Primera P12 01-07 kokemuksia 80000-200000km ajetuista

jp

Hei! Olen katsellut tuota autoa ja kiinnostaisi kovasti. kulutus tilat ym..


!Miten ovat teillä toimineet tuolla 80000-200000 välillä!


Paljon on puhetta vaihdelaatikko vioista. Lieneekö huollon puutetta tai on ajettu liian isolla vaihteella.
esim. 60km/h 5vaihteella.

Nyt minulla on skoda octavia. Kovin tuntuu vähän jäävän lapsille takajalkatilaa. Tosin oma pituus on 197cm.

16

7257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex P12

      P12 kohdalla ei ole kyllä puhuttu mistään laatikkovioista. Ovat vielä liian uusia...

      P10/P11 vanhempien autojen kohdalla on laatikkoviat mahdollisia ja sittenkin suhteessa liikenteessä oleviin Primeroihin on aika pieni todennäköisyys saada laatikkovika. Laatikkovikaan vaikuttaa esim. vuotavat laatikon stefat, jolloin laatikko kuluu liian alahaisen öljytason takia.

      Autona P12 on luotettava ja edullinen käyttöauto. Mootorina 1,6 on selvästi taloudellisin, mutta hieman laiska. 1,8 kohdalla on aika epävarmaa saako öljyä syömättömän yksilön vai ei, mikäli vm on -03 tai uudempi, muuten 1,8 on kyllä pirteämpi, mutta vastaavasti 1,6:sta janoisempi. Itse ajelin käytetyllä P12 primeralla lähes 100tkm ja vähäisillä kulutusosien vaihdoilla km taittuivat.

      • jp

        Paljonko oli mittarissa kun ostit? Oliko uusi auto.
        P12 mallissa on esimerkiksi saksalaisiin verrattuna hyvät varusteet. Miten nämä säilyttävät hintansa.

        1.6 riittäisi minulle kun auto on itselle tarkoitettu vain liikkumiseen pisteestä a-b.
        On ollut volkkareita paljonkin, niitten kanssa pitää koko ajan juosta varaosatiskillä, ei mitään isompaa mutta jotain pientä nippeliä koko ajan.


      • kl
        jp kirjoitti:

        Paljonko oli mittarissa kun ostit? Oliko uusi auto.
        P12 mallissa on esimerkiksi saksalaisiin verrattuna hyvät varusteet. Miten nämä säilyttävät hintansa.

        1.6 riittäisi minulle kun auto on itselle tarkoitettu vain liikkumiseen pisteestä a-b.
        On ollut volkkareita paljonkin, niitten kanssa pitää koko ajan juosta varaosatiskillä, ei mitään isompaa mutta jotain pientä nippeliä koko ajan.

        Kyllä passatissa on vähemmän vikoja. Nissan on japanin lada. Kauhea ajettavuus ja sisämelu.
        Koko ajan pitää rassata. Ruostuukin käsiin. 15vuotta vanhana p12:sta ei ole kuin muisto jäljellä

        Jos ajatellaan kilometsiväliä 80000-250000 niin eipä vw:tä tarvitse korjailla.


      • P12 100tkm
        jp kirjoitti:

        Paljonko oli mittarissa kun ostit? Oliko uusi auto.
        P12 mallissa on esimerkiksi saksalaisiin verrattuna hyvät varusteet. Miten nämä säilyttävät hintansa.

        1.6 riittäisi minulle kun auto on itselle tarkoitettu vain liikkumiseen pisteestä a-b.
        On ollut volkkareita paljonkin, niitten kanssa pitää koko ajan juosta varaosatiskillä, ei mitään isompaa mutta jotain pientä nippeliä koko ajan.

        Ajoin P12 km:t 60-160tkm. Kokemusta on paljon enemmänkin ajetuista vanhemmista primeroista 100tkm edestä ja hyvin vähillä kulutusosien vaihdoilla matka taittui niilläkin. Kokonaisuutena pidän kuitenkin P12 vanhempia primeroita parempana.

        P12 on hyvä ostos, kun ei maksa siitä liikaa. Kun auton saa halvalla on aivan sama, mitä siitä saa 3-5 vuoden kuluttua. Hyvin paljon vähemmän siinä häviää selvää rahaa kuin uuden auton kanssa.

        Mitä vastaavan ikäisiin Octavioihin vertaa primeraa niin tuntuu Octaviossa olevan hieman enemmän epämääräisiä pikkuvikoja. Octavia kuitenkin laadukkaimmasta päästä VW konsernin autoja...


      • Kolujyrä
        kl kirjoitti:

        Kyllä passatissa on vähemmän vikoja. Nissan on japanin lada. Kauhea ajettavuus ja sisämelu.
        Koko ajan pitää rassata. Ruostuukin käsiin. 15vuotta vanhana p12:sta ei ole kuin muisto jäljellä

        Jos ajatellaan kilometsiväliä 80000-250000 niin eipä vw:tä tarvitse korjailla.

        VW on sellainen kolujyrä, että oksat pois. Primerassa voi sentään keskustella normaalilla äänellä :)


      • lp
        P12 100tkm kirjoitti:

        Ajoin P12 km:t 60-160tkm. Kokemusta on paljon enemmänkin ajetuista vanhemmista primeroista 100tkm edestä ja hyvin vähillä kulutusosien vaihdoilla matka taittui niilläkin. Kokonaisuutena pidän kuitenkin P12 vanhempia primeroita parempana.

        P12 on hyvä ostos, kun ei maksa siitä liikaa. Kun auton saa halvalla on aivan sama, mitä siitä saa 3-5 vuoden kuluttua. Hyvin paljon vähemmän siinä häviää selvää rahaa kuin uuden auton kanssa.

        Mitä vastaavan ikäisiin Octavioihin vertaa primeraa niin tuntuu Octaviossa olevan hieman enemmän epämääräisiä pikkuvikoja. Octavia kuitenkin laadukkaimmasta päästä VW konsernin autoja...

        Kyllä japanilaiset on kestävempiä kuin volkkarit mitä saa olla aina rassaamassa


      • muu kone ei tohon kä

        Laadukas ja vähävikainen auto.
        Auto on erittäin hyvä ajaa ja kaikinpuolin hyvä jos siinä on 2:n litran bensakone ja se on vm.2005-
        1.6/1.8-mallit jätä kauppaan. Oli meinaan tollanen 1.8 koneella (2003) ja se auto olisi saanut jäädä ostamatta.
        Eli hommaa tollanen mutta 2.0 ja 2005- (jos jostain löydät)) niin siitä autosta on vaikea löytää mitään valittamista. On myös tosi hiljainen koska siinä on 6-vaihteinen vaihteisto : koneesta ei kuulu yhtään mitään edes moottoritievauhdeissa. Bensaa vie vähemmän kuin 1.8 mutta kone vääntää ja kiihtyy kuin rakettimoottori tohon patalaiskaan ja öljy/bensajuoppoon 1.8:aan verrattuna.
        1.6:kin kuluttaa suunnilleen saman ja moottoritiellä enemmän. Kone huutaa koko ajan kuin viimeistä päivää ja sittenkään auto ei kulje mihinkään. Täytyyhän auton nyt edes sen verran kulkea että pääsee edes traktoreista ohi.


      • kaikki kehuu
        kl kirjoitti:

        Kyllä passatissa on vähemmän vikoja. Nissan on japanin lada. Kauhea ajettavuus ja sisämelu.
        Koko ajan pitää rassata. Ruostuukin käsiin. 15vuotta vanhana p12:sta ei ole kuin muisto jäljellä

        Jos ajatellaan kilometsiväliä 80000-250000 niin eipä vw:tä tarvitse korjailla.

        Ai että Paskassa vähemmän vikoja? No niinpä näyttää olevan. Tossa on äijillä noita patalaiskoja Saksasta roudattuja paskoja ja puhelevat että auto on 200t ajettuna jo niin loppu että ainoa asia mitä sille voi tehdä on viedä paalattavaksi. Toisella laukes jo kone tossa joku aika sitten. Kaks noista hepuista kun sattuu samaan aikaan kahvipöytään niin loppupäivä menee siinä kun äijät tarinoi paskojensa vioista.
        Lamppujakaan eivät pysty ite niihin paskoihinsa vaihtamaan vaan auto on vittu vietävä pajalle joka kerta. Pihalta kun lähtevät kiihdyttämään niin koko tienoo on vittu savun peitossa puol tuntii sen jälkeen : on tosi ekoautoja joo?
        Istuppa tollasen paskan sisällä niin hampaat tärisee koko ajan kun auto nypyttää vittu tasasella tielläkin koko ajan. Ei tunnu tollasen paskan sisällä tasasta tietä löytyvän mistään? Nypy nypy nypyn nypy, koko ajan nypyttää paska alla. Ajappa sellasella sitten?
        Sakemanneista paskansa tuonut sanoi vieläpä etteivät suostu ottamaan liikkeissä sitä paskaa ollenkaan vaihdossa. Nii että ei voi ku ite yrittää myydä sitä paskaa pois, jos joku sattuis oleen niin hullu että ostais sen? Kyllä ois vaan parempi jos noi Auschwitsin Gestapopojat tekis jotain sellasta mitä osaa tehdä, antaisivat japskien kehittää autot, ne kun osaa sen homman.


      • mcurho
        muu kone ei tohon kä kirjoitti:

        Laadukas ja vähävikainen auto.
        Auto on erittäin hyvä ajaa ja kaikinpuolin hyvä jos siinä on 2:n litran bensakone ja se on vm.2005-
        1.6/1.8-mallit jätä kauppaan. Oli meinaan tollanen 1.8 koneella (2003) ja se auto olisi saanut jäädä ostamatta.
        Eli hommaa tollanen mutta 2.0 ja 2005- (jos jostain löydät)) niin siitä autosta on vaikea löytää mitään valittamista. On myös tosi hiljainen koska siinä on 6-vaihteinen vaihteisto : koneesta ei kuulu yhtään mitään edes moottoritievauhdeissa. Bensaa vie vähemmän kuin 1.8 mutta kone vääntää ja kiihtyy kuin rakettimoottori tohon patalaiskaan ja öljy/bensajuoppoon 1.8:aan verrattuna.
        1.6:kin kuluttaa suunnilleen saman ja moottoritiellä enemmän. Kone huutaa koko ajan kuin viimeistä päivää ja sittenkään auto ei kulje mihinkään. Täytyyhän auton nyt edes sen verran kulkea että pääsee edes traktoreista ohi.

        jokseenkii vetari ja iskari vikaa sekä ruoste vikaa on ja konekkii tökkii viimesen kerran primeran otan eikä oo ees kovin vanha auto vaan tarpeeks vanha näköjään.


      • Peetu12
        mcurho kirjoitti:

        jokseenkii vetari ja iskari vikaa sekä ruoste vikaa on ja konekkii tökkii viimesen kerran primeran otan eikä oo ees kovin vanha auto vaan tarpeeks vanha näköjään.

        Vuosimalli 2005 ajettu 240000 km.
        Huoleton auto.
        renkaat ,öljyt,jarrupalat levyt yms.kuluvat osat.
        Pelittää kuin uutena.


      • efw
        Peetu12 kirjoitti:

        Vuosimalli 2005 ajettu 240000 km.
        Huoleton auto.
        renkaat ,öljyt,jarrupalat levyt yms.kuluvat osat.
        Pelittää kuin uutena.

        Meidän rva ajanut 2003 vm primeralla 120tkm-175 tkm eikä ole ollut kuin myönteisiä kokemuksia.1 alapallonivel vaidettu.


      • rth
        efw kirjoitti:

        Meidän rva ajanut 2003 vm primeralla 120tkm-175 tkm eikä ole ollut kuin myönteisiä kokemuksia.1 alapallonivel vaidettu.

        Meidän primeralla p12 mallia, on ajettu reilut 170 000 ja toissapäivänä autosta hävisi tehot eikä ottanut kierroksia, mutta hetken päästä toimi taas. Tänään se sitte levis tielle, autosta hävisi taas tehot eikä käynnisty? missä vika. Kiitos jo etukäteen


      • jepulis-kepulis-hep
        rth kirjoitti:

        Meidän primeralla p12 mallia, on ajettu reilut 170 000 ja toissapäivänä autosta hävisi tehot eikä ottanut kierroksia, mutta hetken päästä toimi taas. Tänään se sitte levis tielle, autosta hävisi taas tehot eikä käynnisty? missä vika. Kiitos jo etukäteen

        P12-korimallissa ajotietokone on kuulemma ollut uudesta asti murheenkryyni, luokitellaan jo nyt kait tyyppiviaksi. Epäilykseni heräsi, olisiko siellä sirut ja lastut menny sekaisin..?
        Itselläni P11-mallinen ja kolmas nissan jo putkeen joten merkki suht tuttu jo. Parilla tuttavalla on tuo P12, joten kuullut niistäkin jo jotain.
        Kannatta tarkistaa.


    • Karro

      2006 P12 ja ajettu 147000 km
      - radio oli sitä mieltä, että ob varastetu - radio lähti keskieurooppaan huoltoon, onneksi oli takuu
      - kuskinpuolen ikkunan nostin hajosi, vaihdoin itse osat, kulut 150e, Nissanin osilla olisi maksanut yli 500e
      - takaluukun mikrokytkin jäätyy talvella, takaluukun saa auki vain sisältä
      - kerran 20c pakkasella ei lähtenyt parin päivän jälkeen kylmiltään käyntiin, muuten ei ongelmia
      - jarrupaloja kulunut (no tuo onkuluva osa)
      toiminut luotettavasti, vuodessa huoltoihin n. 600e (kannattaa käyttää muuta kuin maahantuojan huoltoa, jos osaava muu huolto löytyy alueelta)
      mukavan tilava, varsinkin takakontti, voisi olla kapeampi
      jämerä ajettava

      Kaikenkaikkiaan ostaisin uudelleen, jos saisi valita. Toki pikkuvikoja, mutta kulut ovat kohtuulliset ja luotettava auto.

      • MikkoPoeka

        2006 p12 115 000km myös täällä
        -radio lähti myös korjattavaksi eurooppaan neljäksi viikoksi, koska radio lopetti toiminnan mutta cd toimi, hinta 250€, kokonaan uusi, jota nissanilla yrittivät ensin tyrkyttää olisi maksanut muistaakseni 1300€
        -Takaluukun mikrokytkin myös jumittaa pakkasilla ja kostella kelillä alkaa joskus varoitus summeri soimaan, korjaantuu väliaikaisesti avaamalla luukun.
        -Moottorin vikavalo syttynyt parikertaa, nollanut itse itsensä
        -Alapallot ja koiranluut vaihdettu 80tkm kohdalla
        -Jarrulevyt eteen ja taakse vaihdettu kahteen kertaan

        Muuten toiminut loistavasti, ja tuntuu että toimii pakkasilla paremmin kun leudolla kostealla kelillä.

        En kyllä ymmärrä miten Karro saa menemään 600€ vuodessa huoltoihin kun en itse saa menemään 600€ vuodessa edes käyttämällä merkkihuoltoa.


    • Autoilija

      Primera 1.6 -99 SportDeck

      No joo... Ostin auton selkeästi perheen kakkosautoksi lokakuussa 2010 2100 eurolla. Ostohetkellä 156 000 km ja omia ajoja tähän mennessä kertynyt n. 5000 km. Vaihdettuja kulutusosia ja tehtyjä huoltoja: multilinkit ja uloimmat vetonivelen suojakumit töineen n. 300e, lasinpyyhkijöiden holkit ja nivelet n. 170e, täydellinen 160 tkm huolto (kaikki öljyt ja suodattimet, tulpat ja hihnat) itse tehtynä n. 150e, molemmat ajovaloumpiot säädinmoottorit 280e ja lämmityslaitteen puhallin n. 70e itse vaihdettuna. Tähän päälle talvi- ja kesärenkaat, ja ennen katsastusta vaihdettava osa pakoputkistosta. Hinta-arvio oli 220 - 230e. Että tällä tavalla…

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2405
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1373
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe