Muovipussi pakoputken päässä

seadog

Joillakin on tapana laittaa talveksi muovipussi pakoputken päähän teipillä kiinni. Onko tällä niksillä jotain todellista hyötyä vai ruostuttaako se vain pakoputken pään entistäkin pahemmin.

10

699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olevan aika hyödytöntä jos on ajanut pakkasnesteseoksen raakavesipuolen läpi niin luulisi sen suojaavan ilman sitä pussiakin. Sitä paitsi putkihan on letkua ja äänenvaimenninkin, mihin neste jää,on ennen kuin koneeseen päästään. Näin siis yleisesti.

      • esteään nesteen

        häviäminen kuivumalla.


    • Veneillyt

      kosteaa ilmaa pääsemästä pakoputken ja aina avoinna olevan yhden pakoventtiilin kautta ruostuttamaan
      sylinteriä ( Moottorissahan jää aina vähintään yksi pako ja imuventtiili auki; ellei poista nokka-akselia)

      • horohoro

        Eiköhän sinne pakolinjaan jääne senverran sitä glygoliseosta johonkin mutkaan ettei tuuli ja kärpäset ihan suoraan sylinteriin pääse.


      • Terve Urpo

        Aina on moottorissa venttiili auki? Taitaa teikäläisen moottorit käydä pirun huonosti jos venttiilit on työtahdin aikana auki :-) kyllä ne venttiilit kiinni menee kun kääntää moottorin oikeaan kohtaan.


      • Terve Urpo kirjoitti:

        Aina on moottorissa venttiili auki? Taitaa teikäläisen moottorit käydä pirun huonosti jos venttiilit on työtahdin aikana auki :-) kyllä ne venttiilit kiinni menee kun kääntää moottorin oikeaan kohtaan.

        Missä kohdassa kaikki sylinterit ovat työtahdissa samaan aikaan, ja miten sellainen moottori voi käydä ylipäätänsä?

        Muutenhan koko ketju on täynnä ylihysteerisiä neitejä. Jos haluaa välttää sylintereiden ruostumista, niin kannattaa sumuttaa moottorin käydessä Storage Seal suojaöljyä imukanavaan.

        Ja pakoputken tukkiminen aihettaa takuulla enemmän kondenssia kuin vapaasti kiertävä ilma...


      • Veneillyt
        Terve Urpo kirjoitti:

        Aina on moottorissa venttiili auki? Taitaa teikäläisen moottorit käydä pirun huonosti jos venttiilit on työtahdin aikana auki :-) kyllä ne venttiilit kiinni menee kun kääntää moottorin oikeaan kohtaan.

        mies se vasta hyvin tunteekin nelitahtimoottorin toimintaperiaatteen!!!!!???????


    • R K-S

      Jos haluaisi estää pakoputken kautta kosteuden pääsy moottoriin, niin pitäisi ensin tyhjentää pakoputki (keskimoottoriveneet) ja sen lisäksi syöttää säilöntäöljyä sylintereihin. Esim. suuttimet pois ja sieltä. Näin ei yleensä tehdä, liikaa vaivaa. Muovipussi pakoputken päässä ei vaikuat asiaan.

      • pakoputken tyhjentän

        Haihtuuko pakkasnesteseoksesta ruostuttavia höyryjä vai ei? Siis onko parempi tyhjentää pakoputki glykolista vai jättää se sinne jolloin ilma pakoputken ja moottorin välillä on takuulla 100% kostea vesi/glykolihöyrystä?


      • Tuopponen
        pakoputken tyhjentän kirjoitti:

        Haihtuuko pakkasnesteseoksesta ruostuttavia höyryjä vai ei? Siis onko parempi tyhjentää pakoputki glykolista vai jättää se sinne jolloin ilma pakoputken ja moottorin välillä on takuulla 100% kostea vesi/glykolihöyrystä?

        Suuttimia ei normaalisti oteta pois, muuten kuin tarkastusta varten.
        Kaikki "suoja" käsittelyt tehdään käyntikuntoiselle koneelle.
        Tulppaaminen suojaa nykyään eniten turboa, joissain vanhemmissa koneissa joutuu venttiilit käymään vasaralla läpi keväisin, voimakkaan ruostumisen takia. Käytännössä tulppaamisesta ei ole ollut todistettavaa hyötyä

        Alla on suositeltu työjärjestys sisämoottoreille.
        Pidä huoli konehuoneen tuuletuksesta. Impellerin ollessa pois paikaltaan pakokaasut tulevat sen pesän kautta konehuoneeseen.

        - Tarkasta jäähdytysnesteen pakasenkesto. (Lisää korroosion esto ainetta.)
        Noston jälkeen
        - Sulje pohjaventtiili. (Laita pytsi imuaukon alle.)
        - Aja glykol/vesiseos merivesisuodattimenkautta järjestelmään.
        - Avaa pohjaventtiili ( glygol saattaa jumiuttaa pohjaventtiilin talven aikana)(tyhjennä pytsi)
        - Poista impelleri
        - Aja tyhjäkäynnillä (koneen valmistajan määräämä/suosittelema) suojaöljy esisuodattimen kautta polttoaine järjestelmään, kuulet kyllä käyntiäänestä milloin sitä on riittävästi
        - Pese veneenpohja ja kyljet (jotta mahdolliset glygol jäämät saadaan rungosta pois)
        - Irroita märkäpakoputki koneen päästä. (Saattaa olla aikamoinen temppu, eli tulppaa läpivienti)
        - Vaihda koneen ja vaihteen voiteluöljy, sekä kaikki suodattimet ja anodit.
        - Kiinnitä uusi impelleri


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      54
      4706
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      168
      4265
    3. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      67
      3882
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      126
      3855
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      49
      3671
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      79
      3498
    7. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      98
      3041
    8. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2895
    9. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2716
    10. Korjaamo suositus

      Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      15
      2450
    Aihe