvaneet ryhmäkarsinoissa betonipohjalla, pihalle ovat päässeet huhtikuussa tarhaan ja kesäkuussa laitumelle. Nyt ne joutuvat olemaan parressa ja osa vielä ulkona, remontin vuoksi.
        Ovat hyvässä lihavuuskunnossa, sopivan lihaksikkaita ja uskoakseni hyviä tulevia peruslehmiä.

En tietystikkään voi luvata että kaikki menee hyvin ja eläin lypsää tulevassa karjassaan pitkään ja terveenä. Ennustaa kun en osaa. Tottakai toivon että näin käy.
        Meillä kuitenkin kestävä karja, lehmät poikivat keskimäärin yli 3 kertaa.

Mielestäni hieman päälle tonnin hinta ei ole liikaa hyvästä friisihiehosta. Nautanettiä ja muita myyntipalstoja selailleena olen kauhistellut jopa yli kolmen tonnin hintoja hiehoista..

Hiehoja saa tottakai tulla katsomaan, tarjota ja jotain könttäsummaa voidaan miettiä jos kaikki lähtevät samaan paikkaan.

Keskustelua lisää aiheesta, hiehon ostamiskokemuksia, myynnistä tai hinnoista. Pidetäänhän kuitenkin keskustelu yhtä aiheellisena kuin se on nyt ollut!:)

• hiehomies

minusta 500€ on sopiva hinta hiehosta. olen ostanut 4 hiehoa ja yksi on jäänyt navettaan 3 muuta hiehoa on mennyt myyntiin syömättömyyden takia yhdesta hiehosta en saanut muutakun honkajoenlaskun toista sataa euroa ja lopuista olen saanut osittain lihasta tilin. minusta myyjän pitää ajattella myös ostajan näkovinkkelista mikä riski hiehosta on kun sen ostaa

• Muamuija
        hiehomies kirjoitti:

minusta 500€ on sopiva hinta hiehosta. olen ostanut 4 hiehoa ja yksi on jäänyt navettaan 3 muuta hiehoa on mennyt myyntiin syömättömyyden takia yhdesta hiehosta en saanut muutakun honkajoenlaskun toista sataa euroa ja lopuista olen saanut osittain lihasta tilin. minusta myyjän pitää ajattella myös ostajan näkovinkkelista mikä riski hiehosta on kun sen ostaa

Oikeastaan olet ostanut siis yhden hiehon noin 1500 € ja paljon turhaa työtä noiden kolmen muun kanssa? Itse möin viime vuonna 11 hiehoa, joista kaikki pääsivät lypsyyn asti, ja tiettävästi ovat elossa edelleen. Mutta ei niitä ole vasiten kasvatettukaan myytäväksi, eikä pyritty vain "pääsemään eroon" - tarkoitus oli alunperin saada niistä itselle lypsylehmiä. Kun tilaa ei kaikille ollutkaan, muuttui tavoitteeksi saada niistä itselle tuloja, ja myydä ostajalle tuottava eläin, joka maksaa itsensä takaisin ja tuottaa sen jälkeen uudelle omistajalleenkin.

• hiehotypy
        hiehomies kirjoitti:

Ihan naurettava hinta toi 500e hiehosta! Et yhtään ajatellut miksiköhän hiehot meni mättääseen!!! Kyllä se ihan hinta/laatusuhde näilläkin markkinoilla on! Oliko ne siis tiineitä jo ne hiehot, mitä tuolla hintaa sait?

• UUSITUPA

morjens,ostaisin kaks hiehoa tai lehmää helmi maalis-kuulla poikivaa.Tapio Ollila 62600 Lappajärvi,040-5552949

• maukka

ostaisi syyspoikivia fr hiehoja ja noin vuoden ikäisiä fr lehmä vasikoita. puh 0500205462

• holsteineläimiä

Mulla olisi pari ylimääräistä nuorta holsteinia, pian vuoden ikäisiä. h. 900e alv, nupoja ja hyvistä emistä. Tarkkailukarja, Seinäjoki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4756
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3155
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2641
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2615
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2348
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1559
    Aihe