Olen saksalainen nainen ja asuin jo muutama vuotta Suomessa. Luin viikko sitten Helsingin Sanomassa artikkeli siitä, että hormonihoito lisää rintasyövä riski (04.10.2009). Artikkelissa sanoitti , että yli 300 000 suomalaista naista ostaa korvausvalmisteita, mikä kuulusta minun mielestä aika paljon. Saksassa käytetään ensisijaisesti paljon luonnollisempia hoitokeinua, esim. homeopatia ja terveellinen ruokavalinta. Tosi hyvää vaihtoehto hormonikorvaushoidolle on myös hormonijooga (Hormone Yoga Therapy after Dinah Rodrigues). Ne joogaharjoitukset aktivoi kehon omaa hormonituotantoa ja nostaa estrogeeniarvoja sekä ehkäisee naistensairauksia, kun osteoporoosi. Siitä ei tule sivuvaikutuksia, jotka hormonikorvausvalmistetalla on. Lisätietoja löytyy: http://www.dinahrodrigues.com.br (englanniksi) ja www.joogataan.com (suomeksi)
Olisin kiinnostunut siitä, minkälainen kokemus muilla on. Onko luonnonmukaisissa hoitokeinussa apua ja minkälainen?
Hormonijooga- vaihtoehto korvaushoitoon
6
1435
Vastaukset
- nimim. dolfina
Tämä oli hyvä uutinen, tosta pitää ottaa selvää!
Mulla ei ole ollut pahoja oireita, mutta en ole kuitenkaan ihan ilmankaan päässyt. Mua on auttanut rauhallinen ja myönteinen suhtatuminen kuumiin aaltoihin ja stressitön elämä. Tavoittelen painonhallintaa, mutta vaihdevuodet on silti tuoneet mulle kolme kiloa lisää. Tutustuin vatsatanssiin 42-vuotiaana ja se on ollut hyvä kokemus, vaikka en edelleenkään (10 vuoden treenaamisen jälkeen) osaa muuta kuin pyöritellä perusliikkeitä, tanssia en osaa lainkaan. Sanonkin, että otan ne liikkeet jumpan kannalta.
Jos kuumia aaltoja tulisi paljon öisin niin ettei voisi nukkua, niin se olis paha, mutta sellaista mulla on ollut vain yhtenä syksynä kolme vuotta sitten, kun oli kovin stressaavaa. Luovuin töissä kahvitauoista, koska silloin kuuma aalto tuntuu kiusalliselta, mutta muuten olen niiden kanssa ihan sinut. - Ann-Jetta
En usko ollenkaan, että kukaan turhaan ja oireettomiin vaihdevuosivaivoihin käyttää estrogeeneja. Ehkä nykyisessä ravinnossamme on jotain, joka vaikuttaa niin, että oireet tulevat voimakkaampina.
Toisekseen on niin, että nykynaiset elävät vanhemmiksi, ja vaivatkin ennättävät ilmaantua. Esiäitimme kuolivat nuorempina, toiset jo synnytyksiin, joten he eivät ehtineet päästä nauttimaan hikiaalloista. Tuoni korjasi sitä ennen talteen.
Eikä meillä ole tietoa, etteikö vanhemmat naisetkin olisi periaatteessa jopa menehtyneet vaihdevuosien aiheuttamiin ongelmiin.
Minun on ainakin pakko käyttää estrogeeniä, koska limakalvot kuivuvat niin pahasti, että olisin muutoin virstatieinfektio kierteessä. Jos eläisin 1800-luvulla, olisin kuollut näihin infektioihin.
Minun on valittava kahdesta pahasta se "pienempi" eli riski sairastua syöpään. Tai sitten käyttää jatkuvasti antibiootteja.- parempi nyt
Käytätkö paikallishoitoa? Itse aloin käyttämään sitä, kun virtsarakon limakalvot alkoivat kuivua ja tuli inhottavia virtsavaivoja. Kokeissa ei muuten näkynyt virtsatulehdusta, mutta vaiva oli silti. Jatkuva vessassa juokseminen pitkin yötä ja päivää. Vielä se inhottava kipu ja paineen tuntu mukaan. Olen muuten nyt pystynyt vähentämään puikkojen laittamista, kun aloin syödä karpaloita päivittäin. Lisäksi hankin smartpallot. Aijon tässä vielä yrittää kokeilua jättää paikallishoito kokonaan pois ja tilalle laittaa sitä hormoonitonta vaihtoehtoa Cicatririnapuikkoja.
- tiedonhaluinen vaan
Kirjoitit, että olet saksalainen ja olisin utelias tietämään kuinkahan paljon saksassa käytettiin tai käytetään Pueraria Mirificaa? Vai onko ollenkaan tuttu luontaistuote? Itse vaan olen muistavinani, että olisi ollut joskus kirjoituksia aiheesta, että siellä käyttäjille olisi tullut outoja kasvaimia. Pitääkö paikkansa?
- R.
Hei, valitettavasti en osa sanoa kuinka paljon käytetään Pueraria Mirificaa Saksasta ja mulla ei ole oma kokemusta. Pillereitä voi tilata luonnoskaupoille (Reformhaus). Mutta Googlesin vähän ja löisin myös negatiivisia juttua. Joku lääkäri sanoi, että pueraria voi olla tosi haitallinen, kun se lisätä solunkasvaminen, mitä voi olla varallinen. Saksalaisia nettikeskustelussa näytä siitä, että naiset käydä Pueraria Mirifica, kun haluavat isompi rinta.
- 52
En ole ehtinyt vielä lukea sitä, koska olen aika hidas saksankielisissä teksteissä. Ajattelin kokeilla hormonijoogaa heti, kun tarpeeksi lähellä järjestetään kurssi. Ajattelin kokeilla myös omin päin kirjan pohjalta.
Olen valikoinut ruokani terveelliseksi jo nuoresta asti, ja olen käyttänyt soijaa jo noin 30 vuotta. Minulla ei ole oikeastaan mitään vaihdevuosioireita, vaikka kuukautiseni ovat käyneet epäsäännöllisiksi ja olen 52 vuotias.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553763- 322179
- 402074
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171721Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401542Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251482- 791443
- 1381172
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221133Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901115