surullinen

former angel

Uskoin ennen elämään ja ihmisiin. Uskoin siihen, että löydän sen oikean. Nyt on usko koetuksella, koko elämänhalu, kaikki. Näinkö kaiken piti mennä? En mielestäni pyytänyt paljon. Silti, minulla ei ole yhtään mitään. Ei rakasta, ei perhettä, ei lapsia...

Olen oikeasti sydämessäni tosi yksinäinen. En muuta toivo, kuin että voisin kohdata sen ihmisen jonka kanssa olla vähemmän yksinäinen...

Mutta nykyaikana tuntuu vaikealta luottaa rakkauteen, kun kaikki on korvattavissa tässä markkinayhteiskunnassa. Suhde joka ei tuota, vaihdetaan uuteen... Aivan kuten yritys, joka ei enää kannata..

Olen monena iltana oikeasti rukoillut, että jokin korkeampi voima johdattaisi tielleni ihmisen, jonka kanssa voisin olla lopun elämääni. Se on kuitenkin jokaisella meistä loppujen lopuksi aika lyhyt täällä...

13

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä myös

Hyvä juttu että olet rukoillut. Sama juttu täällä, en toivo muuta kun saisin joskus oman perheen.

• minunkin etsittyä rakasta tai ainakin hyvää ystävää jakamaan niitä elämäntuomia hyviä ja huonoja hetkiä.
      Turhaa "ajanhukkaa" se on ollut.
      En tiedä minkä ikäinen ja kuinka kauan olet tuota kokenut, mutta voin itsestäni paljastaa, että viime elokuussa mulla oli tavallaan yksinäisyyden suhteen 25-v. synttärit (nyt alkaa nelkyt v. olla kasassa.
      Onhan siihen ajan jaksoon toki mahtunut mukaviakin hetkiä, mutta tuon kirjoituksesi kaltaiset tunteet on minullakin.

Mielestäni olen rukoilun ohella myös yrittänyt oikeasti etsiä ystävyyttä, mutta en kai ole tarpeeksi taitava siinä.

Terveys sentään vielä on, mutta en tiedä kuinka kauan sekään jaksaa kestää.

Tuo oli sulta hyvin sanottu, kun toteat kuinka ihmissuhde on kuin yritys ja jos se ei kannata, niin vaihdetaan se uuteen (eli tehdään konkurssi ja uutta tilalle).

Jos haluat niin mulle voi laittaa viestiä: [email protected]

Jokatapauksessa voimia sulle!

• Yleinen vuodattaja

Ei kannata luottaa siihen, että joku tulisi tekemään elämästä elämisen arvoisen ja poistaisi yksinäisyyden. Minä itse menin siihen lankaan, luulemalla yli 10 vuotta. Mullakin oli pelkona, että yksinäisyys tuhoaa minut. Mutta nehän olivat vain sairaita tunteita, jollaiseksi ne olivat vuosien aikana menneet. Yhdeksi diagnoosiksi tuli jopa 'yleistynyt tuskaisuus'.

Uskomatonta, että minustakin saatiin vielä yhteiskunnalle toivoa. Olenhan hieman työelämän syrjässä kiinni. En kuitenkaan ole mitenkään kannattava yksilö tälle yhteiskunta-nimiselle instansille. En ole kyennyt muodostamaan perhettä, enkä siis saanut lapsia. Perheyksiköiden merkitys kansantaloudelle on pitkällä tähtäimellä huomattava.

Yksinäisyys aiheuttaa minulle mielialaongelmia: ahdistus ja sosiaaliset pelot. Kyseessä on siis selkeä sairaus, kun oireilen yksinäisyyden takia (se ei ole normaalia). Onneksi nykyajan lääkkeet auttavat pois synkkyydestä. Viikon päästä onkin aika lääkäriin. Lisätäänkö vai vaihdetaanko, sitä en vielä tiedä. Suomen kielessä 'lääkäri' ja 'lääke' ovat hyvin lähellä toisiaan. Lääkäri on siis lääkitsijä. Pääasia, että tunteet eivät vie työkyvyttömyyteen. Tehokkuus on pääasia kaikessa. Haitalliset tunteet eivät saa heikentää tehokkuutta.

Ps. minäkin olen rukoillut puolisoa. Odotan vastausta Herralta. Rukoilen taas kohta ennen nukahtamista. Rakas Jumala, kuulethan rukoukseni.

-Yv

• Mrtsvsa

rukoilut parisuhteen etsimisessä auta, tasan yksi asia ratkaisee ja se on raha, ainaskin miespuolisilla jos paksu lompakko löytyy niin kumppani varma jos ei niin ihan turha edes vaivautua etsimään, sairasta.

• minä myös
        Mrtsvsa kirjoitti:

rukoilut parisuhteen etsimisessä auta, tasan yksi asia ratkaisee ja se on raha, ainaskin miespuolisilla jos paksu lompakko löytyy niin kumppani varma jos ei niin ihan turha edes vaivautua etsimään, sairasta.

Pitää myös uskoa että jumala johdattaa. Voit olla varma että negatiivisella asenteella ei tapahdu mitään.

• scorpio89
        Mrtsvsa kirjoitti:

rukoilu ei ole vastaus mihinkään. Pitää itse vain ryhdistäytyä ja mennä ihmisten ilmoille (harastuksiin esimerkiksi) niin mahdollisuudet tavata puoliso jotain kautta kasvaa. Ei se jumala miestä oven taakse kumminkaan tuo, itse se on jostain haettava.

• TietäjäMies

Nyt kun markkinatalous alkaa rahoittua ja uudet arvot nousevat tilalle, niin tuo on mahdollista. Ihmiset rukoilevat enemmän. Alkavat käydä kirkossa. Ehkä kohtaatte eräänä sunnuntai aamupäivänä kirkon pihalla? Sen loppuelämän kumppanin kanssa.

• YksinäinenM83

En ole mitenkään uskovainen. Mutta pakko myöntää että niin monena iltana olen kostein silmin rukoillut samaa asiaa. Ennen jotenkin kestin yksinäisyyden kun oli kavereita. Nykyisin kaikki seurustelevat jonka johdosta tunnen itseni hylkiöksi. Aina kun pitäisi johonkin mennä olen se ylimääräinen pyörä. Eipä mua ihmeemmin enää pyydetäkkään mihinkään, pariskunnat kun viettävät mielummin aikaansa pariskuntien kanssa, eikä yksinäinen miehenalku tahdo mahtua seuraan. Olen niin yksin. En ole mitenkään itsetuhoinen, mutta kyllä välillä käy mielessä ajatus että mitä mä täällä teen. Ei kukaan ihminen ansaitse olla yksin. Antaisin mitä tahansa jos löytäisin sen oman rakkaan.. Haluaisin perheen.. Omakotitalon.. En mä muuta oikeastaan kaipaisikaan. Tahtoisin edes hetken olla onnellinen, edes viikon.. Tai vaikka vaan sen yhden päivän.. Voisin edes yrittää muistella sitä tunnetta yksinäisinä ja tuskaisina hetkinä..

• cinderella72

Ei kannata luovuttaa kuitenkaan.
        Itsekkin aion jatkaa etsimistä/rukousta.
        Ehkäpä vielä löytyy se oma elämäntoveri, niin uskon.

• elämä kusee

Ihan niin kuin minun tarina.
      Monet illat olen rukoillut kyyneleitten peittämien silmin sitä yhtä miestä joka on saanut sydämeni sulaamaan.Ja olen todellakin odottanut kuin kuutanousevaa.Alkaa olemaan usko koetuksella.Olen niin pettynyt ihmisiin ja miehiin.Kuinka pahalta tuntuu kun joku leikkii.Kuinka pahalta tuntuu kun on särjetty sydän.
      Olen muutenkin todella yksinäinen.ei ole hyvää ystävää,jonka kanssa voisi jakaa ilot ja surut.ja kun tapaa uusia ihmisiä on jotenkin varautunut eikä päästä liian lähelle.Tätä myöskin pelkään kun ja jos tapaan sen prinssi oikean.päästänkö hänet lähelleni.entä jos olen arka ja pelokas ja arkailen häntä.luovuttaako hän sitten?
      Olen aina ollut syrjitty ja toiosten jalkojen potkittavana.joten niin moneen ystävään ja suhteisiin olen ollut pettynyt.on petetty niiin monta kertaa.on niin monta kertaa revitty sydän ja luottamus kärsinyt.
      aina minä olen noussut ylös ja jatkanut matkaa.niin pahalta kuin elämä on kohdellut.Myöskin olen miettinyt,että missä Jumalan rakkaus on?miksi joudun kärsimään?kauanko tätä yksinäisyyttä ja helvettiä viälä jatkuu?koska on minun vuoro onnistua ja olla onnellinen?onko minut tarkoitettu olemaan yksin?
      En halua olla pettymys äidilleni,joka ihmettelee miksei minulla ole ketään.ja sitten vinoillaan ettei ihme ettei meidän maijalla ole ketään kun on tuollainen.
      olen monta kertaa miettinyt että missä vika....minusta tuntuu siltä (on jo pitkään tuntunut)etten kuulu tähän paikkaan.jossain muualla on minun paikkani.

• cinderella 72

Voi, älkää nyt kuitenkaan ystävät luovuttako, on meitä kaltaisianne kohtalotovereita.
        Mutta siinä vaiheessa kun on yksinäinen, voisi silti koettaa löytää elämän hyvät puolet.
        ei se aina todellakaan ole helppoa, tiedän sen, elämä on monesti surua täynnä ja kun ei ole kumppania kanssa arjen asioita jakaa, se masentaa.
        Mutta kuitenkin... mennään eteenpäin ja jaksetaan silti uskoa parempaan huomiseen.
        Ei mikään pysy ikuisesti, oilipa ne hyviä tai huonoja asioita..kaikki asiat lopulta muuttuu.
        Yksinäisyyskin voi siis muuttua ystävyydeksi.

• elämä kusee
        cinderella 72 kirjoitti:

Voi, älkää nyt kuitenkaan ystävät luovuttako, on meitä kaltaisianne kohtalotovereita.
        Mutta siinä vaiheessa kun on yksinäinen, voisi silti koettaa löytää elämän hyvät puolet.
        ei se aina todellakaan ole helppoa, tiedän sen, elämä on monesti surua täynnä ja kun ei ole kumppania kanssa arjen asioita jakaa, se masentaa.
        Mutta kuitenkin... mennään eteenpäin ja jaksetaan silti uskoa parempaan huomiseen.
        Ei mikään pysy ikuisesti, oilipa ne hyviä tai huonoja asioita..kaikki asiat lopulta muuttuu.
        Yksinäisyyskin voi siis muuttua ystävyydeksi.

hyvä cinderella72!
        Tiedätköhän mitä kirjoitat?oletko kokenut yksinäisyyttä pitkään?Ymmärrätkö että on ihmisiä jotka ovat olleet pitkään yksin ja kokeneet kokoajan pettymyksiä.kuinka luulet että ne ihmiset jaksavat uskoa ihmeisiin?kuinka luulet että ne ihmiset jaksavat uskoa positiivisesti.Mit'ä ennemmän saa niskaansa paskaa sitä ennemmän vaan lamaantuu.Kiltit ja hyväuskoiset ihmiset joutuvat aina kärsimään.se on väärin.Mäkinoon rittänyt aina uskoa huomiseen ja että jotain hyvää tapahtuu.ja paskanmarjat!niin ei käy kuitenkaan vaikka kuinka jaksaaa uskoa.

• Ystävämies

Kohtalon asioita aika pitkälti ajattelen. Kirjoituksesi kosketti. Jos kaipaat juttuseuraa / mailikaveria / ystävää, niin mulle voi ainakin mailata: [email protected]. Oon ite siis 30v mies, tilanteeni sinänsä on samankaltainen kuin sullakin. Uskoa eikä toivoa saa ikinä menettää, kaikki on mahdollista eikä ikinä voi tietää tulevaisuutta etukäteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      61
      5103
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      3202
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      142
      2705
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      16
      2298
    5. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      127
      1814
    6. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1653
    7. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      160
      1451
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1397
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1287
    10. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      104
      1284
    Aihe