VANHANA DIPLOMI-INSINÖÖRIKSI

dfgdfgdfg

Onko kukaan vielä yli 30 vuoden iässä lähtenyt lukemaan DI:ksi, omaamatta esim. saman alan insinöörintutkintoa. Muuntokoulutus insinööristä DI:ksihän on yleistä vielä vanhempanakin, mutta entä ilman sitä.

4

1310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdafasdsadsad

En ole itse vielä 30 täyttänyt, mutta aloitin nyt syksyllä 26-vuotiaana Otaniemessä. Suurin osa uusista fukseista on vasta lukiosta päässeitä, joten olo perehdytysviikolla oli kyllä varsin ulkopuolinen.

Nyt kun koulu on lähtenyt kunnolla käyntiin, ei tämä enää häiritse sillä opiskelu on kuitenkin varsin yksinäistä puurtamista ja luennoilla on muitakin vuosikurssilaisia joten ikäjakauma on laajempi.

En tiedä elämäntilanteestasi, mutta lukemista on paljon ja koulu kestää keskimäärin 6 vuotta, joten lapsellisella voi olla vaikeuksia. Läsnäolopakkoa on tosin hyvin harvoin.

• gtehdet

Joka vuosihan fuksien joukossa on 1-3 vanhempaa kaveria jos vähän suuremmista killoista puhutaan. Tottakai tyypit herättävät jonkun verran huomiota, mutta tuskin olet edes vanhin.

• Dear

Täällä yksi reilusti yli kolmekymppisenä aloittanut. Hyvin sujuu, vaikkei helppoa olekaan. Rohkeutta vaan, jos tuntuu että rahkeet muuten riittävät!

• turhaa hehkutusta

Teknisten yliopistojen opinnot ovat mitoitettu varsin keskinkertaisen osaamisen mukaisesti. Joka ainoa, joka on onnistunut suorittamaan ylioppilastutkinnon, voi suorittaa myös diplomi-insinööritutkinnon. Joillakin fiksuimmilla tutkinnon suorittaminen vaatii vain lievää kiinnostusta opintoja kohtaan, vähemmän fiksuilla opiskelu on todella rankkaa työtä. Mutta molemmat ryhmät saavat loppututkinnon.

Jos joku epäilee esitetyn perusteita, niin olen suorittanut tutkinnot itse, ja olen seurannut monen muun suorittamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      72
      5374
    2. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      2815
    3. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      115
      2276
    4. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      120
      1925
    5. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      15
      1869
    6. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1790
    7. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      277
      1325
    8. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      62
      1267
    9. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      53
      1264
    10. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      85
      1130
    Aihe