Suositelkaa ulkosuodatinta:)

Kalakaiffari

Isomman akvaarion myötä olisin kiinnostunut hankkimaan myös ulkosuodattimen siihen.Ennen aina olen pärjännyt sisäsuodattimilla joten kokemusta kyseisistä suodattimista ei ole:/
Akvaario on 200l. Malliltaan aika pitkä akva,sillä pituutta 120cm.
Suositelkaahan "purkkiini" hyvää ulkosuodatinta joka olis suht helppo:)
Kiitos!

7

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lamina

      Suosittelen Eheimiä. Muitakin merkkejä olen kokeillut ja niistä on useimmasta jo aika jännättänyt mutta vanhin 15 vuotias Eheim se vaan porskuttaa kun muistaa huoltaa säännöllisesti. Eheimiin saa hyvin varaosia ja huolto on muutenkin helppoa. Suodatus- ja punppausteho on yleensä sitä mitä luvataan. Olen jo tipahtanut kärryiltä malleissa mutta professional 3 lienee se nykyinen malli ja siitä on sitten eri vaihtoehdot eri kokoisille akvaarioille. Kannattaa käydä tutustumassa jonkin nettikaupan sivuilla ominaisuuksiin.

      • tulipyrstö

        Fluval 305, toiminut vuoden virheettömästi, perustelut samat kuin edellisessä "mainoksessa". mutta valitettavasti halvempi.


      • lamina
        tulipyrstö kirjoitti:

        Fluval 305, toiminut vuoden virheettömästi, perustelut samat kuin edellisessä "mainoksessa". mutta valitettavasti halvempi.

        Ei ollut maksettu mainos. :)
        1 (2 kk vanha) Fluval teetti meillä ison lattiaremontin ja sen jälkeen en ole niitä käyttänyt enkä pitänyt niiden äänestä mutta voihan se olla että ovat kehittyneet 5 vuodessa.


      • tulipyrstö

        En kummiskaan maksa merkista tuplahintaa. Pihi ja saita kun olen.


      • lamina
        tulipyrstö kirjoitti:

        En kummiskaan maksa merkista tuplahintaa. Pihi ja saita kun olen.

        Niin, eipä kukaan maksa Ladasta Bemarin hintaa. Molemmilla kuitenkin kuljettaa kauppakassit kotiin. :) No joo. Makuasioista ei voi kun kiistellä. Pääasia että akvaariossa on riittävä suodatus.


      • kalakaiffari
        lamina kirjoitti:

        Niin, eipä kukaan maksa Ladasta Bemarin hintaa. Molemmilla kuitenkin kuljettaa kauppakassit kotiin. :) No joo. Makuasioista ei voi kun kiistellä. Pääasia että akvaariossa on riittävä suodatus.

        Olen itse ajatellut tuota eheimiä kun niin monet tutut ovat sitä kehuneet ja varaosien yms saanti tuntuis olevan suht helppoa...Mutta noissa malleissakin on monta erilaista..Mikäs niistä olis paras ja sopivin? Oon monet aiheet kyseisistä suodattimista jo lukenut mutta en ole vielä saanut päätettyä:)


    • fish KING

      ... luultavasti olet hankkimassa tulevaisuudessa suurempaa akvaariota ??? .. osta samalla sellainen joka riittää esim. tuplasti surempaan akvaan, vedenkierrätys nopeus tunnissa n. 500-900l/h

      kannattaa etsiä mallia netistä suomessakin tarjolla yli sadan euron haarukalla samaa suodatinta, näe pieni vaiva niin saat halvemmalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe