Johon olisit halunnut, muttet ikinä päässyt?
Itselläni on vain yksi mielessä, lentokapteeni.
Omaan kyllä koko repertuaarin. Olen pitkä, komea, älykäs, kielitaitoinen, kiinostunut naisista (lentosellaisista).
No, näillä eväillä päsee sikatarhaakin hoitamaan.
tosin sinnekään en ole päässyt...
Ps. Koska mannekiini on varattu vain naisille, manneauki olisi minulle sopiva,ei sekin on varattu...
Mikä olisi ollut toiveammattisi?
34
643
Vastaukset
- Meriläinen
joka juuri tippui ;)
Menen katselemaan tallennuksista Historiaa sarjan "kiinan oudot muumiot".
Arkeologi yhä ja edelleen, mutkun mulle naurettiin.
Ei se mitään käyn sitten vapaaehtois kaivauksilla, jossain.- handek
Kyllä ihan kippeeks asti... tuo kuulostaa ihan hienolta valinnalta. Voisi jopa kutsua.
- AatuH-Sika
handek kirjoitti:
Kyllä ihan kippeeks asti... tuo kuulostaa ihan hienolta valinnalta. Voisi jopa kutsua.
RÖH. Aatu samaa maata kanssasi. RÖH. Turpahöyhenet vaan siistit.
- Heikunkeikku
Kun vanhin poika oli pieni ja häneltä kysyttiin, mikä olis kaikista paras ammatti isona.
Vastaus tuli välittömästi, ilman mitään mietintöjä:
-Joulupukki
Kysyimme sitten, että Miksi juuri joulupukki.
-Koska joulupukki on vaan yhtenä päivänä töissä. Olis paljon vapaata ja vois tehdä kaikkia kivaa.
Mitä meikäläiseen tulee, niin nykyinen ammattini on mulle sopiva ja siinä mielessä toiveammatti.
Ihan pienenä tyttösenä haave olisi ollut balettitanssijatar :) Sitten muuttui taiteilijaksi, taulujen maalaaja.
Arkeologi oli yhdessä välissä. Eläimiin liittyvät ammatit.
Ehkä tällä hetkellä voisin jättää kaikki ammatit pois ja ryhtyä vain harrastelemaan kaikkia. - HTZA
Lennon-HTZA-McCartney
olisi kiva.
Olisi onnistunutkin mutta tuli nälkä ja piti mennä oikeisiin töihin.- kivellä.istuja
Nythän sitten pian pääset antautumaan unelmallesi.
- Ihmettelijä vaan?
Montako ammattia sinulla on? Joskus olen ymmärtänyt että, olet tietokonealalla joku ammattilainen, joskus olet kirjoitellut että olet valokuuva, sitten joskus ymmärtänyt että, työskenet laki-miehenä? Mikä on oikea ammattisi. Vai ovatko nämä kaikki?
opettaja ammatista, nuorena matkaoppaan ammatista :)
Kumpaakaan ei tullut, kouluttauduin alalle jossa en viihtynyt, joten vasta aikuisena, ammatinvaihdon myötä, löysin unelma-ammattini. Siinä olen viihtynyt jo yli kaksikymmentä vuotta.- kivellä.istuja
Meillä alkoi kansakoulussa englannin-kerho koulussa halukkaille (eli kaikille) ja kirjoittelimme sitten miun parhaan tyttökaverini kanssa kirjeitä toisillemme. Minä olin Marie-Elisabeth Benecy (os. Lanzeray), Skotlantilaista syntyperää oleva ruhtinaan tytär ja olin avioitunut hurjan komean Ranskalaisen Lentokapteeni Jean Mark Benecyyn kanssa. Asuimme Lontoon läheisyydessä romanttisessa linnassa jossa oli suuri puutarha suihkulähteineen ja upeat metsästysmaat ympärillä. Meillä oli paljon lapsia, muutamat kaksosetkin vaikka olimme olleet naimisissa vasta viisi vuotta.( Silloin viellä luuli että lapset sikiävät suutelemalla ja syntyvät navankautta parin kuukauden päästä suudelmasta.)
Eli linnan valtiatar ja suurperheen äiti oli kai lapsuuteni ja esipuberteetin aikainen visio.- handek
Sinusta tuli toimistötyötekijä.
kuinka haaveet pettävätkään... - kivellä.istuja
handek kirjoitti:
Sinusta tuli toimistötyötekijä.
kuinka haaveet pettävätkään...Miusta tuli hoitaja, mutta aikuisten. Konekirjoitus sujuu kahdella etusormella ja yhellä peukulla ja huteja o luvattoman paljon, ei siis toimiston tismallista superdonnaa jolla kaikki palaset on kohdallaan, rivissä ja oikein arkistoituina ja päivyrit ajantasalla.
Artesaani miusta piti tulla, mutta vahingossa jouduinkin hoitouralle. - Heikunkeikku
Siis kansakoulussako? Eli monennellako luokalla siihen aikaan alettiin englannin kerhoa pitämään?
Jos oppikouluun mentiin neljänneltä tai viidenneltä, niin hirmu aikaisin tuota englantia on alettu opettelemaan.
Ensin täytyy tietysti opetella englantia, ennen kirjeitten kirjoittamista.
Tästä syystä juolahti mieleen, että ehkä muistat väärin tuon ajankohdan. Luitko tämän kaltaista kirjallisuutta 7-10 vuotiaana? - handek
kivellä.istuja kirjoitti:
Miusta tuli hoitaja, mutta aikuisten. Konekirjoitus sujuu kahdella etusormella ja yhellä peukulla ja huteja o luvattoman paljon, ei siis toimiston tismallista superdonnaa jolla kaikki palaset on kohdallaan, rivissä ja oikein arkistoituina ja päivyrit ajantasalla.
Artesaani miusta piti tulla, mutta vahingossa jouduinkin hoitouralle.Toimitit toisessa tai kolmannessa aviosuhteessa, ja hiukan myrskyisää on ollut...
- hupsispupsi
Heikunkeikku kirjoitti:
Siis kansakoulussako? Eli monennellako luokalla siihen aikaan alettiin englannin kerhoa pitämään?
Jos oppikouluun mentiin neljänneltä tai viidenneltä, niin hirmu aikaisin tuota englantia on alettu opettelemaan.
Tästä syystä juolahti mieleen, että ehkä muistat väärin tuon ajankohdan. Luitko tämän kaltaista kirjallisuutta 7-10 vuotiaana?..ja kyllä silloin luettiin kaik mitä käsiinsä sai, salaa jos ei muuten, äidin kirjan sivuilta!
Ja kolmasluokkalaiset osaa vaikka mitä kun ne haluaa!...vaikka kiinaa.. ;D - kivellä.istuja
Heikunkeikku kirjoitti:
Tästä syystä juolahti mieleen, että ehkä muistat väärin tuon ajankohdan. Luitko tämän kaltaista kirjallisuutta 7-10 vuotiaana?Meille tuli nuori, vastavalmistunut opettajapariskunta silloin kun aloitin kolmannen luokan koulussa ja heillä oli monta ideaa hyppysissään. Oli koko perheelle tarkoitettu askartelu, puuha ja mehu-/kahvittelu kerho.Heti vuodenvaihteessa aloitettiin englanninkerho ja kolmasluokkalaisetkin pääsivät mukaan ja oli kyllä rattoisaa. Minäkin isosiskon sanakirjan avulla kävin kaverini kanssa kirjeenvaihtoa, silloin ei älynnyt ajatella kielioppeja vaan ihan vaan kirjoitettiin sanakirjan avulla sanoja peräkkäi. Siinä englanninkerhossa meillä oli ihan näitä tervehdyksiä ja heklppoja lauluja kaikkea alkeisiin liittyvää. Ei tätä kerhoakaan pidetty kuin se kevät kun opettajatar jäi syksyllä äitiyslomalle, ensimmäiselleen. Tämä opettajapriskunta oli hyvin aktiivinen ja pidetty. Kun koulu lakkautettiin siirtyivät he opettajiksi kirkonkylälle ja koko virkaura heillä tuli täyteen siellä. Opettaja pariskunta oli todella kaunis ja onnellinen pariskunta. Pellosta kun olivat kotoisin niin oli meillä koululaisilla 5-3 ja 2 kilometrin ladut aina valmiina hiihdettäviksi ja katsoimme koulun televisiosta Eero Mäntyrannan hiihdon livenä. Telkkari saatiin opettajien organisoiman paperinkeräyskampanjan avulla.
- kivellä.istuja
Heikunkeikku kirjoitti:
Tästä syystä juolahti mieleen, että ehkä muistat väärin tuon ajankohdan. Luitko tämän kaltaista kirjallisuutta 7-10 vuotiaana?Kirjat oli lasten kirjoja mutta isosiskot toivat kaikki ostamansa silloiset aikakausilehdet meille ja niissä esiteltiin silloin aika paljon kuninkaallisia ja kaikenlaista romanttista hömppää kuvineen ja kaikkineen ja niiden pohjalta oli hyvä mielikuvituksen liikkua kun samalla luki näitä perinteisiä prinsessasatuja ja kun oma siskokin odotti toista lastansa, kevätvauvaa.
- HTZA
Pimu
HTZA vain.
- jauholakkiton
jos jos sen olisin arvannut olisin poliitikko olis nyt terveet nivelet tilillä rahaa ja paatunut omatunto sais nukuttua ja vielä kunnon eläke toimin just toisin tyhmää sakotetaan
Olen ollut kymmenien tuhansien hevosvoimien herrana ,olen ajanut koneita joita lapsena ihailin,teen miljoonalaatikon sisällöstä mitä haluan,tämä kaikkitaito on tullut tekemällä.
En ole kirjoista oppinut kun muuraamaan.
Ei valittamista- kivellä.istuja
Olen kade siulle, haluaisin siun taitosi itselleni. T. Nimimerkki mekaanistenilmiöidenhallinnassa turbotohelo.
kivellä.istuja kirjoitti:
Olen kade siulle, haluaisin siun taitosi itselleni. T. Nimimerkki mekaanistenilmiöidenhallinnassa turbotohelo.
Su yleistietos ja fiksuutes on loppumaton ihmetyksen aihe mulle.
- ---
Turhanharvakseen duuneja, siis rahaa ajatellen. Putkiasentajana tai sairaanhoitajana tienaisi älyttömästi tähän verrattuna.....
=DW= - vaikkapa ..
teurastamolle, ja molle. Olen niin kaunis ja upea, kiinnostunut kielimiehistä.
Menneken Pis on hieno veistos.
. - Königin der Nacht
Työsuojelutarkastajan homma on yksi minun unelmatyöpaikoista, mutta paikkoja on harvoin auki, eikä just silloin, kun minä olen uutta työtä etsimässä. Toimenkuvaani on joskus kuulunut työsuojelupäällikön tehtävä, mutta työsuojelutarkastajan työ olisi laajempi ja monipuolisempi, kuin yhteen työpaikkaan ja yhteen toimialaan rajoittunut tehtäväalue.
Toi otsikko ei ole vitsi. Mä todellakin ihailen oopperalaulajien ammattia ja osaamista. Olisi varmaan hienoa olla oopperalaulaja. - Haaveet kaatuu...
ajattelin ihan tosissani ylioppilaaksi pääsyni jälkeen. Elämä saneli toisin ja päädyin myöhemmin mieheni, nykyisen exän uraputkea tukiessa ja perheestä huolehtiessa "särkyneiden toiveiden yliopistoon" eli kauppaopistoon:/
Myös psykologin ammatti oli jossain vaiheessa ajatuksissa. - yks kottarainen
Hitto mä repesin tolle sun manneauki, hi hii
No, kuitenki, olisin halunnut autonasentajaksi, mutta eihän ne mua ammattikouluun huolineet. Monenlaista on sen jälkeen tullut tehtyä, mutta niistä ei mikään ole se unelma ollut. Nyt en taida enää kelvata mihinkään. - viivatiina
kun tää mitä nyt teen ja tää oli toiveena jo joskus vuonna seitkyt viis.
- Tyytyväinen silti
olinhan isäni tyttö. Ei se huono valinta ollut olenkaan, siis insinööri. 40-vuotiaana opiskelin saman tasoiseen omaan unelmaani. Valtaosa työkokemuskseni on kuitenkin isän unelmasta, ja tämän ikäiselle ei enää anneta kovin herkästi mahdollisuutta yrittää jotain uutta. Luulevat, että meistä ei ole enää mihinkään uuteen. Mistäköhän johtuu? Olen minä uudenkin ammattini nurkasta saanut kiinni, mutta voi olla, etten pääse nurkkaa pidemmälle.
- Toiveammatti
Valtakunnansovittelija.
Piirsin tosi paljon kakarana ja piirrän paljon vieläkin. Aina haukuttiin ja otettiin kynät pois, kun sanottiin, että taas se vaan haaveilee ja haihattelee, meikkaa, peilailee ja töhertelee. Vanhemmat olivat sitä mieltä, että piirtäminen on minulle vahingollista ja että minua pitää ohjata käytännön töihin. Sain silti aina keskikoulussa kuvaamataidosta joka vuosi kympin, mutta sitä pidettiin tosi pahana.
Siispä olisin halunnut muotisuunnittelijaksi. Viihtyisin hyvin suunnittelemassa asuja. Ja tykkään katsoa telkkarista muodin huipulla ohjelmaa.- pannua + purnukkaa
ei toteunut,paitsi kerran koulun joululomalla.
Mut mulla kyllä olis sellasta sekatavaraa, että siihen tarvis hevosen ja rattaat.
Plus hevoskuskin, joka kuskaisi kamaa paikasta A paikkaan B ja C ja takaisin, silleen eessuntaassun! - Kaupunkilainen
pannua + purnukkaa kirjoitti:
ei toteunut,paitsi kerran koulun joululomalla.
Mut mulla kyllä olis sellasta sekatavaraa, että siihen tarvis hevosen ja rattaat.
Plus hevoskuskin, joka kuskaisi kamaa paikasta A paikkaan B ja C ja takaisin, silleen eessuntaassun!Haaveita oli monenlaisia, mutta kasvamisen myötä ne muuttuivat aina vain realistisemmiksi. Ensin halusin opettajaksi, sitten kirjailijaksi, näyttelijäksi, dramaturgiksi ja lopulta kulttuuritoimittajaksi.
Kulttuuria harrastan nykyään vain vapaa-aikana, koska en päässyt toimittajakoulun vaatimaan esiharjoitteluun. Viestintään liittyy kyllä nykyinen työnikin, joskin olen tullut siihen "pitkän kaavan" mukaan toimistotöiden kautta.
Enkä mene vannomaan, ettei minusta isona voisi vieläkin tulla kirjailijaa (se tosin vaatii useamman kuin yhden kirjan julkaisemisen). Yksi eläkepäivien haave on vähintään yhden romaanin kirjoittaminen.
- Minä vaan
Niin, minusta piti tulla opettaja, kielten, humanisti jne. Ei tullut ei. Eipä tullut juuri mitään. Tietoa ja taitoa kyllä. Elämän viisauttakin kait.
Ketjusta on poistettu 50 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422998Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872906SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602812Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012105- 1121978
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä151963Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501579Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371564Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3701421- 871061