Olen 12-vuotias tyttö ja haluaisin bichonin pennun, tällä hetkellä rahaa on koiraan säästössä 3000e.
Asun Riihimäellä ja totesin että täällä on eräs kenneli nimeltään Bis Fris, onko kennelilä nettisivuja?
Kannattako ottaa mielummin Bis Frisistä vai Sormusten kennelistä pentu?
Onko mitään paikkaa Riihimäellä missä pääsisi tutustumaan bichoneihin?
Minulla on ennestään kokemusta isommistakin koirista, mutta niillä turkki ei ole ollut yhtä haastava.
Kuinka kauan kestää pestä, kuivata ja karstata koiran turkki, kamuni bichonilla siihen menee vain 2-3h eikä se mielestäni ole kovin pitkä aika, jos lopputuleksena on puhdas ja kaunis koira.
Jos koiran tassut menevät lenkillä kuraisiksi voiko tassut vain huuhdella vedellä ja kuivata pyyhkeeseen, jolloin karvasta tulisi entistä kiharampaa ja olisiko tällä vaikutusta koiran ihon terveyteen?
Kuinka usein koiraa pitäisi karstata ja/tai selvittää takut, miten huomaan onko koiran turkissa takkuja?
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen vastauksista!
Bichon á poil frisé
3
1587
Vastaukset
- mäikkä
Ei voi eikä saa täällä vastata mistä kennelistä kannattaa ottaa pentu. Eivätkä ne ole otettavissa, kasvattaja päättää kenelle myy.
- Nepsoni
"Kuinka kauan kestää pestä, kuivata ja karstata koiran turkki, kamuni bichonilla siihen menee vain 2-3h eikä se mielestäni ole kovin pitkä aika, jos lopputuleksena on puhdas ja kaunis koira."
Bichonin turkki tosiaan on TODELLA vaativa. Meillä on kaksi bichon poikaa ja yhden turkkiin kaikkineen hoitoineen päivineen menee arviolta 1-2 tuntia. Aika kuitenkin riippuu ihan koirasta (takkujen määrästä ja missä kunnossa se muutenkin on) ja tietysti omista taidoista. Mieti kuitenkin oletko valmis joka viikko pesemään bichoniasi. Kuulostaa aluksi helpolta, mutta parin kuukauden jälkeen työn määrän ymmärtää hiukkasen paremmin.
"Jos koiran tassut menevät lenkillä kuraisiksi voiko tassut vain huuhdella vedellä ja kuivata pyyhkeeseen, jolloin karvasta tulisi entistä kiharampaa"
Meillä tassut huuhdotaan vedellä, jos ne ovat tosi likaiset.
"Kuinka usein koiraa pitäisi karstata ja/tai selvittää takut, miten huomaan onko koiran turkissa takkuja?"
Takut huomaa hyvin kokeilemalla ja kampaamalla. Koiraa ei tarvitse olla koko ajan karstaamassa. Itse pidän koiriamme karstaamattomana/kampaamattomana siihen asti, kunnes löytyy eka takku jonka jälkeen selvitän sen ja pesen. - mieMK
Bis-Fris on hyvä kenneli, itselläni on koira sieltä. Kasvattaja kyllä neuvoo ja opastaa ja trimmaakin mielellään. Myös Sormusten kenneli on hyvä paikka. Bis-Fris kennelillä ei ole nettisivuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1061938- 2471711
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611096Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K63997En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k67957Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉66848Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37837The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6831Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49805