Eli olemme lähdössä viikonloppuna Riiaan ja toiveenani olisi päästä tutustumaan kaupungin upeaan "oopperataloon" sekä nauttiimaan jostakin sen tarjoamasta baletti- tai oopperaesityksestä. Ymmärtääkseni esitykset ovat varsin laadukkaita ainakin Suomen tarjontaan verrattuna? Nyt päänvaivaa aiheuttaa se, että millainen asu minun tulisi varata mukaani tuota tilaisuutta varten? En tietenkään haluaisi erottua pukeutumiseni suhteen silmiinpistävästi muusta yleisöstä. Eli tulisiko olla ihan pitkä iltapuku vai "riittääkö" esim. polvipituinen kotelomekko tai hame(lyhyt/pitkä?) siisti yläosa entä siisti housupuku??
Miten pukeudun oopperaan/balettiin?
1
1025
Vastaukset
- PP
Kävin kahdessa esityksessä nyt lokakuussa. Kyllä meidän oopperamme/balettimme taso kestää vertailun riikalaisen kanssa; toki taso on aina esityskohtainen. Yleisö Riiassa pukeutui hyvin vaihtelevasti, joillakin naisilla oli iltapukutyylinen asu ja toisilla hyvin arkiset vaatteet. Miehillä yleensä pikkutakki. Ei tarvitse olla iltapukua, siisti ja tyylikäs hame/housukokonaisuus riittää ihan hyvin. Ensi-illoissa tilanne on varmaankin aika samanlainen ympäri maailman, silloin näkee enemmän juhlavaa pukeutumista. Viikkoesityksiin voi mennä arkisemmissa vaatteissa.
Muutoin näin miehenä olen sitä mieltä, että vaikka latvialaisten naisten sanotaan pukeutuvan tyylikkäämmin kuin suomalaisten, en kokonaisuudessaan allekirjoita tuollaista väitettä. Tyylikkyys on vaikea asia, eikä se Riiassakaan kovin monelta oikeasti onnistu. Esim. kävely piikkikorot alla on sen verran vaikeaa, että eipä Riian kaduilla kovin moni nainen siitä tyylillä suoriutunut. Asuyhdistelmätkin olivat usein enemmän räikeän tyylittömiä kuin tyylikkäitä.
Makuasioita, mutta tämä on minun mielipiteeni.
Mutta mitäs noista, Riiassa on mukavaa ja myös oopperassa käynti hinta-laatusuhteeltaan erinomainen kokemus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882