Eli vuokralla asutaan. Lapsi on ehtinyt piirtämään olohuoneen ja toisen makuuhuoneen tapetteihin. Mitenköhän kustannukset? voiko tapetit vaihtaa itse? korvaako kotivakuutus?
Ja mikähän hinta tulee jos vuokranantaja joutuu poismuuttaessa tapetit vaihtamaan?
tapettien vaihto
4
1096
Vastaukset
- Vuokranantajana
Määrää miten korvaatte vahingon vakutuusyhtiö vastaa vakuutukseenne niitäkin on 100 erilaista kotivakuutuksenakin.
- tapiseeraaja
Suosittelisin, että itse tapetoitte, tulee teille halvemmaksi. Jos jätätte vuokraisännän huoleksi voipi käydä näin: vuokraisäntä palkkaa tapetoijan remppafrimasta ja ostaa tapetit ja vehkeet normaalihinnalla. Lasku voi olla kallis, siis todella kallis, eikä teidän auta sitten muuta kun maksaa kun olette vahingon aiheuttaneet. Suosittelen siis seuraavaa: otatte yhteyttä vakuutusyhtiöön ja kerrotte tilanteen, luulen kyllä etteivät korvaa ko. tapausta, mutta kannattaa yrittää. Sitten otatte kuvat turmellusta tapetista. Soitatte vuokranantajalle ja laitatte kuvat hänelle ja pyydätte paperiin kuittauksen, että saatte luvan itse tapetoida seinät uudelleen. Tämä siksi, että jos ette kerro vuokranantajalla, tai ette saa lupaa, niin vuokranantaja voi sitten vuokrasuhteen loppuessa vaatia teitä palauttamaan asunto siihen kuntoon kun se oli teidän sinne muuttaessa, tämä tarkoittaisi esim. juuri samanlaista tapettia ja tapetointijälkeä. Niin ja kun olette tapetointiurakkanne saaneet päätökseen niin pyytäkää vuokranantaja paikanapäälle varmistamaan että seinät on ok. Ja varoituksen sana vielä: älkää misään nimessä, siis missään nimessä, uskoko jos vuokranantaja sanoo, että ei tarvitse tapetoida, hän on muutenkin ajatellut vaihtaa tapetit teidän jälkeenne. Tämä tarkoittaa sitä, että te maksatte viulut ja vuorkanantaja voi jokatapauksessa muutta mielensä ja vaatia teiltä kuitenkin korvauksia. Tai jos kuitenkin sovitte, ettei mitään tarvitse tehdä, sopikaa kirjallisesti.
Eli siis tapetoikaa itse, tulee halvemmaksi, eikä ole niin vaikeaa kun alkuksi kuvittelee.
Nämä nauvot teille antaa kahden, nyt jo aikuisen pojan äiti =)
- Kivaa puuhaa.
Mennessämme vuokralle, tapetoimme itse koko kolmion samantien uuteen uskoon. (emme kysyneet vuokranantajalta kyllä yhtään mitään) Tapettia saa usein halvalla isojakin eriä. Ja liisterin sekoittaa kyllä kuka vaan purkin ohjeiden mukaisesti. Kaksi henkilöä on hyvä olla, yksinkin sujuu jos osaa. Tyhjässä asunnossa on tietty helponpaa, kun voi lattialla vuotia levitellä. Meillä ei mennyt kuin se yksi päivä kolmion tapetoimiseen. Tosin aikaisesta aamusta - yö myöhään. Kaksin tehtiin. Tapetit ja liimat maksoivat n.150, tapetti harja meillä jo oli valmiiksi.
Ja vuoden asuttuamme omakotitalomme valmistui, ja vuokra-asuntokin löysi uuden asukin ihan ensimäisellä näytöllä.- Vuokranantajana
Tietenkin läiskii tapetit seinille virheetöntä jälkeä tekee harvempi ammattiihminenkään epäilen sinunkin saamaa lopputulosta, onhan huonosti laitettu tapettikin parempi kuin revityt seinät.Vuokranantajalta tietenkin asiasta pitää kysyä ei hänen ole pakko hyväksyä vuokralaisen tekemiä remontteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815