Hei
Olen saanut tällä viikolla uhkauksia vuokrantajalata(kaupunki) että vuokrarästini ovat raaahtuneet jo kauan, että tämän kuun aikana pitää saada vuokra ajantasalle tai rupeevat jatkotoimenpiteisiin
Summa ei ole kuin korkeintaan 400e, ja minulla on vuokra 327.70e eli 1,jotain vuokraa on maksamatta, mutta se menee kahden kuukauden alle, että kahtena kuukautena olen maksanut vähemmän vuokraa mitä piti, koska minulla ei jää työttömyystuestani laskujen jälkeen, kuin alle tai 100e käteen ja sillä pitäis elää kuukausi
Olen ihan paniikissa, että menetän asuntoni ja samalla taas romahan pohjamutiin, mistä olen kivunut 2 vuoden ajan ylös.. olen menettänyt luottotiedot, kun masennuin pahasti ja velkaannuin vielä enemmän muista jutuista, joten en saisi oikeestaan mistään enää asuntoo, että olisiko häädön jälkeen seuraavaksi sitten itsemurha, kun ei huvittaisi pihallakaan asustaa ja kaverit ei halua ikuisiksi ajoiksi minua nurkkiinsa pyörimään.
Olen asiasta huolissani, koska vuokranantaja sano rupevansa jatkotoimenpiteisiin eli mikä luutlavammin tarkoittaa häätöä tämän kuun lopussa, jos vuorka ei ole ajantasalla ja minun pitäisi aloittaa työpalvelukeskuksen järjestämä työvoimakoulutus tämän kuun 12 päivä, ja sen jälkeen tylemänävalmennukseen kuukaudeksi, joka alkaa kuun lopussa.. mitenkä käyn niissä jos minulla ei ole asuntoa alla? voiko tämä auttaa asian etenemisessä, että sosku auttais?
En tiedä mitä tehdä, pystyn kyllä maksamaan sen vuokrarästin työmarkkinatuestani, mutta se on 410e, ja vuokrarästi on 400e luokkaa.. millä maksan sitten muut 300e laskut/perintä yms ja asiat menevät taas aivan sekasin, puhumattakaan että pitäisi saada jotain ruokaakin pöytään, kun tätä asuntoa ei voi oikein syödä.
Olen saanut jo päätöksen soskusta tältä kuulta ja he maksoivat 89,75e tässä kuussa vuokraa, mutta pystyykö tähän päätökseen hakea muutosta, jos he suostuisivat maksamaan vuokrarästini?
Pyysin vuokranantajalta, että voisinko maksaa osissa vuorkarästin, mutta vastauksena oli että asia pitää hoitaa nyt!
Auttakaa tietämätöntä ja huolestunutta
Maksaako sosku vuokrarästit
11
6281
Vastaukset
- Sinne sossuun
Kai nyt olet hakenut ensin asumistukea Kelalta koska olet työttömänä? Sitä kautta saattaa saada jopa pari sataa euroa kuussa tukea vuokraan. Soita sinne sossuun heti aamusta ja kerrot tilanteesi, hyvinkin todennäköisesti saat rästisi hoidettua sitä kautta pois ja pääset ajantasalle vuokrasi suhteen. Mutta jos et asumistukea vielä saa se heti vireille ainakin.
- palava pensas
vasta sitten muut menot. Jos sinulla jo on luottotiedot menneet, niin sitä suuremmalla syyllä on aivan väärä pää aloittaa laskujen maksu "muista menoista" eikä vuokrasta. Jos on myös ulosottoa, niin niiden kanssahan voi sopia tietyn määrän vapaakuukausiakin. Seurakunnan kautta voit saada myös apua (vuokrarästiin tai vähän ruokarahaa, jonkun pienen ruokapaketin tms.), jos pystyt tilanteesi heille perustelemaan. sosiaalitoimistosta kannattanee ihan 1:ksi kysyä, montaa kertaa sielläkään tuskin suostutaan vuokrarästeihin apua antamaan.
Vuokrarästeissä muuten se "kahden kuukauden sääntö" ei ole mikään ehdoton edellytys vuokralaisen häätämiseksi, sillä vähäisemmilläkin rästeillä voi joutua nostamaan kytkintä, jos vuokrat toistuvasti maksetaan eräpäivän jälkeen.
Toivottavasti saat asiasi kuntoon, päätä ei pensaaseen kannata missään nimessä laittaa.- uhkauskia saanut
Heräsin nyt aammusta ja otan yhteyttä soskuun, pelottaa että mitä ne siellä sanoo ja nolottaa myös hieman.
- ?+
uhkauskia saanut kirjoitti:
Heräsin nyt aammusta ja otan yhteyttä soskuun, pelottaa että mitä ne siellä sanoo ja nolottaa myös hieman.
Tuo riippuu täysin paikkakunnasta ja kohdalle osuvasta sosiaalityöntekijästä, että saako tukea vuokrarästeihin vai ei. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
- uhkauksia saanut
?+ kirjoitti:
Tuo riippuu täysin paikkakunnasta ja kohdalle osuvasta sosiaalityöntekijästä, että saako tukea vuokrarästeihin vai ei. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Soitin oman alueen työntekijälleni ja se sano, että laita jatkohakemuksella tieto, että haet vuorkarästeihin toimeentulotukea ja kirjallinen selvitys, että miksi on tullut sitä vuorkarästiä.. ja asumistuki suoraan tulemaan kelalle.. siitä todistus.... ja sit sano, että katotaan sit mitä tässä voidaan tehdä.
Lähetin ne tänään.. se sano käsittelevänsä sen heti, kun saa vaan postista. - -40%ttt + r7
uhkauksia saanut kirjoitti:
Soitin oman alueen työntekijälleni ja se sano, että laita jatkohakemuksella tieto, että haet vuorkarästeihin toimeentulotukea ja kirjallinen selvitys, että miksi on tullut sitä vuorkarästiä.. ja asumistuki suoraan tulemaan kelalle.. siitä todistus.... ja sit sano, että katotaan sit mitä tässä voidaan tehdä.
Lähetin ne tänään.. se sano käsittelevänsä sen heti, kun saa vaan postista.on vaarana, että asiasi hukkuu johonkin. Joten aina tälläisessä tapauksessa varaa aika sosusta. Hoitavat asian silloin samatien kuntoon. Eli se menee silloin näin. Edellyttäen että asumistukesi menee suoraan vuokranantajalle. Virkailija soittaa vuokranantajalle ja kysyy mikä on tilanne, saa tiedon rästeistä tämän jälkeen virkailija soittaa maksatukseen ja asia hoidetaan. Koskaan et saa häätöä vokrarästien takia, jos vain hoidat asian ajoissa.
- uhkauksia saanut
-40%ttt + r7 kirjoitti:
on vaarana, että asiasi hukkuu johonkin. Joten aina tälläisessä tapauksessa varaa aika sosusta. Hoitavat asian silloin samatien kuntoon. Eli se menee silloin näin. Edellyttäen että asumistukesi menee suoraan vuokranantajalle. Virkailija soittaa vuokranantajalle ja kysyy mikä on tilanne, saa tiedon rästeistä tämän jälkeen virkailija soittaa maksatukseen ja asia hoidetaan. Koskaan et saa häätöä vokrarästien takia, jos vain hoidat asian ajoissa.
No kysyin, että saisinko ajan, mutta sanoi että ei ole aikoja vasta kuin marraskuulle, että tuo kirjallisena, mutta ei ollut rahaa kuin euro, että sain ostettua postimerkin niin kysyin, että voinko lähettää postin kautta.. sanoi että käyhän se, mut käsittelyaika on 2 päivää pitempi, koska menee 2 päivää et se tulee sinne.
Muuten olisin kyllä mennyt ihan kasvotusten puhumaan, mutta kävi kuten aina että kehottaavat tekemään kirjallisen hakemuksen - nj ASSSSC
uhkauksia saanut kirjoitti:
No kysyin, että saisinko ajan, mutta sanoi että ei ole aikoja vasta kuin marraskuulle, että tuo kirjallisena, mutta ei ollut rahaa kuin euro, että sain ostettua postimerkin niin kysyin, että voinko lähettää postin kautta.. sanoi että käyhän se, mut käsittelyaika on 2 päivää pitempi, koska menee 2 päivää et se tulee sinne.
Muuten olisin kyllä mennyt ihan kasvotusten puhumaan, mutta kävi kuten aina että kehottaavat tekemään kirjallisen hakemuksenon niin helppo sanoa "ei ole aikoja vasta kuin marraskuussa. itselleni oli tullut vähän vuokrarästiä, menin soisaalivirastoon ja kerroin haluavani ajan virkailijalle. Käskettiin soittaa ajanvaraukseen. Sanoin ei ole puhelinta sen takia juuri tulinkin paikalle henkilökohtaisesti. Sen jälkeen virkailija sanoi voisinko antaa numeroni niin virkailija voi soittaa. Sanoin että minulle minulle ei ole ollut koko puhelinkonetta ja juuri sen takakia tulin tänne henkilökohtaisesti saadakseni vukorarästi asian hoidettua. Voi voi mitäs nyt tehdään sanoi virkailija. Sitten se keksi, että lähettävät kirjeen, jossa ilmoittavat milloin saan ajan. Parin paäivän päästä tuli kirje ja aika viikon päästä.
Sitten kuin pääsin tämän virkailijan luokse viikon kuluttua käymää. Oli tämäkin hyvin haluton tekemään mitään,olisi halunnut puhelinnumeron jotta voi soittaa. Vastasin, että ei ole puhelinta. Virkailija tajusi sitte, että nyt hänen on pakko tehdä jotakin. Otti puhelimen käteen ja soitti isännöitsijä toimistoon.
Puhelimen käyttö vain hankaloittaa asiaa. Aina pitäisi yritttää saada asiansa jotenkin kirjatuksi.
- juupeli juu
Rahaa rästeihin
http://www.netfi.fi/toimeentulotuki/Hakemusmalli.php#1 - sossurulaajakusettaa
Hyvinkäällä ainakaan ei makseta yhtään mitään rästejä.. vaikka olisi sähkö yms. laskut päivättu edellisessä kuussa ja kuu vaihtunut tukien kanssa leikkiessä, niin silti ne jätetään huomiotta, vaikka se johtaisikin häätöön tms. Mutta en tiedä muista kunnista, Hyvinkäällä on ainakin näin..
- hohhoh2
Minä sain vihdoin rästit maksettua, eikä häätöä tule, sossu maksoi 1kuukauden rästin, ja sekin oli työn ja tuskan takana, en suosittele kenellekkään samaa typeryyttä jättää vuokrat maksamatta!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1952737Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82982632Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy412334Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1591414Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har171112Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään471080- 57782
Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j10781- 19699
- 55682