samassa koulussa olevat opettaja&oppilas kavereita facebookissa?

ihmetyttää

en oikein tiennyt mihin osioon tämä kuuluisi, mut aattelin että täällä ehkä käy eniten opettajia.. ehkä...

nyt kuitenkin asiaan. selailin joidenkin tuttujen ja puolituttujen facebook kavereita yks päivä. yhdellä tutulla(15v tyttö) oli kaverinaan eräs mieshenkilö, jonka muistelin opettavan samassa koulussa, jossa tämä tuttuni opiskelee. tarkistin asian vielä koulun nettisivuilta(oli päivitetty viime aikoina), kyllä opettaja opettaa siinä koulussa. kyse on siis peruskoulusta. mielestäni on todella outoa että opettaja hyväksyy (lisää?) kaverikseen koulunsa oppilaita, oletteko samaa mieltä?
mies ei facebook profiilin perusteella vaikuta pedofiililta, mutta toisaalta, miltä se pedofiili vaikuttaa..
asiahan olisi aivan eri jos tämä tyttö olisi jo lukiossa/opettaja vaihtanut koulua.
kommentteja aiheesta!

4

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nro 4§
      • FB-ope

        nyt alettaisi syyttelemään pedofiiliksi ketään, jolla on kavereita Facebookissa. Se on ihan eri juttu kuin pedofilia. Minulla on joitain kavereita omista oppilaistani, mutta kaikki on lisätty heidän omasta pyynnöstään. Jos heidän mielestään on okei, että saan tietää mitä he tekevät, niin se on heidän asiansa.

        Jos joku oppilas haluaa olla kavereni Facebookissa, niin se on hänen halunsa ja valintansa. Minulla on käsittääkseni muutenkin hyvät välit oppilaitteni kanssa, vitsailemme ja keskustelemme asioista koulussakin. Facebook on vain yksi lisäelementti siinä. Ja joskus jonkun oppilaan kanssa viesteilemme ihan kouluasioistakin.

        Tosin on huomattava, että en levittele elämääni Facebookissa, en kerro mitä teen ja minne menen.


      • ihmetyttää
        FB-ope kirjoitti:

        nyt alettaisi syyttelemään pedofiiliksi ketään, jolla on kavereita Facebookissa. Se on ihan eri juttu kuin pedofilia. Minulla on joitain kavereita omista oppilaistani, mutta kaikki on lisätty heidän omasta pyynnöstään. Jos heidän mielestään on okei, että saan tietää mitä he tekevät, niin se on heidän asiansa.

        Jos joku oppilas haluaa olla kavereni Facebookissa, niin se on hänen halunsa ja valintansa. Minulla on käsittääkseni muutenkin hyvät välit oppilaitteni kanssa, vitsailemme ja keskustelemme asioista koulussakin. Facebook on vain yksi lisäelementti siinä. Ja joskus jonkun oppilaan kanssa viesteilemme ihan kouluasioistakin.

        Tosin on huomattava, että en levittele elämääni Facebookissa, en kerro mitä teen ja minne menen.

        ..siis sulla on nykyisiä oppilaitas kavereina?
        kuten vikassa lauseessa sanoit, ettet kerro tekemisistäsi, mutta tämä opettaja josta puhuin aloitusviestissä, kertoi esim. viikonlopun juomisreissustaan&siitä kuinka rasittavaa on tarkistaa kokeita "mitä teet"-kohdassa..

        myönnän että olen kateellinen tälle tutulleni, koska itse sain opettajaltani hylkäävän vastauksen kaveripyyntöön. mutta enemmän ihmettelen asiaa kuin kadehdin


      • FB-ope
        ihmetyttää kirjoitti:

        ..siis sulla on nykyisiä oppilaitas kavereina?
        kuten vikassa lauseessa sanoit, ettet kerro tekemisistäsi, mutta tämä opettaja josta puhuin aloitusviestissä, kertoi esim. viikonlopun juomisreissustaan&siitä kuinka rasittavaa on tarkistaa kokeita "mitä teet"-kohdassa..

        myönnän että olen kateellinen tälle tutulleni, koska itse sain opettajaltani hylkäävän vastauksen kaveripyyntöön. mutta enemmän ihmettelen asiaa kuin kadehdin

        ihan kauheaa jos oppilaille selviää, että opettaja käy juomisreissuilla viikonloppuna ja että kokeiden tarkistaminen on rasittavaa. No, itse en tällaisia juttuja kertoile, koska en näe mitään tarvetta levitellä elämääni jonnekin nettikeskusteluun, olipa siellä oppilaitani tai ei. Mutta opettajia on erilaisia, jotkut kertovat elämästään oppitunneillakin paljon, toiset eivät mitään. Sama Facebookissakin varmaan.

        Minulla on siis nykyisiä oppilaitani FB-kavereina, ja joskus on käynyt niinkin, että oppilaat ovat varmistelleet mitä tuli läksyksi ja kysyneet poissaololupia Facebookin kautta. Työhönkin sitä siis on käytetty, joskaan en pidä tapanani notkua netissä jatkuvasti - hyvä jos kerran päivässä käyn katsomassa.

        Mutta se, että heti ryhdytään opettajaan nimittelemään pedofiiliksi jokin FB-kaveriuden takia on kyllä aika loukkaavaa kyseistä opettajaa kohtaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe