Tarkoitus laittaa takka keskelle tilaa, joten se pitää liittää hormiin päältä. Onko mahdollista, että hormi tulisi tiilestä tms. joku muu kuin teräksinen valmispiippu? Sen verran paljon näyttää olevan uutisia näistä syttyneistä tulipaloista. Kestääkö takka hormin/piipun painon, jos se on tiilestä tai jostain harkosta?
Päältäliitettävä takka
6
757
Vastaukset
- Takkapesä
alusta kestää painon niin harkostakin voi tehdä ja tiiltä päälle. Tiileri ei anna omille pääliliitettäville lupaa harkkopiipuille kuten ei myöskään vuolukivivalmistajat. Helposti liian raskas. Ja osa varaavasta painosta menee hukkaan eli piipulle. En suosittele.
- 1muurari
Outo viestin sisältö..
Mitä menee hukkaan varaavasta painosta?
Ei ymmärrä.
Miten olisi keraaminen piippu, jonka ympärillä lekaharkko (tai mikä lie onkaan)? Myydään ihan valmiina, eikä paina varaavaan takkaan verrattuna mitenkään hirveästi... Meillä tuollainen on, tosin takka seinää vasten.
Ainakin uunisepät myy kyllä mieluusti takan myös keskelle huonetta. Ihmettelen, jos eivät muut...
Takan kestokyky toki tulee jossain vaiheessa vastaan. Montako metriä pitkä piippu pitäisi olla? Meillä on vain noin neljä metriä, eli ei vielä ongelmaa.- Takkapesä
myy keskelle huonetta takan mutta peltipiipulla. Ja kun omaani rakensin, oli harkkopiippu ehdottomasti kielletty. Painon takia.
Jos jäkiasennus/korjaustakan teet, olet takan alustan armoilla. Niin kuin minä. Takkapesä kirjoitti:
myy keskelle huonetta takan mutta peltipiipulla. Ja kun omaani rakensin, oli harkkopiippu ehdottomasti kielletty. Painon takia.
Jos jäkiasennus/korjaustakan teet, olet takan alustan armoilla. Niin kuin minä.Meillä on pohjalla 120 milliä betonivalua. Sen päälle rakennettiin harkkoperusta ja siihen päälle takka hormi. Tiilerissä voi olla rakenteellisia seikkoja, jotka estävät harkkopiipun käyttöä. Kannattaa kysyä takkafirmoilta tarjoukset. Voi toki olla mahdotonta, jos on jonkinlainen rossipohja talossa eikä takkavarausta.
- Koneetkunnossa
harkkopiipulla. Piippu jouduttiin siirtämään takan etureunaan koska en halunnut kattotuoleja pilkkoa. Takka painaa tuhatkiloa ja piippu siihen päälle noin 300 kiloa. Eikä ole syttymis vaaroja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255