Seuraava kouluampuminen ..

Poliisi apuun?

Tässä sitä vaan odotellaan kolmatta (4.?) tapausta.
Veikkaan, että seuraavien kouluampumistapausten syyt liittyvät konflikteihin, joissa opettaja turhautuu esim. 2. asteella (=ammattikoulu) oppilaisiin. Eli johto tai oppilashuoltoryhmät eivät toimi ja ei ole rangaistuksia saamattomiin nuoriin ( Lue: 10 vuotta käynyt koulua, mutta ei ole koskaan kynää mukana. Oppilas on alalla, jossa ei voi selviytyä.). Mitään ei tehdä.
50-luvulla syntynyt opettaja alkaa pitää kunnon "koirakoulua" oppilaille ja tästä se lähtee : Joku hienosto perheen PÄSSITTÄJÄ ostaa koko rahalla konekiväärin ja singon !
Miksi kouluissa ei voida todeta terveydellisiä ongelmia ? Jos nuori ei pysty nousemaan ajoissa sängystä ja syömään aamiaista sekä menemään ajoissa nukkumaan, niin vittuako se opettajalle kuuluu ?
JOS ON SAIRAS, NIIN PITÄÄ MENNÄ LÄÄKÄRIIN JA SYÖDÄ MÄÄRÄTYT LÄÄKKEET !
eli
paikka on jossain kuntoutuksessa ? Missä ?
Näitä Matti Vanhanen laatimaan ensin, ennenkuin pohtii eläkeiän nostoa... nimittäin 16 vuotiaasta elätettävänä on kallista puuhaa, vaikka nyky hallitus tätä näköjään haluaa ???

15

1012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rambo38

Rehtorit ei tee mitään. Koulukuraattorit ei tee mitään. Oppilashuoltoryhmät ei tee mitään. Luokanvalvoja on syntipukki ja sylkykuppi. Huoltajat heittävät "paskaa käteen". Oppilaat virnuilee ja velmuilee. Ja kuntamafiosot lomauttaa lisää vesoja ja muita jonninjoutavuuksia. Kyllä jossain vaiheessa joltain opettajalta palaa päreet ja hän tekee saman jutun kuin Michael Douglasin hahmo elokuvassa Rankka päivä (Falling Down). Että niinkun maksetaan potut pottuina!

• Rambo38

Niin piti minun vielä sanomani: OAJ ei tee mitään, ei todellakaan mitään (olis pitänyt lakkoilla jo vuosikausia sitten!). Siivoojat ei tee mitään. Talkkari (jos semmoista enää onkaan) ei tee mitään. Kanslisti ei tee mitään. ATK-tukihenkilö ei tee mitään. Koulupsykologi ei tee mitään. Edes kopiokonekaan ei tee mitään (tukossa vitun japanilaisvehkeet)... koko koululaitos ei tee mitään... koko yhteiskunta hajoaa ja katoaa, kun kukaan ei tee mitään... paitsi Nallet käärii rahat taskuun ja ajavat muskeliveneillään ja katumaastureillaan ja viherpiipertäjät hinkkaavat toisiaan teekutsuilla! Itkekää sitten siinä senkin urpot lautakasojanne, hiiltyviä semmoisia, kun nämä oppilaat tulevat ja lämpimikseen tuhoavat viikonloppuspiidissään kaiken edestänsä löytävän. Edes sisällissotaa ei tämä kansa tarvitse, kun se vähitellen tappaa itsensä. Kyllä nyt tarvittaisiin "Opamaa" tänne selvittämään tätä lautakasaa!

• ohhhhohhh
        Rambo38 kirjoitti:

Niin piti minun vielä sanomani: OAJ ei tee mitään, ei todellakaan mitään (olis pitänyt lakkoilla jo vuosikausia sitten!). Siivoojat ei tee mitään. Talkkari (jos semmoista enää onkaan) ei tee mitään. Kanslisti ei tee mitään. ATK-tukihenkilö ei tee mitään. Koulupsykologi ei tee mitään. Edes kopiokonekaan ei tee mitään (tukossa vitun japanilaisvehkeet)... koko koululaitos ei tee mitään... koko yhteiskunta hajoaa ja katoaa, kun kukaan ei tee mitään... paitsi Nallet käärii rahat taskuun ja ajavat muskeliveneillään ja katumaastureillaan ja viherpiipertäjät hinkkaavat toisiaan teekutsuilla! Itkekää sitten siinä senkin urpot lautakasojanne, hiiltyviä semmoisia, kun nämä oppilaat tulevat ja lämpimikseen tuhoavat viikonloppuspiidissään kaiken edestänsä löytävän. Edes sisällissotaa ei tämä kansa tarvitse, kun se vähitellen tappaa itsensä. Kyllä nyt tarvittaisiin "Opamaa" tänne selvittämään tätä lautakasaa!

Toivottavasti syöt kiltisti lääkkeesi, ja toivottavasti ilmoitus sinusta on tehty ja perässäsi ollaan. Voimia.

• Lex- Fin
        ohhhhohhh kirjoitti:

Toivottavasti syöt kiltisti lääkkeesi, ja toivottavasti ilmoitus sinusta on tehty ja perässäsi ollaan. Voimia.

on toki opettajallakin. Vaikka yhteiskunnan todellisuudelta kaikki poliitikot ja sosiaalitantat haluavat sulkea silmänsä.
        Jos haluaa rajoittaa sananvapautta, ei lääkkeet tai uhkalu auta ! Täytyy muuttaa Kiinaan, sieltä löytyy haluamansa yhteiskunta ...............

• hyvin menee
        Lex- Fin kirjoitti:

on toki opettajallakin. Vaikka yhteiskunnan todellisuudelta kaikki poliitikot ja sosiaalitantat haluavat sulkea silmänsä.
        Jos haluaa rajoittaa sananvapautta, ei lääkkeet tai uhkalu auta ! Täytyy muuttaa Kiinaan, sieltä löytyy haluamansa yhteiskunta ...............

Tämä vuosi on jo lopuillaan eikä yhtäkään kouluampumista ole tänä vuonna tullut mikä on todella hyvä asia! ja tuskinpa enää tuleekaan..

• jokela88
        hyvin menee kirjoitti:

Tämä vuosi on jo lopuillaan eikä yhtäkään kouluampumista ole tänä vuonna tullut mikä on todella hyvä asia! ja tuskinpa enää tuleekaan..

Prisma surma kylläkin!!!!!!!!!!!!saa nähä mitä 2010 tuo tullesaan.

• Tuppisuus
        Lex- Fin kirjoitti:

kyllä sananvapautta opettajallakaan. Sen kieltää esimies :)

• Pätkittypää
        Tuppisuus kirjoitti:

kyllä sananvapautta opettajallakaan. Sen kieltää esimies :)

voitelua, niin silloin äksyt ilmeet hymyyn vääntyy, kun laskiaispulla suuhun päätyy:

http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/makeat_leivonnaiset/pullat/laskiaispullat/

Tosin mun kohdalla se ei enää auta, kun oon menettänyt kansalaiskuntoisuuteni, eli sanonut suorat sanat esimiehelle ja liikaa jopettanut tunneilla, niin ovat päästäneet minut varmuuden vuoksi työttömyyskortistoon, josta sitten kolmentoista vuoden päästä päädyn kansaneläkeläiseksi, ellei nyt hallitus päätä, että vanhat patut joutuvat töihin: tosin en näitä jermuja suostu muuten opettamaan kuin etänä esim. pitämällä Skype-ryhmäoppitunteja, en varmaan päästäisi enää lähelle esimiehiä enkä oppilaitakaan.

• Nettikoulu tulee

• On the road in R...

Mitä tarkoitat tuolla hienostoperheen päsittäjällä? Tämä on kuin suoraan 90-luvulta, jolloin ammattikoulun opettajainhuoneessa puhuttiin jonkun ns. paremman perheen lapsesta suvun mustalampaana sillä perusteella, että hän oli valinnut ammatillisen koulutuksen. Tämä jos mikä turhauttaa edelleenkin minua niin opettajana kuin ammattikoulun käyneen oppilaan äitinäkin. Muistan kuitenkin, että minulla riittivät toisenlaiset vuorovaikutustaidot eikä tarvinnut lähteä henkilökohtaisesti singon kanssa asialle ...

Toinen hyvin turhauttava muisto liittyy terveydenhoitoon: Jossain vaiheessa oppilaat eivät hakeutuneet kouluterveydenhoitoon lainkaan, koska ammattikoululaiset (ja vain ja ainoastaan heidät) leimattiin huumetestien muodossa. Kai tähän sentään on parannus jo tullut?

Entäs tuo alalla pärjääminen? Mikä siinä on aikarajana? Huomaan nyt vuosien kuluttua, kuinka oikeassa esim. kielistä kiinnostuneet oppilaat olivat kielten kursseja valitessaan. Eivätkö opettajat itse voi vaikuttaa edes oppilaitoksen kurssitarjontaan? (Pärjäämisellä en nyt tässä oman lapseni tapauksessa tarkoita kovaa osaamista vaan sitä, että voisi muuttaa halvempien elinkustannusten maantieteelliselle alueelle.)

• On the road in R...

Väkisinkin tässä nyt joutuu muistelemaan myös toisen lapsen ammattikorkeakouluasioita. Minulla on oikein leikekirja, jota olen koonnut koskien sitä vastustusta, mikä liittyi työharjoitteluun yleisellä tasolla valtakunnan mediassa. Sama ongelma oli meidän perheellämme henkilökohtaisesti. Oppilaitos sinänsä oli mallikelpoinen.

Jälkeenpäin en voi kuin todeta, että olen näköjään aina häiriköinyt lasteni puolesta. Hyvä näin heidän kannaltaan, mutta yhteiskunnallisesti ei kenties ole tapahtunut edistystä kuin siltä osin, että on ollut pakko saada työntekijöitä tietyille aloille.

Kaiketi elämä ei ole kuitenkaan mennyt aivan hukkaan. Erittäin tärkeänä osana tässä on ollut (kuten toinen lapsista sen juuri ilmaisi), että on ollut mielekästä tekemistä eli hommannut oman elämän.

• Pakkoruotsi
        On the road in R... kirjoitti:

Väkisinkin tässä nyt joutuu muistelemaan myös toisen lapsen ammattikorkeakouluasioita. Minulla on oikein leikekirja, jota olen koonnut koskien sitä vastustusta, mikä liittyi työharjoitteluun yleisellä tasolla valtakunnan mediassa. Sama ongelma oli meidän perheellämme henkilökohtaisesti. Oppilaitos sinänsä oli mallikelpoinen.

Jälkeenpäin en voi kuin todeta, että olen näköjään aina häiriköinyt lasteni puolesta. Hyvä näin heidän kannaltaan, mutta yhteiskunnallisesti ei kenties ole tapahtunut edistystä kuin siltä osin, että on ollut pakko saada työntekijöitä tietyille aloille.

Kaiketi elämä ei ole kuitenkaan mennyt aivan hukkaan. Erittäin tärkeänä osana tässä on ollut (kuten toinen lapsista sen juuri ilmaisi), että on ollut mielekästä tekemistä eli hommannut oman elämän.

Keitähän ne lapset sittenkin ovat? Ei mahtunut tuo nimerkki kokonaan "on the road in Russian". Aivan mahtava liikeidea tuo liikenteessä tarvittaessa paikanpäällä auttaminen myöskin venäjänkielellä.

• yjsrjs

Viimeisimmästä kouluampumisesta on jo aikaa, mutta minulla on yhä traumoja näistä, vaikken ole edes ollut kyseisissä kouluissa enkä tuntenut ketään tapauksiin liittyviä henkilöitä.

Jostakin syystä vain näen toistuvasti unia siitä että olen jossakin koulussa tai muualla ja yhtäkkiä huomaan jonkun ampujan. Lähden pakoon ja piiloudun, mutta ampuja löytää minut.

Kun minulla kerta on tällaista, niin mietin miltä niistä tuntuu, jotka ovat oikeasti menettäneet omaisensa tällaisessa tai jopa nähneet kun jotakuta ammutaan. En ole itse joutunut kokemaan ampumisista aiheutuvaa kauhua, paitsi unissani tiedän, miltä näistä ihmisistä on silloin tuntunut. :(

Lisäksi aina kun kuuden jostakin pamauksen, ensimmäisenä mieleeni tulee, olisiko kyseessä jokin tällainen tilanne ja minua oikeasti alkaa pelottamaan. Onkohan Suomessa muita tällaisia ihmisiä kuin minä?

• Life is?

Minä ainakin olen, yjsrjs.

Itsekin kärsin jonkilaisesta traumasta kouluampumisiin liittyen. Ja kerran olen vastavanlaisessa tilanteessa mukana ollutkin, Onneksi selvittiin säikähdyksellä.

• 112911

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3810
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2017
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      544
      1617
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1288
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1087
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe