roikkuu henkilöautojen takapuskurissa kiinni vaikka henkilöauton kuski pitää vähän ylinopeuttakin?
Lähtee jopa ohitukseen lava täynnä henkilöautoja vaikka tulee autoja vastaan. Tämä on jokapäiväinen ilmiö, mitä tehdä?
Kaasuttaa pakoon ja riskeerata itelleen sakkoja, ajaa bussipysäkille ja päästä menemään tai pitää omaa vauhtia ja toivoa ettei peura tai hirvi ilmesty nokan eteen että joutuisi jarruttamaan?
Miksi rekat
11
403
Vastaukset
- 5635634435634
sillä siitä pääsee helposti..
- olli43
jos venakko rekka ne kulkee 140-150km/t ei niill' ole pakollisia rajoittimia.
- wpeoritu
Jos sinua ei huvita ajaa käytä julkisia kulkuvälineitä. Jos hidastelet saat muuten linja-auton takapuskuriisi, niissä ei rajoittimia. Olen sentään ajanut kolmisen kymmentä vuotta enkä ole vielä tientukkona ollut enkä liiemmälti sakkoja. Jos sellainen peli löytyy kun navigaattori, sen mukaan kun ajat etpä ole juuri tientukkona....ero navinäyttöön ja nopeusmittariin voi olla helposti 10..15km
- Linja-autojen
rajoittimet on ollut jo kauan aikaa melko tarkasti siinä 100km/h paikkeilla.
- 20=4+14
rekat ja bussit on oikeutettuja ajamaan jonkun takaluukussa kiinni, jos ajaa rajoitusten mukaan?
- Koska
ylinopeutta saa ajaa 10km/h. Jos ajat vain vähän ylinopeutta olet tulppa.
- .....
aja vapaasti tuota 10 km/h ylinopeutta, minä ajan korkeintaan suurinta sallittua.
Vasen kaista on ohittamista varten, jos ei satu olemaan vastaantulijoita.
- 12+4+8+45-33=36
Rekka ei aja, ei tölvi eikä hölmöile. Se kuljettaja siellä ratin takana tekee ne päätökset.
Hölmöläisiä mahtuu joka alalle, niin raskaan liikenteen ammattilaisiin kuin myös vapaalla suhaavaan kevyemmän liikenteen edustajaan.
Jos jostain syystä saat persekärpäsen, tai tässä tapauksessa härkäsen, suosittelen tien antamista. Vilkku hyvissä ajoin päälle niin pitäisi alkaa rakoa tulemaan. Ongelmaa se sinällään ei poista, kaveri jatkaa roikkumistaan kun saa seuraavan kiinni. Mutta oma selustasi on turvattu. Se kun on fakta että vain omaa ajotapaasi voit muuttaa, et muiden.Ehdottomasti samaa mieltä. Kuten mainitsitkin, niin ratin ja penkin välissä on se syyllinen, eikä itse ajoneuvo.
- jro47
aja omalla tavallasi tasaista nopeutta sillä ei ole väliä mikä se on. älä järjestele ohitus mahdollisuutta vilkuilla jarrutuksilla. päätöksen ohituksesta tekee rekka
- Kaal(h)eppi
Entäpä jos vika olisikin sinussa? Ajat alamäkeen selvää alinopeutta vaikka rekka yrittää kiihdyttää vauhtinsa mahdollisimman suureksi seuraavaa ylämäkeä ajatellen. Sillä kuten meille (toivottavasti kaikille) jo autokoulussa opetettiin, että rekat joutuvat käyttämään maaston muotoja hyödyksi, eli siis hyytyvät ylämäkeen ja yrittävät kerätä mahd. paljon vauhtia alamäestä (järjen rajoissa kuitenkin)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497