Naiselle auto

---- ???

ei uutta, mutta mikä olisi naiselle sopiva automerkki.
Tarttis hiukka tietoa, ei mitään puntoa tai vastaavaa .

60

474

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakkosauto

osto 2004 corolla ei muuto kuin ajoa varma vehje meidänkään rouva ei sitä ole saanut särettyä muut tähän astiset autot hän on rikkonut järkeään

• Toimiva ei romu

lada.Lujaa laatua.Tai skoda.Mikä nyt käytössa?Muista sitten väri kysästä myös.

• Veera*

eroa on miehen ja naisen autolla?!

Olen nainen, enkä omista autoa, enkä aio kyllä hankkiakaan. Olen kuitenkin ollut monen kuskin kyydissä, enkä ole huomannut eroa miesten ja naisten autonvalinnassa.

PS. Oletko itse mies vai nainen?

• ei se millä ajaa

että ap. on nainen.Tai eksynyt väärälle palstalle.Ja eikö kannata kysyä mielipidettä häneltä , kelle sitä autoa on hankkimassa.Koeajaa eri merkkejä,niin löytyy passeli menopeli.Muistaa myös säännölliset huollot,jotta voi nauttia monista yhteisistä vuosista.

• Miehen autolla ja naisen autolla. Enempi se käyttötarkoitus sanelee.
        Itselläkin on harkinnassa, joko tuota uusis, vai teettäiskö korille perusremontin ja ajais vielä parisataa tuhatta.
        Minun käyttötarkoitus on varmaan aika kaukana naisten autotoiveista, etten osaa tuohon sanoa muuta kun, jos ajaa pitkää matkaa isompi on parempi. Ranskalaiset autot kierrän kyllä kaukaa.

• Veera*
        k-kotton kirjoitti:

Miehen autolla ja naisen autolla. Enempi se käyttötarkoitus sanelee.
        Itselläkin on harkinnassa, joko tuota uusis, vai teettäiskö korille perusremontin ja ajais vielä parisataa tuhatta.
        Minun käyttötarkoitus on varmaan aika kaukana naisten autotoiveista, etten osaa tuohon sanoa muuta kun, jos ajaa pitkää matkaa isompi on parempi. Ranskalaiset autot kierrän kyllä kaukaa.

että paljon tien päällä olevat naisetkin valitsevat auton työkaluksi eikä kalunjatkeeksi. :)

Mikä ranskalaisissa autoissa on vikana? Eivät kestä Suomen ankaraa talvea tai sorateitä?

• Veera* kirjoitti:

että paljon tien päällä olevat naisetkin valitsevat auton työkaluksi eikä kalunjatkeeksi. :)

Mikä ranskalaisissa autoissa on vikana? Eivät kestä Suomen ankaraa talvea tai sorateitä?

Varmaan parhaiten ruostumista vastaan. Mutta kestääkö kuski sitä pikkuvikojen sumaa takuuaikana ja varsinkin takuuajan jälkeen. Se kun nyt vian kun vian vuoksi korjaamolla maksaa monta sataa euroa.
        Jostakin merkistä on sanonta, että se on Ranskan autoteollisuuden lahja Suomen autokorjaamoille.

• kenen taiteilijan
        k-kotton kirjoitti:

Varmaan parhaiten ruostumista vastaan. Mutta kestääkö kuski sitä pikkuvikojen sumaa takuuaikana ja varsinkin takuuajan jälkeen. Se kun nyt vian kun vian vuoksi korjaamolla maksaa monta sataa euroa.
        Jostakin merkistä on sanonta, että se on Ranskan autoteollisuuden lahja Suomen autokorjaamoille.

Olen kuullut miesten sanovan, että ranskalisen auton konepellin alta löytyy taideteos :-).

• k-kotton kirjoitti:

nyt eroa, joku raavas mies jossain Micrassa;)

Onko oikein kokemustakin niistä ranskalaisista? Itsellä oli lähinnä mielikuviin perustuneita "kokemuksia", jostain simcan, vitosrellun ja horizonin ajoilta. Niin se mielipide kuitenkin muuttui kun kokemuskin muuttui omakohtaiseksi, 15 autostani kaksi toiseksi viimeisintä, pösöä, kun ovat olleet parhaat autoni, joka suhteessa.

• Veera*
        k-kotton kirjoitti:

sitten ranskalaisilla paremmat tulot, kun pystyvät korjaamaan autonsa? :)

Joskus, harvoin lueskelen autotestejä lehdistä...paras auto vaihtelee vissiin testaajasta riippuen?

Mutta kuka voisikaan olla ihan objektiivinen kun on autoista kyse? :)

• k-kotton kirjoitti:

mahdollisesti olevista lastentaudeista en tiedä mitään, haukkuuhan ne toiset niitä. Mutta molemmat käytettynä ostamani pösöt on olleet ehkä huolettomimmat autoni.

• Veera*
        mies-vm56 kirjoitti:

mahdollisesti olevista lastentaudeista en tiedä mitään, haukkuuhan ne toiset niitä. Mutta molemmat käytettynä ostamani pösöt on olleet ehkä huolettomimmat autoni.

niin että ranskalaiset autot ovat Persoonallisia yksilöitä? Jokainen erilainen, vaikka olisi kyse saman tehtaan, samasta mallista ja valmistusvuodesta? :)

Siis vaihtelua laadussa.

• mies-vm56 kirjoitti:

että uusia malleja ei testata tarpeeksi ennen, vaan ensikäyttäjät testaavat lastentaudit pois. Nyt niissä on niin paljon elektroniikkaa, että nollan kahtapuolta olevalla kelillä joku varoitusvalo aina vilkkuu, jos ei asu korjaamon vieressä ja joutuu ajamaan viikoittain korjaamolle kukaties sata kilsaa sivu, niin se kysyy luonnetta.
        Ei mulla ole ollut ranskalaista, mutta läheltä seurannut, ja useampi on kerran kokeiltua tullut samaan tulokseen, että helpompaa on, kun pysyy kaukana niistä.

• Veera* kirjoitti:

niin että ranskalaiset autot ovat Persoonallisia yksilöitä? Jokainen erilainen, vaikka olisi kyse saman tehtaan, samasta mallista ja valmistusvuodesta? :)

Siis vaihtelua laadussa.

asiantuntija en ole mutten ihan noinkaan lähtisi väittämään. Taitaa tänä päivänä olla murheita ja lastentauteja vähän merkissä kuin merkissä. Kova kilpailu pakottaa tuomaan uudet mallit kiireellä markkinoille.

• k-kotton kirjoitti:

että uusia malleja ei testata tarpeeksi ennen, vaan ensikäyttäjät testaavat lastentaudit pois. Nyt niissä on niin paljon elektroniikkaa, että nollan kahtapuolta olevalla kelillä joku varoitusvalo aina vilkkuu, jos ei asu korjaamon vieressä ja joutuu ajamaan viikoittain korjaamolle kukaties sata kilsaa sivu, niin se kysyy luonnetta.
        Ei mulla ole ollut ranskalaista, mutta läheltä seurannut, ja useampi on kerran kokeiltua tullut samaan tulokseen, että helpompaa on, kun pysyy kaukana niistä.

saada uudet mallit myyntiin. Tuota lastentautiongelmaa taitaa kyllä nykyään olla merkillä kuin merkillä, no ehkä toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Ei myöskään välttämättä ole ihan paras ajatus ostaa aivan uusi malli heti sen markkinoille tultua, lastentauteja piisaa.
        Itse ajan vanhoilla autoilla, joista ne lastentaudit on jo korjattu ajat sitten.

• mies-vm56 kirjoitti:

nyt eroa, joku raavas mies jossain Micrassa;)

Onko oikein kokemustakin niistä ranskalaisista? Itsellä oli lähinnä mielikuviin perustuneita "kokemuksia", jostain simcan, vitosrellun ja horizonin ajoilta. Niin se mielipide kuitenkin muuttui kun kokemuskin muuttui omakohtaiseksi, 15 autostani kaksi toiseksi viimeisintä, pösöä, kun ovat olleet parhaat autoni, joka suhteessa.

kun mustalainen hevosta;).
        Mulla on auto ollut yli 30 vuotta ja vasta toinen menossa. Ihan olen tyytyväinen tuohon ollut mutta alkaa se olla jo aika vanha, ollut mullakin kohta 20 vuotta. Olen tuossa jo jonkin verran katsellut uudempia, mutta ei ole oikein sopivaa ollut, kovin ovat matalia nuo uudet autot. Maasturit taas syö niin paljon ja jousitus on kova.

• Veera*
        mies-vm56 kirjoitti:

asiantuntija en ole mutten ihan noinkaan lähtisi väittämään. Taitaa tänä päivänä olla murheita ja lastentauteja vähän merkissä kuin merkissä. Kova kilpailu pakottaa tuomaan uudet mallit kiireellä markkinoille.

ihan oikeassa. Satuin vaan lukemaan muutama vuosi sitten Saabin laatuongelmista. Oli paljon eroa tehtaiden välillä. Syitä tutkittiin ja niitä löydettiinkin. Laadun taso vakaantui, mutta siitä ei näköjään ollut mitään hyötyä. :)

• Veera*
        k-kotton kirjoitti:

Mulla on auto ollut yli 30 vuotta ja vasta toinen menossa. Ihan olen tyytyväinen tuohon ollut mutta alkaa se olla jo aika vanha, ollut mullakin kohta 20 vuotta. Olen tuossa jo jonkin verran katsellut uudempia, mutta ei ole oikein sopivaa ollut, kovin ovat matalia nuo uudet autot. Maasturit taas syö niin paljon ja jousitus on kova.

se taas nähdään! Miehet suhtautuu autoon tunteella, naiset järjellä. Sinullakin vasta toinen auto menossa ja silti ehdit olla asiantuntija ranskalaisissa. :)

Uskot kuulopuheisiin vaikka et tiedä miten moitittua autoa on käsitelty. Onko vika autossa, vai kuskissa. )

• k-kotton kirjoitti:

kuitenkin kuin asuntoa. Viisi vuotta kauemmin on sitten minulla auto ollut. Ensimmäisen viiden vuoden aikana taiskin jo mennä viisi autoa.
        Hyvin sisäänajettu alkaa olemaan autosi;) Eikö noin kauan olleella ala jo olemaan tunnearvoakin niin paljon, ettei sitä enään raski vaihtaakkaan;)

• mies-vm56 kirjoitti:

kuitenkin kuin asuntoa. Viisi vuotta kauemmin on sitten minulla auto ollut. Ensimmäisen viiden vuoden aikana taiskin jo mennä viisi autoa.
        Hyvin sisäänajettu alkaa olemaan autosi;) Eikö noin kauan olleella ala jo olemaan tunnearvoakin niin paljon, ettei sitä enään raski vaihtaakkaan;)

Ei sillä mitään saisi. Tuonne varaston nurkkaan teen tilaa, ja pistän alkuun suojaöljyn.
        Sehän se, kun tuo vanha diesel rouskuttaa nokalla, niin siinä on jo turvallinen tunne;). Uudemmat tuntuu niin huterillekkin, oven kun kiinni panee kuuluu vain, että läps.

• Veera* kirjoitti:

se taas nähdään! Miehet suhtautuu autoon tunteella, naiset järjellä. Sinullakin vasta toinen auto menossa ja silti ehdit olla asiantuntija ranskalaisissa. :)

Uskot kuulopuheisiin vaikka et tiedä miten moitittua autoa on käsitelty. Onko vika autossa, vai kuskissa. )

Kovaa yritystä ajaa ranskalaisilla. Viimeisen takuu kun loppui, sen jälkeen vaihtui sitten merkki.
        Pitää siellä lumisilla teillä, jossa pohja ottaa hankeen, olla välillä järkikin mukana. Mulla on ketjut vetopyöriin, jos vaikka oikein tiukka paikka tulee.

• Enkeli-trio
        k-kotton kirjoitti:

ensteks jo kool on merkityst !!!
        Emmää ainaska saa pitkää autoo parkkeeratuks,
        simmosel on kamala pakittaakki,diih.

• Bonzuur
        k-kotton kirjoitti:

ohje
        "Jostakin merkistä on sanonta, että se on Ranskan autoteollisuuden lahja Suomen autokorjaamoille"!

Varo helevetissä Renaultia ja Citikkaa sekä Pösöä.

• 50 plus

Ehdottomasti Audi ja uutena tietysti.

• Enkeli-trio

Renault Clio on söpö ja näppärä !
      Eikä värinkä mittää välii,ku kirsikanpunanev vaa oh : )
      Metallifäri ja sisustus sit ilma metallii,mut samaa sävyy : )

• viivatiina

pieni näppärä varma ja luotettava.

• Citroen...

on niin nätti ja naisellinen. Jos ei niin "karamelli" tarvi olla, niin Skoda Fabia, se on hyvä ja näppärä auto.

• viivi-amaldiina

olisi hyvä ja kestävä Toyota merkiltään, nimittäin ajoin 20v Camryllä, ei jättänyt tielle, aina varma, kevyt ajaa.
      Näen tämän auton vieläkin liikenteessä ihan ikävää puskee.
      Nyt ajan Hondalla, ei hullumpi sekään.
      As,,auto onkin sitten omaa luokkaansa ajettava tuulisella kelillä.
      Mutta ei kai ole naiselle sen kummempi valita autoa kuin miehellekkään.

Automaattivaihteinen olisi kyllä kiva, ei kyllä kokemusta, mutta jotenki kiehtos.

• 9+19

pellit niin kauan;)?
        Onhan tojotat toki hyviä autoja, teknisesti luotettavia kulkuneuvoja. Ite vaan vanhemmilla ajavana olen ruosteelle allerginen ja ajettavuuden ja matkustusmukavuuden pitää olla parhaasta päästä, siksi kierrän japsit.

• viivi-amaldiina
        9+19 kirjoitti:

pellit niin kauan;)?
        Onhan tojotat toki hyviä autoja, teknisesti luotettavia kulkuneuvoja. Ite vaan vanhemmilla ajavana olen ruosteelle allerginen ja ajettavuuden ja matkustusmukavuuden pitää olla parhaasta päästä, siksi kierrän japsit.

paikkailtiin ja maalattiin auto kokonaan.
        Hyvät oli penkit Camryssä, tosi hyvät jaksoi istua pitemmätkin matkat.

Ja samoissa maaleissa auto kulkee edelleen.....

• Veera*

Osta maailman suosituin auto.

Kertoisin merkin ja vuosimallin, mutta en satu tietämään. Mutta arvaanpa että joku muu tietää...

• viivi-amaldiina

mersu, eilen just autettiin vm 2006 tienpäällä, kone vaan sammunu. :))

• Veera*
        viivi-amaldiina kirjoitti:

mersu, eilen just autettiin vm 2006 tienpäällä, kone vaan sammunu. :))

Kun ei tullut mieleen Mersu! Suomessa ainakin taitaa monelle olla autojen auto, vaikka saksalaiset sanovat mainoksessa Volkswagenista että se on Das Auto. :)

• ou jee

siis Volvo

• Pirre*

Auto kuin auto pysyy myös naisen käsissä, kunhan nyt ei ole mikään loppuun ruostunut rove, - remonttia ei jaksa..

• Heikunkeikku

Ristiäisissä väki oottelee jännittyneenä, että mimmonen nimi sille kulta-hippulaiselle oikein annetaan.
      Pappi kajauttaa nimen ja jokainen pyörittelee Nimeä päässään.... Joku ihastuu oitis, joku tuumailee, että miten ne nyt tommosen tuli valinneeksi.
      Olivat ajatukset mimmoset tahansa, niin muutaman hetkosen kuluttua, ei voisi kuunaan kuvitella, että kulta-hippulaisella olisi joku muu nimi. Kulta-hippulainen on ihan muuttunut nimensä "näköiseksi".

Näin autoissakin. Kun sillä omalla autolla ajaa, niin kumman hyvin se peppu sopii kuskin penkkiin, ratti on presiis oikeassa vinkkelissä, vaihdekeppi yes, näköö hyvin tielle, auton nokkakin on mitä parahimmassa kohdassa.
      Mutta kun satunnaisesti istuu vieraaseen autoon, niin voi-jee, ku se on höntin oloinen. KAIKISSA on jotakin vikaa.
      Kun vajaa kaks vuotta sitten olin vaihtamassa autoa ja kyselin muiden mielipiteitä, niin voin sanoa, että sain tasan niin monta autonmerkkiä, kuin oli vastaajiakin. Jostakin kumman syystä jokainen kehui sitä Omaa merkkiä tai edellistä autoa...

Sitten kun istahdin uuteen(käytetty) autooni ja vähän aikaa sillä kurvittelin, niin Jee, että oli makeeta. Takapuoli löysi sopivan tuntuman penkistä ja kaikki oli kohdallaan.

En ymmärrä mitä eroa on naisen ja miehen autolla.
      Enemmän ajattelen, että jollakin tavalla ihmisen luonne "määrää" autonvalinnan.
      Sporttinen mimmi/mies ehkä mieluummin valitsee sporttisemman auton..... joku tuumailee, että mitä välii, ku vaan etiäpäin pääsöö...

Nykyajan autot on kait kaikki suhteellisen hyviä. Tuuria, mimmosen auton (yksilön) saa, jos vanhana sen ostaa. Itsellä kävi tuuria, vaikka vähän hiki otsalla tuumailin, että mitenkähän käyp. Ostin sen Sikana säkissä Nettiautosta Hesan läheltä. Ihastuin siihen, se oli näköiseni.

Ehkä olis hyvä kiinnittää huomio ajettuihin kilometreihin. On kaiketi eroa, jos on 1,4litran moottori tai kahden litran moottori. Jos mittaris on 200 000km pienes autos, niin ehken valitsisi sitä.

• henri|

siinä on kumipyörät ja sähkövalot, oikein sopiva juuri naiselle.

• vaihtasin Astran Tigraan, uuteen, kun ois varaa!! Paitti että kortti vois lähtee runsaista ylinopeussakoista.

• henri>)>

• henri|
        mies-vm56 kirjoitti:

ei ole järin suuri kun on vain tuo yksi ooppeli mutta sitäkin huonompi. Ei enään ikinä ooppelia.

on omat pienet tyyppiviat. Säänöllinen huolto, tai jos pystyy polvillaan ne korjaamaan, niin hyvin pyhkii.

• henri| kirjoitti:

on omat pienet tyyppiviat. Säänöllinen huolto, tai jos pystyy polvillaan ne korjaamaan, niin hyvin pyhkii.

kuin auto kuluu käytössä. Mutta kun tuon toisen viereen ei tarvi polvistua läheskään niin usein.

• -minttupuu---

• Pirre*
        mies-vm56 kirjoitti:

kuin auto kuluu käytössä. Mutta kun tuon toisen viereen ei tarvi polvistua läheskään niin usein.

semmoinen pikku "rysleri", se on aika kätsyn näköinen, samalla jotenkin vanhan mallinen, mutta motermi kummiskin. Semmoisen mie ottasinkin..

Työautoina heillä on Mersedes Vito -bussi. Toisella tyttärellä on Audi ja sitten toisena tuollainen Mersedes Vito, mutta hieman vanhempaa mallia kuin vanhemmalla siskollaan, - siitä mennä paukahti tässä joku viikko sitten turbo ja se teki 2000 euron loven nuorten tiliin :/ Eli tämmöisiä auto valintoja meijjän tytöillä - naisilla :)

• -minttupuu--- kirjoitti:

olipas HYVÄ!!!

sai hymyä huuleen, mut pikkase otti välil vattan pohjasta:)))

• paapuuri

• viivi-amaldiina
        henri>)> kirjoitti:

suattaapi olla, vuan suaataapi olla että ei.
        http://www.youtube.com/watch?v=WBUUojWif9o&feature=related

meinasi umppari puhjeta oli nii vauhdikasta .....

• Pirre*

• RIMMIR

oltava bemari ja iso sellainen , siinä pelkääjän paikalla mies kuin mieskin on hyvän näköinen :)))

• Auto se olla pitää

farmari Mersu.

• Heikunkeikku

Vautsi-vaude-vaude-vautsi. Onnea nyt sitte kauhiasti, jos semmosen ostaa pätkähytit.
        Kyllä kelepais mullekin. Olis autoa koko loppuelämäksi, eikä haittais, vaikka kilometrejä kertyis enemmän, kuin enemmän.

Minä katsastin eilen auton. Tuli huomautus etuvakaajasta. Kuukausi aikaa laittaa se kuntoon. Toivottavasti ei ole suuri rahanreikä. Mikähän se semmonen etuvakaaja on? Naisella ne on tissit ja miehillä ei.... mutta autossa, tartteeko semmosia etuvakaajia laisinkaan, jos on taitava kuski. Minä oon.

• On turvallinen, eikä tutise. Pistä talveksi kannellinen hiekkasankko takakonttiin, niin kulkee taitavalla ajulla pahemmasta paikasta kun moni muu auto,eikä perä lähde luisuun. Jos tarviit kärryä vedättää, siinä se on verraton, sitkeä moottori vetää jullittaa pienillä kierroksilla, pakittaminen ahtaisiin paikkoihin on helppoa.

• aikonut ..

ostaa Volgan tai Fordin?

.

• Oikein turvallisia kilometrejä uudelle autollesi:)))

• Meriläinen

on niitä mitä mie en yleensä lue, mutta tulin kurkkimaan ja näin viestisi.
        Onnea minunkin puolestani :)

• isot vehkeet

jokaisen naisen kannattaa hankkia pikku citimaasturi. Näkee pitkälle ja on hyvät tavaratilat viedä lahjoja lapsille!

• gääg

ovat nyt out!

• gääg kirjoitti:

ovat nyt out!

on Qachqai, hyvä auto on ollut, kaupungissaki helppo ja ketterä parkkeerata. Minua ei haittaa vaikka oliski out, en oo sitä hommannukkaa muutoin kun sen helpon ajettavuuden ja turvallisuuden takia:))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1704
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      67
      896
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      653
    Aihe