Muutimme vastikään uuteen asuntoon ja päästin kissani parvekkeelle,mutta voi kauhistus kun aloin sitten ihmettelemään että missä se kissa on,ja se olikin mennyt naapurin parvekkeelle!
Nyt sitten pitäisi hommata parvekkeeelle jonkunlainen verkko,kanaverkkoa tms.Mistäköhän saisi mahdollisimman halvalla,ja mitenköhän kiinnittäminen käytännössä tapahtuu?
Todella kätevä asunto,sillä parvekkeen kohdalla on pieni tuuletusikkuna,josta kissa pääsee sitten kesällä menemään parvekkeelle kun itse haluaa. Kunhan nyt vaan ensin hankitaan se verkko..
parvekkeen verkoitus
12
7024
Vastaukset
- Leena
ei välttämättä tehoa vaikka kuinka tukit tien naapurille.. meillä aikoinaan erittäin utelias kisu ja naapurit tulivat erittäin tutuksi tuomalla meidän kadonneen pojan aina takaisin.. poika lähti karkuteille vaikka kuinka yritimme tukkia tietä naapurin puolelle.. mutta hyvää yritystä kuitenkin :)
- Laikku
Mä laitoin viime kesänä hyttysverkon ikkunoihin niiteillä. Eipä auttanu hyttysverkko, kun kissa repi sen auki ja lähti seikkailemaan. Varotan vaan, että tarvii olla kestävämpää materiaalia, kun laitat sen verkon. Muuten en oo sen viisaampi kun sinäkään näissä asioissa:)
- Hessu& Nelli
Heissan,
kävin ostamassa Biltemasta n. 40cm korkeaa, vihreää kanaverkkoa, jonka sitten tilkin nippusiteillä parvekkeen kaiteeseen.
Tyhmän näkösenä kattelivat mutta tyytyivät, että ulkoilu suoritetaan valjaiden kanssa ulko- oven kautta :)
Verkon ja nippusiteiden hinnaksi tuli muutama vaivainen euro, värejä ja korkeuksia oli erilaisia... - Jansku
Moi!
Kyllä kantsii verkottaa!! Ainoa tapa saada parveke täysin turvalliseksi-itse en MISSÄÄN NIMESSÄ ota enää riskejä-yksi kisu tippui ikkunasta huonon (hyttysverkon) verkon takia..ja oli kyllä elämäni kauhein aamu..onneksi ei kuitenkaan käynyt pahemmin.
Olen verkottanut näin:
Ostin K-raudasta n.1m levyistä 'kanaverkkoa', 3 kertaa leveysmitta: eli siitä tuli n.3 x 3,5m. Jouduin rautalangalla kiinnittämään 1m liuskat toisiinsa. Tietty voit ostaa valmiiksi sopivan kokoista, se on valintakysymys.
Sitten ostin ruuveja koukkuja ja vaan iskupora käteen ja porailemaan reikiä betoniin! HUOM: Miel.
max.15cm välit koukkujen välissä, ettei kisun tassu tms pääse väliin.. Kun koukut paikallaan, pujottelin verkon koukkuihin-ja on pysynyt mainiosti!!
Verkossa kantsii muistaa: Verkon silmä ei saa olla niin iso että sieltä mahtuu linnun nokka tai koko pikkulintu läpi!! =) Eli joku 1cm suunnillen läpimitaltaan, ehkä pikkusen isompi. Kunhan ei tule mitään läpi..
paitsi auringonpaiste ja raitis ilma, heh.
Meillä on muutto edessä jossain vaiheessa ja voin sanoa että rakastan kisujani niin paljon että ehdoton kriteeri (oikeastaan ensimmäinen=) on että siellä on parveke jonka voi ja saa verkottaa. Lasitettukaan ei ole kovin hyvä juttu..vaikka kaunis ja kätevä muuten olisikin.
Kissat ensin tässä asiassa!!!
Onnea verkotukseen!
t.Jansku- hmm
Miksi lasitus ei olisi hyvä? Me ollaan juuri hankkimassa lasitusta kisun takia. Kalliiksi se tietysti tulee, mutta onko muita huonoja puolia??
- Julia
hmm kirjoitti:
Miksi lasitus ei olisi hyvä? Me ollaan juuri hankkimassa lasitusta kisun takia. Kalliiksi se tietysti tulee, mutta onko muita huonoja puolia??
entisessä asunnossamme verkot parvekkeella, kun muutimme omaan, täällä oli jo valmiiksi parvekelasit. Meidän mielestämme se oli tosi kiva juttu että parvekkeella oli jo valmiiksi lasit, mutta jos ajatellaan kissoja niin ehkä verkot oli siinä mielessä paremmat niiden mielestä koska eihän lasien läpi puhalla raikas tuuli..
Parveke on nyt mielumminkin yksi huone lisää kesä aikana, kuin kissojen ulkoilu tila jota se oli enemmänkin edellisessä asunnossa jonka parvekkeelle asensimme verkot. Mutta onhan lasit ihmisen silmään paljon miellyttävämmän näköiset kuin ne verkot. Vieläkun jaksaisi pitää lasit puhtaina ;) - Jansku
Julia kirjoitti:
entisessä asunnossamme verkot parvekkeella, kun muutimme omaan, täällä oli jo valmiiksi parvekelasit. Meidän mielestämme se oli tosi kiva juttu että parvekkeella oli jo valmiiksi lasit, mutta jos ajatellaan kissoja niin ehkä verkot oli siinä mielessä paremmat niiden mielestä koska eihän lasien läpi puhalla raikas tuuli..
Parveke on nyt mielumminkin yksi huone lisää kesä aikana, kuin kissojen ulkoilu tila jota se oli enemmänkin edellisessä asunnossa jonka parvekkeelle asensimme verkot. Mutta onhan lasit ihmisen silmään paljon miellyttävämmän näköiset kuin ne verkot. Vieläkun jaksaisi pitää lasit puhtaina ;)Heips
Niin..onhan lasitettu parveke hieno ja kaunis..mutta jos lasit on aina kiinni, niin silloin se tosiaan on sekä kissoille että ihmisille vain lisähuone, eikö?
Jso taas pitää välillä muutamia laseja auki, niin eihän siinä ole suojaa kissalle, sama kuin pitäisi ikkunaa auki leveästi..tätä tarkoitin.
Kissojen kannalta kyllä verkotus on varmaankin se turvallisin..jollei halua koko ajan olla vahtimassa..ja silloinkin voipi kissa olla nopeampi kuin ihmissilmät:(
Jansku - Marruliini
Jansku kirjoitti:
Heips
Niin..onhan lasitettu parveke hieno ja kaunis..mutta jos lasit on aina kiinni, niin silloin se tosiaan on sekä kissoille että ihmisille vain lisähuone, eikö?
Jso taas pitää välillä muutamia laseja auki, niin eihän siinä ole suojaa kissalle, sama kuin pitäisi ikkunaa auki leveästi..tätä tarkoitin.
Kissojen kannalta kyllä verkotus on varmaankin se turvallisin..jollei halua koko ajan olla vahtimassa..ja silloinkin voipi kissa olla nopeampi kuin ihmissilmät:(
JanskuÄlkäää nyt vaan menkö poraamaan betoniseiniin mitään viritelmiä. Vuokra-asunnossa joudut maksamaan niistä... Meillä ainakin parvekkeelle saa tehdä viritelmiä vapaasti, mutta rakenteisiin ei saa porata.
- 16+16
Meillä aiotaan pingottaa verkko parvekkeelle pian, ruuveja kun ei saa porailla. listaa tai lautaa, ja verkko kiinnitetään nauloilla/niiteillä lautaan siten et verkko jää seinän ja laudan väliin, tässä on tärkeää että lauta on just seinän pituinen, ja voi olla jopa hieman (0,5-1cm) pidempikin ni ei ainakaan lähe irti. ei tarvitse kuin seinien viereen pingottaa, mutta lisävahvistusta jos kaipaa niin kattoonkin saa laitetta, mutta se sitten laitetaan lautojen väliin. meillä siis parveke, jossa ei ole kaidetta johon saisi kehikon vaikka nippusiteillä kiinni, vaan ihan umpinainen, mutta siihen kun kissa hyppää ni liian helposti menoa se sitten on.
- Samantha Jones
Minä kävin ostamassa aikoinaan rautakaupasta kanaverkkoa. Ruuveja oli jo omasta takaa. Muistaakseni hintaa tuli max. 20e. Mun parvekkeen alaosa on lasinen ja ja vain yksi sivuseinä. Porattiin kiinni ylemmän parvekkeen pohjaan ja meidän parvekkeen kaiteen alaosaan. Ei näy kadulle ja kissat saavat olla parvekkeella pitkin päivää :) Halpa henkivakuutus!
- regfb
Olen tehnyt omalle ja muutaman tutun parvekkeelle verkon tukevasta vihreästä muovipinnoitetusta rautakaupasta saatavasta teräsverkosta. Mene vaikkapa K-rautaan ja tsekkaa tarjonta, parasta on muutaman sentin leveä ja about 10 cm korkea ristikko, turha mitään liian tiuhaa kanaverkkoa hommata.
Eikä näy ulkopuolelle häiritsevästi ja katit pysyy sisällä. - tiititaa
Itse olen tilannut Zooplussalta. Jollei parvekkeeseen pysty poraamaan koukkuja niin täältä löytyy myös erilaisia kiinnityssysteemeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781