Ohjaustehostin voukuu...

E36

Mikä mahtaa olla hätänä, kun rattia käännettäessä kuluu "voouuuu voouuuu..!" ???
(Voukuna alkoi n. 2 viikkoa sitten eli ilmojen lämmetessä.)

Pitäisikö tehostimet öljyt vaihtaa vai remmi vai mitä ihmettä tehdä..?

20

19412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jape

      Omassani ainakin vonkuminen loppui kun lisäsin tehostimeen öljyä. Laita kiireesti lisää, voipi muuten tulla jotain vakavampaa.

      • fakta homma

        Vonkuminen loppuu heti, kun vaihdat merkkiä.


      • Vm.2002
        fakta homma kirjoitti:

        Vonkuminen loppuu heti, kun vaihdat merkkiä.

        Meillä vonkuminen loppui avioeron


      • gemaris

        Pilluton vai munaton?


    • E34

      ...ohjaustehostimen oljyt ja lisää tarvittaessa.

    • asko

      Vaikuttaa siltä, että öljy on vähissä.
      Lisää kiireesti, vältyt lisä hankaluuksilta.
      Ole tarkkana mitä öljyä laitat tehostimeen, menee rikki jos öljy on sopimatonta!

      • E36

        sinne kuuluu laittaa?
        Jotain BMW:n omaa tietysti... mikä maksaa maltaita!

        Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?


      • öljy
        E36 kirjoitti:

        sinne kuuluu laittaa?
        Jotain BMW:n omaa tietysti... mikä maksaa maltaita!

        Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?

        Itse vaihdoin varmuuden vuoksi, koska öljypurkki on kuitenkin selvästi halvempaa kuin tehostimen pumppu. Öljy kuitenkin kerää ajanmittaan epäpuhtauksia ja huononee.

        Yleensä öljyssä on kaksi vaihtoehtoa, säiliön kannessa on merkintä oikeasta laadusta.
        Valtuutetussa BMW-liikkeessä varaosamyyjä tuli oikein itse tarkistamaan moottoritilasta, säiliön kannesta että hänen myymänsä öljy on varmasti sopivaa ko. autoon(hyvää palvelua, kerrankin). Öljyä sai ostaa litran purkissa (118mk aikoinaan), mutta muutama desi olisi tietenkin riittänyt. No tulipahan vaihdettua.


      • ...
        E36 kirjoitti:

        sinne kuuluu laittaa?
        Jotain BMW:n omaa tietysti... mikä maksaa maltaita!

        Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?

        ...


      • Asko
        E36 kirjoitti:

        sinne kuuluu laittaa?
        Jotain BMW:n omaa tietysti... mikä maksaa maltaita!

        Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?

        Bemarin ohjaustehostimeen käy CHF 7.1, joka on nimenomaan tarkoitettu ohjaustehostimeen.
        Olet oikeassa öljy on kallista, mutta "halpaöljyillä" saat vielä kalliimmat vahingot aikaiseksi.

        Missä päin asustelet?
        Mulla olisi tuossa ylimääräinen purkki, jossa on vielä puolet jäljellä.
        Voisin luopua siitä jos kiinnostaa.

        Ohjaustehostimen öljyn vaihto ei ole pahitteeksi, mutta välttämätöntä se ei ole.
        Ajoin edellisellä bemarillani peräti 14-vuotta, eikä tehostimen öljyjä vaihdettu kertaakaan!


      • E36
        Asko kirjoitti:

        Bemarin ohjaustehostimeen käy CHF 7.1, joka on nimenomaan tarkoitettu ohjaustehostimeen.
        Olet oikeassa öljy on kallista, mutta "halpaöljyillä" saat vielä kalliimmat vahingot aikaiseksi.

        Missä päin asustelet?
        Mulla olisi tuossa ylimääräinen purkki, jossa on vielä puolet jäljellä.
        Voisin luopua siitä jos kiinnostaa.

        Ohjaustehostimen öljyn vaihto ei ole pahitteeksi, mutta välttämätöntä se ei ole.
        Ajoin edellisellä bemarillani peräti 14-vuotta, eikä tehostimen öljyjä vaihdettu kertaakaan!

        Korkissa lukee "CHF 11 ONLY". Käykö 7.1 öljy silti?


      • Asko
        E36 kirjoitti:

        Korkissa lukee "CHF 11 ONLY". Käykö 7.1 öljy silti?

        Hyvä kun tarkastit asian korkista.
        Sotkin e30:n ja e36:n-))
        Siis e30:een käy 7.1, mutta e36:een ON EHDOTTOMASTI KÄYTETTÄVÄ CHF11.
        Ohjaustehostin on hyvin tarkka öljyistään.
        Väärä öljylaatu mm. "turvottaa" tehostimen tiivisteitä.


    • bmw325k

      Älkää nyt olko edes tosissanne... ihan normi atf käy ihan hyvin... sulla on jo pumppu paskana kun humina kuuluu...

      • pöljäkö oot?

        9 vuotta sitten tänne kirjoittaneet kiittävät avustasi!


      • Sanota
        pöljäkö oot? kirjoitti:

        9 vuotta sitten tänne kirjoittaneet kiittävät avustasi!

        Niinpä


    • junttii

      juntti einari mitä sä vastailet näihin vanhoihin viesteihen ammu ittes

      • EugeneBMW

        OMG LISÄSIN ITE RYPSIÖLJYÄ KONEESEEN NIIN HYVIN TOIMIIN KOHTA MENOSSA TONNE PAKKASEEN VAIHTAMAAN KAIKKI ÖLJYT OMAAN PIKKU BEMARIIN. JOKA ÖLJYN VAIHAN RYPSIÖLJYYN


    • meseee

      luulen mää et ei ennee vonku tuokaan bimmeri kun on kulunu jo kymppi vuosi on siitä tehty jo säilyke purkkeja, eugen on nero kaveri.

    • Anonyymi

      näin kävi volvo v70 ssäkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      231
      1953
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1198
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1008
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      85
      995
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      763
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      93
      739
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      122
      688
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      671
    Aihe