Ohjaustehostin voukuu...

E36

Mikä mahtaa olla hätänä, kun rattia käännettäessä kuluu "voouuuu voouuuu..!" ???
(Voukuna alkoi n. 2 viikkoa sitten eli ilmojen lämmetessä.)

Pitäisikö tehostimet öljyt vaihtaa vai remmi vai mitä ihmettä tehdä..?

20

19412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jape

      Omassani ainakin vonkuminen loppui kun lisäsin tehostimeen öljyä. Laita kiireesti lisää, voipi muuten tulla jotain vakavampaa.

      • fakta homma

        Vonkuminen loppuu heti, kun vaihdat merkkiä.


      • Vm.2002
        fakta homma kirjoitti:

        Vonkuminen loppuu heti, kun vaihdat merkkiä.

        Meillä vonkuminen loppui avioeron


      • gemaris

        Pilluton vai munaton?


    • E34

      ...ohjaustehostimen oljyt ja lisää tarvittaessa.

    • asko

      Vaikuttaa siltä, että öljy on vähissä.
      Lisää kiireesti, vältyt lisä hankaluuksilta.
      Ole tarkkana mitä öljyä laitat tehostimeen, menee rikki jos öljy on sopimatonta!

      • E36

        sinne kuuluu laittaa?
        Jotain BMW:n omaa tietysti... mikä maksaa maltaita!

        Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?


      • öljy
        E36 kirjoitti:

        sinne kuuluu laittaa?
        Jotain BMW:n omaa tietysti... mikä maksaa maltaita!

        Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?

        Itse vaihdoin varmuuden vuoksi, koska öljypurkki on kuitenkin selvästi halvempaa kuin tehostimen pumppu. Öljy kuitenkin kerää ajanmittaan epäpuhtauksia ja huononee.

        Yleensä öljyssä on kaksi vaihtoehtoa, säiliön kannessa on merkintä oikeasta laadusta.
        Valtuutetussa BMW-liikkeessä varaosamyyjä tuli oikein itse tarkistamaan moottoritilasta, säiliön kannesta että hänen myymänsä öljy on varmasti sopivaa ko. autoon(hyvää palvelua, kerrankin). Öljyä sai ostaa litran purkissa (118mk aikoinaan), mutta muutama desi olisi tietenkin riittänyt. No tulipahan vaihdettua.


      • ...
        E36 kirjoitti:

        sinne kuuluu laittaa?
        Jotain BMW:n omaa tietysti... mikä maksaa maltaita!

        Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?

        ...


      • Asko
        E36 kirjoitti:

        sinne kuuluu laittaa?
        Jotain BMW:n omaa tietysti... mikä maksaa maltaita!

        Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?

        Bemarin ohjaustehostimeen käy CHF 7.1, joka on nimenomaan tarkoitettu ohjaustehostimeen.
        Olet oikeassa öljy on kallista, mutta "halpaöljyillä" saat vielä kalliimmat vahingot aikaiseksi.

        Missä päin asustelet?
        Mulla olisi tuossa ylimääräinen purkki, jossa on vielä puolet jäljellä.
        Voisin luopua siitä jos kiinnostaa.

        Ohjaustehostimen öljyn vaihto ei ole pahitteeksi, mutta välttämätöntä se ei ole.
        Ajoin edellisellä bemarillani peräti 14-vuotta, eikä tehostimen öljyjä vaihdettu kertaakaan!


      • E36
        Asko kirjoitti:

        Bemarin ohjaustehostimeen käy CHF 7.1, joka on nimenomaan tarkoitettu ohjaustehostimeen.
        Olet oikeassa öljy on kallista, mutta "halpaöljyillä" saat vielä kalliimmat vahingot aikaiseksi.

        Missä päin asustelet?
        Mulla olisi tuossa ylimääräinen purkki, jossa on vielä puolet jäljellä.
        Voisin luopua siitä jos kiinnostaa.

        Ohjaustehostimen öljyn vaihto ei ole pahitteeksi, mutta välttämätöntä se ei ole.
        Ajoin edellisellä bemarillani peräti 14-vuotta, eikä tehostimen öljyjä vaihdettu kertaakaan!

        Korkissa lukee "CHF 11 ONLY". Käykö 7.1 öljy silti?


      • Asko
        E36 kirjoitti:

        Korkissa lukee "CHF 11 ONLY". Käykö 7.1 öljy silti?

        Hyvä kun tarkastit asian korkista.
        Sotkin e30:n ja e36:n-))
        Siis e30:een käy 7.1, mutta e36:een ON EHDOTTOMASTI KÄYTETTÄVÄ CHF11.
        Ohjaustehostin on hyvin tarkka öljyistään.
        Väärä öljylaatu mm. "turvottaa" tehostimen tiivisteitä.


    • bmw325k

      Älkää nyt olko edes tosissanne... ihan normi atf käy ihan hyvin... sulla on jo pumppu paskana kun humina kuuluu...

      • pöljäkö oot?

        9 vuotta sitten tänne kirjoittaneet kiittävät avustasi!


      • Sanota
        pöljäkö oot? kirjoitti:

        9 vuotta sitten tänne kirjoittaneet kiittävät avustasi!

        Niinpä


    • junttii

      juntti einari mitä sä vastailet näihin vanhoihin viesteihen ammu ittes

      • EugeneBMW

        OMG LISÄSIN ITE RYPSIÖLJYÄ KONEESEEN NIIN HYVIN TOIMIIN KOHTA MENOSSA TONNE PAKKASEEN VAIHTAMAAN KAIKKI ÖLJYT OMAAN PIKKU BEMARIIN. JOKA ÖLJYN VAIHAN RYPSIÖLJYYN


    • meseee

      luulen mää et ei ennee vonku tuokaan bimmeri kun on kulunu jo kymppi vuosi on siitä tehty jo säilyke purkkeja, eugen on nero kaveri.

    • Anonyymi

      näin kävi volvo v70 ssäkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      74
      3288
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1192
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1048
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      981
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      933
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      824
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      811
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      91
      716
    9. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      690
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    Aihe