säteileekö mikroaaltouuni kun se on poissa päältä?

kertokaa hei

aina jos unohdan mikron oven auki ruuan lämmityksen jälkeen niin äitini huutaa kurkku suorana että se pitää sulkea kun sieltä tulee haitallista säteilyä. mitä säteilyä sieltä sitten tulee ja eiks mikrot pitäis kieltää kokonaan jos ne on niin vaarallisia?

8

1030

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Tuskin säteilee...

• sdfghjkjhgf

Mikroaaltouunin toiminta perustuu nimensä mukaisesti mikroaaltoihin, jotka ovat sähkömagneettista säteilyä siinä missä mm. radioaallot, röngtensäteily ja näkyvä valokin ovat. Ei välttämättä ole erityisen terveellisistä, jos ei välttämättä kovin haitallistakaan, altistua lievästi mikroaalloille. En siis suosittelisi liimaamaan naamaa mikron lasiin kiinni sen ollessa käynnissä, varsinkin jos kyseessä on yhtään vanhempi malli. Mikron sammuessa mikrosäteily loppuu ihan samoin kuin lampun sammuessa "valosäteily loppuu", eli ei sieltä mitään säteilyä tule.

• nikxsipirkka

niin ei säteily haittaa. Sano äidille että turpa kiinni ennenkuin saat kuulovaurion. Ja äitille foliohattu kanssa päähän nurinpäin.

• dfgdfg

kaverille kasvo kerran ylimääräinen NÄNNI kun se oli liikaa mikroaaltouunin läheisyydessä. se jouduttiin poistaan ja se kuooli vähän ajan kuluttua siitä leikkauksesta.

• Iso......

Itse pidin puoli tuntia munaani mikroaaltouunin edessä ja se kasvoi huomattavasti suuremmaksi. Pituus kasvoi 15cm -> 22cm ja ympärysmitta 13cm -> 19cm. Kannattaa kokeilla.

• sproit

Siskon pää räjähti kun se kuivasi hiuksiaan mikrossa. Tarina on tosi.

• sanomunsanoneen

kuollaan kaikki pois jos jätät sen auki

• nnnnnnnnnnnnnniiiiii

Mirkro tosiian säteilee epäterveellisesti ja joittenkin teorioitten mukaan pilaa ruuan kokonaan:( Mutta ei enää sen luukun aukasemisen jälkeen...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe