Mitä ne on ne tangot nimeltään, taka-akselin edessä, pitkittäin, silmukka molemmissa päissä ja kumit sisällä, kumit kaiketi aika loppu, kun kolahtaa pahasti lähössä, voiko kumit vaihtaa erikseen, vai pitääkö ostaa koko tanko (tangot), en vaan tahdo löytää netistä osia, kun ei tiedä miksi niitä kutsuisi.
Thänks.
Kolisee,,,740
5
2713
Vastaukset
- frangrabba
koiranluut siellä kolisee,joissakin voi vaihtaa vain kumit,mut en tiedä kannattako kun eivät muuternkaan maksa kuin parikymppiä
- volvo_puranen
Kolahtaa lähtiessä liikkeelle lähtiessä katso kardaanin ristinivelten kunto ja vetopyörästössä ei väljyyttä muistakaa ne öljyt vaihdella.
Kuten kaveri sanoin eli kallistuksenvaimentimen yhdystanko eli "koiranluut".
On se joka menee siitä tukivarresta sinne juosen luokse sinne taka-akseliin.
Tukivarsi siihen on satavana ne kumiholkit mellkein korjaamo hiommaa kun ne holkit on aika tiukasti kiinni.
Panhard tanko on se perän suuntainen tanko josa päässä holkit nekin voi vaihtaa sopiva tuurna vain vanha pois ja saippuan kanssa uusi holkki.
Kallistuksenvaimenin yhdistää ne tukivarret taka-akselin kautta toisiinsa
Iskuvaimentimet jos paljon autollaa ajettu kannattaa vaimentien kanssa vaihtaa ne kierrejouet samalla- potuttaa...
Tässäpä jonkunlainen kuva,http://www.swedishautoparts.com/740/Volvo-740-suspension-rear.html,
siis, osat 1 ja 5, niinköstä, vaiko vaihtaa vain kumit 2,3 ja 4,6.
vaihtaminen ei ole ongelma, vaan mistä ja millä nimellä minä löydän ne (netistä, biltema, motonet vaiko ihan volvokauppaan pitää mennä))
kardaani on kunnossa, perässä ei väljyyttä, ja öljytkin tuli vaihdettua alku kesästä.
siis auto oli
740 farmari, 2,3 i, -90, ajettu 300 th,
kiitos vastauksista tähän asti. - volvo_puranen
potuttaa... kirjoitti:
Tässäpä jonkunlainen kuva,http://www.swedishautoparts.com/740/Volvo-740-suspension-rear.html,
siis, osat 1 ja 5, niinköstä, vaiko vaihtaa vain kumit 2,3 ja 4,6.
vaihtaminen ei ole ongelma, vaan mistä ja millä nimellä minä löydän ne (netistä, biltema, motonet vaiko ihan volvokauppaan pitää mennä))
kardaani on kunnossa, perässä ei väljyyttä, ja öljytkin tuli vaihdettua alku kesästä.
siis auto oli
740 farmari, 2,3 i, -90, ajettu 300 th,
kiitos vastauksista tähän asti.Katso Motonetti siellä hyvät luettelot 700 sarjan Volvon alustan osista.
Tässä tämä kallistuksen vaimentimen yhdystanko eli koiranluu maksaa niin vähän ei kannata mitään muutta harrastaa.
VOLVO 740/760 Vak tukitanko Volvo 700
Kallistuksenvakaajan täydellinen tukitanko (1/puoli) [1982->1992] hinta 15.90€ Motonet
Jos muissa nivelissä väljyyttä nekin holkit löytyy
Nuin vähän ajettu Volvo niin siinä 360tkm kohdilla vaihda sinne takatukiin ne holkit. - m-1st
volvo_puranen kirjoitti:
Katso Motonetti siellä hyvät luettelot 700 sarjan Volvon alustan osista.
Tässä tämä kallistuksen vaimentimen yhdystanko eli koiranluu maksaa niin vähän ei kannata mitään muutta harrastaa.
VOLVO 740/760 Vak tukitanko Volvo 700
Kallistuksenvakaajan täydellinen tukitanko (1/puoli) [1982->1992] hinta 15.90€ Motonet
Jos muissa nivelissä väljyyttä nekin holkit löytyy
Nuin vähän ajettu Volvo niin siinä 360tkm kohdilla vaihda sinne takatukiin ne holkit.Aiheen aloittaja tarkoittaa varmaan taka-akselin keskellä olevien pitkittäistukien takimmaisia kumipuslia, mitkä on melko isokokoiset. Niitä jos oot vailla, niin mene suoraan Volvo-liikkeeseen ja pyydä taka-akselin puslista kuvaa, saat akseliston räjäytyskuvan eteesi, siitä voit näyttää itse sitten että mitä puslia haluat, joitain saa vielä, muistaakseni ne isot puslat oli muutaman kympin kappale, kun itsekin niitä kevättalvesta kyselin.
Harmi kun ei ole enää tallessa se kuva, olisin voinut skannailla sen tänne, mutta Siniseltä Tiskiltä saat kuvan myös itsellesi A4:lle tulostettuna jos pyydät.
Onko tutkittu että kuuluu niistä puslista varmasti se kolahdus? ettei kardaanin ristikosta, tai pakoputkesta mikä osuu koriin, kuulu se kolahdus ? jos ne kumit silmämääräisesti on kunnossa, niin ei pitäisi niistä kuulua ääntä.
Ja koiranluut näistä ei yleensä mene, etupäästäkin jos kuuluu kolinoita, niin yleensä on alapallo tms mikä kolisee, yhtään koiranluuta en oo seiskoihin joutunu uusimaan, kaksi oon omistanu (toinen´92 oli pari vuotta, ja toinen´90 on nyt ollu vähä reilun vuoden, ja vanhemmillani on ollu 6 vuotta ´91 mallin 740)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241