Open market

Vars.Suomi

Onko kokemusta:
Asunnon myynnistä.. Tai ostosta
ko. firman kautta?

63

12597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ikinä

      Kokemusta on yhden soiton verran (toivottavasti oli ensimmäinen ja viimeinen) kun olin myymässä itse omaa asuntoani. Kyseisen yrityksen välittäjä soitti ja halusi asuntoni heille myyntiin (rinnakaismarkkinointiin) - ko. välittäjä oli erittäin hyökkäävä, epäystävällinen ja epäasiallinen. Siihen firmaan en ikinä asuntoani myyntiin laittaisi!

      • Tyytyväinen

        En tiedä mistä synkkyytesi johtuu mutta perheemme on käyttänyt ko. välitysfirmaa kolme kertaa ja jokainen kerta oli onnistunut. Kaupat hoidettiin hienosti ja asiallisesti. Välittäjä oli asiantunteva ja ystävällinen. Minä puolestani suosittelen ko. firmaa myynti ja ostotilanteissa.


    • Tyytyväinen asiakas

      Meillä Tampereella erittäin positiivinen kokemus asunnon myynnistä Open Marketin kautta. Myös meille soiteltiin saisiko asuntomme rinnakkaismyyntiin. Olimme keskustelleet jo parin välittäjän kanssa, jotka vähättelivät uudehkoa, hyvällä paikalla sijaitsevaa asuntoamme ja arvioivat saatavan hinnan kovin alhaiseksi muihin alueella toteutuneisiin kauppoihin nähden. Lisäksi toinen heistä haukkui muiden kiinteistövälittäjien henkilöstöä aloitteleviksi amatööreiksi. Open Marketin välittäjä myi asuntomme kolmessa päivässä paremmalla hinnalla kuin tämä toinen olisi edes halunnut siitä pyytää. Jo pelkkä positiivinen asenne asunnon kaupaksi saamiseen oli tärkeä tekijä toimeksiannon perustaksi. Suosittelen, joskin on ehkä enemmän kysymys henkilöstä kuin yrityksestä näissä tapauksissa.

      • Mattisss

        Firman välittäjät soittelivat meille montakertaa ja yrittävät saada asunnon lähes väkisin välitykseen. Annoin parin heistä käydä asuntoa arvoimassa ja antoivat aivan eri suuntaiset arviot ja heidän välityspalkkionsakin vaihteli huomattavasti keskenään. Eli ei oiekin vaikuttanut ammattitaitoiselle hommalle. Luulisi, että ei jää firmalle juuri mitään laivän päälle jos kuluttavat energiaa ravaamalla monella hengellä samassa kohteessa...


      • Juu nettiaunto. comi
        Mattisss kirjoitti:

        Firman välittäjät soittelivat meille montakertaa ja yrittävät saada asunnon lähes väkisin välitykseen. Annoin parin heistä käydä asuntoa arvoimassa ja antoivat aivan eri suuntaiset arviot ja heidän välityspalkkionsakin vaihteli huomattavasti keskenään. Eli ei oiekin vaikuttanut ammattitaitoiselle hommalle. Luulisi, että ei jää firmalle juuri mitään laivän päälle jos kuluttavat energiaa ravaamalla monella hengellä samassa kohteessa...

        Minäkään en OpenMarketiin asuntoani laittaisi myyntiin. On sen verran huonoja kokemuksia firmasta.


      • JM
        Juu nettiaunto. comi kirjoitti:

        Minäkään en OpenMarketiin asuntoani laittaisi myyntiin. On sen verran huonoja kokemuksia firmasta.

        Pohdiskelen Open Marketin käyttöä, joten kerro ihmeessä, millaisia huonoja kokemuksia olet saanut.


      • Mika_a
        Mattisss kirjoitti:

        Firman välittäjät soittelivat meille montakertaa ja yrittävät saada asunnon lähes väkisin välitykseen. Annoin parin heistä käydä asuntoa arvoimassa ja antoivat aivan eri suuntaiset arviot ja heidän välityspalkkionsakin vaihteli huomattavasti keskenään. Eli ei oiekin vaikuttanut ammattitaitoiselle hommalle. Luulisi, että ei jää firmalle juuri mitään laivän päälle jos kuluttavat energiaa ravaamalla monella hengellä samassa kohteessa...

