Mikä mahtaa olla hätänä, kun rattia käännettäessä kuluu "voouuuu voouuuu..!" ???
(Voukuna alkoi n. 2 viikkoa sitten eli ilmojen lämmetessä.)
Pitäisikö tehostimet öljyt vaihtaa vai remmi vai mitä ihmettä tehdä..?
Ohjaustehostin voukuu...
20
18582
Vastaukset
- Jape
Omassani ainakin vonkuminen loppui kun lisäsin tehostimeen öljyä. Laita kiireesti lisää, voipi muuten tulla jotain vakavampaa.
- fakta homma
Vonkuminen loppuu heti, kun vaihdat merkkiä.
- Vm.2002
fakta homma kirjoitti:
Vonkuminen loppuu heti, kun vaihdat merkkiä.
Meillä vonkuminen loppui avioeron
- gemaris
Pilluton vai munaton?
- E34
...ohjaustehostimen oljyt ja lisää tarvittaessa.
- asko
Vaikuttaa siltä, että öljy on vähissä.
Lisää kiireesti, vältyt lisä hankaluuksilta.
Ole tarkkana mitä öljyä laitat tehostimeen, menee rikki jos öljy on sopimatonta!- E36
sinne kuuluu laittaa?
Jotain BMW:n omaa tietysti... mikä maksaa maltaita!
Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..? - öljy
E36 kirjoitti:
sinne kuuluu laittaa?
Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?Itse vaihdoin varmuuden vuoksi, koska öljypurkki on kuitenkin selvästi halvempaa kuin tehostimen pumppu. Öljy kuitenkin kerää ajanmittaan epäpuhtauksia ja huononee.
Yleensä öljyssä on kaksi vaihtoehtoa, säiliön kannessa on merkintä oikeasta laadusta.
Valtuutetussa BMW-liikkeessä varaosamyyjä tuli oikein itse tarkistamaan moottoritilasta, säiliön kannesta että hänen myymänsä öljy on varmasti sopivaa ko. autoon(hyvää palvelua, kerrankin). Öljyä sai ostaa litran purkissa (118mk aikoinaan), mutta muutama desi olisi tietenkin riittänyt. No tulipahan vaihdettua. - ...
E36 kirjoitti:
sinne kuuluu laittaa?
Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?...
- Asko
E36 kirjoitti:
sinne kuuluu laittaa?
Tarviiko tehostimen öljyä koskaan vaihtaa..?Bemarin ohjaustehostimeen käy CHF 7.1, joka on nimenomaan tarkoitettu ohjaustehostimeen.
Olet oikeassa öljy on kallista, mutta "halpaöljyillä" saat vielä kalliimmat vahingot aikaiseksi.
Missä päin asustelet?
Mulla olisi tuossa ylimääräinen purkki, jossa on vielä puolet jäljellä.
Voisin luopua siitä jos kiinnostaa.
Ohjaustehostimen öljyn vaihto ei ole pahitteeksi, mutta välttämätöntä se ei ole.
Ajoin edellisellä bemarillani peräti 14-vuotta, eikä tehostimen öljyjä vaihdettu kertaakaan! - E36
Asko kirjoitti:
Bemarin ohjaustehostimeen käy CHF 7.1, joka on nimenomaan tarkoitettu ohjaustehostimeen.
Olet oikeassa öljy on kallista, mutta "halpaöljyillä" saat vielä kalliimmat vahingot aikaiseksi.
Missä päin asustelet?
Mulla olisi tuossa ylimääräinen purkki, jossa on vielä puolet jäljellä.
Voisin luopua siitä jos kiinnostaa.
Ohjaustehostimen öljyn vaihto ei ole pahitteeksi, mutta välttämätöntä se ei ole.
Ajoin edellisellä bemarillani peräti 14-vuotta, eikä tehostimen öljyjä vaihdettu kertaakaan!Korkissa lukee "CHF 11 ONLY". Käykö 7.1 öljy silti?
- Asko
E36 kirjoitti:
Korkissa lukee "CHF 11 ONLY". Käykö 7.1 öljy silti?
Hyvä kun tarkastit asian korkista.
Sotkin e30:n ja e36:n-))
Siis e30:een käy 7.1, mutta e36:een ON EHDOTTOMASTI KÄYTETTÄVÄ CHF11.
Ohjaustehostin on hyvin tarkka öljyistään.
Väärä öljylaatu mm. "turvottaa" tehostimen tiivisteitä.
- bmw325k
Älkää nyt olko edes tosissanne... ihan normi atf käy ihan hyvin... sulla on jo pumppu paskana kun humina kuuluu...
- pöljäkö oot?
9 vuotta sitten tänne kirjoittaneet kiittävät avustasi!
- Sanota
pöljäkö oot? kirjoitti:
9 vuotta sitten tänne kirjoittaneet kiittävät avustasi!
Niinpä
- junttii
juntti einari mitä sä vastailet näihin vanhoihin viesteihen ammu ittes
- EugeneBMW
OMG LISÄSIN ITE RYPSIÖLJYÄ KONEESEEN NIIN HYVIN TOIMIIN KOHTA MENOSSA TONNE PAKKASEEN VAIHTAMAAN KAIKKI ÖLJYT OMAAN PIKKU BEMARIIN. JOKA ÖLJYN VAIHAN RYPSIÖLJYYN
- meseee
luulen mää et ei ennee vonku tuokaan bimmeri kun on kulunu jo kymppi vuosi on siitä tehty jo säilyke purkkeja, eugen on nero kaveri.
- Anonyymi
näin kävi volvo v70 ssäkin
Olisipa kiinnostavaa kokeilla, auttaako tuo huutamiseen...itse aion joka tapauksessa laittaa joskus E60:een.......
https://www.motonet.fi/fi/tuote/606174/RVS-P2-Ohjaustehostimen-kasittely?gclid=Cj0KCQiAsqOMBhDFARIsAFBTN3dInOAiefAcneYbUllQtHJdppGhLFoQxoXKF-mgVRl87TP1n0EtXWoaAgJqEALw_wcB
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841