Aihe engl.kieliselle gradulle, hum tdk.

väsähtänyt

Apua! Olen jo graduseminaarissa, enkä keksimälläkään keksi aihetta graduuni. Yksi oli jo mietittynä, mutta se kaatui omaan mahdottomuuteensa. Aiheen pitäisi liittyä englantilaiseen filologiaan (kielitieteeseen), diskurssianalyysiin ja toivottavaa olisi, että vielä pragmatiikkaan...tutkimusmateriaalin olisi hyvä olla esim. netistä saatavilla. Voi apua papua, ei tästä tule taas yhtään mitään! Kohta luovutan. Ideoita kenelläkään?

2

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Filmaist

Minä menin ohjaajan koppiin ja pyysin häntä antamaan minulle aiheen. Ohjaaja kertoi, mitä aihepiiriä aiemmin oli tutkittu paljon ja kuinka laitoksen gradustoa voisi parhaiten täydentää. Ei tarvinnut sitten pelätä, tulisiko aiheesta tai käsittelytavasta moitteita.

• fm-englanti

Valitse joku nettikeskustelufoorumi (lukaise alkuun pohjaksi vaikka Crystalin kirja: http://www.amazon.com/Language-Internet-David-Crystal/dp/0521802121). Analysoi siellä käytettävää keskustelua, vaikkapa sitä miten puhutaan jostain ajankohtaisesta uutisaiheesta nettikeskusteluissa verrattuna "viralliseen" uutisdiskurssiin ao. aiheesta - uutisjututkin lienee saatavilla helposti netistä. Toisaalta voit myös pohtia, käydäänkö nettikeskustelussa "metakeskustelua", pyritäänkö määrittämään uudenlaista puhetapaa ao. aiheesta (uudenlaista diskurssia tai vastadiskursseja), purkamaan ja analysoimaan aiheesta käytettäviä ilmauksia ja näin jopa uudelleenmäärittelemään "virallista" puhetapaa jne. (Siis ymmärrän tässä nyt diskurssin foucault'laisittain.) Tähän liittyen voisi sitten jotenkin tutkailla (pragmatiikan näkökulmasta) esim. Gricen maksiimien ja yhteistyön periaatteen ilmenemistä tuollaisessa jonkin valtadiskurssin uudelleenmäärittelyyn keskittyvässä (kenties kovin kuumanakin käyvässä) keskustelussa. Tämä nyt näin hatarasti väännettynä ja melko pinnallisilla tiedoilla ja muistikuvilla pragmatiikasta (olen näet enemmän kirjallisuustieteilijä ja kulttuurintutkija kuin lingvisti). Aihepiirin valinta toki tässä sitten ratkaisee paljon sen suhteen, miten hyvin saat tutkimusaineistoa - joku poliittisesti kuuma aihe, niin eiköhän sillä irtoa. Good luck!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6208
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5687
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2703
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      107
      2128
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1828
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1744
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1623
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1290
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1197
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1068
    Aihe