        Itsekin myin omaa asuntoani ja open marketin väki soitti minulle ehkä noin 7 kertaa ja lopulta annoin parin kaverin tulla arvioimaan asuntoni. Hinnat ja välityspalkkiot kyllä vaihtelivat (eiköhän noi oo vähän niinkuin yksityisiä yrittäjiä) mutta annoin asuntoni sitten yhdelle heistä myyntiin. Parin viikon päästä tuli kaupat vaikka olin itse yrittänyt myydä asuntoani halvemmalla hinnalla, joten ainakin minulle jäi hyvä kuva yrityksestä.


      • hjesus
        Mika_a kirjoitti:

        Itsekin myin omaa asuntoani ja open marketin väki soitti minulle ehkä noin 7 kertaa ja lopulta annoin parin kaverin tulla arvioimaan asuntoni. Hinnat ja välityspalkkiot kyllä vaihtelivat (eiköhän noi oo vähän niinkuin yksityisiä yrittäjiä) mutta annoin asuntoni sitten yhdelle heistä myyntiin. Parin viikon päästä tuli kaupat vaikka olin itse yrittänyt myydä asuntoani halvemmalla hinnalla, joten ainakin minulle jäi hyvä kuva yrityksestä.

        En suosittele, itse ostin talon jonka tontille oli tehty hallinnanjakosopimus. Eiköhän tämä autokauppiasiin verrattavissa oleva ammattiryhmän edustaja jakanut minun puhelin numeroa silloin vielä myynnissä olevalle tontin puoliskolle. H...vetin vihainen soitto sille välittäjälle, että se numeron jako loppuu nyt. Ei tullut enää soittoja...


      • marketta4
        JM kirjoitti:

        Pohdiskelen Open Marketin käyttöä, joten kerro ihmeessä, millaisia huonoja kokemuksia olet saanut.

        Käyhän kattomassa tuo välityspalkkiovertailu, josta ite löysin kaikki kiinteistönvälittäjät ja niiden hinnat.

        http://www.asuntojenmyynti.fi/Kiinteistönvälitys.php


    • 4door

      ainakin Tampereella!!! Eikä kertomukset muualtakaan Suomesta tue tätä "yritystä". Kolmen kuukauden aikana kaksi taloani välittänyttä henkilöä otti loparit!, viimeinen ei edes sopinut näytöistä, ennenkuin oli oven takana. Lisäksi firman hinta-arvio henkilöstä riippuen erosi yli 100 000e!!!

      • Kaupaks meni

        Pk-seudulla ei moittimista. Varmaankin enemmän henkilöstä kuin firmasta kiinni miten palvelu pelaa, mutta ainakin omalla kohdalla homma pelasi hyvin. Kauppahinta oli parempi kuin pelkäsin ja palkkio pienempi kuin "pankkifirmoilla". Sain infoa markkinoista ja voin kyllä käyttää samaa välittäjää uudestaankin.


      • harmittavaa

        Samaa mieltä. Usein henkilöstä kiinni ei firmasta sinänsä. Mätämunia löytyy kaikista työpaikoista ja asiakaspalvelutyötä tekevistä. Esim. Huoneistokeskuksen välittäjistä itselläni on erittäin heikkoja kokemuksia. Hinnottelu mielivaltaista ja näytöissä ei osata kertoa kohteesta mitään. Työtä tehdään autopalkalla.


    • tre2

      Välittäjä oli todella päällekäyvä, ärsyttävä ja huijarinomainen. Jäi sen asunnon ostamis aikomukset sikseen, vaikka hinta olikin kohtuullinen. Niin ja talon isännöitsijä kertoi asunnon tulevista remonteista aivan erillailla kun välittäjä.

    • Matti-75

      Olin laittamassa taloani myyntiin Tampereen lähistöltä ja pari "isomman" firman välittäjää kävi katsomassa. Vähättelivät taloa ja valittelivat huonosta paikasta, hintapyyntönikin oli liian korkea (olin kyllä verrannut hintaa melko tarkasti niin yksityisillä kuin välittäjillä myynnissä oleviin ja etsinyt samankaltaisia vanhoja rmt taloja joissa on vähän remontoitavaa, eli minun hintapyyntöni oli aika realistinen.) Open Marketin välittäjä oli asiallinen niin puhelimessa kuin paikanpäällä, välityspalkkio pienempi kuin muilla joten annoin heille myyntiin. Noin 1kk ja muutama näyttö niin talo oli myyty. Ei minulle ainakaan jäänyt mitään pahaa sanomista kyseisestä firmasta.

    • Pauke84

      Moi

      Porissa olen mennyt pariin kyseisen firman pitämään yleiseen asuntoesittelyyn ja kummassakaan esittelyssä ei esittelijä ole ilmaantunut paikalle. Esittelypäivät olen netistä bongannut. Mielestäni aika outo tapa tehdä bisnestä...

    • grrtimze

      Itsellä ei ole pahaa sanomista kyseisestä firmasta. Palvelu pelasi ja asunto myyty alta aika yksikön ja vielä täysin markkinahintaan!

    • Miksi yleistetään?

      Aika moista yleistämistä. Jokainen hoitaa myymisen omalla tavallaan. Jos yksi on paska onko kaikki silloin paskoja? en ole puolesta enkä vastaan, tiedän kyllä miten open market toimii ja tuttuja välittäjiä siellä. enkä lähden nyt suosittelemaan tai haukkumaan. Mutta miksi ihmisille tulee yhden huonon myyjän takia kaikista välittäjistä huono kuva? Jotkut jaksavat panostaa työhönsä eritavalla kuin toiset. jos ottaa välittäjän niin kannattaa kunnolla jututtaa ja laittaa vähän vastaanki jotta tietää kuinka sinnikäs välittäjä on. Tiedän monta hyvää ja monta huonoa välittäjää. Toiset paiavat niskalimassa töitä aamusta iltaan ja oikeasti tekevät kaikkensa asuntojen myyisen eteen, yleensä nämä ovat hieman uudempia myynthommissa ja heillä vielä intoa. ihminen joka on ollut yi 10 vuotta alalla voi olla että tekee asiat vähän vasemmalla kädellä tai on hamstrannut itselleen liikaa kohteita.. Mutta siltikään tuota yleistämistä ja haukkimista en ymmärrä. töitähän he vain tekevät. niinkuin moni muukin. Jos jossain isonkaupan kassalla myyjä ei hymyle tai käyttäydy muutenkaan kunnolla yleistätkö sen kaikkiin kassoihin sitten ja lopetat kaupassa käynnin...

      • palkkiot

        ja syy miksi open market pystyy vaihtelemaan välityspalkkioiden suurutta on se että heillä ei mene niin isoa osaa toimistojen ylläpitämiseen kun niin vähäisinä pitävät toimistot. Muilla isommilla firmoilla on toimisto joka nurkalla ja ei siksi niin paljon pelivaraa palkkiossa


    • palaute_tre

      Myyjän näkökulmasta palvelu on suorastaan törkeää. Kommunikointi välittäjän kanssa on mahdotonta, asiakaspalvelu on naurettavan huonoa. Halvalla ei saa hyvää.

      Ei voi suositella kenellekään. Paska mikä paska.

    • näin tampereella

      Meillä open-market on toiminut erittäin huonosti. Karkoittanut monet kiinnostuneet ostajat välinpitämättömyydellään. Ei yhteydenottoja tai avoimuutta riittävästi. Itse ottivat yhteyttä kehuen toimintaansa ja osaamistaan maasta taivaisiin. Mitään näyttöä ei tuolle kehumiselle ole ollut.

      Välittäjät vaihtuvat tuhkatiheään entisten ottaessa loparit.
      Olemme todella pettyneet open-markettiin.

      • pöh

        Totta, nettisivuillakin välittäjät näkyy vaihtuvan suorastaan viikoittain. Nuorta kokematonta porukkaa joka erehtyy töihin kunnes tajuavat ettei firma "toimi" eikä palkkaakaan heru. Siitä sitten kärsitte, jos Open Marketin valitsette.


      • mrdeeds

        Todellakin. Ne nuoret huijataan sinne töihin uskottelemalla että provikkaa alkaa tulemaan pian kun hommat oppii, vaikka jokainen asioista tietävä tietää asuntojen myyntiajat jne. Tosiaan, ilman palkkaa ja kulukorvauksia ottavat sinne töihin kenet vain, tekemään ilmaiseksi työt toimistolla, ajelemaan omalla kustannuksella kohteista toisiin, tekemällä yli 8 tunnin päivää palkatta jnejne. Perehdytys ja koulutus olematonta, eikä anneta edes aina mahdollisuutta provisioon. Näin saadaan kätevästi ilmaiset työntekijät, joille tulee jopa vain kuluja ja yritys senkun "porskuttaa" siinä missä työntekijöillä ei ole mitään takeita tuloista.
        Miksi jokaisella alalla ei ole työehtosopimuksia, jotta tuollaiset surkimuspuljut saataisiin kuriin? Tämä on kuitenkin Suomi sentään.


    • rinnakkaismyynti

      Mitä on rinnakkaismyynti?

      PS. harkitsen asuntoni myyntiä

    • hannele116

      Tampereella vuokralaisen näkökulmasta todella huonoja kokemuksia Open Marketin toiminnasta. Vuokraisäntämme päätti viime kesänä myydä asunnon jossa sillä hetkellä asuimme. Kyseisestä firmasta ramppasi välittäjiä jatkuvasti ilman ilmoittamista omilla avaimilla sisään potentiaalisten ostajien kanssa. Yhdenkin kerran olin juuri suihkusta tullut ja kämppä oli ihan järkettävän sotkuinen, kun nämä paukkaavat surutta sisään. Ihan järjetöntä touhua, kai nyt asunnosta olisi syytä antaa mahdollisimman edustava ja siisti kuva! Tuollainen ei hyödyttänyt yhtään ketään. Vastaavasta toiminnasta olen kuullut myös muilta vuokralaisilta. Eräskin asukas oli niin kyllästynyt jatkuvaan kotirauhan häiriköintiin, että välittäjän jälleen ilmoittamatta asuntoa katsomaan tulleen naisen kanssa saapuessa ilmoitti, ettei päästä ketään omaan kotiinsa. Mahtoi olla tuohtunut mahdollinen ostaja, kun oli Helsingistä asti paikalle saapunut. Ehän tuollainen toiminta ole edes laillista! Myöhemmin asuntomme meni kuin menikin kaupaksi. Sovimme vuokranantajan kanssa päivänmäärän johon mennessä asunnon tulisi olla tyhjä. Yllätyksenä tulikin kun kaksipäiväiseksi suunitellun muuton ensimmäisenä päivänä välittäjä ilmoittaa uuden ostajan olevan matkalla tuomaan omia tavaroitaan asuntoon. Informaatio ei siis kulkenut mihinkään suuntaan, ja välittäjät olivat toinen toistaan teennäisempiä ja vastenmielisempiä. Onneksi omalta kohdalta tuo sekoilu on jo ohi! Tämä koskee toki vain osaa juurikin Tampereen toimiston välittäjistä, mutta itse en kyllä noinkin moraalittomasti toimivaan välittäjään asuntoni myyntiä laskisi enkä kyseistä firmaa haluaisi millään lailla tukea.

    • munatonta touhua

      Huono kokemus meilläkin! Välittäjä oli ottanut lopputilin ja meille ei ilmoitettu mitään!
      Ihmettelimme kun näyttöjen jälkeen välittäjä ei ilmoittanut mitään, että kävikö kukaan
      vai ei.
      Lähetimme viestiä koska sopimuksemme oli parin päivän päästä loppumassa, niin mitään vastausta emme saaneet.
      Kotimme avainta ei myöskään meille palautettu ennen kuin otimme yhteyttä konttorin
      johtajaan joka sanoikin , että kyseinen välittäjä ei enään ole välittäjänä heidän firmassa
      ja että avaimen kyllä saatte.No, siitäkin meni ainakin kolme päivää kunnes hermostuin
      ja soitin konttorinjohtajalle ja sanoin, että se avain on oltava meillä TÄNÄÄN!
      Lupasi tuoda sen meille 18.00 kun käy ensin Ylöjärvellä ja toi sen klo.20.00 postilaatikkoon!
      Minä en ainakaan ikinään käytä kyseisen firman palveluita.Ja jos kyseinen välittäjä,
      joka firmalla oli töissä tunnistaa itsensä tästä niin , HAMEKANGAS on ostettu, joten sen voi hakea meiltä.

      • 3hkkvh

        Laitoin rivarikämpän etuoveen myyntiin. Joka toinen puhelu tuli OpenMarketin eri välittäjiltä, yhteensä 7 eri välittäjältä 10 puhelua, kun eivät edes muistaneet jo soittaneensa. Eräskin kysyi ensimmäisenä, että mistä hihasta olen noin epärealistisen hinnan repinyt. Tuumasin jotta omasta hihastani, kun ostin kämpän vuotta aiemmin niin tiesin mitä se maksoi silloin.
        Suhtautuminen oli suunnilleen se, että yritähän nyt tyttönen itse ja soita sitten kun tarvitset kumminkin aivan välttämättä OpenMarketin palveluita.
        Ihan syvältä jokaikinen soittaja.
        Sitten laitoin myyntiin omakotitalon ison kiinteistövälitysfirman kautta.
        Talon osoitteella ei saa puhelinnumeroa, niin johan kuukauden jälkeen oli postilaatikossa tuotuna OpenMarketin kirje, jossa suunnilleen väkisin yritetään saada talo itselle myyntiin.
        Eli todella rasittavaa ja ärsyttävää ahdistelua mielestäni. On pulju, jonka kanssa en halua ikinä olla missään tekemisissä!


      • petetty1
        3hkkvh kirjoitti:

        Laitoin rivarikämpän etuoveen myyntiin. Joka toinen puhelu tuli OpenMarketin eri välittäjiltä, yhteensä 7 eri välittäjältä 10 puhelua, kun eivät edes muistaneet jo soittaneensa. Eräskin kysyi ensimmäisenä, että mistä hihasta olen noin epärealistisen hinnan repinyt. Tuumasin jotta omasta hihastani, kun ostin kämpän vuotta aiemmin niin tiesin mitä se maksoi silloin.
        Suhtautuminen oli suunnilleen se, että yritähän nyt tyttönen itse ja soita sitten kun tarvitset kumminkin aivan välttämättä OpenMarketin palveluita.
        Ihan syvältä jokaikinen soittaja.
        Sitten laitoin myyntiin omakotitalon ison kiinteistövälitysfirman kautta.
        Talon osoitteella ei saa puhelinnumeroa, niin johan kuukauden jälkeen oli postilaatikossa tuotuna OpenMarketin kirje, jossa suunnilleen väkisin yritetään saada talo itselle myyntiin.
        Eli todella rasittavaa ja ärsyttävää ahdistelua mielestäni. On pulju, jonka kanssa en halua ikinä olla missään tekemisissä!

        jep, tampereella open market huijasi meikältä 3 tonnia, kun ilmoittivat kysymykseeni että saanko x-summan rahaa tilille, jos tuohon tarjoukseen suostun, niin sanoivat 3 eri kertaan että joo, x-summa rahaa tulee tilille.

        kun kaupat oli tehty, sain summan x- 3000 euroa, eli välityspalkkio vähennettiin, vaikka olin juuri sitä kysynyt, että paljonko saan tilille.

        sain 300 euroa hyvitystä, kun tarpeeksi valitin, ja tyydyin siihen, koska kuluttasuojaviranomaisilla töitä piisaa, enkä halunnut oottaa vuotta ratkasua vaan unohtaa koko asian.

        tuotakin 300 euroa varten jouduin kuuntelemaan uskomattomat määrät tampereen konttorinjohtajan shittiä, kun hän puolusteli oman välittäjänsä vedätystä.

        kiertäkää kaukaa tampereen open marketin välittäjät, jos vain voitte.


      • ksvvlleh
        petetty1 kirjoitti:

        jep, tampereella open market huijasi meikältä 3 tonnia, kun ilmoittivat kysymykseeni että saanko x-summan rahaa tilille, jos tuohon tarjoukseen suostun, niin sanoivat 3 eri kertaan että joo, x-summa rahaa tulee tilille.

        kun kaupat oli tehty, sain summan x- 3000 euroa, eli välityspalkkio vähennettiin, vaikka olin juuri sitä kysynyt, että paljonko saan tilille.

        sain 300 euroa hyvitystä, kun tarpeeksi valitin, ja tyydyin siihen, koska kuluttasuojaviranomaisilla töitä piisaa, enkä halunnut oottaa vuotta ratkasua vaan unohtaa koko asian.

        tuotakin 300 euroa varten jouduin kuuntelemaan uskomattomat määrät tampereen konttorinjohtajan shittiä, kun hän puolusteli oman välittäjänsä vedätystä.

        kiertäkää kaukaa tampereen open marketin välittäjät, jos vain voitte.

        Meillä Tampereen Open Market mokaili myös yksinkertaisen homman.
        Amatöörimäistä puuhastelua.


    • kdiejjf

      Itse kävin taannoin open marketin asunto esittelyssä Tampereella. Aivan uskomatonta satuilua, ei kyllä vakuuttanut.

    • mariannella

      Lupailevat ummet ja lammet, suullisista sopimuksista ei aina pidetä kiinni ja asunnot arvioidaan 10-20te todellisuutta korkeammaksi ja kun asunto ei mene kaupaksi niin vieritetään hintavastuuta myyjälle. LKV -piireissä puhuvat alan laitapuolenkulkijana. Näin myyjänä todella pettynyt ja petetty olo.

      • ciaraaa

        No onhan se selvää että kyseinen firma ei ole millään tavalla arvostettu, ei asiakkaiden tai työntekijöiden mielestä. Ihmetyttää että kuka tuollaiselle firmalle haluaa töitä edes tehdä, kun on asiallisempiakin olemassa. Saati että kuka erehtyy käyttämään heidän palvelujaan, onhan heidän imagonsakin jo niin halpa ja mauton, saati kaikki epämääräisyys mitä harrastavat.


      • superhyvä

        Helsinginseudulla olevana itselläni on hyvät kokemukset. Olen ymmärtänyt että Open Market toimii samalla liikeperiaatteella kuin Kotipitsa. Nimi on eri yrittäjillä käytössä. Kai niistä löytyy heikkojakin tapauksia. Arvelen että "haukkujat" ovat suurimmaksi osaksi pettyneitä kilpailijoita tai itse epäonnistuneita myyjiä.


    • TAMPBESTER

      Hienoo yleistystä ja tumpeloimmatki varmaa tajuaa et yks välittäjä ei tee kaikist huonoi? Kaikki toimistot tampesteris ei oo täysin samaa lafkaa vaikka openmarket logos. Nääki varmaa ois selvitettävis hyvin nopeest, mut ketä kiinnosttaa ku voi läyhää netis kaikist.

    • pettynyt7

      en todellakaan suosittele välittäjät on päälle käyviä ja painostavat jatkuvaa soittelua vaikka kuin väännät asiaa rautalankassa ei pidetä kiinni sovitusta

    • Asmo24

      Ostajana jäi kyllä kyseisen puljun Oulun toimijoista todella huono maku, ihme säätämistä ja selittelyä. Kohteesta ei oltu kunnolla perillä.

    • AjanHaaskausta

      On kokemusta, enkä voi oman kokemukseni perusteella suositella. 4 kuukautta täysin hukkaan ja päälle homeinen maku. Sopparia tehdessä lupailtiin paljon, mutta siihen se jäi.
      Todellisuus:
      - Kuvat huonoja, esittelyteksti 3 riviä (näistä huomautettu, jonka jälkeen ne luvattiin korjata -> ei tapahtunut).
      - Itse piti olla soittava osapuoli. Kerran kokeilimme kuinka pitkään menee, ennen kuin välittäjä ottaa yhteyttä, päivää vaille 3 viikkoa.
      - Välittäjä jäi 2 viikoksi lomalle, asiasta kuulimme sijaiseksi tulleelta välittäjältä. Sopparin loppuessa aikaa oli kulunut 5 viikkoa ja alkuperäinen välittäjä oli edelleen lomalla.
      - Loppupuolella painostettiin ikävällä tyylillä jatkamaan sopimusta. Kieltävä vastaus ei riittänyt, eikä sopimusajan umpeutuminen. Myynti-ilmoitus poistettiin parin tiukan pyynnön jälkeen pari päivää sopimuksen loppumisen jälkeen.

      Ymmärrän, että tämä on vain yksi kokemus ja jos jollakin muulla on kokemus päinvastaisesta, hyvä niin. Itse en tule jatkossa yrityksen palveluja käyttämään.

    • jjhjhhhuh

      Idiootti pitää olla, että välittäjän palveluja edes käyttää kun voi itsekin myydä.
      Olet ajan tasalla koko ajan.
      Välittäjä ei tuo mitään lisäarvoa kauppaan. Ei mitään.

      • tyytyvinenvälittäjään

        Pystytkö sitten antaa ostajalla kuluttajasuojan?
        Mä en koskaan osta yksityisiltä huijareilta yhtäkää asuntoa.
        En usko yksityisiä myyjiä. Valitsen aina välittäjä.


      • MikäKuluttajansuoja

        Asunto-/kiinteistökaupassa kuluttajansuoja? Mitäh?

        Voisiko tuohon kommentoida joku välittäjä, että "tyytyväinenvälittäjään" ymmärtäisi.


    • Jasonmatters

      Nuo palautteet mitä tässä luin, ajalta 2009-2016 alkuun, huonon kuvan sai yritys minulta. Huomioon ottaen se että kumminkin jo mennyttä aikaa..
      Onko ihmisillä tällä hetkellä minkälaisia kokemuksia Open Marketin toiminnasta/välittäjistä.

      • Xray

        On hyviä kokemuksia itse yrittäjästä ja välittäjästä Helsingissä. Nimeä en voi kertoa. Ainakin meidän asunnon myynnissä onnistuttiin, kuvat olivat hyviä ja välittäjä asiallinen ja osaava.


      • Miettikääpävähänlisää

        Lukekaa nuo Juha Harttusen kommentit.Miettikää sitten!!


    • Pettynytostaja

      Ostajana huono kokemus! Välittäjä lopetti tarjouskaupan kesken ja myi kohteen alemmalla hinnalla kuin mitä me tarjosimme siitä. Olimme valmiita tarjoamaan jopa 10.000 enemmäin kuin mitä ylin tarjouksemme oli.
      Myyjältä jäi näin mahdollisesti 10.000 saamatta, tuskin välittäjä toimi myyjän edun mukaisesti?

      • KarakallionTero

        Joukossa on varmaan huonoja välittäjiä, mutta kokemus on hyvästä. Meijän välittäjä sai myytyä asunnon Espoosta vaikka oli putkiremppaa tulossa. Valitsin välittäjän kun serkkupojalla oli kanssa hyvää sanottavana, se myi serkun omakotitalon. Tietenki jos koti on ihan pee-aa ja vielä haluais siitä liikaa, tuskin kellään voi jäädä hyvät fiilikset.


    • JuhaHarttunen

      Välitä peruskuntoinen asuntosi itse.Etuovi.com löytyy Kauppakirjapohjat yms. kaikki materiaali.Laita lopuksi kuitenkin paperit menemään LKV:n ja Juristin kautta.Saat hommasta melkomoisen tuntipalkan.T.Juha Harttunen

      • JuhaHarttunen

        Ei ole tullut kommentointia edelliseen viestiini.Miten sellainen yhtälö voi toimia kun myyjä haluaa paljon rahaa ja ostaja mahdollisimman halvalla ja välittäjä on vielä välissä ja haluaa päästä hommasta helpolla ja rahastamalla paljon.Juha Harttunen.


      • JuhaHarttunen

        Elämä kusettaa koko ajan sinisilmäistä ihmistä.Asuntokaupoissa pitää olla realisti ja tunteille ei saa jättää mitään sijaa.Kysymys on koko ajan RAHASTA.Oksanen on ilmeisesti kuvasta päätellen suurin piirtein 55-vuotias pentu kun minäkin olen.Hullut Päivät on Stokkalla menossa ja Openmarket pätee siellä.2% välityspalkkio.ELÄMÄ KUSETTAA KOKO AJAN,MUTTA ÄLKÄÄ ANTAKO SEN KUSETTAA.IHMISEN PITÄÄ OLLA ITSEKÄS JA MONINAAMAINEN.Sanokaa välittäjälle,että myy oma kämppäs pahasti alakanttiin.Juha Harttunen.


      • JuhaHarttunen

        Tänne näköjään saa antaa positiivista palautetta nimimerkillä,mutta negatiivista palautetta oikealla koko nimellä.Toteamuksia ihmisen itsekkyydestä.KETÄÄN EI OTETA SÄÄLISTÄ TÖIHIN.ANNA TYÖPAIKKAS TYÖTTÖMÄLLE.MIELUMMIN PUREN OMIA KYNSIÄ KUIN TOISEN KYNSIÄ.T.Juha Harttunen


      • JuhaHarttunen

        Monet ruikuttaa ettei asunnonvälityksessä ole kuluttajasuojaa.Voin suoraan sanoa ettei asunnonvälityksessä ole edes KUSETUSSUOJAA.Tää on raakaa kovaa leikkiä NIMI PAPERIIN-kauppiaitten kanssa.Ei ole ihme,että kaikki ei kestä elämää vaan tekevät sen LOPULLISEN RATKAISUNSA.Juha Harttunen.


      • Juha-PekkaHarttunen

        Sanoin kämppäni myyntihinnan muille välittäjille,jotka kävivät arvioimassa kämppäni.Menivät melko hiljaiseksi.
        Juha-Pekka Harttunen.


    • Juha-PekkaHarttunen

      MYYJÄN MUISTILISTA:UNOHTAKAA TÄMÄ OPEN MARKET.OTTAKAA MIKÄ TAHANSA MISTÄ TAHANSA MUU VÄLITTÄJÄ.

      • happi

        Tuimaa on teksti jotain firmaa kohtaan ja tuskin on uskottavaa tietoa. Näillä sivustoilla olisi hyvä käydä asiallista keskustelua yleensäkin kiinteistökaupoista ja -välittäjistä. Uhoamista ei kukaan ota tosissaan.


    • Pyrkyröintiä

      Juttelin naapurissa asuvan eläkkeellä olevan poliisin kanssa.Kerroin miten VÄLITTÄJÄ käyttäytyi asunnossani kahdesti minun paikalla ollessa.Hänen kommentti oli:TUOHAN ON SAIRASTA.

    • Kiinteistönomistaja

      Ostajana sellainen kokemus Espoosta, että välittäjä oli kokematon, ei tuntenut aluetta eikä kohdetta kovin hyvin. Tarjouksia tehdessä ei liiemmin kaupannut kohdetta tai yrittänyt ratkoa ostajan huolia kauppaan liittyen. Myyjän hyväksyttyä tarjouksen välittäjä lopetti puheluihin vastaamisen. Selvisi myös ettei välittäjä ollut ymmärtänyt hankkia kaikkia tarvittavia papereita. Todella merkillistä toimintaa.

    • Runkkiressi

      Välittäjä oli hyökkääväinen,huijarimainen,valehteli pankissa Isännälleen myyntitilaisuudessa,kieltä ja kynää lipittävä käärme.Soitti ja vittuili,räkytti,lesotteli kilpailevan firman välittäjälle.REHELLISTÄ ASUNTOKAUPPAA PÄÄKAUPUNKISEUDULLA.VÄLITTÄJÄT ÄLKÄÄ VAIVAUTUKO.

    • SIITÄVAAN

      Jos valitset ns. Opermarket konsernista itsenäisen pöytäyrittäjän niin siitä vaan....siitä vaan....siitä vaan...amatöörimaista puuhastelua.Mä myin kämppäni ekaesittelyssä ja neljä muun välitysfirman edustajaa kävi arvioimassa kämppäni ennen ns.VÄLITTÄJÄN tuloa.Siitä vaan....siitä vaan....en todellakaa suosittele.Netissä on KILPAILUTAMUUTTO ja pitäis olla KILPAILUTAKOPPI...siitä vaan...siitä vaan...antakaan.......koppinne näille ns. VÄLITTÄJILLE myyntiin...siitä vaan...siitä vaan.EN TODELLAKAAN SUOSITTELE.

    • Kaukoputki

      Sote!! Some!! Eiks tämä NETTI ole juuri siksi,että tänne voi antaa palautetta,jotta meidän kaikkien yhteinen elämästä selviytymistaistelu tällä planeetalla jatkuisi.Mä saan antaa palautetta näköjään enää nimimerkillä tänne enkä saa vittuilla oikella koko nimellä.MIKÄ TUO TUOLLA NURKASSA ON? MENIKÖ AUTON RENGAS PUHKI?

    • voi_vittu_saatana

      On mennyt "näpäytys vittuilu" perille.Tämän firman mainoksesta Vantaan alueen päälehdessä oli otettu välittäjien nimet pois ja p.numerot jätetty.

    • HUIJARIVÄLITTÄJÄ

      Älkää maksako liikaa VÄLITYSPALKKIOTA.
      Älkää maksako liikaa KUSETUSPALKKIOTA.

    • HUIJARIVÄLITTÄJÄAKKA

      Älkää maksako liikaa VÄLITYSPALKKIOTA.
      Älkää maksako liikaa KUSETUSPALKKIOTA.

    • Paskahousu12

      Kyllä valitettavasti on!!! Erittäin asiantuntematonta toimintaa, kauppakirja laadittu päin vittua! Käräjille joudutaan kiinteistökauppa riidassa, huolimaton välittäjä jättänyt kertomatta oleellisia seikkoja myytävästä kiinteistöstä, nyt myyjänä vastuussa siitä!

      • Anonyymi

        Vittu,mitä HULLUJA täälä riittää pitämään monologeja jostain kiinteistövälityksistä ja välittäjistä.


    • Anonyymi

      Vuokralaisten kautta on,ensimmäisen jouduin häätämään talo-yhtiön pyynnöstä,toinen oli juuri häädön saanut huumeiden käyttäjä,sain asian selville isännöitsijän kautta,nyt asia oikeudessa,3 kuukautta ilman vuokratuloja,open market laittoi asian perintään vaikka sovin asian välittäjän kanssa,näin täällä porissa

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe