vaihdoin juuri mullat kukkasiin ja ostin uudet ruukut, ihan perinteiset saviruukut, ruskeat. Millä väreillä saviruukkuja voi maalata? onko niille ihan omat värit? niin että ne säilyisi yhtä hengittävinåä, ettei maali tukkisi pintaa.. kodissa on paljon sinistä sisustuksessa, huonekaluissa ja seinissä, haluisin jollain syvänsinisellä ruukutkin... neuvoja??
saviruukun maalaus
8
23643
Vastaukset
- sani
niistä saviruukusta nyt kastui se ulkopinta siitä mullasta, eli päästää vettä läpi? niin kai kuuluukin olla? kuuluuko näissä ruukuissa kastella kukkaa enemmän? olen vaan kuullut että saviruukut ois kukille niitä kaikkein parhaita, mutta onko kukan hoito niissä samanlainen kuin muoviruukuissakin..?? kukat on nyt hyvässä kunnossa ja toivottavasti ne ei nyt kuole =) ?
- tupuna
itse olen maalaillut saviruukkuja ihan spray-maalilla ja ei kukat ainakaan kuollu. niin ja saviruukku kyllä haihduttaa kosteuden nopeammin,että enemmän kastelua se vaatii.saahan kaupastakin maalattuja saviruukkuja jokalähtöön..
itse kaytän nykyään muoviruukkuja-ne on paljon helpompi pitää puhtaana ja pestä mullanvaihon yhteydessä. - phantom
tupuna kirjoitti:
itse olen maalaillut saviruukkuja ihan spray-maalilla ja ei kukat ainakaan kuollu. niin ja saviruukku kyllä haihduttaa kosteuden nopeammin,että enemmän kastelua se vaatii.saahan kaupastakin maalattuja saviruukkuja jokalähtöön..
itse kaytän nykyään muoviruukkuja-ne on paljon helpompi pitää puhtaana ja pestä mullanvaihon yhteydessä.Osta askarteluliikkeestä kivimaalia. Merkkiä en muista mutta kivimaalia kysymällä kyllä löytyy...Pieni purkki maksaa n. 7€ mutta sillä maalaa ruukkuja pitkän rivin. Värivaihtoehtoja on tosi laaja skaala ja tulee kauniita ja kestävä maalipinta.
- fggff
phantom kirjoitti:
Osta askarteluliikkeestä kivimaalia. Merkkiä en muista mutta kivimaalia kysymällä kyllä löytyy...Pieni purkki maksaa n. 7€ mutta sillä maalaa ruukkuja pitkän rivin. Värivaihtoehtoja on tosi laaja skaala ja tulee kauniita ja kestävä maalipinta.
Suomen markkinoille on vuoden alusta rantautunut uusi spraymaali merkki plasti-kote. tuotesarjaan kuuluu myös kiviefekti ja krakelointimaaleja. katso lisää www.plasti-kote.fi
- spraymies
fggff kirjoitti:
Suomen markkinoille on vuoden alusta rantautunut uusi spraymaali merkki plasti-kote. tuotesarjaan kuuluu myös kiviefekti ja krakelointimaaleja. katso lisää www.plasti-kote.fi
Ostin juuri tuota Plasti-kote kivispraymaalia messuilta. netistä kuulemma saa ostettua kans. www.pintanikkarit.fi
- Rosa
Ruukut olisi kannattanut maalata ennen kukkien istuttamista. Sray-maali taitaa olla sen verran myrkyllistäkin, että kasvisi vaurioituvat, jos ruiskuttelet nyt kun kukat on jo purkissa. Itse olen maalannut ruukkuja tavallisella huonekalu maalilla. Maalattavan ruukun täytyy olla kuiva ja puhdas. Sinun ehkä kannattaisi ostaa sinisävyisiä suojaruukkuja kaupasta. Sisustuslehdessä näin kivan idean: ruukun ympärille oli kääritty kreppipaperia ja sidottu niinellä. Tulisi halvemmaksi kuin uudet suojaruukut.Kreppipaperia saa kirjakaupoista. Saviruukussa kasvi tarvitsee jonkin verran enemmän kastelua. Ei kannata kuitenkaan kastella ihan summamutikassa, vaan kokeilla ensi sormella, onko multa märkää vai kuivaa. Monesti kasvi "tukehtuu" liian innokkaan kastelun takia.
- phantom
...ja ai niin!!!! Kiva idis on myös Brion-liimalakka!!! (tai laimenna erikeeperiä vedellä.....sama lopputulos!) Ruukun pintaan kauniinvärisistä lautasliinoista tai paperisuikaleista tai .....(ihan mistä vaan!!!) suikaleita ja lakka päälle muutamaan kertaan....nättiä ja halpaa sisustamista ruukuilla!!!!
- maalari
Maalattu ruukku ei enää ole se hengittävä saviruukku, joten on oltava tarkempi, ettei kukkia kastele liikaa. Itse maalaan halvat saviruukut akryyliväreillä, annan kuivua hyvin ja lakkaan huolellisesti päälle. Ruukut on kauniita eikä kasteluveden kalkki tule enää läpi ruukuista, mutta tässä vaiheessa ne siis vastaavat jo muoviruukkuja. Ihan perus punasavikin olisi mielestäni kaunis, mutta läpi tuleva kalkki pian rumentaa ruukut, siksi maalaan ne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937728
- 403712
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241130
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28963Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703