Olemme suunnitelleet lomamatkaa Etelä-Puolaan ensi heinäkuussa. Meitä on kuusi aikuista sekä muuta melko isoksi päässyt lapsi. Matkat teemme lentämällä ja paikanpäällä liikumme vuokra-autolla. Onko hyviä ehdotuksia kohteista sekä majapaikoista tällä alueella (Krakovan lisäksi).
Etelä-Puola heinäkuussa
5
660
Vastaukset
- Kallevv
Ainaskin Zakopane on kiva ja kaunis! Ehdottomasti kannattaa käydä tutustumassa, sekä Tatravuoristoon muutenkin!
Tsekkaa joitain kuvia: http://www.laitapuolenkulkija.com - Paa-vo
Tämä saattaisi kiinnostaa aikuisiakin: http://www.termabukowina.pl/en/
Olin heinäkuussa kaksi viikkoa Krakovassa, joka on mielenkiintoinen, kaunis kaupunki. Näkemistä ja tekemistä riittää; fillarointia, konsertteja, terasseja, museoita. Yksi päivä kului kun menimme bussilla Wieliczkaan ja tutustuimme suolakaivokseen. Toinen päivä meni keskitysleireillä... Ja kolme päivää vietimme Zakopanessa, vuorilla patikoiden. Majapaikka löytyi kun kävelimme hotellin ovesta sisään ja saimme viehättävän kattohuoneen käyttöömme. Puolan maaseutu on kaunis, tiet erinomaisessa kunnossa ja liikenne toimii hyvin. Joskus on mentävä uudelleen!
Jos reissupäiväkirja ja kuvat kiinnostavat, ota yhteyttä.
[email protected]- Karolus51
Zakopanea ei tosiaan kannata ohittaa, tuntui viime kesänä ettei vielä parin päivän jälkeen olisi malttanut jatkaa matkaa. Keskustan kävelykatua vain mentiin ylös ja alas, gondolihissikin Tatralle jäi kokeilematta. Majapaikkoja kaupunki on täynnä, heinäkuun alkupuolella ei vielä pitäisi olla suurempia ongelmia vaikkei etukäteen varaisikaan. Mutta jos teissä on yhtään seikkailuhenkeä, suosittelisin kyllä pistäytymistä Tatran toiselle puolellekin Slovakiaan, tiet ovat yhtä hyviä kuin maisematkin, esim. Banska Bystricaan ja Liptovsky Mikulasiin voi tehdä päivämatkan. Zakopanesta itään päin ajattelimme mennä ensi kesänä, vuoristoseudun ja savujuuston koukkuun kun jää niin eipä siitä pois pääse ja miksi pitäisikään.
- Triine
Suosittelen Zakopanen sijasta Wislaa, Adam Malisin kotikylää. Edullisempaa ja aidompaa puolalaista vuoristoseutua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683