tukikoti..

orvon itku

hei haluisin kysyä onko sellasia tukiperheitä " tukihenkilöä" aikuiselle nuorelle jolla ei ole vanhempia :(
olen asunut lastenkodissa pienestä asti ja nyt on yksinäistä ei ole venhemman mallia ja sitä perhetukea ja perhemallia elämään ..

5

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -äitix3

      palsta asiaasi, tämä on adoptiopalsta...Siis oletko jo täysi-ikäinen?

      • ihmettelijä...

        minne tämä olisi kuulunut ??


    • Hankala tilanne

      Missä sinun perheesi on?
      Kaikilla on jonkinlainen perhe. Etkö ole saanut edes sijaisperhettä tai etkö vain halua ollá yhteydessä perheeseesi? Minkä ikäinen olet? Miten olet joutunut tuollaiseen tilanteeseen?

      Tiedän kyllä että jotkut vanhemmat eivät halua lapsensa saavan perhettä jossa voi kasvaa ja kehittyä:
      En voi ymmärtää vanhempia jotka eivät halua kasvattaa omaa lastaan ja eivät myöskään halua antaa lapselle uutta kotia adoption kautta. Jokaisella lapsella pitää olla oma koti jossa hän on kaivattu ja rakastettu.

      Jos sinulla ei ole minkäälaista perhettä niin voisitko saada tukiasunnon jossa voit opetella asumaan? Siihen sopimukseen kuuluu että "tukihenkilö" käy katsomassa miten sinulle menee ja neuvoo muutenkin elämässä. Nämä asiat hoidetaan tietääkseni soskun kautta. Kannattaa olla sinne yhteydessä.

      Minusta tukihenkilötoimintaa hoidataan yleensä Pelastakaa lapset ryn kautta ja se on tarkoitettu lapsille ja nuorille.

      • orvon tie..

        juuh.. ei ollut isää neuvomassa ja äiti vaaroista varoittamassa ... lastenkotiin pienenä joutunut ja 21v asti samaa ... ei ole kotia joka huolehtisi ja rakastaisi. kun lastenkodista maailmalle joutuu ei ole vastassa kun kova elämä kukaan ei ole kertomassa miten elää ja tukemassa kun ei jaksa .
        tätä ei voi ymmärtää kun sellanen joka kokenut saman .
        en tiedä miksi eivät etsineet perhettä minulle ..


      • omakohtaista kokemus
        orvon tie.. kirjoitti:

        juuh.. ei ollut isää neuvomassa ja äiti vaaroista varoittamassa ... lastenkotiin pienenä joutunut ja 21v asti samaa ... ei ole kotia joka huolehtisi ja rakastaisi. kun lastenkodista maailmalle joutuu ei ole vastassa kun kova elämä kukaan ei ole kertomassa miten elää ja tukemassa kun ei jaksa .
        tätä ei voi ymmärtää kun sellanen joka kokenut saman .
        en tiedä miksi eivät etsineet perhettä minulle ..

        Voisimme kyllä pyytää sinua viikonlopuksi meille kylään. Olemme mieheni kanssa yli viisikymppisiä ja lapset jo lentäneet pesästä (käyvät kyllä usein moikkaamassa)Kanssamme asustelee vielä komea kissa En nyt laita tähän yhteystietoja jos saisimmekin 100 nuorta kylään kerralla. Etkö tunne ketään uskiksia, he ovat yleensä lämminsydämisiä ja valmiita kulkemaan vierellä.
        Voin kertoa sinulle, että elämäsi ei ole sattuma, vaan on Joku, joka rakastaa sinua enemmän kuin kukaan ihminen koskaan pystyy rakastamaan ja Hän on Jeesus Kristus. Joka tätä rakkautta kokee haluaa jakaa sitä toisillekin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe