En haluaisi nostaa venettä talveksi ylös koska nosto on niin kallis.
Voinko jättää veteen jos laitan luukut kiinni ja lämppärin päälle talven ajaksi ? niin ja laitoin glykolit veneen pohjaan jo viime keväänä.
veneen nosto
13
836
Vastaukset
- Jareta
niin olisi kiinnostavaa tietää mihin kohtaa pohjaa glykolit laitoit ja minkä verran olet laskenut lämppärin sähkökuluille talveksi?
- Urpolaattori
Ripottele merisuolaa siihen veneen ympärille niin meri ei jäädy siitä kohtaa.
Glykolit pohjassa on kans hyvä. - Veneillyt
ovat joskus tutkineet vedessätalvehtimista purkkarien osalta, jos on metalliköli n. 1,2 - 1,5 m syvä ja vettä
vähintään 1.5m kölin alla, ei jäädy liikaa kiinni, sillä köli nostaa sulasta vedestä lämpöä runkoon. Pahin ja vaarallisin jäätymäkohta on moottorin vedenoton pohjaventtiili. - ompi
Mitä maksaa jos on kallis?
- onnittelija
ei edes kovin laadukas provo, mut sait silti pari vastausta. onnea
- joopasjoo...
Että vastaukset vastaavat provon tasoa.
Merisuolaa ripottelemaan :) - purovettä
joopasjoo... kirjoitti:
Että vastaukset vastaavat provon tasoa.
Merisuolaa ripottelemaan :)Minä käytän talvisin veneen sisällä ja moottorissa ja putkistoissa purovettä koska se ei jäädy ja on myrkytöntä.
- klttlk
purovettä kirjoitti:
Minä käytän talvisin veneen sisällä ja moottorissa ja putkistoissa purovettä koska se ei jäädy ja on myrkytöntä.
on ongelmallista, koska saattaa jäätyä kovilla pakkasilla veden vähyyden takia. Itse käytän Imatran kosken juoksutusnäytösvettä, koska se on aina sulaa. Ydinvoimalan lauhdevesi on myös käyttökelpoista, koska Loviisassa ei se yksi paikka jäädy koskaan eli todistettu on
klttlk kirjoitti:
on ongelmallista, koska saattaa jäätyä kovilla pakkasilla veden vähyyden takia. Itse käytän Imatran kosken juoksutusnäytösvettä, koska se on aina sulaa. Ydinvoimalan lauhdevesi on myös käyttökelpoista, koska Loviisassa ei se yksi paikka jäädy koskaan eli todistettu on
Ydinvoimalan lauhdevettä, saa samalla vekkulin vihertävän valaistuksen veneeseen :p
Ja jos kipparin äly ei säteile, niin ainakin vene ja moottori :D- parempaa...
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Ydinvoimalan lauhdevettä, saa samalla vekkulin vihertävän valaistuksen veneeseen :p
Ja jos kipparin äly ei säteile, niin ainakin vene ja moottori :DLoviisankin lauhdevettä parempaa on Olkiluodon lauhde. Ei siinä säteilyä ole, kuten ei Loviisankaan vedessä, mutta tehoa on takana enemmän. Siis vielä varmemmin sulana pysyvää ääriolosuhteissakin.
- Otto Kretschmer
parempaa... kirjoitti:
Loviisankin lauhdevettä parempaa on Olkiluodon lauhde. Ei siinä säteilyä ole, kuten ei Loviisankaan vedessä, mutta tehoa on takana enemmän. Siis vielä varmemmin sulana pysyvää ääriolosuhteissakin.
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista!
Näillä ohjeilla uskallan jättää veneen veteen talveksi ilman huolia.
- P33
Minä oon tehnyt yleensä niin että syksyllä ajan veneen sellaiseen kohtaan missä on n. 10m vettä. Sitten vain pohjatulppa pois ja vene uppoaa siihen. Sitten vain apujollalla soutelee rantaa kaljalle. Tietty paikka on hyvä merkitä muistiin. Niin ja moottorin pakoputki ja imuaukko on hyvä teipata.
Keväällä sitten kuskaan jollalla kasan pingispalloja, mitkä käyn sukeltaan veneen sisälle. Kohta jo vene nouseekin takaisin pintaan. Sisältä yleensä löytyy muutama iso kalakin mitkä sitten palvaan. Pari iltaa menee patjojen kuivatteluun ja paikkojen pesuun. Konekin lähtee yleensä käyntiin, tosin vanha vihreä ei tästä tykännyt, mutta uusi sininen toimii ihan hyvin.
Purjeveneessä on vielä se hyvä puoli että masto jää näkyviin pinnalle. On tosi helppo löytää keväällä. Kerran oli kyllä joku vetänyt kelkalla maston pari metriä lyhyemmäksi, mutta eipä toi pavariassa muutenkaan niin justiin ole.- Bavaman
Paras tähän asti! :-D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62941
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111851Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla277824- 58758
- 55673
- 57580
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k93579Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai45576- 23566
- 79554