olen meksikoon menossa noin 3 kuukaudeksi ja oli muutama kysymys.
minkälaisia rokotuksia tulen tarviimaan ? (tulen matkustamaan koko etelä meksikon ja mexico cityn aluetta paljon)
ja jos kukaan voi kertoa kokemuksiaan mexicon pitkän matkan busseista kuinka hyviä ne on koska tulen tosiaan tekemään sellaisia 6-22 tunnin bussi matkoja siellä.
ja toimiikos tuo visa electron ihan hyvin siellä ? luultavasti minulla on käteisellä noin 18000 pesoa mutta kaiken varalta.
ja sitten olisi tälläinen kysymys kuin että minkäslaisia oli tälläiset normaalit turisti lahjat meksikosta?
taidanhan minä ne siellä nähdä ja ostaa mutta kuitenkin että saisin jonkunlaisen kuvan. mariachihattuja ja tequilaa hehe vaikee sanoo. ja kun toi minun meksikolainen tyttöystäväni ei ole ollut meksikossa 5 vuoteen niin ei hänkään paljon muista :D
meksikoon menossa 3 kk
5
742
Vastaukset
- aginorz
ja sitten olisi viellä että tuleeko minulle mitään tulli ongelmia?? kun vien sinne suklaata ja sinappia ja muita suomalaisia juttuja lahjaksi ??
ja sitten viellä että onko mitään tietoa paljon saa viedä alkoholia mukana sinne ja sieltä suomeen samoin tupankan kanssa.- La Tortuga
Noihin jatkokysymyksiin en osaa ottaa kantaa, mutta Meksikon bussit ovat loistavia! Pisimmillä matkoilla kannattaa suosia 1.-luokkaa ja deluxea, ovat nopeita ja paljon suomalaisia busseja miellyttävämpiä. Elokuvatarjonta tosin on kyseenalaista, mutta kyllä sen mäiskeenkin aikuinen kestää. Lämmintä päälle, ilmastointi saa sukat pyörimään jaloissa. Vuoristotaipaleille myös pahoinvointilääkkeitä, jos pää ei pyöritystä kestä. Lippuja voi ostaa myös netistä.
Itse olen Meksikoa kiertänyt pelkän hepatiittirokotuksen varassa. Malariariski on mitätön (paitsi jos ihan tiiveimpään viidakkoon eksyt), denguekuumekaan ei kamalan paha ongelma ole. Ei niillä hyttysillä nyt ihan tahallaan kannata alkaa itseään purettaa.
Kyllä Visa Electroninkin pitäisi toimia, tavallisella Visalla ei ainakaan ollut mitään ongelmia. Hirmuista summaa käteistä ei kannata pitää päällä, sillä taskuvarkauksia sattuu. Mielummin käteisvarat vain muutamaksi päiväksi ja seinästä lisää. Tosin ei minulta mitään ole viety, vaikka jo vähän enemmänkin olen ehtinyt maata kiertää. - kotoperäsiesti
La Tortuga kirjoitti:
Noihin jatkokysymyksiin en osaa ottaa kantaa, mutta Meksikon bussit ovat loistavia! Pisimmillä matkoilla kannattaa suosia 1.-luokkaa ja deluxea, ovat nopeita ja paljon suomalaisia busseja miellyttävämpiä. Elokuvatarjonta tosin on kyseenalaista, mutta kyllä sen mäiskeenkin aikuinen kestää. Lämmintä päälle, ilmastointi saa sukat pyörimään jaloissa. Vuoristotaipaleille myös pahoinvointilääkkeitä, jos pää ei pyöritystä kestä. Lippuja voi ostaa myös netistä.
Itse olen Meksikoa kiertänyt pelkän hepatiittirokotuksen varassa. Malariariski on mitätön (paitsi jos ihan tiiveimpään viidakkoon eksyt), denguekuumekaan ei kamalan paha ongelma ole. Ei niillä hyttysillä nyt ihan tahallaan kannata alkaa itseään purettaa.
Kyllä Visa Electroninkin pitäisi toimia, tavallisella Visalla ei ainakaan ollut mitään ongelmia. Hirmuista summaa käteistä ei kannata pitää päällä, sillä taskuvarkauksia sattuu. Mielummin käteisvarat vain muutamaksi päiväksi ja seinästä lisää. Tosin ei minulta mitään ole viety, vaikka jo vähän enemmänkin olen ehtinyt maata kiertää.http://mexmex.vuodatus.net/page/mexfoodstore
http://www.makupalat.fi/Categories.aspx?classID=a6e61531-934a-4fe9-b374-1fbbdc468861 - aginorz
kiitos paljon kommenteista ne auttoivat paljon.
jos viellä saisin vastauksen tuohon tulli kysymykseen olisin todella kiitollinen.
ja sitten olisi viellä yksi . ajattelin tunkee pienen joulukuusen mukaan että olisiko sellainen salllittua ? - madamemexico
aginorz kirjoitti:
kiitos paljon kommenteista ne auttoivat paljon.
jos viellä saisin vastauksen tuohon tulli kysymykseen olisin todella kiitollinen.
ja sitten olisi viellä yksi . ajattelin tunkee pienen joulukuusen mukaan että olisiko sellainen salllittua ?ei tule tulliongelmia kuhan et tuo lihaa, hedelmia taikka juustoja. Itse tuon aina kahvia, sinappia, karkkeja, ruisleipaa, nakkaria jne hieman joskus ovat tullissa niita ihmetelleet jos on osunut "punainen valo" mutta selvittamalla mita ne ovat eivat paljon peraan huutele. eli ei tule ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639686Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513119Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432887- 612679
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012085- 1091996
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251913Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä551477Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281251