Lissun kaahasivat rosvo ja poliisi leikissä yli ajotaitojensa ja niin sitä mentiin rautatiesiltaan.
Autosta tuli romua - mutta ei mitään väliä - valtio korvaa vahingon, omat bonukset eivät mene.
Rattijuoppo pääsi karkuun eli rattijuoppo on parempi kuski kuin poliisi !
Poliisiauto törmäsi siltaan - kaksi loukkaantui
Sunnuntai 11.10.2009 klo 03.57
Kaksi poliisimiestä loukkaantui hälytysajossa tapahtuneessa ulosajossa Oulussa.
Onnettomuuteen joutunut poliisiauto romuttui korjauskelvottomaksi. (LUKIJAN KUVA)
Onnettomuus tapahtui Tuiran kaupunginosassa rautatiesillan kohdalla noin kello yhden aikaan aamuyöllä.
Poliisipartio joutui onnettomuuteen, kun se yritti tavoittaa epäiltyä rattijuoppoa. Oulun poliisilaitoksen mukaan miesten auto suistui tieltä ja törmäsi rautatiesillan rakenteisiin. Auto vaurioitui törmäyksessä korjauskelvottomaksi.
Loukkaantuneet poliisit vietiin hoidettavaksi Oulun yliopistolliseen sairaalaan. Heidän vammansa ovat vakavia, mutta eivät ilmeisesti hengenvaarallisia.
Ajokeli alueella on huono ja tiet liukkaita.
IL
EXTRALisää uutisia Oulu-etusivulla
Vuokottaret törmäsivät autollaan siltaan.
26
351
Vastaukset
Kyseessähän on törkeä liikenteen vaarantaminen ja vamman tuottaminen. Pitkä ajokielto vaan ja rv kouraan!
- sijasta korjaan
Kairaketulle. Kun Pyssykylän parooni ei ole tässä antamassa asiantuntemustaan käyttöömme, niin oikaisen Kairaketulle harhakäsityksen. Törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista ei voi käsitellä rv:lla, vaan se menee aina tuomioistuimeen, jos jotakuta halutaan asiassa rangaista. Muutoinhan tuollainen tapahtuma on mitä valitettavin, sattuu se sitten kenelle tahansa.
sijasta korjaan kirjoitti:
Kairaketulle. Kun Pyssykylän parooni ei ole tässä antamassa asiantuntemustaan käyttöömme, niin oikaisen Kairaketulle harhakäsityksen. Törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista ei voi käsitellä rv:lla, vaan se menee aina tuomioistuimeen, jos jotakuta halutaan asiassa rangaista. Muutoinhan tuollainen tapahtuma on mitä valitettavin, sattuu se sitten kenelle tahansa.
Eikös sieltä tuomioistuimesta mitään rangaistusvaatimuksia sitten saakaan (olen ainakin kuullut syyttäjien vaativan syytetyille jotain rangaistuksia)? Pelkkää pään silittelyäkö?
- paronin puolesta
Kairakettu kirjoitti:
Eikös sieltä tuomioistuimesta mitään rangaistusvaatimuksia sitten saakaan (olen ainakin kuullut syyttäjien vaativan syytetyille jotain rangaistuksia)? Pelkkää pään silittelyäkö?
sakkoa. RV tarkoittaa kevennettyä sakotusmenettelyä, jossa asia ei mene lainkaan tuomioistuimeen.
paronin puolesta kirjoitti:
sakkoa. RV tarkoittaa kevennettyä sakotusmenettelyä, jossa asia ei mene lainkaan tuomioistuimeen.
Minä kuitenkin tarkoitin lyhenteelläni rangaistusvaatimusta, joka sisälsi sakon lisäksi mahdolliset korvausvaatimukset muille vahinkoa kärsineille osapuolille, sekä omaisuudelle. Vakuutuksia lienee, mutta ehkä omavastuutakin?
- Paronin prokuralla
Kairakettu kirjoitti:
Minä kuitenkin tarkoitin lyhenteelläni rangaistusvaatimusta, joka sisälsi sakon lisäksi mahdolliset korvausvaatimukset muille vahinkoa kärsineille osapuolille, sekä omaisuudelle. Vakuutuksia lienee, mutta ehkä omavastuutakin?
Sitten "viisasteluni" oli tarpeetonta. Käsitin tuon rv:n eri tavalla.
- .........
Hölmö, etpä näytä paljon juridiikasta tietävän. Jos kyse olisi törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, niin rv:tä ei voisi käyttää seuraavista syistä.
1. Rikoksesta on seurattava joko sakkoa tai enintään kuusi kuukautta vankeutta.
2. Asianomistajan on suostuttava rv-menettelyyn.
3. Törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta on enimmäisrangaistus kaksi vuotta vanketta.
4. Rv:tä ei silloin voi käyttää, jos on kyse ajo-oikeudesta.(kortin menetys) Paronin prokuralla kirjoitti:
Sitten "viisasteluni" oli tarpeetonta. Käsitin tuon rv:n eri tavalla.
Pyssykylän paroni?
......... kirjoitti:
Hölmö, etpä näytä paljon juridiikasta tietävän. Jos kyse olisi törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, niin rv:tä ei voisi käyttää seuraavista syistä.
1. Rikoksesta on seurattava joko sakkoa tai enintään kuusi kuukautta vankeutta.
2. Asianomistajan on suostuttava rv-menettelyyn.
3. Törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta on enimmäisrangaistus kaksi vuotta vanketta.
4. Rv:tä ei silloin voi käyttää, jos on kyse ajo-oikeudesta.(kortin menetys)...vierestä, en viitsi moneen kertaan.
- Per prokura parooni
Kairakettu kirjoitti:
Pyssykylän paroni?
edusti tuossa tutkauskeskustelussa niin ylivertaista retoriikkaa, että häntä oikein kaipaa. Ajattelin jos näin manaamalla saataisiin hänet taas kehiin mukaan.
Per prokura parooni kirjoitti:
edusti tuossa tutkauskeskustelussa niin ylivertaista retoriikkaa, että häntä oikein kaipaa. Ajattelin jos näin manaamalla saataisiin hänet taas kehiin mukaan.
En ole kovin usein tällä palstalla vieraillut, joten en tiedä hänestä, mutta ehkä se tässä tarkentuu. Ilmeisesti värikäs ja vauhdikas kirjoittelija, kun kaivataan? Väriä ja vauhtia muutenkin, johan minuakin ehdittiin luulla joksikin toiseksi.
Noo...- ammattilainen
Kairakettu kirjoitti:
Kairaketulla on aukkoja tiedoissa ja hän on nyt pihalla, kuin lumiukko. Rangaistusvaatimusmenettelyssä ei käsitellä korvauvaatimuksia kenellekään. Sillä ratkaistaan ainoastaan syyllisyys. Rangaistusvaatimuksen edellytyksenä kuitenkin on, että asianomistaja/syytön suostuu sen käyttämiseen. Kolarijutuissa suostuminen on täysin selvää, sillä kaikkilla ajoneuvoilla on pakollinen liikennevakuutus, jolloin syyllisen osapuolen vakuutusyhtiö korvaa liikennevakuutuslain nojalla syyttömän vahingot. Valtion ajoneuvoissa pakollisen liikennevakutuksen sijasta on Valtiokonttori, sillä valtion ajoneuvot eivät ole vakuutettuja. Syyttömän osapuolen onkin asioitava silloin Valtiokonttorin kanssa.
Jos syytön osapuoli ei suostuisi rv-menettelyyn, niin kolarijuttu menisi käräjille. Sielläkään ei korvausvaadetta käsitellä, ellei korvausvaateen esittäjällä ole esittää syyllisen osapuolen vakuutusyhtiöltä kieltäytymistodistusta. Jos on, mikä on erittäin harvinasta, niin silloin oikeus käsittelee sekä syyllisyysasian, että korvausasian samalla kertaa.
Katsos, näin ne asiat menevät !!! - minäkin.
ammattilainen kirjoitti:
Kairaketulla on aukkoja tiedoissa ja hän on nyt pihalla, kuin lumiukko. Rangaistusvaatimusmenettelyssä ei käsitellä korvauvaatimuksia kenellekään. Sillä ratkaistaan ainoastaan syyllisyys. Rangaistusvaatimuksen edellytyksenä kuitenkin on, että asianomistaja/syytön suostuu sen käyttämiseen. Kolarijutuissa suostuminen on täysin selvää, sillä kaikkilla ajoneuvoilla on pakollinen liikennevakuutus, jolloin syyllisen osapuolen vakuutusyhtiö korvaa liikennevakuutuslain nojalla syyttömän vahingot. Valtion ajoneuvoissa pakollisen liikennevakutuksen sijasta on Valtiokonttori, sillä valtion ajoneuvot eivät ole vakuutettuja. Syyttömän osapuolen onkin asioitava silloin Valtiokonttorin kanssa.
Jos syytön osapuoli ei suostuisi rv-menettelyyn, niin kolarijuttu menisi käräjille. Sielläkään ei korvausvaadetta käsitellä, ellei korvausvaateen esittäjällä ole esittää syyllisen osapuolen vakuutusyhtiöltä kieltäytymistodistusta. Jos on, mikä on erittäin harvinasta, niin silloin oikeus käsittelee sekä syyllisyysasian, että korvausasian samalla kertaa.
Katsos, näin ne asiat menevät !!!Lakikirjaa selasin, enkä löytänyt rangaistusvaatimusmenettelyä mistään. Voitko ammattailainen avittaa. Sieltä löytyi kyllä rangaistusmääräysmenttely, josta on oma lakinsakin. Mahdatko tarkoittaa tätä?
ammattilainen kirjoitti:
Katsos, näin ne asiat menevät !!!Älä takerru pikkuasioihin, vaan yritä pysyä aiheessa. Tämä ei ole mikään käräjäsali, vaan keskustelupalsta ja kulloisetkin ilmaisut ovat kansanomaisempia, tai ns. kielikuvia.
Käräjillä voit viilailla pilkkuja ja pykäliä.
- Löeb
Taas oli Vatasen pää MUTTA omat ranteet.Ihan oikein tuollaisille suhareille sininen haarniska ei tee kuskia.
- ettei
ne paskakasat kuollut!kyllä se vielä joku kerta napsahtaa se täysosumakin:-)
ettei kirjoitti:
ne paskakasat kuollut!kyllä se vielä joku kerta napsahtaa se täysosumakin:-)
Eivät ne poliisit yleensä paskakasoja ole, vaikka voi joukkoon niitäkin mahtua. Töitään he tekevät (ja varsin pienellä palkalla), mutta ne työt on määritetty muualla, ei poliisien toimesta.
Hyysäripoliitikot ja muut kukkahatut ne poliisien tehtävät ovat määritelleet ja arvaas keiden toimesta?
Kerronkin heti, äänestäjien!- poliisit putkaan !
Kairakettu kirjoitti:
Eivät ne poliisit yleensä paskakasoja ole, vaikka voi joukkoon niitäkin mahtua. Töitään he tekevät (ja varsin pienellä palkalla), mutta ne työt on määritetty muualla, ei poliisien toimesta.
Hyysäripoliitikot ja muut kukkahatut ne poliisien tehtävät ovat määritelleet ja arvaas keiden toimesta?
Kerronkin heti, äänestäjien!Kusen päähän jäänti varmistetaan jo poliisikouluun pääsyn edelletyksenä.
Olen jokusen kerran poliisin apua tarvinnut ja sitä ei tullut - haukut ja epäasiallista käytöstä sain.
Asian voi hoitaa asiallisesti ja sitten ei - poliisit yleensä valitsevan asaittomuuden.
Mies viedään putkaan vaikka olisi pää kainalossa ja sitten ihmetellään kun kuoli sinne.
Olisi nämäkin poliisit pitänyt viedä putkaan "selviämään" kuten kaikki aivovammaiset ! - putkaan kuolemaan
poliisit putkaan ! kirjoitti:
Kusen päähän jäänti varmistetaan jo poliisikouluun pääsyn edelletyksenä.
Olen jokusen kerran poliisin apua tarvinnut ja sitä ei tullut - haukut ja epäasiallista käytöstä sain.
Asian voi hoitaa asiallisesti ja sitten ei - poliisit yleensä valitsevan asaittomuuden.
Mies viedään putkaan vaikka olisi pää kainalossa ja sitten ihmetellään kun kuoli sinne.
Olisi nämäkin poliisit pitänyt viedä putkaan "selviämään" kuten kaikki aivovammaiset !ne olis pitänyt viedä!
Itse tein jokunen aika sitten eduskunnanoikeusasiamiehelle valituksen kun eräs kusipää konstaapeli haukkui minua kuulusteluissa.
päätös tuli,se oli seuraava:vanhempi konstaapeli(en viitsi nimeä mainita)on kiistänyt kaiken!
Niinpä tietenkin,pitäishän se ymmärtää ettei nämä pimperot uskalla edes pysyä sanojensa takana! - AH
putkaan kuolemaan kirjoitti:
ne olis pitänyt viedä!
Itse tein jokunen aika sitten eduskunnanoikeusasiamiehelle valituksen kun eräs kusipää konstaapeli haukkui minua kuulusteluissa.
päätös tuli,se oli seuraava:vanhempi konstaapeli(en viitsi nimeä mainita)on kiistänyt kaiken!
Niinpä tietenkin,pitäishän se ymmärtää ettei nämä pimperot uskalla edes pysyä sanojensa takana!Palstan kirjallinen ja sisällöllinen taso ja anti vain paranee kaiken aikaa. Voi voi...
- .........
putkaan kuolemaan kirjoitti:
ne olis pitänyt viedä!
Niinpä tietenkin,pitäishän se ymmärtää ettei nämä pimperot uskalla edes pysyä sanojensa takana!Saatat kirjoittaa tottakin, sillä kyllähän poliiseiltakin joskus pinna saattaa kiristyä, varsinkin pedofiileja kuulusteltaessa.
- taas vauhdissa
......... kirjoitti:
Saatat kirjoittaa tottakin, sillä kyllähän poliiseiltakin joskus pinna saattaa kiristyä, varsinkin pedofiileja kuulusteltaessa.
ihan sama mitä sinä luuseri uskot.A:ei kuullustellut pedofiliasta,en ole pedoliifi.Poliisit puolestaan usein ovat.B:ei se poliisi ollut kiihdyksissä,vaikka siitä unelmoitkin:D
Hän käytti vain loukkaavaa laulahdusta sanoisinkos näin.
En vie asiaa eteepäin.sillä todisteita ei oikeusasiamiehen mukaan ole.mutta olipahan taas yhdellä kytällä miettimistä ja yöunet pilalla,miettiessä meneekö virka. - ..........
taas vauhdissa kirjoitti:
ihan sama mitä sinä luuseri uskot.A:ei kuullustellut pedofiliasta,en ole pedoliifi.Poliisit puolestaan usein ovat.B:ei se poliisi ollut kiihdyksissä,vaikka siitä unelmoitkin:D
Hän käytti vain loukkaavaa laulahdusta sanoisinkos näin.
En vie asiaa eteepäin.sillä todisteita ei oikeusasiamiehen mukaan ole.mutta olipahan taas yhdellä kytällä miettimistä ja yöunet pilalla,miettiessä meneekö virka.Vai pisti Eduskunnan oikeusasiamies vakiohäirikölle lunta tupaan ??! Kukaan täysijärkinen ei moisesta olisi edes valittanutkaan !!
- ainut ja alkupäräine
.......... kirjoitti:
Vai pisti Eduskunnan oikeusasiamies vakiohäirikölle lunta tupaan ??! Kukaan täysijärkinen ei moisesta olisi edes valittanutkaan !!
Poliisinpalvoja,hieno meriitti sulla...:Dhahahah..!
Hän on siis vartija joka unelmoi poliisinina olemisesta,mutta ei siitä ole EDES siihen.eli et pääse edes poliisikouluun vaikka se on sun unelmas..kyllä se pistää pientä max 1000e/kk tienaavaa kärrypoikaa ahdistamaan:-) - valehtelevat.
ainut ja alkupäräine kirjoitti:
Poliisinpalvoja,hieno meriitti sulla...:Dhahahah..!
Hän on siis vartija joka unelmoi poliisinina olemisesta,mutta ei siitä ole EDES siihen.eli et pääse edes poliisikouluun vaikka se on sun unelmas..kyllä se pistää pientä max 1000e/kk tienaavaa kärrypoikaa ahdistamaan:-)Poliisit kovasti ovat komentamassa ja neuvomassa sekä erityisesti sakottamassa.
Itse eivät kuitenkaan hallitse autojaan, kun rattijuoppokin on parempi autokuski kuin poliisi.
Poliisi valehtelee, sen olen itsekin saanut kokea, kun kantelin poliisin sanomisista ja tekemisistä.
Poliisilta palaa myös herkästi pinna jos kuulusteluissa ei puhu niinkuin poliisi toivoo - tämänkin olen todennut.
Vastaanvanlaista käytöstä ei keneltäkään toiselta asiakaspalvelijalta suvaittaisi kui se miten poliisi käyttäytyy ja veronmaksajien varoin.
Poliisikoira on usein se fiksuin poliisi. - poliisikoirakin
valehtelevat. kirjoitti:
Poliisit kovasti ovat komentamassa ja neuvomassa sekä erityisesti sakottamassa.
Itse eivät kuitenkaan hallitse autojaan, kun rattijuoppokin on parempi autokuski kuin poliisi.
Poliisi valehtelee, sen olen itsekin saanut kokea, kun kantelin poliisin sanomisista ja tekemisistä.
Poliisilta palaa myös herkästi pinna jos kuulusteluissa ei puhu niinkuin poliisi toivoo - tämänkin olen todennut.
Vastaanvanlaista käytöstä ei keneltäkään toiselta asiakaspalvelijalta suvaittaisi kui se miten poliisi käyttäytyy ja veronmaksajien varoin.
Poliisikoira on usein se fiksuin poliisi.kuulustellut - haukkuiko kovastikin (kannattaa ehkä kannella)?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen192567Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään372047Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.611262Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2981192- 41956
- 42937
- 63786
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin175763Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh63750Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup91729