Sain rinnastani otetun paksuneulanäytteen jälkeen diagnoosin fylloidi tuumori. On kuulemma hyvin harvinainen, mutta täytyy poistaa koska voi muuttua pahanlaatuiseksi. Kasvain on kasvanut hyvin nopeasti ja olen peloissani, koska ko. tuumorista ei löydy juuri minkäänlaista tietoa ainakaan suomenkielellä. Olisiko joku jolla olisi tietoa /kokemusta kasvaimesta? Kiitos etukäteen!
Fylloidituumori
7
4628
Vastaukset
- lorial
Googleta phylloides tumor tai pelkkä phylloides niin löydät tietoa.
Toivottavasti voit hyvin. - kahdenmamma
Hei!
Miten vanha olet? Minulla ihan sama diagnoosi ja olen 36. Sain diagnoosin 4 päivää sitten. Enpä tiedä asiasta paljon minäkään. Mutta lääkärin mukaan voin olla "aivan rauhallisin mielin"... Ja pahalaatuiseksi se voi kuulemma muuttua "30 vuoden päästä". Äidillä oli 1,5 vuotta sitten rintasyöpä, joten tietysti olen huolissani. Joten odotan nyt että pääsisin kirurgin vastaanotolle. Tiedätkö jotain leikkauksesta?- hellehattu10
Hei!
Minä sain diagnoosin fylloidi tuumori. Tietoa ei tosiaan löydy mistään. Millainen leikkaus sinulle tehtiin? Mitenkä jatkoseuranta? - Fylloidi kaksi kerta
hellehattu10 kirjoitti:
Hei!
Minä sain diagnoosin fylloidi tuumori. Tietoa ei tosiaan löydy mistään. Millainen leikkaus sinulle tehtiin? Mitenkä jatkoseuranta?Minulla on ollut fylloidi tuumori kaksi kertaa, olen n.50v. Ensimmäinen leikkaus oli ns.säästävä leikkaus ja kolmen vuoden päästä kasvain uusi samassa rinnassa. Tällöin minulta poistettiin koko rinta ja tehtiin samassa leikkauksessa uusi ns.tramrinta. Käyn jatkoseurannassa siitäkin huolimatta että rintarauhanen poistettiin kokonaan, fylloidi kun uusii hyvin herkästi. Yleensä fylloidi on ns.hyvänlaatuinen, mutta täytyy aina poistaa koska se kasvaa nopeasti ja hyvinkin suureksi. Googleta niin löydät ainakin muulla kielellä infoa, suomeksi sitä ei ole juuri saatavana sen harvinaisuuden takia. Tramista yms. rintaoperaatioista löytyy paljonkin tietoa, myös kuvina. Tsemppiä hellehattu, toivotaan että kasvaimesi on hyvänlaatuinen, yleensä näin on. Voin vastailla jatkossakin jos jokin jäi vielä mieltä painamaan. Minä en saanut edes mitään liitäntähoitoja leikkauksen jälkeen joten siinäkin tapauksessa voi ottaa rauhallisesti. Olisi kiva lukea toistenkin ko. fylloidin sairastaneiden kokemuksista.
- Anonyymi
Fylloidi kaksi kerta kirjoitti:
Minulla on ollut fylloidi tuumori kaksi kertaa, olen n.50v. Ensimmäinen leikkaus oli ns.säästävä leikkaus ja kolmen vuoden päästä kasvain uusi samassa rinnassa. Tällöin minulta poistettiin koko rinta ja tehtiin samassa leikkauksessa uusi ns.tramrinta. Käyn jatkoseurannassa siitäkin huolimatta että rintarauhanen poistettiin kokonaan, fylloidi kun uusii hyvin herkästi. Yleensä fylloidi on ns.hyvänlaatuinen, mutta täytyy aina poistaa koska se kasvaa nopeasti ja hyvinkin suureksi. Googleta niin löydät ainakin muulla kielellä infoa, suomeksi sitä ei ole juuri saatavana sen harvinaisuuden takia. Tramista yms. rintaoperaatioista löytyy paljonkin tietoa, myös kuvina. Tsemppiä hellehattu, toivotaan että kasvaimesi on hyvänlaatuinen, yleensä näin on. Voin vastailla jatkossakin jos jokin jäi vielä mieltä painamaan. Minä en saanut edes mitään liitäntähoitoja leikkauksen jälkeen joten siinäkin tapauksessa voi ottaa rauhallisesti. Olisi kiva lukea toistenkin ko. fylloidin sairastaneiden kokemuksista.
Oliko sulla fylloidi bordeline?
- Anonyymi
Multa löytyi Fylloidi tuumori viimeviikolla. Nyt odotellaan yhteydenottoa leikkaavalta lääkäriltä 😭
- Anonyymi
Minulla todettiin 2 kuukautta sitten, poistettiin kasvain nyt uusi leikkaus edessä, haluaisin kuulla muiden mielipiteitä Miten on mennyt? Itse asun itä-suomessa Haluaisin jutella saman kokeneiden kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä596389Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1304542Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.182916HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki92281Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1522024Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m391975- 1061923
Voi luoja miten haluaisin
jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai301800- 921601
- 1171477