... kattohuopa palojen leikkaamiseen. Puukolla se on niin pirun työlästä ja puukko tylsyy heti. Onko joku keksinyt paremman keinon.
Mikä on paras työkalu...
12
11007
Vastaukset
- llllllllllllllllll
kokeile koukkupäitä mattoveistä,,,,,,, vai sanotaanko sitä urapäiseksi........
- riippuu
millaisia paloja tarkoitat, mutta hyvällä mattoveitsellä pitäisi onnistua ja peltisaksiakin vois kokeilla.
- rälläkkä
Jos enempi pitää silputa esim rullasta siivuja niin pikkurälläkällä on nopea vedellä lautaa vasten.
- Jorema
Kesällä itse leikkasin palahoupaa surilla peltisaksilla, toimii tosi hyvin ja aina välillä putsaa terät puukolla kaapimalla.
- TI-mies
Pistä huopa väärinpäin niin kestää paljon paremmin.
- tai moottorisaha.
Muoveja palahuovan alapuolelta ei kannata poistaa. vesi pääsee rakenteisiin. Käyttöikä lyhenee.
Huopia voi leikata huopapuukolla. Katso että kaupasta lähtee oikealle huopatyypille soveltuva puukko! Rulla- ja palahuovalle on oma puukkonsa. Tietenkin.
Mattopuukkokin käy koukkuterällä. Matto ei vain ole kovin kaunis katemateriaali? - niinku mitä
tai moottorisaha. kirjoitti:
Muoveja palahuovan alapuolelta ei kannata poistaa. vesi pääsee rakenteisiin. Käyttöikä lyhenee.
Huopia voi leikata huopapuukolla. Katso että kaupasta lähtee oikealle huopatyypille soveltuva puukko! Rulla- ja palahuovalle on oma puukkonsa. Tietenkin.
Mattopuukkokin käy koukkuterällä. Matto ei vain ole kovin kaunis katemateriaali?jaa siis täh..? siis meinaat liimapinnan suojamuovia vai..? mihinkäs se aluskatemuovi sieltä alta hävis..??
- Katto.mies
tai moottorisaha. kirjoitti:
Mattopuukkokin käy koukkuterällä. Matto ei vain ole kovin kaunis katemateriaali?Siis mitä ihmettä, muovi nimenomaa tulee poistaa palahuovan alta, jotta aurinko ajan kanssa "sulattaa" katteen yhdeksi hyvin vettä pitäväksi kerrokseksi ja palahuovan alla tulisi AINA käyttää alushuopaa.
- AEL
YLLÄTYS Kylläkin FISKARSIN ISOT SAKSET oli yllättävän hyvät(ei kerrota emännälle)
- bitumiimäkaipaanniin
Itsekin olen käyttänyt vanhoja Fiskarsin saksia tosin emäntä on ollut tietoinen ja teriä tulee puhdistaa ajoittain liuottimella, sillä bitumi tarttuu terään riippuen lämpötilasta - helteillä huopahan on pehmeimmillään ja myös sitkeimmillään.
Ja toki homman jälkeen sakset tulee puhdistaa liuottimella ja teroittaa uudelleen esim. hohkakivellä, että leikkaavat edes multa-säkkien kaulukset.
- Katto.mies
18 mm katkoteräveitsellä olen aina katkonut ja hyvin menee. Terä, kun tylsyy liikaa niin 1 pätkä terästä pois ja homma jatkuu.
- sdrcwert
Pizza leikkuri toimii hyvin, täytyy olla rissa hyvässä terässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1203706Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292423Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1442068Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.701011Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5929- 45871
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61835En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30830Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies95740- 42734