Ohjaustehostin voukuu...

E36

Mikä mahtaa olla hätänä, kun rattia käännettäessä kuluu "voouuuu voouuuu..!" ???
(Voukuna alkoi n. 2 viikkoa sitten eli ilmojen lämmetessä.)

Pitäisikö tehostimet öljyt vaihtaa vai remmi vai mitä ihmettä tehdä..?

20

19413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jape

      Omassani ainakin vonkuminen loppui kun lisäsin tehostimeen öljyä. Laita kiireesti lisää, voipi muuten tulla jotain vakavampaa.

      • fakta homma

        Vonkuminen loppuu heti, kun vaihdat merkkiä.


      • Vm.2002
        fakta homma kirjoitti:

        Vonkuminen loppuu heti, kun vaihdat merkkiä.

        Meillä vonkuminen loppui avioeron


      • gemaris

        Pilluton vai munaton?


    • E34

      ...ohjaustehostimen oljyt ja lisää tarvittaessa.

    • asko

      Vaikuttaa siltä, että öljy on vähissä.
      Lisää kiireesti, vältyt lisä hankaluuksilta.
      Ole tarkkana mitä öljyä laitat tehostimeen, menee rikki jos öljy on sopimatonta!

      • E36

        sinne kuuluu laittaa?
        Jotain BMW:n omaa tietysti... mikä maksaa maltaita!

        Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?


      • öljy
        E36 kirjoitti:

        sinne kuuluu laittaa?
        Jotain BMW:n omaa tietysti... mikä maksaa maltaita!

        Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?

        Itse vaihdoin varmuuden vuoksi, koska öljypurkki on kuitenkin selvästi halvempaa kuin tehostimen pumppu. Öljy kuitenkin kerää ajanmittaan epäpuhtauksia ja huononee.

        Yleensä öljyssä on kaksi vaihtoehtoa, säiliön kannessa on merkintä oikeasta laadusta.
        Valtuutetussa BMW-liikkeessä varaosamyyjä tuli oikein itse tarkistamaan moottoritilasta, säiliön kannesta että hänen myymänsä öljy on varmasti sopivaa ko. autoon(hyvää palvelua, kerrankin). Öljyä sai ostaa litran purkissa (118mk aikoinaan), mutta muutama desi olisi tietenkin riittänyt. No tulipahan vaihdettua.


      • ...
        E36 kirjoitti:

        sinne kuuluu laittaa?
        Jotain BMW:n omaa tietysti... mikä maksaa maltaita!

        Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?

        ...


      • Asko
        E36 kirjoitti:

        sinne kuuluu laittaa?
        Jotain BMW:n omaa tietysti... mikä maksaa maltaita!

        Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?

        Bemarin ohjaustehostimeen käy CHF 7.1, joka on nimenomaan tarkoitettu ohjaustehostimeen.
        Olet oikeassa öljy on kallista, mutta "halpaöljyillä" saat vielä kalliimmat vahingot aikaiseksi.

        Missä päin asustelet?
        Mulla olisi tuossa ylimääräinen purkki, jossa on vielä puolet jäljellä.
        Voisin luopua siitä jos kiinnostaa.

        Ohjaustehostimen öljyn vaihto ei ole pahitteeksi, mutta välttämätöntä se ei ole.
        Ajoin edellisellä bemarillani peräti 14-vuotta, eikä tehostimen öljyjä vaihdettu kertaakaan!


      • E36
        Asko kirjoitti:

        Bemarin ohjaustehostimeen käy CHF 7.1, joka on nimenomaan tarkoitettu ohjaustehostimeen.
        Olet oikeassa öljy on kallista, mutta "halpaöljyillä" saat vielä kalliimmat vahingot aikaiseksi.

        Missä päin asustelet?
        Mulla olisi tuossa ylimääräinen purkki, jossa on vielä puolet jäljellä.
        Voisin luopua siitä jos kiinnostaa.

        Ohjaustehostimen öljyn vaihto ei ole pahitteeksi, mutta välttämätöntä se ei ole.
        Ajoin edellisellä bemarillani peräti 14-vuotta, eikä tehostimen öljyjä vaihdettu kertaakaan!

        Korkissa lukee "CHF 11 ONLY". Käykö 7.1 öljy silti?


      • Asko
        E36 kirjoitti:

        Korkissa lukee "CHF 11 ONLY". Käykö 7.1 öljy silti?

        Hyvä kun tarkastit asian korkista.
        Sotkin e30:n ja e36:n-))
        Siis e30:een käy 7.1, mutta e36:een ON EHDOTTOMASTI KÄYTETTÄVÄ CHF11.
        Ohjaustehostin on hyvin tarkka öljyistään.
        Väärä öljylaatu mm. "turvottaa" tehostimen tiivisteitä.


    • bmw325k

      Älkää nyt olko edes tosissanne... ihan normi atf käy ihan hyvin... sulla on jo pumppu paskana kun humina kuuluu...

      • pöljäkö oot?

        9 vuotta sitten tänne kirjoittaneet kiittävät avustasi!


      • Sanota
        pöljäkö oot? kirjoitti:

        9 vuotta sitten tänne kirjoittaneet kiittävät avustasi!

        Niinpä


    • junttii

      juntti einari mitä sä vastailet näihin vanhoihin viesteihen ammu ittes

      • EugeneBMW

        OMG LISÄSIN ITE RYPSIÖLJYÄ KONEESEEN NIIN HYVIN TOIMIIN KOHTA MENOSSA TONNE PAKKASEEN VAIHTAMAAN KAIKKI ÖLJYT OMAAN PIKKU BEMARIIN. JOKA ÖLJYN VAIHAN RYPSIÖLJYYN


    • meseee

      luulen mää et ei ennee vonku tuokaan bimmeri kun on kulunu jo kymppi vuosi on siitä tehty jo säilyke purkkeja, eugen on nero kaveri.

    • Anonyymi

      näin kävi volvo v70 ssäkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe