Minulla ollut n puolivuotta vaiva, johon ei ole vielä löytynyt lääkettä.
Oikealla puolella nuielurisan sisällä mätää ja korva jatkuvasti lukossa.
Ei varsinaisesti kipeä niellessä, mutta koko ajan nielussa täyttävä tunne,
varsinkin kun kumarrun
On hoidettu amoksilliinillä, penisilliinillä, anaerobisella antibiootilla.
Eivät tehonneet.
Ensin työpaikkalääkäri. Sitten erikoislääkärillä kolme kertaa. Joka kerran kun painaa
oikeaa nielurisaa lastalla, tursuu mätää.
Viimeksi 2 viikkoa sitten määräsi Dalacin (tai joku sen tapainen nimi) kuurin.
Aluksi oireet vähenee, mutta puolivälissä kuuria taas ennallaan.
Viimeksi sanoi, että ainut keino enää olisi leikata nielurisat, koska ei enää ole muita lääkkeitä.
Mutta ei suositellut leikkausta kuitenkaan, koska olen jo 60v.
Onks kenelläkään muulla ollut samanlai´sia oireita, ja jos, niin mikä auttoi.
Korva lukossa ja mätää nielussa
5
2088
Vastaukset
- outoa.....
ja minulta leikattiin vähän yli vuosi sitten niin nielurisat kuin kitarisakin. Onko sinulla joitain perussairauksia jotka estävät narkoosin??
- Pekkis60v
Ei ole mitään, mikä estäis narkoosin. Ainut on lievästi koholla oleva verenpaine, mikä pysyy aika hyvin kurissa työpaikkalääkärin määräämällä lääkityksellä.
Enkä pelkää leikkausta millään tavoin. On leikattu mm proteesit lonkkiin.
Ajattelin vain, että jos se olis kuitenkin joku sellainen pöpö, johon saattais vielä löytyä lääkityksestä apua.
Ihmettelen vain, kun eivät lääkärit suostu otattamaan esim verikokeita tai nieluviljelyä.
Se alkoi viime talvena välikorvan tulehduksella, ja nykyisinkin välillä vihloo oikeaan korvaa. Korva rusahtelee välillä.
Käynyt mielessä sellainenkin häijy ajatus, että voisiko olla joku "seksitauti". Kannattaiskohan käydä vielä sukupuolitautien poliklinikalllla otattamassa kaikki mahdolliset kokeet?
Kaikki vihjeet asiaan liittyen ovat tervetulleita. - Pekkis60v
Pekkis60v kirjoitti:
Ei ole mitään, mikä estäis narkoosin. Ainut on lievästi koholla oleva verenpaine, mikä pysyy aika hyvin kurissa työpaikkalääkärin määräämällä lääkityksellä.
Ajattelin vain, että jos se olis kuitenkin joku sellainen pöpö, johon saattais vielä löytyä lääkityksestä apua.
Ihmettelen vain, kun eivät lääkärit suostu otattamaan esim verikokeita tai nieluviljelyä.
Se alkoi viime talvena välikorvan tulehduksella, ja nykyisinkin välillä vihloo oikeaan korvaa. Korva rusahtelee välillä.
Käynyt mielessä sellainenkin häijy ajatus, että voisiko olla joku "seksitauti". Kannattaiskohan käydä vielä sukupuolitautien poliklinikalllla otattamassa kaikki mahdolliset kokeet?
Kaikki vihjeet asiaan liittyen ovat tervetulleita...ai niin... kitarisa leikattu kun olin 10v
- sh..
Pekkis60v kirjoitti:
Kaikki vihjeet asiaan liittyen ovat tervetulleita.osapuolena voinut saada tartunnan, joten eihän se mitään maksakaan jos ne testataan, nielusta. Sp-tautien poliklinikka eikä tk. ota kaikkia, siellä testataan vain tavallisimmat, eli menisin yksityiselle ihan suoraan.
Siis eikö sinulta ole otettu NIELUVILJELYJÄ???? Miten niitä lääkkeitä sitten on määrätty kun ei ole tiedetty että mikä bakteeri siellä mahdollisesti on!!
Ihan ensimmäiseksi otattamaan nieluvely! Vastuutonta tuollainen "hoito" ja "tutkiminen".
Entäs verikokeet, eikö sinulta ole otettu edes PKV:a? - Anonyymi
sh.. kirjoitti:
osapuolena voinut saada tartunnan, joten eihän se mitään maksakaan jos ne testataan, nielusta. Sp-tautien poliklinikka eikä tk. ota kaikkia, siellä testataan vain tavallisimmat, eli menisin yksityiselle ihan suoraan.
Siis eikö sinulta ole otettu NIELUVILJELYJÄ???? Miten niitä lääkkeitä sitten on määrätty kun ei ole tiedetty että mikä bakteeri siellä mahdollisesti on!!
Ihan ensimmäiseksi otattamaan nieluvely! Vastuutonta tuollainen "hoito" ja "tutkiminen".
Entäs verikokeet, eikö sinulta ole otettu edes PKV:a?Kurkkupaisetta epäiltäessä ei oteta nieluviljelyä. Sori
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569