orakkaita, suppismetsässä eilen löytyi, en niitä kyllä poiminut talteen, kanttarellin keltainen, "nuoren kanttarellin" kokonaa, jalka ja lakki, orakas kuitenkin, koska piikit helttojen sijaan. SIIS MIKÄ?
kummallisia
7
1185
Vastaukset
- juhky
tuo lienee
- ap5+4
sitä aattelis, vaan kun ei, ja siinä on pitkä jalka, samanvärinen kuin lakki, joka ei kooltaan isompi kuín 5cm noin, tai 6. Tunnenrusko-orakkaan vaalean ym, yli 30v olen sienestäny, enkä ole mokomaa ennen nähnyt.
- Reede
ap5+4 kirjoitti:
sitä aattelis, vaan kun ei, ja siinä on pitkä jalka, samanvärinen kuin lakki, joka ei kooltaan isompi kuín 5cm noin, tai 6. Tunnenrusko-orakkaan vaalean ym, yli 30v olen sienestäny, enkä ole mokomaa ennen nähnyt.
Joku kertoi äskettäin tv:ssä näistä rusko-orakkaista ja pyöritteli kädessään pitkäjalkaista orakasta. Lakin keskusta näytti samalta kuin suppilovahveron, näytti suppilolta.
Hän kertoi että näitä orakkaita on meilläkin olemassa useita erilaisia(6?).
Itse olen kerran löytänyt näitä pitkäjalkaisia, tiedän nyt missä ne tällä alueellä kasvaa. Yleensä ruskot on meillä paksuja mönttejä ja löytyy myöhälle syksyyn.
- uk-ko
Taitaa tosiaan olla rusko-orakas. Itse pidän sen mausta kovasti ja tuoreena siitä saa herkullisen kastikkeen. Ei sovi kuivattavaksi, koska ei pehmene enää uudestaan. Pakastamista en ole kokeillut.
- juhky
valeorakas on valkoinen. Kyllä tuo on rusko-orakas, mutta niitä on tämänhetkisen tietämyksen mukaan 6 lajia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72518- 1211781
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391487Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231466Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1691308Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1571268- 1461260
- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531039