ruoka allergikoille suomen ruokateollisuudesta

misterxxxxx

Itse en pystynyt enää nauttimaan laktoosia sisältäviä tuotteita täytettyäni 19 vuotta.
Siihen asti litkin maitoakin kuin hullu.
Kiitos Suomen ruokateollisuuden aiheutu minullekkein laktoosi allergia.
Tutkinu asiaa muutaman vuoden ja yhä varmempi olen siitä, että maidon rasvojen pilkkominen aiheuttaa laktoosi allergian!
Aloin epäilemään asiaa vierailtuani vaimoni vanhempien tilalla jossa kokeilin juoda aitoa käsittelemätöntä lehmän maitoa. Joinkin sitä sitten ämpäri tolkulla eikä mitään oireita.
En kestä nykyään edes hyla tuotteita.
Onneksi luomumaitoa tuli myyntiin, niin ei tarvitse juoda maitojuomaa jolla ei ole mitään tekemistä maidon kanssa!

Kuulin ystäviltä ja tutuilta, että heilä on todettu vaikea laktoosi intoleranssi aikuisena mutta he pystyvät syömään kaikkia maitotuotteita mm. Ranskassa ja Saksassa.
Joten lähdinkin ostoksille Lidliin.
Suoraan jäätelöaltaalle ja Saksalaista jäätelöö laatikko kaupalla. Söin litratolkulla liidelin jäätelöitä eikä mitään oireita. Samoin jugurtti, fetajuusto, yms..
Kuhan ei osta kotimaista kun niitäkin saa lidlistä.

Juttelin erään suomalaisen valmistajan tuote-esittelijän kanssa, (esitteli uusia sulatejuustoja) joka sattui olemaan kyseisen tehtaan joku markkinointi päällikkö tai tuotepäällikkö mikä lie kertoi kahden kesken minulle tehneensä saman huomion suomalaisten ja ulkomaisten ruokien välillä ja epäili johtuvan valmistustavoista.

Ja kaikki lisäaineet vasta aiheuttaaki ihmisille lisää allergioita josta olikin iso juttu Turun sanomissa kesällä. Kannattaa lukea!!!

4

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MM

      .......jatkuu
      Mihin ovat kadonneet hyvät/tarpeelliset maitohappobakteerit:
      Ennen vanhaan juotiin vasta lypsettyä lehmän maitoa, jossa oli tärkeimmät maitohappobakteerit. Eikä silloin sairasteltu niin valtavasti kuin nykyisin, ei ollut allergioita, eikä ollut vatsa, eli suolisto sekaisin, jne.
      - Olette varmaankin kuulleet tämän mystisen lauseen, jonka on esittänyt laktoosi-intoleranssia tai migreeniä sairastava henkilö: "Kun käyn hakemassa suoraan maatilalta lehmän maitoa niin voin juoda sitä ongelmitta, mutta kun ostan kaupasta meijeriltä tullutta maitoa, niin laktoosi- ja migreeni-ongelmat alkavat heti". Eli syy mm laktoosi-intoleranssi- ja migreeni-ongelmiin on maitohappobakteereiden puutteessa!

      Herää kysymys:
      - Mihin tarpeelliset maitohappobakteerit sitten katoaa?
      jatkuu........

      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kadonneiden_mh-bakteereiden_arvoitus.html

    • ..

      Kyllä ne ulkomaiset tuotteet sisältää yhtä lailla laktoosia kuin suomalaisetkin. Eihän laktoosi-intoleranssi aina oireita aiheutakkaan, riippuu vähän muistakin asioista, kuten syökö laktoosia tyhjään vatsaan jolloin oireita tulee todennäköisemmin jne. Jos oireet häviävät ulkomaisia tuotteita käytettäessä, kyseessä tuskin on laktoosi-intoleranssi. Onko ongelmasi varmistettu laktoosirasitustestillä? On erittäin todennäköistä, että suosittelemasi tapa ei toimi todellisilla intolerantikoilla.

      On se kyllä kumma, että tällainen uskomus on ottanut valtaa. Ihmisen ei "kuulu" sietää maitotuotteita imeväisiän jälkeen. Se on ominaisuus, joka on kehittynyt ihmiselle evoluution myötä etenkin Pohjolassa, jossa on täytynyt selviytyä pitkästä talvesta ja maito on ollut hyvä apukeino tähän. Suurin osa maapallon väestöstä ei siedä laktoosia.

      En ymmärrä miksi laktoosin sietokyvystä on tehty kauhea ongelma, kun se on geneettistä eikä sille mitään mahda. Ja miksi edes tarvitsisi? Ei se, että sukupolvesta toiseen on LEHMÄNmaitoa juotu tee siitä yhtään ihmiselle luonnollista. Mutta kukin tavallaan.

      • misterxxxxx

        "Kuulin ystäviltä ja tutuilta, että heilä on todettu vaikea laktoosi intoleranssi aikuisena mutta he pystyvät syömään kaikkia maitotuotteita mm. Ranskassa ja Saksassa."

        Ja nämä ystävät myöskin käyttävät Lidlin tuotteita ilman oireita, siksi itsekkin lähdin Lidliin ja heillä on todettu vaikea Laktoosi-intoleranssi testeissä!
        Se on ihan sama syönkö tyhjään vatsaan vai miten suomalaisia laktoosia sisältäviä tuotteita ni saan helvetinmoiset vatsakivut. 7 vuotta on tullu testailtua aika tarkkaan kaikki.


      • misterxxxxx
        misterxxxxx kirjoitti:

        "Kuulin ystäviltä ja tutuilta, että heilä on todettu vaikea laktoosi intoleranssi aikuisena mutta he pystyvät syömään kaikkia maitotuotteita mm. Ranskassa ja Saksassa."

        Ja nämä ystävät myöskin käyttävät Lidlin tuotteita ilman oireita, siksi itsekkin lähdin Lidliin ja heillä on todettu vaikea Laktoosi-intoleranssi testeissä!
        Se on ihan sama syönkö tyhjään vatsaan vai miten suomalaisia laktoosia sisältäviä tuotteita ni saan helvetinmoiset vatsakivut. 7 vuotta on tullu testailtua aika tarkkaan kaikki.

        Onneksi aika moni muukin on tajunnut mitä paskaa ruokiin laitetaan

        "Olen pahimman laadun LI, joka todettiin minulla yli 15 vuotta sitten ja jo erittäin pienet määrät laktoosia aiheuttivat minulle LI oireita vielä 5 vuotta sitten. Tuolloin havaitsin vahingossa että voin syödä muissa maissa valmistettuja laktoosipitoisia tuotteita. Ihmettelin ja tutkia asiaa n. 2 vuoden ajan - sokkona, koska en tiennyt mistä ilmiö johtuu. Lopulta - alettuani välttää systemaattisesti Valion tuotteita, olen ollut lähes oireeton ... huolimatta siitä, että syön edelleen satunnaisesti myös Valion tuotteita - lähinnä ravintoloissa ja vierailuiden yhteydessä. Kun syön säännöllisesti ulkomailla valmistettuja laktoosipitoisia tuotteita, ne näyttävät suojaavan minua myös näiltä satunnaisilta Valion tuotteiden hyökkäyksiltä.

        Olen siis välttänyt Valion tuotteita nyt n. 3 vuoden ajan ja virallisesti todettu laktoosi-intoleranssini ei aiheuta haittaa elämääni. En tarvi pillereitä, minun ei tarvi seurata mitä syön - voin elää täysin normaalia elämää. Kun seurasin lääkärin ohjeita, oireet vain pahentuivat ... kun jätin Valion tuotteet pois, LI oireet käytännössä hävisivät kokonaan.

        Suosittelen Valion tuoremaitotuotteiden täysboikottia siihen saakka, kunnes Valio ilmoittaa siirtyvänsä kansanterveyttä tukeviin tekoihin, selittelyjen sijaan (tai osta hyla tai laktoosittomia tuotteita). On luontevampaa olla ostamatta mitään Valion tuotteita."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe