meksikoon menossa 3 kk

aginorz

olen meksikoon menossa noin 3 kuukaudeksi ja oli muutama kysymys.
minkälaisia rokotuksia tulen tarviimaan ? (tulen matkustamaan koko etelä meksikon ja mexico cityn aluetta paljon)
ja jos kukaan voi kertoa kokemuksiaan mexicon pitkän matkan busseista kuinka hyviä ne on koska tulen tosiaan tekemään sellaisia 6-22 tunnin bussi matkoja siellä.

ja toimiikos tuo visa electron ihan hyvin siellä ? luultavasti minulla on käteisellä noin 18000 pesoa mutta kaiken varalta.

ja sitten olisi tälläinen kysymys kuin että minkäslaisia oli tälläiset normaalit turisti lahjat meksikosta?
taidanhan minä ne siellä nähdä ja ostaa mutta kuitenkin että saisin jonkunlaisen kuvan. mariachihattuja ja tequilaa hehe vaikee sanoo. ja kun toi minun meksikolainen tyttöystäväni ei ole ollut meksikossa 5 vuoteen niin ei hänkään paljon muista :D

5

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aginorz

      ja sitten olisi viellä että tuleeko minulle mitään tulli ongelmia?? kun vien sinne suklaata ja sinappia ja muita suomalaisia juttuja lahjaksi ??

      ja sitten viellä että onko mitään tietoa paljon saa viedä alkoholia mukana sinne ja sieltä suomeen samoin tupankan kanssa.

      • La Tortuga

        Noihin jatkokysymyksiin en osaa ottaa kantaa, mutta Meksikon bussit ovat loistavia! Pisimmillä matkoilla kannattaa suosia 1.-luokkaa ja deluxea, ovat nopeita ja paljon suomalaisia busseja miellyttävämpiä. Elokuvatarjonta tosin on kyseenalaista, mutta kyllä sen mäiskeenkin aikuinen kestää. Lämmintä päälle, ilmastointi saa sukat pyörimään jaloissa. Vuoristotaipaleille myös pahoinvointilääkkeitä, jos pää ei pyöritystä kestä. Lippuja voi ostaa myös netistä.

        Itse olen Meksikoa kiertänyt pelkän hepatiittirokotuksen varassa. Malariariski on mitätön (paitsi jos ihan tiiveimpään viidakkoon eksyt), denguekuumekaan ei kamalan paha ongelma ole. Ei niillä hyttysillä nyt ihan tahallaan kannata alkaa itseään purettaa.

        Kyllä Visa Electroninkin pitäisi toimia, tavallisella Visalla ei ainakaan ollut mitään ongelmia. Hirmuista summaa käteistä ei kannata pitää päällä, sillä taskuvarkauksia sattuu. Mielummin käteisvarat vain muutamaksi päiväksi ja seinästä lisää. Tosin ei minulta mitään ole viety, vaikka jo vähän enemmänkin olen ehtinyt maata kiertää.


      • kotoperäsiesti
        La Tortuga kirjoitti:

        Noihin jatkokysymyksiin en osaa ottaa kantaa, mutta Meksikon bussit ovat loistavia! Pisimmillä matkoilla kannattaa suosia 1.-luokkaa ja deluxea, ovat nopeita ja paljon suomalaisia busseja miellyttävämpiä. Elokuvatarjonta tosin on kyseenalaista, mutta kyllä sen mäiskeenkin aikuinen kestää. Lämmintä päälle, ilmastointi saa sukat pyörimään jaloissa. Vuoristotaipaleille myös pahoinvointilääkkeitä, jos pää ei pyöritystä kestä. Lippuja voi ostaa myös netistä.

        Itse olen Meksikoa kiertänyt pelkän hepatiittirokotuksen varassa. Malariariski on mitätön (paitsi jos ihan tiiveimpään viidakkoon eksyt), denguekuumekaan ei kamalan paha ongelma ole. Ei niillä hyttysillä nyt ihan tahallaan kannata alkaa itseään purettaa.

        Kyllä Visa Electroninkin pitäisi toimia, tavallisella Visalla ei ainakaan ollut mitään ongelmia. Hirmuista summaa käteistä ei kannata pitää päällä, sillä taskuvarkauksia sattuu. Mielummin käteisvarat vain muutamaksi päiväksi ja seinästä lisää. Tosin ei minulta mitään ole viety, vaikka jo vähän enemmänkin olen ehtinyt maata kiertää.

        http://mexmex.vuodatus.net/page/mexfoodstore
        http://www.makupalat.fi/Categories.aspx?classID=a6e61531-934a-4fe9-b374-1fbbdc468861


      • aginorz

        kiitos paljon kommenteista ne auttoivat paljon.

        jos viellä saisin vastauksen tuohon tulli kysymykseen olisin todella kiitollinen.
        ja sitten olisi viellä yksi . ajattelin tunkee pienen joulukuusen mukaan että olisiko sellainen salllittua ?


      • madamemexico
        aginorz kirjoitti:

        kiitos paljon kommenteista ne auttoivat paljon.

        jos viellä saisin vastauksen tuohon tulli kysymykseen olisin todella kiitollinen.
        ja sitten olisi viellä yksi . ajattelin tunkee pienen joulukuusen mukaan että olisiko sellainen salllittua ?

        ei tule tulliongelmia kuhan et tuo lihaa, hedelmia taikka juustoja. Itse tuon aina kahvia, sinappia, karkkeja, ruisleipaa, nakkaria jne hieman joskus ovat tullissa niita ihmetelleet jos on osunut "punainen valo" mutta selvittamalla mita ne ovat eivat paljon peraan huutele. eli ei tule ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe