Fylloidituumori

Ymmällä ?????

Sain rinnastani otetun paksuneulanäytteen jälkeen diagnoosin fylloidi tuumori. On kuulemma hyvin harvinainen, mutta täytyy poistaa koska voi muuttua pahanlaatuiseksi. Kasvain on kasvanut hyvin nopeasti ja olen peloissani, koska ko. tuumorista ei löydy juuri minkäänlaista tietoa ainakaan suomenkielellä. Olisiko joku jolla olisi tietoa /kokemusta kasvaimesta? Kiitos etukäteen!

7

4229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lorial

      Googleta phylloides tumor tai pelkkä phylloides niin löydät tietoa.

      Toivottavasti voit hyvin.

    • kahdenmamma

      Hei!
      Miten vanha olet? Minulla ihan sama diagnoosi ja olen 36. Sain diagnoosin 4 päivää sitten. Enpä tiedä asiasta paljon minäkään. Mutta lääkärin mukaan voin olla "aivan rauhallisin mielin"... Ja pahalaatuiseksi se voi kuulemma muuttua "30 vuoden päästä". Äidillä oli 1,5 vuotta sitten rintasyöpä, joten tietysti olen huolissani. Joten odotan nyt että pääsisin kirurgin vastaanotolle. Tiedätkö jotain leikkauksesta?

      • hellehattu10

        Hei!

        Minä sain diagnoosin fylloidi tuumori. Tietoa ei tosiaan löydy mistään. Millainen leikkaus sinulle tehtiin? Mitenkä jatkoseuranta?


      • Fylloidi kaksi kerta
        hellehattu10 kirjoitti:

        Hei!

        Minä sain diagnoosin fylloidi tuumori. Tietoa ei tosiaan löydy mistään. Millainen leikkaus sinulle tehtiin? Mitenkä jatkoseuranta?

        Minulla on ollut fylloidi tuumori kaksi kertaa, olen n.50v. Ensimmäinen leikkaus oli ns.säästävä leikkaus ja kolmen vuoden päästä kasvain uusi samassa rinnassa. Tällöin minulta poistettiin koko rinta ja tehtiin samassa leikkauksessa uusi ns.tramrinta. Käyn jatkoseurannassa siitäkin huolimatta että rintarauhanen poistettiin kokonaan, fylloidi kun uusii hyvin herkästi. Yleensä fylloidi on ns.hyvänlaatuinen, mutta täytyy aina poistaa koska se kasvaa nopeasti ja hyvinkin suureksi. Googleta niin löydät ainakin muulla kielellä infoa, suomeksi sitä ei ole juuri saatavana sen harvinaisuuden takia. Tramista yms. rintaoperaatioista löytyy paljonkin tietoa, myös kuvina. Tsemppiä hellehattu, toivotaan että kasvaimesi on hyvänlaatuinen, yleensä näin on. Voin vastailla jatkossakin jos jokin jäi vielä mieltä painamaan. Minä en saanut edes mitään liitäntähoitoja leikkauksen jälkeen joten siinäkin tapauksessa voi ottaa rauhallisesti. Olisi kiva lukea toistenkin ko. fylloidin sairastaneiden kokemuksista.


      • Anonyymi
        Fylloidi kaksi kerta kirjoitti:

        Minulla on ollut fylloidi tuumori kaksi kertaa, olen n.50v. Ensimmäinen leikkaus oli ns.säästävä leikkaus ja kolmen vuoden päästä kasvain uusi samassa rinnassa. Tällöin minulta poistettiin koko rinta ja tehtiin samassa leikkauksessa uusi ns.tramrinta. Käyn jatkoseurannassa siitäkin huolimatta että rintarauhanen poistettiin kokonaan, fylloidi kun uusii hyvin herkästi. Yleensä fylloidi on ns.hyvänlaatuinen, mutta täytyy aina poistaa koska se kasvaa nopeasti ja hyvinkin suureksi. Googleta niin löydät ainakin muulla kielellä infoa, suomeksi sitä ei ole juuri saatavana sen harvinaisuuden takia. Tramista yms. rintaoperaatioista löytyy paljonkin tietoa, myös kuvina. Tsemppiä hellehattu, toivotaan että kasvaimesi on hyvänlaatuinen, yleensä näin on. Voin vastailla jatkossakin jos jokin jäi vielä mieltä painamaan. Minä en saanut edes mitään liitäntähoitoja leikkauksen jälkeen joten siinäkin tapauksessa voi ottaa rauhallisesti. Olisi kiva lukea toistenkin ko. fylloidin sairastaneiden kokemuksista.

        Oliko sulla fylloidi bordeline?


    • Anonyymi

      Multa löytyi Fylloidi tuumori viimeviikolla. Nyt odotellaan yhteydenottoa leikkaavalta lääkäriltä 😭

      • Anonyymi

        Minulla todettiin 2 kuukautta sitten, poistettiin kasvain nyt uusi leikkaus edessä, haluaisin kuulla muiden mielipiteitä Miten on mennyt? Itse asun itä-suomessa Haluaisin jutella saman kokeneiden kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe