Meillä viikon vajaa 5kk westie tyttöpentu, ja mietin minkä kokoisia/painoisia muiden westiet tämän ikäisenä. Meidän neiti 23cm säkä ja painoa 3.2kg. Kylkiluut tuntuvat mutteivat näy, eläinlääkärin mukaan hyvänkokoinen pentu. Tyttö syö hyvin ja edelleen 3 krt päivässä, paino vaan ei nouse. Kommentteja/kokemuksia? :)
Westie pennun paino
Huolestunut:)
153429
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
- Nainen tiedätkö miksi estin sinutKyse ei ole inhosta tai mistään sellaisesta
Vastaukset 15
Vanhimmat
on nyt 4,5kk ja painoa on jo 5,8 kg. Samalla tavalla kylkiluut tuntuu mutta ei näy eli lääkäri sanoi olevan ok. Hauvamme syö hyvin vaihtelevasti, joskus vaan yhden suupalasen ja joskus hotkii heti kaiken ruuan (3 x pv). Pentukoulussa oli toinen westie joka oli 2 vkoa vanhempi uros ja paljon pienempi kuin meitin hauva. Se tuntuu olevan hyvin yksilöllistä. Meijän hauvan hauska piirre on, että sen korvat on jo ollut pitkään "täysikasvuiset" eli näyttävät tosi koomisilta :)
koiranne syövät? Eri ruuatkin voivat vaikuttaa?
Meillä syödään Frank'sin Pro Gold Puppy ruokaa, lisänä kerran päivässä raejuustoa, kerran piimää. Lisäks tyttö syö porkkanan päivässä ja n. kerran kahdes viikos keitettyä jauhelihaa ja tattaripuuroa. Ja kun ruoka todellaki maistuu, syö kaiken mitä annetaan.. En tiedä onko sit vaan joku pienempi yksilö kyseessä, huolestuttaa silti. Sama meillä korvat alkaa olla jo sen kokoset millaseksi jäävätkin, antaa jonkun sortin lepakkovaikutelman :) Kiitos nopeista vastauksista, lisää vaan kommentteja tulemaan!
sitä paljon puolesta/vastaan puhuttua Royal Canininia, sekaan laitan ruokalusikallisen Cesaria. Hyvin maistuu hauvalle.
Meidän westi-poika on nyt myös viikkoa vajaa 5kk ja painoa on tullut 5.7 kg. Ruoka maittaa erittäin hyvin : ) meillä syödään myös royal caninin junioria, sekä raejuustoa, joskus vähän cecaria, broileri-riisiä, keitettyä broilerin jauhelihaa yms. Korvat ja häntä alkavat olla varmaan jo melko täysikasvuisen kokoiset, turkki on aivan mahdoton pörrö, vielä aika untuvaa, ainoastaan hännästä on karkeutunut ja hiukan selästä.
Meillä kanssa nyt 5kk ikäinen tyttö ja painoa on vain 3.8kg
joko teidän pennut muuten ovat oppineet sisäsiisteiksi?.. meillä menee päivisin jo aika hyvin, mutta yöllä tehdään vielä paperille..
Kiitos vastauksista! Neiti nyt 5kk ja 2pv ja painoa 3.7kg, eli kai ne kilot rupeaa sieltä sitten pikkuhiljaa tulemaan :) Lekurillekin soitettiin ja sanoi et ei hätää, jotkut westiet vaan jää pienemmiksi, tietää kuulemma monta narttua joiden aikuispaino 5-6kg.
Meillä oltiin aika pitkällä sisäsiisteydessä n. kuukausi sitten, sit alkoi kylmät ilmat ja neiti sanoi ulkoilulle stop :) Ei suostunut kyykkäämään ja tekemään tarpeitaan, vinkui vaan ja tärisi. Hankittiin tytölle takki ja nyt taas onnistuu. Täysin sisäsiistejä ei olla, vahinkoja tulee ja varsinkin aamuisin jos ei heti juosta pihalle niin pisut tulee eteiseen. Miten teillä muilla? Oletteko muuten käyneet jo nypyttämässä pentuturkkeja pois?
Kuivaruokaa on monenlaista ja mikä käy yhdelle, ei välttämättä käy toiselle. RC on ihan okei.. jos haluaa joskus kokeilla, niin James Wellbeloved, Nutridience, Robur ja Eucanubakin ovat ok.
Antakaa rakkaat ihmiset ne jauhelihat yms. raakoina koirillenne, älkää keittäkö, paistako tms. Kun teette Yrjölän puuroa, tehkää isompi satsi kerralla ja pakastakaa annospusseihin tms. Lisätkää puuroon valkosipulia ja "hyppysellinen" merisuolaa. Itse laitan joskus myös eläintarvikeliikeistä saatavaa kuivaliharouhetta puuron sekaan. Kylmäpuristettuja öljyjä, rypsi ja oliivi, silloin tällöin ruon sekaan.
(5 kk) on enimmäkseen sisäsiisti, siis tarkoittaa, että tarttee päästä hyvinkin säännöllisin ajoin ulos. Pienet rutiinin/aikataulu muutokset (esim. vkonloppureissut mökille tai pommiin nukkuminen :)) aiheuttaa helposti kakin ja pissin sisälle (usein kyllä ainakin melkein osuu paperille). Toivottavasti ei ole näin "sotilaallista" kokoajan ja loppu elämän..
Meijän hauva kyllä menee kylmälläkin heti aamulla pissille ulos mutta päästelee hauskoja westiemäisiä puhistelu ääniä ja puristelee päätä matkalla, kun on tarpeeksi kylmää :) Kyllä westiet on sitten ihania!!
meillä heti 4 kk 'synttärilahjana'. Trimmaajan mukaan oli hänellä toiseksi kovaluonteisin pentu ikinä.. Aikaa meni hieman yli 2 tuntia ja aika tappelua välillä. Onneksi oli tosi taitava trimmaaja ja kyllä hauva lopussa jo vähäsen antoi periksi. Itse asiassa meidän trimmaaja osasi paljon auttaa ruoka yms. asioissakin. Esim. trimmauksessa käynnin jälkeen kynsien leukkauskin lalkoi sujua paljon paremmin koska opin häneltä hyviä otteita ja vinkkejä. Seuraava trimmi tammikuussa.. Miten muilla?
kyllä on kevyt ikäisekseen. Meidän pensoista oli kaksi tällä viikolla rokotuksissa 12vkoa ja paino 3450g.
meidän pentu 9vk ja painaa 1590g
joo! ooteko saannu vielä sit koiraa? mä en oo viel saanu! t.koirapikkuinen
mun koira 7vk tulee ens viikolla! se on nii mainiota ku saa oman koiran!!