Hei,
Antabus-tablettien ohjeessa sanotaan että tabletti liuotetaan lasilliseen vettä ja nautitaan välittömästi.
Itseäni kuvottaa tuon liuoksen juominen joten kysyisinkin että onko mitään haittaa jos poretabletin nielaisee kokonaisena ja juo vettä päälle lasillisen tai pari.?
Kysymys antabus-poretableteista
11
3715
Vastaukset
- oliko tämä provo?
eli liuota se sinne veteen!
- poreerop
Mahtaisi tuntua massussa mukavalta, kun poretabletit siellä kiehuu ) ;)
Liota nyt vaan ne veteen ja anna kiehua rauhassa, ennen kuin juot.....- viina piru
Eiköhan tommonen kuukauden putki kuvota pikkuisen enemmän kun tommoisen vesilasin nielasu.joka aamu tapletti pari poskeen niin raittius voi jatkua loputtomiin.
- kaveri sanoi
viina piru kirjoitti:
Eiköhan tommonen kuukauden putki kuvota pikkuisen enemmän kun tommoisen vesilasin nielasu.joka aamu tapletti pari poskeen niin raittius voi jatkua loputtomiin.
että hän ei voi vielä ottaa antabusta koska on juonut niin hiljattain, ja lääke & alkoholi yhdessä voivat vaurioittaa maksaa. :DDDDD
- AntabusMies
kaveri sanoi kirjoitti:
että hän ei voi vielä ottaa antabusta koska on juonut niin hiljattain, ja lääke & alkoholi yhdessä voivat vaurioittaa maksaa. :DDDDD
Ei mulle lääkäri mitään tälläistä sanonut. Maanantaina vedin ihan kivat iltakännit, reippaat 15 annosta, muistiki himmeni ja tänään nautin elämäni ensimmäisen antabus-koktailin.
Ihan hyvä olo, tunnu missään. Lisäksi vielä piristää nämä forumin viestit, osa ihan sikahauskoja provotuksia :)
- Kalle,
Eli joukkoon limsaa, mehua, mitä vain, mikä helpottaa juomista, kunhan et lantraa viinalla.
- kurru
Hei,
Kiitos osalle asiallisista vastauksista. Nämä antabukset ovat mulle uusi juttu ja siksi halusin tietää.
Ei se muuten tunnu millään tavalla oudolta tai pahalta kun sen nielee kokonaisena ja hörppää vettä päälle.
Harmillisinta nyt on se että kukaan ei kertonut että miksi sitä ei saisi niellä kuiviltaan, mitä pahaa se voi aiheuttaa.
Toisaalta omapa on mokani kun täältä kyselen enkä lääkäriltäni tajunnut selvittää.
Mutta tsemppiä kaikille, tänään ainakin mä olen selvinpäin! - poreepop
kurru kirjoitti:
Hei,
Kiitos osalle asiallisista vastauksista. Nämä antabukset ovat mulle uusi juttu ja siksi halusin tietää.
Ei se muuten tunnu millään tavalla oudolta tai pahalta kun sen nielee kokonaisena ja hörppää vettä päälle.
Harmillisinta nyt on se että kukaan ei kertonut että miksi sitä ei saisi niellä kuiviltaan, mitä pahaa se voi aiheuttaa.
Toisaalta omapa on mokani kun täältä kyselen enkä lääkäriltäni tajunnut selvittää.
Mutta tsemppiä kaikille, tänään ainakin mä olen selvinpäin!"Harmillisinta nyt on se että kukaan ei kertonut että miksi sitä ei saisi niellä kuiviltaan, mitä pahaa se voi aiheuttaa..."
Kuvittele itse, nielet poretabletin kuivana ja juot vettä päälle. Miltäs se tuntuu, kun poreilee sitten vatsassa. Kehittää vatsaan hirveän paineen ilmasta, röyhdittää ja taatusti pierettääkin ;)
Viestitin mielestäni asiallisesti näin:
"Mahtaisi tuntua massussa mukavalta, kun poretabletit siellä kiehuu ) ;)
Liota nyt vaan ne veteen ja anna kiehua rauhassa, ennen kuin juot.....
Mitähän pahaa se nyt sitten aiheuttaa??
- xyzzyxy
mutta sinänsähän A ei ole varsinainen poretabletti, se vaan sulaa veteen. Kaipa siinä jokin juttu on takana kun käsketään liottaa ensin. Tuskin siitä haittaa on vaikka nielaisisi kokonaisena ja vettä paljon perään. Tai pureskelisi ensin?
En tekisi kyllä ennen kuin kysyn apteekista tai lääkäriltä. Voihan se ärsyttää ruokatorveakin? Pääasia kun otat ja et juo viinaa perään, sitten voi tulla huono olo.- kurru
Apteekista kerrottiin että kyllä se tabletti kannattaa liuottaa edes hyvin pieneen määrään vettä ennen nauttimista. Syy oli vähän epävarma, mutta ilmeisesti vaikuttavien aineiden imeytyminen ja antabuksen toimiminen vaatisi sen että sen joisi nestemäisessä muodossa.
Ehkä sitä yskänlääkemitallisen verran kestää :)
Kiitokset teille kaikille hyvistä ja oikeista vastauksista.
- kaljahana2
Vatsa voi olla kiintoisan tuntuinen aikansa. Varo kuitenkin nappamasta viskiä kyytipojaksi, sitten on koko mies kiintoisan tuntuinen, ja näköinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 906352
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303803törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283170Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859