bora 1,9tdi 81kw

borsse

mikähän autoa vaivaa kun lähtee kylmänä hyvin käyntiin mutta joutuu lämpimänä sahaamaa tovin?

8

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sahhuuttaa

      Vika on ecu:n ohjelmassa. Ruiskutus ei ala lämpimällä koneella kuin vasta tietyn kierrosmäärään ylittyessä. Vika korjaantuu yleensä akun ja startin uusimisella tai sitten ohjelmasta on poistettava kyseinen 'ominaisuus'. Tietysti ajoitus on hyvä katsoa ensin, että on kohdallaan.

      • +++++09

        voisiko olla samaa vikaa jos vika on toisinpäin? eli kylmänä ei lähde kunnolla käyntiin, lupailee kyllä, lämpinä taas lähtee ihan hienosti?


      • golf-mies
        +++++09 kirjoitti:

        voisiko olla samaa vikaa jos vika on toisinpäin? eli kylmänä ei lähde kunnolla käyntiin, lupailee kyllä, lämpinä taas lähtee ihan hienosti?

        Ajoitus pielessä, jos kylmänä ei lähde käyntiin. Hehkut toinen mahdollisuus. Tosin tdi kyllä käynnistyy suhteellisen hyvin nollakelistäkin vaikka kaikki hehkut olisivat pimeänä.


      • b0rat
        golf-mies kirjoitti:

        Ajoitus pielessä, jos kylmänä ei lähde käyntiin. Hehkut toinen mahdollisuus. Tosin tdi kyllä käynnistyy suhteellisen hyvin nollakelistäkin vaikka kaikki hehkut olisivat pimeänä.

        hehkut on mitattu ja vaihdoin uudetkin muttei helpottanut. milläs tuon ajoituksen voisi tarkistaa helpoiten? vag-comilla oon jotain koittanut katsoa mutta en oikeen ole saanut sieltä mitään järkevää ulos tuohon liittyen. jos on tiedossa kuka noita korjailisi halvalla niin saa myös ehdottaa!


    • 1.6 SR

      Moi!

      Voisiko johtua jäähdytysnesteen lämpötila-anturin rikkoutumisesta? Itselläni ainakin kyse oli siitä, kun ei lämpimänä enää lähtenyt käyntiin. Minulla tosin bensamalli, en tiedä muuttaako asiaa. Joka tapauksessa anturi luuli koneen olevan koko ajan kylmä ja syötti näin ollen liian rikasta seosta eikä auto käynnistynyt lämpimänä.

      • borsse

        lämpömittari näyttää kyllä normaalilukemia, voiko anturi silti olla viallinen?


      • 1.6 SR
        borsse kirjoitti:

        lämpömittari näyttää kyllä normaalilukemia, voiko anturi silti olla viallinen?

        Kyllä mielestäni voi, sillä ainakin itselläni lämpömittari näytti muistaakseni ihan normaaleja lukemia anturin viasta huolimatta. Muutama vuosi sitten anturin vaihto maksoi merkkiliikkeessä n. 40 € töineen, joten kovin suuri kustannuserä se ei onneksi ollut.


      • borsse
        1.6 SR kirjoitti:

        Kyllä mielestäni voi, sillä ainakin itselläni lämpömittari näytti muistaakseni ihan normaaleja lukemia anturin viasta huolimatta. Muutama vuosi sitten anturin vaihto maksoi merkkiliikkeessä n. 40 € töineen, joten kovin suuri kustannuserä se ei onneksi ollut.

        noh anturi vaihdettu. aluksi ei lähtenyt käyntiin yhtään paremmin mutta alkanut myöhemmin lähtemään, vika taisi selvitä. maksoi sen 43e tosin itse vaihdoin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe