Sydänrytmihäiriö

" Sukurasite"

Voiko sydänrytmihäiriöön kuolla.

9

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu mikä rytmihäiriö. Jotkut ovat välittömästi hengenvaarallisia, jotkut täysin harmittomia.

      Useimmilla ihmisillä on ns. lisälyöntejä, jotka tuntuvat sydämen muljahtamiselta tai lyönnin väliin jättämiseltä. Ne ovat lähes aina täysin vaarattomia.

      Jos rytmihäiriöön liittyy tajunnan menetys tai vakavia hengitysvaikeuksia, on kyseessä todennäköisesti hengenvaarallinen rytmihäiriö. Silloin on kiire lääkäriin.

      Jos rytmihäriö kestää tauotta useamman tunnin, on syytä hakeutua päivystykseen.

      • t.a.t.u 300 ker/min

        40 vuotta tulee täyteen tämän vaivan kanssa, ja sitä leikattu Tampereella. Nivuksista sisään molemmilta puolilta ja olin vielä hereillä koko toimepiteen aikana. Ei auttanut leikkaus, pitää elää tämän kanssa niin kauan kuin henhi pihisee. Tahdistin ei auta ja mikään muukaan. Ennätys 300 kerta minuutissa ja muutaman kerran mennyt taju kunnes heräsin ja soitin ambulanssin paikalle.ylennsä 150 -250 kertaa/min "Yksin eläjä ;( jo 5 v " Olen jo kantaasiakas Lääkkeitä en enää käytä koska mikään ei auta "Lääkärit nostivat kädet pystyyn tämän asian kanssa." Olen sellainen tapaus, ei ole parannettavissa. Viimeksi kesti 24 tuntia ja olin sairaalassa, beetasalpaajaa ja kaikee lääkeitä sisälle.
        Kunnes päätettiin nukuttaa ja antaa 100 joulee sähköö. Mutta rytmi kääntyi takaisin itsestään, olisi ollut kivaa vähän nukkuu olin innoissani moisesta, että pääsisin sähkötuoliin. On annettu 70 ja 100 muutaman kerran. Leikkauksen jälkeen se alkoi eristä paikkaa. Todettiin minulla olevan kahta erillaista sydänvikaa samaan aikaa. Toinen tuli myöhemmin. Elämän halut mennyt EI VAAN JAKSA.. enää en vaivaudu edes mennä lääkäriin

        PS
        Pärjäilkää nettikansa ;)
        Pärjäilkää


    • kkik

      Eteisvärinä flimmerii ei vaarallinen ensiavussa käännetään rytmi oikein sähköllä nukutuksessa tai lääkkeillä tippana. Kammiovärinä voip henki lähtee siis "sydänkohtaus".

      • Mie vaan

        Mulla on eteisvärinä vika. En enää lähde sairaalaan kun rytmi kääntyy, odottelen koktona max.12h ja sitten menen jos ei ole itsellään kääntynyt sinusrytmiin.Ei ole koskaan vielä tarvinnut sähköllä kääntää. Mulla on lääkitys mutta silti joskus tulee etisvärinä mutta viimeksikin kääntyi 5h jälkeen kotona. Eteisvärinä on ns. vaaraton rytmihäiriö. Kammiovärinässä on pakko saada apua nopeasti tai menhtyy.


      • Mie vaan kirjoitti:

        Mulla on eteisvärinä vika. En enää lähde sairaalaan kun rytmi kääntyy, odottelen koktona max.12h ja sitten menen jos ei ole itsellään kääntynyt sinusrytmiin.Ei ole koskaan vielä tarvinnut sähköllä kääntää. Mulla on lääkitys mutta silti joskus tulee etisvärinä mutta viimeksikin kääntyi 5h jälkeen kotona. Eteisvärinä on ns. vaaraton rytmihäiriö. Kammiovärinässä on pakko saada apua nopeasti tai menhtyy.

        Eteisvärinä ei ole täysin vaaraton, sillä se lisää veritulppien (ja sitä kautta aivohalvauksen) riskiä ja hoitamattomana myös sydämen vajaatoiminnan riskiä. Jos sydämessä on tietynlaista muuta vikaa (mikä on tosin harvinaista), eteisvärinä voi myös kehittyä kammiotakykardiaksi ja kammiovärinäksi. Mutta välitöntä kuolemanvaaraa eteisvärinästä ei tosiaan useimmille ole.

        Kammiovärinä on siitä paha juttu että kammiovärinässä menettää heti tajunnan. Itse ei siis voi enää siinä vaiheessa apua pyytää – homma on ohi jos ei satu olemaan apu (edes maallikkoapu) vieressä. Tosin kammiovärinä voi joskus (varsinkin jos se ei johdu sydämen vaurioitumisesta esim. infarktissa) myös spontaanisti kääntyä normaalirytmiin tai kammiosykkeeseen, mutta sen varaan ei kannata laskea.


      • LEPATUS
        A-J.Kaijanaho kirjoitti:

        Eteisvärinä ei ole täysin vaaraton, sillä se lisää veritulppien (ja sitä kautta aivohalvauksen) riskiä ja hoitamattomana myös sydämen vajaatoiminnan riskiä. Jos sydämessä on tietynlaista muuta vikaa (mikä on tosin harvinaista), eteisvärinä voi myös kehittyä kammiotakykardiaksi ja kammiovärinäksi. Mutta välitöntä kuolemanvaaraa eteisvärinästä ei tosiaan useimmille ole.

        Kammiovärinä on siitä paha juttu että kammiovärinässä menettää heti tajunnan. Itse ei siis voi enää siinä vaiheessa apua pyytää – homma on ohi jos ei satu olemaan apu (edes maallikkoapu) vieressä. Tosin kammiovärinä voi joskus (varsinkin jos se ei johdu sydämen vaurioitumisesta esim. infarktissa) myös spontaanisti kääntyä normaalirytmiin tai kammiosykkeeseen, mutta sen varaan ei kannata laskea.

        Terv.keskuksessa todettiin ,että minulla sydänfilmin perusteella oli flimmeri. Kardiologi sairaallassa nähtyään EKG;n totesi ettei se ole flimmeri vaan "helpompi muoto" flutteri eli lepatus.Siitä lähtien jäin miettimään kun puhutaan näistä kumpaa todella tarkoitetaan.Tosin yhtä kaikki, sillä ei liene suurta merkitystä, ikäviä molemmat.


      • LEPATUS kirjoitti:

        Terv.keskuksessa todettiin ,että minulla sydänfilmin perusteella oli flimmeri. Kardiologi sairaallassa nähtyään EKG;n totesi ettei se ole flimmeri vaan "helpompi muoto" flutteri eli lepatus.Siitä lähtien jäin miettimään kun puhutaan näistä kumpaa todella tarkoitetaan.Tosin yhtä kaikki, sillä ei liene suurta merkitystä, ikäviä molemmat.

        Minä puhun nimenomaan flimmeristä, en flutterista, tosin ilmeisesti flimmerin ja flutterin vaikutukset on pitkälti samanlaiset.


      • Anonyymi
        A-J.Kaijanaho kirjoitti:

        Minä puhun nimenomaan flimmeristä, en flutterista, tosin ilmeisesti flimmerin ja flutterin vaikutukset on pitkälti samanlaiset.

        Sähkö siellä eteisessä sekoilee. Johtumisratoja on liikaa ja eteisestä kammioon menee käsky sattumanvaraisesti. Arvelen elimistön sähkönjohtavuudella olevan merkitystä. Mitä enemmän on nesteissä (vaikka veri) mineraaleja, sitä isompi sähkön johtavuus. Lopetettuani kivennäisveden käytön eteiskammion häiriöt vähenivät. Kuka muu kokeillut?

        Miten nesteen sähkönjohtavuuden mittaisi kotioloissa ja - kotikonstein?


    • Anonyymi

      No todellakin,voi kuolla.Itselle meinasi käydä näin..sydän lähti hakkaamaan hullun lailla,eikä asettunut rytmin käännöllä..syyksi paljastui myöhemmin harvinainen sydänsairaus,joka löytyy yleensä vasta nuoren ihmisen äkkikuoleman jälkeen ruumiinavauksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe