Nyt kaivataan hyviä neuvoja. Mulla on yhdistyksen käytössä laskutusohjelma, jonka avulla laskut voisi lähettää suoraan sähköpostitse. Tarkoitus oli käyttää gmail lähtevää smtp palvelinta, mutta laskutus ohjelmaa ei saa konfiguroitua gmailille. Laskutusohjelma ottaa parametreinä vastaan ainoastaan sähköpostiosoitteen ja palvelimen osoitteen. Nyt tarvitsisin paikallisen smtp palvelimen, jonka kanssa laskutusohjelma keskustelisi. Paikallisen smtp ohjelman pitäisi pystyä lähettämään viestit edelleen gmailin lähtevään smtp osoitteeseen. Freeware olisi suositeltava ratkaisu.
Oma smtp palvelin ja gmail
Jesse68
4
941
Vastaukset
- q
Mikäli koneessasi on Linux niin siinä on jo valmiina jokin MTA (Senmail, Exim, Postfix, Qmail). Tarvitsee vain säätää. En tiedä onko noista Windows-versioita.
- juhakorkeapudas
Miksei operaattorin smtp-palvelin kelpaa?
- keksa1
kaivat sieltä sähköpostiohjelmastasi vain lähtevän postin palvelimen nimen ulos.
- Jesse_68
keksa1 kirjoitti:
kaivat sieltä sähköpostiohjelmastasi vain lähtevän postin palvelimen nimen ulos.
Kaikki operaattorit ei salli smtp liikennettä. Homma kuitenkin on hoidossa nyt. 25 egun päivitys laskutusohjelmaan ja nyt voin käyttää gmailin smtp palvelinta uuden ohjelman lisäasetusten ansiosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214