Apua! Olen jo graduseminaarissa, enkä keksimälläkään keksi aihetta graduuni. Yksi oli jo mietittynä, mutta se kaatui omaan mahdottomuuteensa. Aiheen pitäisi liittyä englantilaiseen filologiaan (kielitieteeseen), diskurssianalyysiin ja toivottavaa olisi, että vielä pragmatiikkaan...tutkimusmateriaalin olisi hyvä olla esim. netistä saatavilla. Voi apua papua, ei tästä tule taas yhtään mitään! Kohta luovutan. Ideoita kenelläkään?
Aihe engl.kieliselle gradulle, hum tdk.
2
348
Vastaukset
- Filmaist
Minä menin ohjaajan koppiin ja pyysin häntä antamaan minulle aiheen. Ohjaaja kertoi, mitä aihepiiriä aiemmin oli tutkittu paljon ja kuinka laitoksen gradustoa voisi parhaiten täydentää. Ei tarvinnut sitten pelätä, tulisiko aiheesta tai käsittelytavasta moitteita.
- fm-englanti
Valitse joku nettikeskustelufoorumi (lukaise alkuun pohjaksi vaikka Crystalin kirja: http://www.amazon.com/Language-Internet-David-Crystal/dp/0521802121). Analysoi siellä käytettävää keskustelua, vaikkapa sitä miten puhutaan jostain ajankohtaisesta uutisaiheesta nettikeskusteluissa verrattuna "viralliseen" uutisdiskurssiin ao. aiheesta - uutisjututkin lienee saatavilla helposti netistä. Toisaalta voit myös pohtia, käydäänkö nettikeskustelussa "metakeskustelua", pyritäänkö määrittämään uudenlaista puhetapaa ao. aiheesta (uudenlaista diskurssia tai vastadiskursseja), purkamaan ja analysoimaan aiheesta käytettäviä ilmauksia ja näin jopa uudelleenmäärittelemään "virallista" puhetapaa jne. (Siis ymmärrän tässä nyt diskurssin foucault'laisittain.) Tähän liittyen voisi sitten jotenkin tutkailla (pragmatiikan näkökulmasta) esim. Gricen maksiimien ja yhteistyön periaatteen ilmenemistä tuollaisessa jonkin valtadiskurssin uudelleenmäärittelyyn keskittyvässä (kenties kovin kuumanakin käyvässä) keskustelussa. Tämä nyt näin hatarasti väännettynä ja melko pinnallisilla tiedoilla ja muistikuvilla pragmatiikasta (olen näet enemmän kirjallisuustieteilijä ja kulttuurintutkija kuin lingvisti). Aihepiirin valinta toki tässä sitten ratkaisee paljon sen suhteen, miten hyvin saat tutkimusaineistoa - joku poliittisesti kuuma aihe, niin eiköhän sillä irtoa. Good luck!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268