orakkaita, suppismetsässä eilen löytyi, en niitä kyllä poiminut talteen, kanttarellin keltainen, "nuoren kanttarellin" kokonaa, jalka ja lakki, orakas kuitenkin, koska piikit helttojen sijaan. SIIS MIKÄ?
kummallisia
7
1209
Vastaukset
- juhky
tuo lienee
- ap5+4
sitä aattelis, vaan kun ei, ja siinä on pitkä jalka, samanvärinen kuin lakki, joka ei kooltaan isompi kuín 5cm noin, tai 6. Tunnenrusko-orakkaan vaalean ym, yli 30v olen sienestäny, enkä ole mokomaa ennen nähnyt.
- Reede
ap5+4 kirjoitti:
sitä aattelis, vaan kun ei, ja siinä on pitkä jalka, samanvärinen kuin lakki, joka ei kooltaan isompi kuín 5cm noin, tai 6. Tunnenrusko-orakkaan vaalean ym, yli 30v olen sienestäny, enkä ole mokomaa ennen nähnyt.
Joku kertoi äskettäin tv:ssä näistä rusko-orakkaista ja pyöritteli kädessään pitkäjalkaista orakasta. Lakin keskusta näytti samalta kuin suppilovahveron, näytti suppilolta.
Hän kertoi että näitä orakkaita on meilläkin olemassa useita erilaisia(6?).
Itse olen kerran löytänyt näitä pitkäjalkaisia, tiedän nyt missä ne tällä alueellä kasvaa. Yleensä ruskot on meillä paksuja mönttejä ja löytyy myöhälle syksyyn.
- uk-ko
Taitaa tosiaan olla rusko-orakas. Itse pidän sen mausta kovasti ja tuoreena siitä saa herkullisen kastikkeen. Ei sovi kuivattavaksi, koska ei pehmene enää uudestaan. Pakastamista en ole kokeillut.
- juhky
valeorakas on valkoinen. Kyllä tuo on rusko-orakas, mutta niitä on tämänhetkisen tietämyksen mukaan 6 lajia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 215067
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23222Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361300- 1001278
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17893viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168845En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61763- 35742